ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja ik heb die van de foto al in laten lijsten, goud waard. :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Weet iemand wat de verschillen uitmaken mbt aansluiten? en dan bedoel ik de 2 aansluitingen die aan de wastegate zitten...

[img]http://i403.photobucket.com/albums/pp11 ... -00638.jpg[/img]
Mrtn = Maarten
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

een houd hem dicht en een houd hem open, probeer maar eens met wat pers lucht
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

en welke aansluiting dient gebruikt te worden?
Mrtn = Maarten
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

die hem openduwt
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

logisch toch?

en dit heb je zo te zien goed aangesloten. (Y)
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

er valt een hoop over te vinden en te lezen, maar wat is ook alweer de grootte van de sproeier van een groep A carb? die wil ik er in gaan zetten.......

Tevens nog een andere vraag: alles is nieuw, zuigers, bussen, zuigerveen, krukas nagemeten+geslepen en bijbehorende lagers, cilinderkop is gecheckt, licht geflowed, andere (nieuwe) nokkenas en bijbehorende klepveren, nieuwe klepsteelrubbers (voor zover ik weet dan, als ze niet goed waren hadden ze die vast vervangen bij Mannessen) alleen waar ik me enigzins zorgen over maak is dat mn gtt nu blauw walmt bij stationair draaien........tijdens rijden zie ik er nog niet echt iets van in mn spiegels. Wat zou er kunnen zijn? Kan me verder niet echt een verbinding met olie naar de verbrandingskamers kunnen bedenken afgezien vd koppakking.......die er uiteraard ook nieuw in zit en (ff uit mn hoofd) op 60 Nm aangetrokken zit, van binnen naar buiten.

Heeft 1 van jullie misschien een idee?
R 5 Convertible Rulezz
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

sproeier hangt van je setup af. Sommigen redden het met een 130, bij anderen moet er een 160-en meer in.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

-jo- schreef:sproeier hangt van je setup af. Sommigen redden het met een 130, bij anderen moet er een 160-en meer in.
dus hoor ik je nu zeggen: koop meerdere vanaf een 130 en kijk en meet welke het beste is die bij mijn huidige setup past? :)
R 5 Convertible Rulezz
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

CChris schreef:
-jo- schreef:sproeier hangt van je setup af. Sommigen redden het met een 130, bij anderen moet er een 160-en meer in.
dus hoor ik je nu zeggen: koop meerdere vanaf een 130 en kijk en meet welke het beste is die bij mijn huidige setup past? :)
Denk eerder dat je Jo hoort zeggen, rij naar goes en laat hem op de bank rollen, en afstellen. ;-)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

niet bepaald naar Goes. Koop een AFR meter, AEM bv, kost je 180 € en je kan perfect bepalen welke sproeier bezetting je moet gebruiken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Nou ik zou hem toch echt af laten stellen op een bank door iemand die weet wat die doet, beetje met een afr meter testen moet je goed weten waar je mee bezig bent, keertje van 100-180 gassen met te kleine sproeier en je kan je blok opnieuw opbouwen,
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Daarom moet je ook met groot beginnen en dan naar kleiner werken. :P

Natuurlijk is een bank beter, maar met een goede AFR meter kun je best een heel eind komen.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Merijn schreef:Daarom moet je ook met groot beginnen en dan naar kleiner werken. :P

Natuurlijk is een bank beter, maar met een goede AFR meter kun je best een heel eind komen.
Dat deden wij ook, en toch bij de ene veel te rijk, 1 klein slagje kleiner erin en toen was het gebeurd.
Ik ga nooit meer zo afstellen, lekker naar de bank, weet je zeker dat het goed gaat.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

het geeft een indicatie, meer ook niet. Voor deftig af te stellen moet je zowieso op een bank zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Oke die blauwe rook ...
Tjeck je caterontluchting.
Haal hier en daar wat los en doe je vinger eens in een slang.
Terwijl ie stationair draait ...let dan ff op wat de blauwe rook doet.
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

-jo- schreef:het geeft een indicatie, meer ook niet. Voor deftig af te stellen moet je zowieso op een bank zijn.
Ok duidelijk verhaal, zal eerst ff een apk er op zetten en dan op naar de bank.......óf is het verstandiger om eerst het spul rustig an in te rijden voor 1000-1500 km, olie te verversen en dan naar de bank te gaan?

@jochem ok, zal eens even wat slangen dichthouden en kijken wat ie doet
R 5 Convertible Rulezz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

blauw is olie zwarte rook is benziene.

ik zal nu op dit moment met nieuwe zuigers en bussen niet te druk maken, turbo is het niet?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Miss moeten de zuigerveren nog op de bussen inslijten?
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Abel schreef:blauw is olie zwarte rook is benziene.

ik zal nu op dit moment met nieuwe zuigers en bussen niet te druk maken, turbo is het niet?
:grin: jep
R 5 Convertible Rulezz
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ik heb dus het zelfde idee als Tuur. eerst In rijden, als die dan nog zo rookt, dan is er wat aan de hand.

(Y)
whokilled
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 7:04

Heb een probleem met de anti perculatie fan.
Na een tijdje zonder gereden te hebben toch maar besloten om dat ding terug te plaatsen, maar nu blijft die constant blazen. Zelf met draaiende motor. Enigste manier om die te laten stoppen is fiche onderaan los te maken.
Heb wel de indruk dat hij vele beter start bij warme motor nu. Hij slaat meteen aan wat zonder niet het geval was.

Dus wie heeft er enig idee wat er het probleem zou kunnen zijn?
Verwijderen is ook nog een optie , maar zou toch willen weten wat het probleem juist is.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Vermoedelijk het relais, want hij mag alleen blazen met contact uit, dus zal of het relais verkeerd zitten of de draden?
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

tja, of het thermo koppel die ff door meten, een draad los moet motor uit zijn van die fan
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Leuke GTT op de RTC Markt...iemand die winst wil maken denk ik? Volgens mij stond dat ding voor nog veel minder te koop pas geleden? En van Willeon(?) hoorde ik dat de dichtgewerkte stootstrips op de bumpers en dergelijke ook al begonnen te scheuren?

Naja, blijft wel een mooie auto om te zien maar naar mijn mening is het wel een erg hoge vraagprijs :p
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ach ja... Vragen kan altijd! :)

Als ik 1000 euro onder mijn taxatiewaarde vraag en iemand wil het ervoor geven, dan mag ie ook weg. :P
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Volgens mij was de laatste verkoop-vraag-prijs niet veel lager?!

@ Martijn, bedoel jij die blauwe GTT van Willeon?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Nee, ik ben ooit eens bij deze GTT wezen kijken toen Jeroen Bloemers nog de eigenaar was.
Ik heb redelijk veel plamuur en schuurstrepen gezien rondom de dichtgemaakte sloten en de gecleande bumpers begonnen ook al te werken.

Wat Jeroen vroeg was siowieso 2.500-3.000 euro lager dan deze prijs!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

:ja:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

hallo, hoe krijg ik mn deurpanelen ervanaf zonder de boel te slopen? Heb alle torxen eruit maar zit nog steeds muurvast :gun: :@ :gun:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Af-fabriek zit er kit tussen die niet kei hard wordt, waardoor je het paneel met enig wrikwerk wel los krijgt. Je voelt direct dat er wel wat beweging in te krijgen is. Het kan echter zijn dat de vorige eigenaar er 'heel slim' gewone kit tussen heeft gedaan, waardoor het muurvast is komen te zitten en ze er nooit meer heel vanaf komen. :(
whokilled
Berichten: 29
Lid geworden op: vr 19 nov 2004 7:04

Luco/Alpine-racer schreef:Vermoedelijk het relais, want hij mag alleen blazen met contact uit, dus zal of het relais verkeerd zitten of de draden?
Abel schreef:tja, of het thermo koppel die ff door meten, een draad los moet motor uit zijn van die fan
Heb getest met ander relais en blijft blazen met contact aan en uit. Als ik 1 fiche loststrek op sensor aan inlaat stop hij meteen met blazen. Op 1 draad blijft wel constant 12V zitten.
Heb nu die 2 draden losgemaakt aan inlaat en ik zal het wel zonder perculatiefan redden.


Heb nu wel een nieuw probleem , iets lastiger dan een niet werkende perculatie fan.

Ook een nieuw probleem sinds vandaag.
Gtt start niet meer. Als je start gebeurt er niets, starter doet niets meer en benzinepomp ook niet. Batterij geeft nog steeds 12V aan en lichten en radio werken. Zelf met lichten aan en je draait je contact over gaan de lichten zelf niet minder schijnen.
Heb kabels naar starter gevolgd en zien er nog ok uit, heb ook relais aan schutbord eens vervangen maar haalt helemaal niets uit.
Vorige week had ik hetzelfde probleem, heb toen de batterij vervangen en toen deed hij het wel, maar het was maar van korte duur en het zal ook toeval geweest zijn denk ik.
Kan zijn dat de startmotor de geest gegeven heeft , maar moet ik dan de brandstofpomp niet horen bij het starten, nu hoor ik totaal niets.
Contactslot zou ook kunnen defect zijn , maar dan enkel de laatste stand om te starten .
Wie weet raad
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

gewoon je startmotor.

duw hem maar eens aan. je brandstofpomp(dus je relais) wordt namelijk pas ingeschakeld zodra er toeren gemaakt worden volgens mij.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

Meet even of er spanning op de stuurdraad komt bij de startmotor
(Tijdens het starten)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Normaal hoor je wel iets... Volgens mij is dat de pomp. Effe zoemen en dan wordt het stil, totdat je 'm start.
Plaats reactie