MartijnG; Renault 5 GT Turbo (5-2021)

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Lady-boy
Adrian
Berichten: 1383
Lid geworden op: wo 25 apr 2007 11:37
Car: Clio V6, 5 AlpineT
Locatie: Brouwershaven
Contacteer:

Netjes Martijn! (Y)
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Erg mooi hoor Martijn (Y) Hemeltje bekleed met alcantara?

Waar heb je het nu laten flocken dan?
Mrtn = Maarten
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Vet :worship: kan niet wachten tot je GTT klaar is
oldskool
Berichten: 1985
Lid geworden op: za 8 nov 2003 20:02
Locatie: Veldhoven

Mooi gedaan Martijn.
moet alles ook nog eens wegbrengen behalve de dash en dubbeldin .
die liggen al lang te wachten op montage in een r5.
dus laat maar iets weten scheelt weer in de kosten
maar wordt weer een aparte gtt zo als het hoort.
de oldskool way (D)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Mrtn schreef:Erg mooi hoor Martijn (Y) Hemeltje bekleed met alcantara?

Waar heb je het nu laten flocken dan?
Inderdaad met alcantara laten bekleden (Y) Gezien jou ervaringen met bekleden van deurpanelen heb ik maar besloten om ze te laten flocken. Ik ben uiteindelijk terecht gekomen bij Automotive Flocking (http://www.flocken.nl) in Hendrik Ido Ambacht. Alles was binnen een weekje weer klaar. Mocht je alleen afwijkende kleuren willen, dan moet je geduld hebben gezien zijn leverancier in Engeland zit en hij besteld meestal maar eens in de paar maanden gezien leveringskosten.

Overige delen van het interieur (A-stijlen en raamomlijstingen moeten in grijs waarvan hij nu een aantal samples gaat spuiten om de kleur in het echt te kunnen zien). Zal tegen die tijd de samples wel even op de foto zetten (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
LuukRS
Berichten: 910
Lid geworden op: do 3 mei 2012 19:27
Car: Meerderen Renault's
Locatie: Beverwijk NH

Ziet er mooi uit martijn (Y)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Weer een productief dagje achter de rug:

Verbreders heb ik voorzien van nieuwe tapeindjes en gelijk even gepast op de auto. Lekker strak aan de voorkant:

Afbeelding

Afbeelding

Rechtsachter helaas wat loze ruimte, andere verbreder gepast en hetzelfde verhaal. Dus de rand van het achterscherm moet even een paar millimeter naar buiten gebracht worden:

Afbeelding

Verder nog het interieur opnieuw voorzien van dempingsmatten:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna toch nog even snel de wieltjes getest >) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort toch even een nieuwe remdrukbegrenzer aanschaffen (just to be sure) en dan kan het remsysteem gevuld en ontlucht worden waarna de handrem afgesteld kan worden. Verder nog wat panelen maken voor achter de achterste zijpanelen zodat daar in de toekomst speakers in verwerkt kunnen worden (Y) Maandag maar weer verder :beer:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Aha, je hebt de juiste maat gevonden met je template ;-)

Bel je maandag nog wel ff :D
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kabelboom is nagekeken en uitgebreid, dus tijd om alles netjes af te werken en te testen;

Afbeelding

Afbeelding

Remmerij bijna compleet, wachten op de remdrukbegrenzer, dan is de bodem zo goed als klaar. Vandaag ook de knoop doorgekat bij de spuiter voor de kleuren van interieurdelen en de kooi, dus die gaat op korte termijn ook aan de gang zodat ik het interieur zo ver mogelijk op kan gaan bouwen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
turbo5
Berichten: 1102
Lid geworden op: di 1 mei 2001 0:00
Locatie: Hooge zwaluwe / breda

Je pakt het perfect aan dit project! werkelijk tot in de laatste puntjes, erg veel respect daarvoor .
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

turbo5 schreef:Je pakt het perfect aan dit project! werkelijk tot in de laatste puntjes, erg veel respect daarvoor .
+1

:worship: (Y)
Jacob Priem
Berichten: 1676
Lid geworden op: ma 21 mei 2007 18:34

Mooi project Martijn ! :worship: (Y)
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

Martijn, die rem druk begrenzer kun je demonteren en schoonmaken en dan weer opnieuw in elkaar zetten met rem vet. die oude als die niet goed is dan zie je dat ook meteen, het is gewoon een blokje ijzer met 2 plunjers
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zal er morgen eens naar kijken Abel, ik kon alleen niet zo gauw zien hoe je dan de plunjer eruit krijgt. Moet daarvoor de grote hevel niet gedemonteerd worden? Dacht dat die geklonken zat?

Zoals gezegd, ik zal morgen eens een beter blik werpen ;) Nieuwe is overigens al onderweg, maar dan kan ik misschien de oude 'reviseren' en iemand anders blij mee maken (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Weer wat pakketjes binnen :smile:

Afbeelding

Afbeelding

:smile:

Remdrukbegrenzer wordt waarschijnlijk vrijdag geruild/bezorgd. De TRW versie heeft dus ook geen veer erbij geleverd zoals op MijnAutoOnderdelen.nl te vinden is. Ik krijg nu de goedkopere LPR opgestuurd en mijn geld terug voor de TRW (Y) Dan binnenkort eindelijk eens mijn remmerij compleet maken, want dat duurt me nu echt té lang...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Mocht er nog interesse zijn...

