Oldtimer MRB overgangsregeling 2015 ?
-
- Moderator
- Car: MB
Probleem (zoals Ronald ook zeg eigenlijk) is dat ze alleen lullen maar geen beslissing nemen. Hoppa, maak een keuze en houd je er 10 jaar aan. Dan komt idd alles weer tot rust en weten mensen waar ze aan toe zijn.
misschien is 1/2 MRB ook wel leuk. Maar dan na 25 jaar registratie in NL bijv. Ze moeten juist die import bagger buiten laten.
misschien is 1/2 MRB ook wel leuk. Maar dan na 25 jaar registratie in NL bijv. Ze moeten juist die import bagger buiten laten.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Nou Weekers heeft onder bedreiging van nog strengere regels de oldtimersvertegenwoordigers accoord laten gaan met zijn voorstel wat naar de kamer gaat.
Autos worden pas belastingvrij vanaf 40 jaar
Voor benzineautos van 26 jaar en ouder komt er een overgangsregeling (kwarttarief betalen en niet rijden in november, december en januari) leuk als je geen stalling hebt.
Voor gas en diesel komt er geen overgangsregeling, gewoon voltarief dokken.
Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief.
Schorsingregels blijven zoals bestaand.
Leuk, paar miljoen die hiermee binnengehaald wordt kan die gelijk weer uitgeven aan de Bulgaren, dat is al ruim 6 jaar bekend en aangegeven door de belastingdienst aan de politiek.
Dus allemaal op zoek naar een stinkdiesel uit 1973

Autos worden pas belastingvrij vanaf 40 jaar
Voor benzineautos van 26 jaar en ouder komt er een overgangsregeling (kwarttarief betalen en niet rijden in november, december en januari) leuk als je geen stalling hebt.
Voor gas en diesel komt er geen overgangsregeling, gewoon voltarief dokken.
Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen ook in aanmerking voor het kwarttarief.
Schorsingregels blijven zoals bestaand.
Leuk, paar miljoen die hiermee binnengehaald wordt kan die gelijk weer uitgeven aan de Bulgaren, dat is al ruim 6 jaar bekend en aangegeven door de belastingdienst aan de politiek.
Dus allemaal op zoek naar een stinkdiesel uit 1973

