ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Ja ik heb die van de foto al in laten lijsten, goud waard. 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Weet iemand wat de verschillen uitmaken mbt aansluiten? en dan bedoel ik de 2 aansluitingen die aan de wastegate zitten...
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... -00638.jpg[/img]
[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... -00638.jpg[/img]
Mrtn = Maarten
die hem openduwt
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
http://www.barmartechniek.nl
er valt een hoop over te vinden en te lezen, maar wat is ook alweer de grootte van de sproeier van een groep A carb? die wil ik er in gaan zetten.......
Tevens nog een andere vraag: alles is nieuw, zuigers, bussen, zuigerveen, krukas nagemeten+geslepen en bijbehorende lagers, cilinderkop is gecheckt, licht geflowed, andere (nieuwe) nokkenas en bijbehorende klepveren, nieuwe klepsteelrubbers (voor zover ik weet dan, als ze niet goed waren hadden ze die vast vervangen bij Mannessen) alleen waar ik me enigzins zorgen over maak is dat mn gtt nu blauw walmt bij stationair draaien........tijdens rijden zie ik er nog niet echt iets van in mn spiegels. Wat zou er kunnen zijn? Kan me verder niet echt een verbinding met olie naar de verbrandingskamers kunnen bedenken afgezien vd koppakking.......die er uiteraard ook nieuw in zit en (ff uit mn hoofd) op 60 Nm aangetrokken zit, van binnen naar buiten.
Heeft 1 van jullie misschien een idee?
Tevens nog een andere vraag: alles is nieuw, zuigers, bussen, zuigerveen, krukas nagemeten+geslepen en bijbehorende lagers, cilinderkop is gecheckt, licht geflowed, andere (nieuwe) nokkenas en bijbehorende klepveren, nieuwe klepsteelrubbers (voor zover ik weet dan, als ze niet goed waren hadden ze die vast vervangen bij Mannessen) alleen waar ik me enigzins zorgen over maak is dat mn gtt nu blauw walmt bij stationair draaien........tijdens rijden zie ik er nog niet echt iets van in mn spiegels. Wat zou er kunnen zijn? Kan me verder niet echt een verbinding met olie naar de verbrandingskamers kunnen bedenken afgezien vd koppakking.......die er uiteraard ook nieuw in zit en (ff uit mn hoofd) op 60 Nm aangetrokken zit, van binnen naar buiten.
Heeft 1 van jullie misschien een idee?
R 5 Convertible Rulezz
dus hoor ik je nu zeggen: koop meerdere vanaf een 130 en kijk en meet welke het beste is die bij mijn huidige setup past?-jo- schreef:sproeier hangt van je setup af. Sommigen redden het met een 130, bij anderen moet er een 160-en meer in.

R 5 Convertible Rulezz
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Denk eerder dat je Jo hoort zeggen, rij naar goes en laat hem op de bank rollen, en afstellen.CChris schreef:dus hoor ik je nu zeggen: koop meerdere vanaf een 130 en kijk en meet welke het beste is die bij mijn huidige setup past?-jo- schreef:sproeier hangt van je setup af. Sommigen redden het met een 130, bij anderen moet er een 160-en meer in.

Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou ik zou hem toch echt af laten stellen op een bank door iemand die weet wat die doet, beetje met een afr meter testen moet je goed weten waar je mee bezig bent, keertje van 100-180 gassen met te kleine sproeier en je kan je blok opnieuw opbouwen,
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat deden wij ook, en toch bij de ene veel te rijk, 1 klein slagje kleiner erin en toen was het gebeurd.Merijn schreef:Daarom moet je ook met groot beginnen en dan naar kleiner werken.
Natuurlijk is een bank beter, maar met een goede AFR meter kun je best een heel eind komen.
Ik ga nooit meer zo afstellen, lekker naar de bank, weet je zeker dat het goed gaat.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Oke die blauwe rook ...
Tjeck je caterontluchting.
Haal hier en daar wat los en doe je vinger eens in een slang.
Terwijl ie stationair draait ...let dan ff op wat de blauwe rook doet.
Tjeck je caterontluchting.
Haal hier en daar wat los en doe je vinger eens in een slang.
Terwijl ie stationair draait ...let dan ff op wat de blauwe rook doet.
Ok duidelijk verhaal, zal eerst ff een apk er op zetten en dan op naar de bank.......óf is het verstandiger om eerst het spul rustig an in te rijden voor 1000-1500 km, olie te verversen en dan naar de bank te gaan?-jo- schreef:het geeft een indicatie, meer ook niet. Voor deftig af te stellen moet je zowieso op een bank zijn.
@jochem ok, zal eens even wat slangen dichthouden en kijken wat ie doet
R 5 Convertible Rulezz
Miss moeten de zuigerveren nog op de bussen inslijten?
Heb een probleem met de anti perculatie fan.
Na een tijdje zonder gereden te hebben toch maar besloten om dat ding terug te plaatsen, maar nu blijft die constant blazen. Zelf met draaiende motor. Enigste manier om die te laten stoppen is fiche onderaan los te maken.
Heb wel de indruk dat hij vele beter start bij warme motor nu. Hij slaat meteen aan wat zonder niet het geval was.
Dus wie heeft er enig idee wat er het probleem zou kunnen zijn?
Verwijderen is ook nog een optie , maar zou toch willen weten wat het probleem juist is.
Na een tijdje zonder gereden te hebben toch maar besloten om dat ding terug te plaatsen, maar nu blijft die constant blazen. Zelf met draaiende motor. Enigste manier om die te laten stoppen is fiche onderaan los te maken.
Heb wel de indruk dat hij vele beter start bij warme motor nu. Hij slaat meteen aan wat zonder niet het geval was.
Dus wie heeft er enig idee wat er het probleem zou kunnen zijn?
Verwijderen is ook nog een optie , maar zou toch willen weten wat het probleem juist is.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vermoedelijk het relais, want hij mag alleen blazen met contact uit, dus zal of het relais verkeerd zitten of de draden?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Leuke GTT op de RTC Markt...iemand die winst wil maken denk ik? Volgens mij stond dat ding voor nog veel minder te koop pas geleden? En van Willeon(?) hoorde ik dat de dichtgewerkte stootstrips op de bumpers en dergelijke ook al begonnen te scheuren?
Naja, blijft wel een mooie auto om te zien maar naar mijn mening is het wel een erg hoge vraagprijs
Naja, blijft wel een mooie auto om te zien maar naar mijn mening is het wel een erg hoge vraagprijs

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
Nee, ik ben ooit eens bij deze GTT wezen kijken toen Jeroen Bloemers nog de eigenaar was.
Ik heb redelijk veel plamuur en schuurstrepen gezien rondom de dichtgemaakte sloten en de gecleande bumpers begonnen ook al te werken.
Wat Jeroen vroeg was siowieso 2.500-3.000 euro lager dan deze prijs!
Ik heb redelijk veel plamuur en schuurstrepen gezien rondom de dichtgemaakte sloten en de gecleande bumpers begonnen ook al te werken.
Wat Jeroen vroeg was siowieso 2.500-3.000 euro lager dan deze prijs!
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Af-fabriek zit er kit tussen die niet kei hard wordt, waardoor je het paneel met enig wrikwerk wel los krijgt. Je voelt direct dat er wel wat beweging in te krijgen is. Het kan echter zijn dat de vorige eigenaar er 'heel slim' gewone kit tussen heeft gedaan, waardoor het muurvast is komen te zitten en ze er nooit meer heel vanaf komen. 

Luco/Alpine-racer schreef:Vermoedelijk het relais, want hij mag alleen blazen met contact uit, dus zal of het relais verkeerd zitten of de draden?
Heb getest met ander relais en blijft blazen met contact aan en uit. Als ik 1 fiche loststrek op sensor aan inlaat stop hij meteen met blazen. Op 1 draad blijft wel constant 12V zitten.Abel schreef:tja, of het thermo koppel die ff door meten, een draad los moet motor uit zijn van die fan
Heb nu die 2 draden losgemaakt aan inlaat en ik zal het wel zonder perculatiefan redden.
Heb nu wel een nieuw probleem , iets lastiger dan een niet werkende perculatie fan.
Ook een nieuw probleem sinds vandaag.
Gtt start niet meer. Als je start gebeurt er niets, starter doet niets meer en benzinepomp ook niet. Batterij geeft nog steeds 12V aan en lichten en radio werken. Zelf met lichten aan en je draait je contact over gaan de lichten zelf niet minder schijnen.
Heb kabels naar starter gevolgd en zien er nog ok uit, heb ook relais aan schutbord eens vervangen maar haalt helemaal niets uit.
Vorige week had ik hetzelfde probleem, heb toen de batterij vervangen en toen deed hij het wel, maar het was maar van korte duur en het zal ook toeval geweest zijn denk ik.
Kan zijn dat de startmotor de geest gegeven heeft , maar moet ik dan de brandstofpomp niet horen bij het starten, nu hoor ik totaal niets.
Contactslot zou ook kunnen defect zijn , maar dan enkel de laatste stand om te starten .
Wie weet raad
-
gewoon je startmotor.
duw hem maar eens aan. je brandstofpomp(dus je relais) wordt namelijk pas ingeschakeld zodra er toeren gemaakt worden volgens mij.
duw hem maar eens aan. je brandstofpomp(dus je relais) wordt namelijk pas ingeschakeld zodra er toeren gemaakt worden volgens mij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
Meet even of er spanning op de stuurdraad komt bij de startmotor
(Tijdens het starten)
(Tijdens het starten)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172