Ik kan de remdrukregelaar regelen met nieuwe veer :D
Echter is deze niet specifiek voor een GTT, maar zit wel onder bijvoorbeeld een GTX, iig een 1700 (C408)

Zit ook onder m'n eigen GTT en remt overigens prima :D
Maar dat heb je gisteren zelf wel gemerkt ;-)

Zal een advertentie zetten in de RTC markt, mijn leverancier heeft er nog 3, waarvan ik er sowieso al 1 zelf houd :D
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Martijn, vraagje mbt de cilinderkoprevisie.

Heb jij nieuwe (hardere) klepzetelringen laten aanbrengen in de kop of alleen alles opnieuw ingeslepen ? (ivm alleen rijden op 98 bv ipv 98 met loodvervanger)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Om heel eerlijk te zijn, geen idee...ik heb deze cilinderkop al gereviseerd gekocht. Alleen andere klepveren erop laten zetten en laten vlakken / afpersen.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

En we zijn weer een stapje verder;

Auto voorbereid om op zn wielen te staan;

Afbeelding

Touchdown! Voor het eerst weer op zn eigen wielen...sturen, rollend en remmend (L) ;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voorbereiden van de motoropbouw;

Afbeelding

Afbeelding

Viel me op dat bij één lagerschaal het gat in get blok niet goed overeen komt (hoofdlagerkap #5 distributiezijde);

Afbeelding

Krukas ligt er momenteel al in, alleen even op mn werk een gecalibreerde momentsleutel meenemen i.p.v. mijn waarschijnlijk niet zo nauwkeurige Mannesmann momentsleutel :P
Laatst gewijzigd door MartijnG op zo 2 jun 2013 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Vette shit, Goos!! Ziet er extreem goed uit. (Y) (Y)
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

(Y)

Oke. Jammer. Ik ben wel benieuwd namelijk (ook als anderen het wel of niet gedaan hebben en of het wel noodzakelijk is) :D
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Arco schreef:(Y)

Oke. Jammer. Ik ben wel benieuwd namelijk (ook als anderen het wel of niet gedaan hebben en of het wel noodzakelijk is) :D
Ik zal het van de week ff navragen bij degene die mijn kop heeft laten reviceren. ;-)
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Stomme vraag misschien, maar ik ben ff in de war.

Hoe moeten de drijfstanglagers nou ook alweer zitten? Met de lipjes aan dezelfde kant of tegenover elkaar? (hoofdlagerkappen zitten ze aan dezelfde kant (kan ook niet anders) maar of dit nu bij de drijfstanglagers ook zo is?)

Heeft iemand zo uit zn hoofd de aanhaalmomenten van de drijfstangkappen? Moet vandaag even een momentsleutel lenen maar ben vergeten wat het aanhaalmoment ook al weer was... :~
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Misschien kun je op mijn foto's iets zien?

https://picasaweb.google.com/Merizzle/OpbouwMotorDag1
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, daar was ik al doorheen aan het neuzen;

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-pB3M ... G_0335.jpg[/img]

Lijkt alsof dit klopt, dus lipjes aan dezelfde kant. Iemand bevestiging? :p

Heb deze motor los uit elkaar gekregen, dus weet ff niet meer hoe het hoorde te zitten. De andere motor zit ook nog in elkaar dus daar kan ik het ook niet aan zien.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Leon Cozijn
Berichten: 2183
Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
Locatie: Waddinxveen ZH
Contacteer:

Lekker bezig !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik dacht idd de lagerschalen met de inkeping aan de zelfde kant, kun je het niet meer zien aan de bovenkant van de drijfstang? meestal zie je daar wel een spiegelbeeld op van de lagerkap.

en anders de drijfstang in elkaar, dan mag je geen randjes voelen aan de binnen en buiten zijde.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kom overal de lipjes aan dezelfde kant tegen ja, dus dat zal inderdaad wel de juiste montage zijn (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

Heb net nog in mijn foto's zitten zoeken, maar daar kan ik t niet zo gedetailleerd op zien helaas. Uit mijn hoofd gezegd, moeten ze inderdaad aan dezelfde kant zitten, maar dat moet dan toch ook overeenkomen met je lagerkappen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Ik heb ook geen idee... Heb namelijk als een blinde vink m'n blok uit elkaar getrokken ... |: en geen foto's gemaakt :~

Volgens mij moeten de inkepingen / lipjes niet tegen elkaar komen. Dankzij de inkeping aan de ene kant en de ander aan de andere kant (van boven gezien, 1 links en 1 rechts), kan het lager namelijk niet helemaal rond gaan en blijft ie zitten op z'n plek.

Kijk maar bij Merijn ; (de meest rechtse)
https://picasaweb.google.com/Merizzle/O ... 4213441938
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat kan sowieso niet Arco, je hebt hierbij geen linker en rechter versie, dus de lipjes zitten altijd gespiegeld.
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

hier zie je ze toch zitten :

[img]https://lh5.googleusercontent.com/-pB3M ... G_0335.jpg[/img]
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

|: |: |: Nog meer Ibuprofen en diclofenac slikken. :D
Maar dat bedoelde ik dus. 1 lipje links en de ander gespiegeld rechts. Dan kunnen ze i.i.g. niet ronddraaien.

(Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Plaats reactie