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
hahahahahaGeminachte Weekers,
Ik heb nog nooit zo'n grote lul gezien als jij. Wie denk jij wel dat je bent om alle oldtimerbezitters zo openlijk te naaien. Allerlei beloften waar je helemaal niks van hebt gemeend, je hebt nog een langere neus als Pinokkio Rutte.
En die anderhalf miljard die naar Bulgarije is verdwenen? Ga je die nog ophalen? Misschien kunnen alle oldtimers wel een ritje naar Bulgarije maken om daar wat centen terug te halen. Voor een paar schamele centen kunnen we onze oldtimer dan gelijk daar laten. Zorg je wel voor een groot aantal bussen om alle mensen weer terug in jouw kutland te krijgen????
Ik denk dat ik me maar laat ontslaan. Ben zelf ambtenaar maar ik wil absoluut niet vergeleken worden met zo'n zak als jij. Dan kan je mij en mijn gezin voor de rest van mijn leven steungeld betalen. Eens kijken wat dat gaat kosten. Krijg ik toch in ieder geval nog iets van mijn belastinggeld terug.
En als ik wat tekort kom, kunnen we nog altijd naar de voedselbank, en anders ga ik het wel jatten. Dat mogen die oostblokkers ook, dus waarom ik niet??????
De meeste gevangenissen zijn toch al gesloten, dus ik kan vrij rond blijven huppelen. Ja dat is de oplossing: ik word crimineel!!! Helaas zal ik jouw criminaliteit en arrogantie nooit kunnen verbeteren.
Je denkt zeker dat de Nederlanders het nog niet zat zijn, maar ze zijn het SPUUGzat.
Weet je hoe het voelt om onder 2600 kilo te liggen????? Kom niet voor mijn auto want dan zal je het voelen, dan ben je acuut uitgeWeekt. En aangezien er ook al gigantisch is gekort op de zorg, hoef je niet te rekenen op hulp!! En de politie???? Ach die ziet niks, die hebben hier in 25 vierkante kilometer maar 1 auto.
Zo hehehehe dat is eruit.
Greetz!!!!!
Maandje of 5 i/d schorsing.......kan ik wel mee leven!In de nieuwe plannen wordt de leeftijdsgrens voor belastingvrije benzineauto’s opgetrokken naar 40 jaar. Benzineauto’s ouder dan 26 jaar komen in aanmerking voor het kwarttarief (maximaal 120 euro per jaar), maar dan mogen ze tijdens de wintermaanden (december, januari, februari) niet rijden.
kwart tarief voor m'n Lt ,paar maandjes schorsen eventueel....
Ook de leeftijdsgrens van diesel- en LPG-auto’s gaat naar 40 jaar. Er komt geen overgangsregeling bij deze categorie. Bedrijfsvoertuigen en motorfietsen komen wel in aanmerking voor het kwarttarief. Daarmee is de dagenkaart definitief van de baan.
En voor de 5 diesel de volle €43,- p.maand betalen is nog steeds peanuts voor een diesel!
Al met al had 't denk veel rotter gekund..
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Maar de vraag is, wat betekend dit:
Vraag me alleen af hoe ze dat willen regelen met het niet rijden in de wintermaanden, verplichte schorsing dan ofzo? Wordt een leuke rompslomp bij de RDW 
Wat gaat die overgangsregeling in houden? Voorlopig zijn we er dus nog niet vanaf. En ach, dat €10 in de maand voor een 5je is nou ook niet schokkend te noemenVerder komt er een overgangstermijn voor personen- en bestelauto's die rijden op benzine, voor motorfietsen, bussen en vrachtauto's ouder dan 26 jaar.

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Met een auto van 26 jaar of ouder kan je dus kwarttarief aanvragen, met een maximum van 120 euro als je geen kwarttarief aanvraagt.
Tenminste dat is wat ik er van begrijp.
Maar of dat nu alleen is als die auto op 1 januari 2014 26 jaar oud is of dat die regel ook opschuift per jaar is me niet duidelijk.
Gelukkig zijn alledrie de voertuigen die ik hier heb in 2014 minimaal 26 jaar oud
Tenminste dat is wat ik er van begrijp.
Maar of dat nu alleen is als die auto op 1 januari 2014 26 jaar oud is of dat die regel ook opschuift per jaar is me niet duidelijk.
Gelukkig zijn alledrie de voertuigen die ik hier heb in 2014 minimaal 26 jaar oud

