Mijne heren,
Ben sinds een week eigenaar van een Megane 1, uit 2000. 150.000 ( NAP) op de teller, dus moet nog wel even meekunnen. Auto rijdt prima, maar de achterruitenwisser slaat op hol, en komt, als ie uiteindelijk uit zichzelf stil gaat staan, niet terug in de eindstand. De Schakelaar is het niet ( even verwisseld met een andere, en ook de motor loopt goed. De "algemene"gerage waar ik hem heb ingeruild op mijn oude Laguna kan het niet vinden: de Renault-garage meldt dat het óf een relais kan zijn ( niet zo duur), óf de "computer" (wél duur).
Vragen: Kent iemand dit probleem-- is zo'n computer evt tweede hands ergens te koop--is e.e.a. te repareren?
Dank alvast,
JanD
achterruitenwisser Megane ! Station ( 1.6, bj 2000)
Ik ken het probleem niet, maar als de goedkope oplossing het vanvangen van een relais is, zou ik dat even proberen. Wellicht uitwisselen met een andere auto, zoals je dat met de schakelaar hebt gedaan?
Succes met het oplossen van je probleem.
Succes met het oplossen van je probleem.

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Zit dat ook niet in de ruitenwissermotor zelf? Ruitenwissermechanisme is vast wel te vinden via de Onderdelenlijn 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Heren: alvast dank! Dit is mijn achtste Renault: ( 18, 20,21-nevada, 2 x 25, Espace, Laguna en dus nu Megane. Electronica-problemen zijn me dus zeer bekend, maar deze kende ik nog niet. De motor zelf loopt prima en geruisloos: ook de sproeier werkt goed. Zelfs de Interval werkt, maar als ik hem uit wil zetten doet hij dat dus niet, of pas spontaan na 5 km rijden, of stopt wel, maar dan niet in de "ruststand". De Renaultdealer zegt het probleem wel te kennen en bieden "diagnostiek" aan, a € 75.. Dat het een relais is is volgens hen onwaarschijnlijk: het zou "een computer" moeten zijn, die een paar honderd euro zou moeten kosten.
Nou gun ik ook de Renaultdealer best inkomsten, maar een paar honderd euro voor een auto waar ik na inruil € 1500,00 voor heb betaald lijkt me een beetje te gek.
Dus houd ik me nog even aanbevolen voor meer tips.....misschien iemand die dit probleem zelf heeft meegemaakt!
Nou gun ik ook de Renaultdealer best inkomsten, maar een paar honderd euro voor een auto waar ik na inruil € 1500,00 voor heb betaald lijkt me een beetje te gek.
Dus houd ik me nog even aanbevolen voor meer tips.....misschien iemand die dit probleem zelf heeft meegemaakt!
Dag Heren,
Dank voor jullie tips: heb via de Onderdelen-lijn een achterruitenwissermotor
op de kop getikt voor €37,50. Met een half uurtje knutselen door een plaatselijke garage ( het bleek inderdaad het motortje te zijn) is het probleem opgelost!
Grtz, JanD
Dank voor jullie tips: heb via de Onderdelen-lijn een achterruitenwissermotor
op de kop getikt voor €37,50. Met een half uurtje knutselen door een plaatselijke garage ( het bleek inderdaad het motortje te zijn) is het probleem opgelost!
Grtz, JanD
fijn dat het gelukt is! 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl