Paar weken terug sloeg hij af (uit het niets) toen ik achteruit in een wasbox reed. Hij stond goed, dus gewoon gewassen en daarna dus niet meer aan de praat te krijgen. Uiteindelijk wegenwacht erbij gehaald (en gelijk lid geworden...shit dat is duur zeg!) en bij het starten met de startkabels erop (en meer volt, hij gaf aan dat hij een "boost" gaf naar 18 volt) startte de Gtt gelijk.
Vorige week zaterdagochtend geen probleem met starten en rijden, rij 's avonds weg uit Breda (ook starten zonder problemen) en ben nog geen paar kilometer van het werk en alles viel uit en niet meer aan de praat te krijgen. Broer gebeld die met een autoambulance is gekomen en bij nadere inspectie leek de brandstofpomp de boosdoener. De brandstofpomp (incl.filter) vervangen (informatie/bestelnummer uit Hbase gehaald) en gemonteerd en reed zonder problemen, wel wat inhouden boven de 4.000 toeren begreep ik van hem.
Nu heb ik vandaag wat kilometers gemaakt, inderdaad bij een stukje lekker vlot doorrijden ging hij in zijn 4 bij 4.000 toeren inhouden. Daarna toch maar naar de stalling gereden, moest vandaag naar binnen. Probleem werd eigenlijk erger, bij vlot optrekken (vanaf 2e versnelling) begon hij in de derde versnelling wat hoger in de toeren weer in te houden en vervolgens sloeg hij af. Laten uitrollen en daarna startte hij weer wel gelijk gelukkig. Dit daarna nog een keer gehad (weer vlot rijden om even te testen), daarna maar besloten om lekker op het gemak te rijden naar de stalling. Dat ging zonder problemen.
Het lijkt erop dat het de nieuwe brandstofpomp het eerste probleem heeft opgelost, dat inhouden had hij de beide keren daarvoor niet omdat dat toen haast stationair gebeurde. Hij startte nu wel gelijk na het afslaan, maar het inhouden op snelheid en vervolgens afslaan is dus een nieuw probleem.
Kan het zijn dat de brandstofpomp te weinig druk levert ofzo, of moet ik toch een andere type brandstofpomp monteren (en zat dus de fout in de Hbase vermelding) ?