-
- Über-Spammer
Heb net de officiële brief even gelezen en daaruit is op te maken dat de overgangsregeling inhoudt dat alles wat op 1 januar 2014 tussen de 26 en 40 jaar oud is, deze in aanmerking komt voor het kwarttarief en dat de auto geschorst MOET zijn gedurende de maanden december, januari, februari. Bij geen schorsing volgt een hoge verzuimboete. Of je kunt er voor kiezen om gewoon de volledige MRB te betalen zodat je wel in die maanden mag rijden.
Dus daarmee halen ze de dagelijkse oldtimers voor woon-werkverkeer eruit door deze in de wintermaanden te laten schorsen.
Alles t/m 1987 valt dus onder deze regeling en wordt wegenbelastingvrij zodra ze ouder dan 40 jaar worden (dat zal in veel van onze gevallen niet lukken denk ik).
Dus daarmee halen ze de dagelijkse oldtimers voor woon-werkverkeer eruit door deze in de wintermaanden te laten schorsen.
Alles t/m 1987 valt dus onder deze regeling en wordt wegenbelastingvrij zodra ze ouder dan 40 jaar worden (dat zal in veel van onze gevallen niet lukken denk ik).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Als ik het goed begrijp zit jij iets mis luco. Het kwarttarief is maximaal 120 p/jr of anders voltarief. Waarbij het zo is dat je in de maanden december-februari dan niet op de weg mag komen met de auto in kwarttarief.
Hoe dan ook ik hoef er voor mij niet lang over na te denken. Volvo gaat zo goed als zeker de deur uit, of ie nu verkocht of gesloopt gaat worden nog ff geen idee. Mn witte 5 (86) zo goed al zeker hetzelfde verhaal. en dan tegen die tijd hopenlijk mn GTT(90) 3a4 maanden per jaar schorsen rest van het jaar gewoon betalen.
Hoe dan ook ik hoef er voor mij niet lang over na te denken. Volvo gaat zo goed als zeker de deur uit, of ie nu verkocht of gesloopt gaat worden nog ff geen idee. Mn witte 5 (86) zo goed al zeker hetzelfde verhaal. en dan tegen die tijd hopenlijk mn GTT(90) 3a4 maanden per jaar schorsen rest van het jaar gewoon betalen.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
Waarom de witte er dan uit Gerald? Kost dan toch ook niet veel meer? Of puur omdat je m niet kan stallen in de winter?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
stalling is 1, daarnaast zit er behoorlijk veel werk in om het echt weer netjes te krijgen, en ik weet nog niet of ik daar zin in heb.MartijnG schreef:Waarom de witte er dan uit Gerald? Kost dan toch ook niet veel meer? Of puur omdat je m niet kan stallen in de winter?
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Leuk zeg, en dat schorsen moet je ook weer betalen natuurlijkMartijnG schreef:Heb net de officiële brief even gelezen en daaruit is op te maken dat de overgangsregeling inhoudt dat alles wat op 1 januar 2014 tussen de 26 en 40 jaar oud is, deze in aanmerking komt voor het kwarttarief en dat de auto geschorst MOET zijn gedurende de maanden december, januari, februari. Bij geen schorsing volgt een hoge verzuimboete. Of je kunt er voor kiezen om gewoon de volledige MRB te betalen zodat je wel in die maanden mag rijden.

Waarom niet automatisch, als je kiest voor kwarttarief is je auto in de vastgestelde maanden automatisch geschorst, wordt je dan gepakt, hele hoge boete, veel simpeler toch.
-
- Über-Spammer
Ben ik mee eens ja...maar ze zeggen dat het schorsingsbeleid gewoon hetzelfde blijft. Dus online schorsen en uit de schorsing weer betalen voor op naam zetten (á ~€23).
-
- Car: R19.R
Idioterie natuurlijk om te schorsen met dat kwart tarief dat moet gewoon automatisch gaan. Ach aan de andere kant, als je hem schorst dan haal je hem ook pas weer uit de schorsing als je hem gaat gebruiken wat dan wel een voordeel is kwa kosten.
-
- Über-Spammer
Niet als je m niet schorst Merijn, dan heb je namelijk geen kwarttarief. Dus kwarttaroef en schorsen is altijd nog goedkoper dan volledige MRB.
Dus niet zeiken en gewoon dat roesthok schorsen

