MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ontroesten is de way to go! Ik heb hiervoor een hele emmer vol met boutjes, moeren, schroeven, ringen enz laten passiveren;

Afbeelding

Niet alle bouten waren op dat moment door mij ontroest (alleen even een weekje in HG ontroester gelegen om het ergste eraf te krijgen). Hardnekkige roest zie je dan ook later gewoon weer terug (zie plaatje).

Nu heb ik alle steunen e.d. compleet ontroest dus ben benieuwd hoe dit eruit komt te zien :p

Ik heb ook veel delen zwart laten spuiten (subframe en motorsteunbeugels) maar dat kost je uiteindelijk veel meer. Op sommige plaatsen kan het misschien wel mooier zijn, ieder zn smaak...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ARNO16V
Berichten: 6622
Lid geworden op: do 14 jul 2005 18:00
Locatie: Meppel
Contacteer:

Gaaf hoor! Ben toch echt erg nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat van de Gtt! :beer:
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...
Sareno
Berichten: 226
Lid geworden op: ma 30 jul 2012 19:43
Contacteer:

Netjes.

Passiveren is hetzelfde als galvaniseren? Nee toch?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

ARNO16V schreef:Gaaf hoor! Ben toch echt erg nieuwsgierig naar het uiteindelijke resultaat van de Gtt! :beer:
Dan moet je nog even een 3/4 jaar geduld hebben :p (nee geen 3 tot 4 jaar zoals sommige andere projecten :lol: )


Sareno schreef:Netjes.

Passiveren is hetzelfde als galvaniseren? Nee toch?
Geen idee van het exacte verschil, de benamingen worden vaak door elkaar heen gebruikt. Verzinken, galvaniseren, passiveren...zolang de delen in kwestie maar weer een roestwerend laagje hebben vindt ik het allang best :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand trouwens tips hoe het beste de krukaskeerringen te monteren bij gebrek aan stempels?

Sowieso, zijn er nog bijzonderheden die ik in de gaten moet houden?

Bij het distributiedeksel; moet dan de keerring er eerst en en daarna pas de afstandsbus voor de krukaspoelie of moet de afstandsbus inclusief keerring tegelijk worden gemonteerd? Kan er weinig over terug vinden in de Manuals...

(Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Stempel lenen bij reno? Ik heb het ooit netjes gevraagd en kreeg het zo mee.

Verder zorgen dat het er netjes recht in zit. Ik weet niet of er slijtage zichtbaar is op de plek waar de oude/vorige gezeten heeft? Anders zou je hem net een mm van die plek kunnen zetten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Voorzichtig met een kleine hamer en doorslagje tik je ze eenvoudig op hun plek
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Merkteken op de vliegwiel, hoe moet die staan? Staat natuurlijk niet in het handboek en heb geen referentie...heb k nu gemonteerd met merkteken op ~45° voor BDP vanuit vliegwiel bekeken. Klopt dit? Motor staat in BDP.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Vliegwiel zit toch met 5 bouten in een uniek patroon vast. Maw past maar op 1 manier, dacht ik. :~
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

kan idd maar op 1 manier zit dus altijd goed
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja stom, ik zag het ook al...merkteken komt uiteraard overeen met opening in de bak.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Weer een dagje gevonden om wat werk te verzetten, want eigenlijk schiet het al een tijdje niet meer zo op;

Spullen terug van straler (meteen laten spuiten):
Afbeelding

Carter eronder:
Afbeelding

Vliegwiel erop:
Afbeelding

Koppeling en drukgroep er tegen aan:
Afbeelding

Bak schoon gemaakt (wordt niet gespoten):
Afbeelding

Nieuw druklager:
Afbeelding

Bak er tegen aan:
Afbeelding

Nieuwe startmotor en hitteschild gemonteerd:
Afbeelding

Nu nog wachten op wat beugels en steunen die zwart gespoten gaan worden (deze week) om zo de motor af te bouwen. Dan wat beugels in de motorruimte plaatsen en alvast beginnen met wat slangen terug te monteren. Hopelijk binnen nu en een paar weken de motor erin :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Dit ziet er echt toppie uit Martijn! :worship:
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Nice job ^O^
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

mooie dikke downpipe zelfbouw?
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Volgens mij is dat een BarMar product :smile: :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

:D :D dacht ik al.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
paratroeper
Berichten: 993
Lid geworden op: za 24 jan 2009 18:49
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Huizen

Zie ik dat goed of heb je je inlaat spruitstuk ingepakt met aluminium tape oid?
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vreselijk gaaf dit Martijn! Ik heb vorig jaar een stempel geleend bij Renault voor de krukaskeerring van een F7P maar de keerringen die ze tegenwoordig leveren krijg je er met zo'n ding niet in. Dus heb ik 'm maar ouderwets met een aluminium balkje er in getikt. Met een doorslagpen wil 't wel maar heb je kans dat je er deukjes in slaat en 't meteen gaat lekken. En dat wil je niet want dan moet de bak er weer achterweg.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Je bent echt lekker bezig Martijn! En nu de vaart er weer in houden (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Weer eens een weekendje tijd gemaakt om aan de 5 verder te gaan. Paar vrienden erbij geroepen om een handje te helpen en we zijn weer een heel eind verder;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 032e0e.jpg[/img]

En nu verder met kabelboom fatsoeneren en alle slangen een plekje te gaan geven (waar zat alles ook alweer?) (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:yest:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

kijk je uit met de zijruitjes :p
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jezus, wat netjes...
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ziet er netjes uit! :)
Niels V Dijk
Berichten: 1298
Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
Car: Clio III RS Lux 2008
Locatie: Berghem

Ziet er goed uit! (Y)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Kijk das netjes, je bent over het topje van de berg, nu langzaam naar beneej rollen met die onderdelen monteren (Y)

Was dat Doveno Racing dan joh, je huidige baan?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Das nog een aandenken uit een ver Dutch Supercar Challenge verleden Steven.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Wederom een verwarring;

Klopsensor: op de kop of op het onderblok?

Kom foto's op internet tegen van beide gevallen. dus ben het ff kwijt. Naar mijn weten zit een klopsensor op het onderblok (F7P ook volgens mij) maar bij mij zat ie op de cilinderkop...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

F7 op de kop, c1j eveneens. Knocksensor op een c1j is trouwens nutteloos. Die dingen werken niet en als hij pingelt is het toch te laat.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Idd in de kop....
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

-jo- schreef:F7 op de kop, c1j eveneens. Knocksensor op een c1j is trouwens nutteloos. Die dingen werken niet en als hij pingelt is het toch te laat.
Megane F7R zit ie weer in het onderblok. F7P/F7R uit de 19/Clio's zit hij in de kop.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Motorruimte wordt steeds voller;

Afbeelding

Afbeelding

Nog even bezig geweest met de beugel voor de brandstofdrukregelaar, blijkt dat daar toch ook weer twee varianten van zijn :~
Zoek de verschillen;

Afbeelding

Even een gaatje erbij geboord en gemonteerd (Y)

Nog genoeg te doen, maar veelal afwerking van kabelbomen en slangen. Z.s.m. alles vullen en dan eens kijken of het kreng wil starten/lopen/heel blijven :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Lekker bezig Martijn :worship: Hij wordt echt beter dan nieuw!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

(Y) (Y) (Y) (Y) (Y) (Y)
Plaats reactie