ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

jep sensor in de pomp.
en stuurt ook het templampje aan.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bedankt voor de tips! Zonder stekker gaat 't lampje idd uit, helaas doet de meter dan ook niets meer. Tijd voor een nieuwe!
Nog een vraag, weet iemand een goed adres voor een nieuwe/gereviseerde startmotor? Die van mij doet nu tik tik start, tik tik tik tik start.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

gewoon bij de automaterialen zaak?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Jep! Daar kun je je eigen startmotor vaak inruilen op een nieuwe, met bijbetaling uiteraard.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Gaan we dat maar eens proberen, bedankt voor de info weer!
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

Verse startmotor, lees dit eens http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=23&t=71

nieuw 95 euro incl btw zonder inruil.

gebruikt 35.

Een gewone 5gtt startmotor heb ik nog liggen. Mag weg voor 10 euro excl verz. kosten http://link.marktplaats.nl/589662748
Laatst gewijzigd door jacques op zo 16 sep 2012 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Niet zo'n originele slome starter nemen, je moet die van de Renault 19 GTX nemen, die de GTE motor had. Die hebben zo'n sneldraaiende starter met reductie erin. Die dingen klinken ook 100x gezonder bij het starten.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

(Y) bedankt voor de info, nieuwe is besteld!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Een zwaardere versie is zeker een aanrader, zeker gezien de tijd die de gemiddelde gtt nodig heeft om aan te slaan :p
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Heren, waar kan ik met enige spoed een carburateur revisie set bestellen?!
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Ik heb ooit een set bij bccp.nl besteld, die was toen snel binnen (Y)
LINK
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Bedankt voor de tip, bestel hem gelijk ff. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Als je hem heel snel nodig hebt, heb ik een setje of twee in IJsselstein liggen (Y)
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Bedankt voor je aanbod Jacco, heb hem direct besteld, dus zal hem woensdag wel in huis hebben. Mocht het anders lopen hoor je het van me. (Y)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Jammer dat je zó gehaast bent, heb er ook nog wel 1 liggen.

Ook nog een motorkap toevallig
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Chris schreef:Bedankt voor je aanbod Jacco, heb hem direct besteld, dus zal hem woensdag wel in huis hebben. Mocht het anders lopen hoor je het van me. (Y)
(Y)

Tuur: Motorkap nieuw?
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nee niet nieuw, ging meer om Chris. die heeft hem al een tijdje gereserveerd bij me :p

heb overigens nog wel een nieuwe 16v en gtt kap staan maar die hebben inmiddels ook al wat plekjes van opslag....
Chris
Erelid - Moderator - RvT
Berichten: 22029
Lid geworden op: za 3 mar 2001 0:00
Locatie: NL

Setje is inmiddels binnen. (Y)

Arthur, is de kap al van de auto af dan?! :p
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Al vanaf dag 1 dat je hem wilde hebben. 1 hendeltje en je kan hem er af pakken...
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

De horizontale plaatjes die ervoor zorgen dat je deur niet te ver open gaat, hoe zitten die origineel vast?

IK moet ze morgen nog even vastmaken
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Pnnetje volgens mij. Zo'n soort als bij je deurscharnier maar dan een stukkie korter.

Boutje M3 of M4 met borgmoertje kan ook.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
evert
Berichten: 63
Lid geworden op: ma 30 jun 2003 6:44

Bestaan er verschillende types aandrijf assen? Zijn er door de jaren heen verschillende types (dikte, maar vooral lengte) aandrijfassen gebruikt?
Heb een paar gebruikte assen gekocht die volgens verkoper alle van een GT Turbo af kwamen, echter deze hebben verschillende lengte.
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

De lengte van de aandrijfassen zou volgens mij het zelfde moeten zijn voor alle 5jes,
maar het is natuurlijk ook mogelijk dat de assen van verbouwde 5jes met 16v of Williams breedte afkomen...
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

assen van een gtt zijn langer als van een ongeblazen 5
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Danny van Duren
Berichten: 2775
Lid geworden op: zo 7 sep 2003 18:58
Car: GTT
Locatie: grave

Weet iemand de geschiedenis vsn de r5gtt tv08rh deze staat inmiddels bij mij in de schuur.

Maar zou grasg wat meer weten van de geschiedris van de wagen en fotos zijn ook welkom
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Ik ben bezig met remleidingen vervangen van voor naar achter, maar heb nu ff een vraagje voor de zekerheid..........

Welke remleiding wordt op welke positie aangesloten op de remdrukverdeler vanaf achter gezien? Er is een onderscheid in 2x grotere en 2x kleinere nippels, maar ik weet niet meer 100% zeker welke nu waarop moet..... Hoop dat 1 van jullie een antwoord heeft.
R 5 Convertible Rulezz
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

maakt niet uit hoe als je het maar kruislings doet, rechtsvoor met links achter samen en rechtsachter met linksvoor.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Iemand die even onder zijn Phase 1 GTT kan gaan liggen om te kijken hoe de beugel van de brandstofpomp/-filter gemonteerd zit? Of even aan de binnenkant te kijken welke bevestigingspunten er zijn gebruikt (onder de vloerbedekking). Een :foto: zou nog meer helpen (Y)

Zie mijn 'probleem' in het volgende topic:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... 96#2323796

Alvast dank (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Ik kan je daarmee niet helpen, ik wil tevens ook niet je vraag overrulen. Maar ik zit ook met een probleem. Ik wist niet of ik er beter een ander topic voor kon openen.

Ik heb een extra turbodrukmeter en olietemperatuur meter. Nu doet de olietemperatuur meter het niet. Toen ik onder de auto ging kijken waar de sensor zat kwam ik onderstaand tegen. Deze stekker zat er in eerste instantie niet op. Ik heb hem er op gedaan, maakt het nog uit hoe hij er op moet en wat de functie ervan is? Leek mij de aansluiting voor de originele temperatuurmeter. Deze doet het trouwens gewoon ook zonder dat de stekker erop zat.

Daarnaast zit volgens mij de sensor van de achteraf ingebouwde olietemperatuurmeter bij het oliefilter in de buurt. Wie weet zo wat de boosdoener kan zijn van dit probleem?

[img]http://i1125.photobucket.com/albums/l58 ... 79BB52.jpg[/img]
[img]http://i1125.photobucket.com/albums/l58 ... 4e55d9.jpg[/img]
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

@ martijn kan je het niet zien op mijn koets? Wordt alleen even lastig om dat zaterdag na te gaan vanwege de opendag.

@ackten, is die sensor niet van je oliepeil? Normaal zichtbaar wanneer je de auto op contact zet. Als ik het goed zie is de foto van de olieretour op het carter.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

deze is idd van het pijl...
ackten
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 9 feb 2009 20:58
Locatie: Hengelo

Ok thanks voor de reacties. Volgens mij deed hij het gewoon voor de tijd. Zot de stekker goed om of maakt dat niet uit. Waar zit de sensor van de originele temperatuurmeter. En iemand enig idee waarom die aftermarket het niet kan doen?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

mark 5t schreef:assen van een gtt zijn langer als van een ongeblazen 5
Nee hoor onder de gtt zitten de kortste assen die leverbaar zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Plaats reactie