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Vuile dieven...... Kan niet anders zeggen.
http://link.marktplaats.nl/670370406
al 821 mercedes benz oldtimers op Marktplaats...
edit: zie net dat Luco hem ook al heeft gepost in marktplaats topic...
al 821 mercedes benz oldtimers op Marktplaats...
edit: zie net dat Luco hem ook al heeft gepost in marktplaats topic...
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Oh, dat had ik niet goed begrepen. Het is gewoon een manier om geld binnen te halen over de rug van de autoliefhebber.MartijnG schreef:Niet als je m niet schorst Merijn, dan heb je namelijk geen kwarttarief. Dus kwarttaroef en schorsen is altijd nog goedkoper dan volledige MRB.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaat controleren trouwens... De belastingdienst kan het nu al niet bijbenen allemaal.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Dat doet de rdw voor ze he, ik was 1 dag te laat met de alpine, mooi en boete van 137 euro.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Nou snap ik het ff niet meer.
De huidige regels in de MRB betreffende schorsing en evenementenregeling worden gehandhaafd. Wel geldt het afgetopte kwarttarief MRB voor minimaal één kalenderjaar zodat niet de mogelijkheid bestaat om binnen één kalenderjaar gebruik te maken van zowel de schorsingsregeling als het kwarttarief.
Das lekker, schorsen...... Ik heb geen plek waar ik dat ding de winter geschorst door kan laten komen.....
Dit is natuurlijk wel exact de reden waarom de oldtimerregels aangescherpt worden. Oldtimers zijn niet voor dagelijks gebruik. Althans, daar zijn de regels niet ooit voor in het leven geroepen.~thijs~ schreef:Das lekker, schorsen...... Ik heb geen plek waar ik dat ding de winter geschorst door kan laten komen.....

De hobbyisten en liefhebbers die een auto uitsluitend naar buiten trekken wanneer het mooi weer is of voor een evenement mogen van mij ontzien worden. Mensen die 'm goedkoop willen rijden voor woon-werk, die mogen wat mij betreft gewoon de volle mep betalen.
Maar ja, hoe ga je dat controleren?
hehe dat is wel een klassiekertje..... (dubbel
)

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ik rij nog geen 1000km per jaar met de golf cabrio en staat altijd buiten en is 30 jaar oud. De AMC Javelin is 44 jaar oud en staat wel binnen. Ik heb geen geld om er nog een garage bij te huren a 120,- per maand.. Nou staat de golf wel te koop, maar met deze beslissing zal het verkopen wel weer lastiger worden.Merijn schreef:Dit is natuurlijk wel exact de reden waarom de oldtimerregels aangescherpt worden. Oldtimers zijn niet voor dagelijks gebruik. Althans, daar zijn de regels niet ooit voor in het leven geroepen.~thijs~ schreef:Das lekker, schorsen...... Ik heb geen plek waar ik dat ding de winter geschorst door kan laten komen.....
De hobbyisten en liefhebbers die een auto uitsluitend naar buiten trekken wanneer het mooi weer is of voor een evenement mogen van mij ontzien worden. Mensen die 'm goedkoop willen rijden voor woon-werk, die mogen wat mij betreft gewoon de volle mep betalen.
Maar ja, hoe ga je dat controleren?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Ja, heel het leven bestaat uit keuzes, maar als die 30 jaar oud is dan hoef je maar om de 2 jaar apk, kan je dat weer bij de mrb leggen, dan valt ht allemaal nog mee, en anders swinters in een caravanstalling, ben je voor een paar tientjes klaar.
-
- Moderator
- Car: MB
vraag me of dat mag van de verzekering van die "caravan boer"
En wat kost een apk nou. 3 tientjes ouzo, dat zijn de kosten ook niet. Het eventuele onderhoud dat erbij komt gaat toch gewoon door.
En wat kost een apk nou. 3 tientjes ouzo, dat zijn de kosten ook niet. Het eventuele onderhoud dat erbij komt gaat toch gewoon door.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Hier mag dat wel, caravan, camper, oldtimer, maakt allemaal niks uit, en als je opgeeft aan je verzekering dat die ergens anders gestald is, is die gewoon op jouw polis verzekerd als je dat wilt.Tom schreef:vraag me of dat mag van de verzekering van die "caravan boer"
Apk drie tientjes, ja en dan vinden ze voor 400 onderhoud

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Kinderachtige advertentie 

Vind um wel grappig
-
- Car: R19.R
Over het algemeen ga je met een oldtimer niet in de winter rijden met al die pekel bagger, dat wil je toch helemaal niet als liefhebber zijnde.