ACT: Algemeen Chat Topic

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Plaats reactie
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

PtrGte schreef:Merijn ik ben je eeuwig dankbaar! (nou ja... in ieder geval tijdelijk... ;) )
O oh het is al weer over zeker ? :smile:
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Het was al over toen hij op Submit klikte... :~
PtrGte
Contacteer:

SSSSssssssst...... :p
martll

http://link.marktplaats.nl/581806499

Mijn Clio staat al even te koop. Nu vroeg ik me af wat hier een goede prijs voor was. Die dingen lijken de laatste tijd echt niks meer waard te zijn. Ik zie er meerdere opstaan die begonnen bij ruim 5000 euro en zakken tot onder de 3500.
Iemand enig idee wat mijn Clio rs nog waard is in de particuliere verkoop?
Of wat een dealer hiervoor zou geven bij inruil?

Alvast bedankt.
Leon Cozijn
Contacteer:

inruil bij dealer zal rond de 2000-2500 zijn. Denk zelf dat 4000 euro voor een particulier een goede prijs is.
tutuur
Clubsponsor

Auto's worden nu eenmaal minder waard, helemaal met 2ton op de klok.
En als ie zo uitstekend onderhouden is hadden 2 nieuwe koplampen ook wel gemogen ;-)
martll

Die koplampen ben ik al een tijdje naar opzoek, maar heb ze nog niet kunnen vinden.
Dat afschrijven op auto's snap ik maar al te goed, maar vroeg me meer af wat de waarde ervan zou zijn ivm het feit dat ik nog steeds geen geinteresseerden heb kunnen vinden.
Droes Junior
Car: R5 Alpine Turbo

4k is geen verkeerde prijs gezien de staat van je RS, 2 ton op de teller is een nadeel, persoonlijk zou ik dan ook zoeken naar een RS met minder kms en die zijn er..
tzijn moeilijke tijden om iets verkocht te krijgen, geduld hebben en je prijs laten zaken naar bv 3950 doet soms ook wonderen (kan het weten ;-) )
5 Alpine Turbo
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Het 7s ook nog steeds vakantie tijd he ;-)

Geduld komt vanzelf iemand voor.

Wat je evt zou kunnen proberen als je het nog niet gedaan hebt is om de koplampen machinaal te (laten) poetsen. Heb al hele gekke dingen gezien met koplampen als ze gepoetst worden. Van apk afkeur tot zo goed als nieuw. ;-)
martll

Bedankt voor de antwoorden.

Bijna 200.000 op de teller is inderdaad aardig wat. Maar moet zeggen dat mij dat er niet van weerhield om de auto te kopen. Ben bij 2 andere RSjes gaan kijken die in dezelfde prijsklasse zaten (rond de 5500) en die hadden beide rond de 150.000 en 170.000km maar hadden bijna onderhoud nodig en daar zat ik niet op te wachten, de rest lag boven die prijs en het doet mij wel verwonderen dat die RSjes zo weinig waard nog zijn.

Met de koplampen samen heb ik al heel wat tijd doorgebracht. :lol:
Heb al van alles geprobeert maar niets hielp blijvend. (Turtle Wax Headlight Lens Restorer Kit, Meguiars Headlight Restoration Kit etc.)
Zelf stoor ik me er niet zo erg aan, maar ben wel benieuwd of ze nog in nieuwstaat te poetsen zijn. Binnenkort maar eens naar zo'n koplamphersteller brengen.

Geduld moet je inderdaad hebben, straks nog maar weer even een lekker ritje maken. :grin:
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Slechte verkooptijd? Man, heb twee weken lang mensen aan de caravan/tent gehad in Kroatië die vroegen wat voor "leipe" "vette" "dikke" "kei-gave" (ja, limburgers, brabanders van alles was er of duitsers etc) auto de Mégane was. Na een 'alles is te koop hoor' bleven er nog een paar hangen :lol:

Nee zonder gekheid, ik heb ook ruim een half jaar mijn Clio RS te koop gehad. Inderdaad, ook wel wat gezakt in prijs, maar uiteindelijk toch aardig gekregen wat ik wilde. Een hoge kmstand spreekt vaak tegen, maar een liefhebber weet ook liever de achtergrond. Hoe is het onderhoud geweest, etc. Goed benadrukken in de advertentie (Y)

Oh, voor degene die zich afvragen of de Mégane is heel gebleven op de vakantierit? Ja hoor, heerlijk 2x 1300km gecruised + kilometers daar. 0,0 problemen ;)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Modus
Contacteer:

We zijn (gelukkig) alweer even RS-af. Heb hem weten te slijten aan een handelaar en aan RDW te zien is ie daar inmiddels ook al weer weg.

Dikke auto natuurlijk maar zoals hier wel bekend was het 1 groot vraagteken wanneer (en hoeveel euro's verder) de (elektronica?) storing verholpen zou zijn. Daar was ik dus gewoon klaar mee op een gegeven moment. Jammer maar helaas.

Volgend jaar ofzo gaan we wel weer eens naar een andere auto kijken, ik kan verder vrij goed zonder. Heb toch ergens het idee dat dat geen Renault meer gaat worden...
Geert
Contacteer:

lol kom net een quote tegen van jochem in een heel oud topic
Jochem de Haas schreef:
LotuzClioWilliams schreef:
jochem de haas schreef:Er zijn alleen vaak wel mensen die het zonde vinden van zo'n willie ( ik niet ) en ik wou nou eens de eerste zijn die ( niet gemeend) ging miepen .
Ach, zolang het geen fase 1 Williams is... [img]http://www.peugeotgticlub.nl/images/smi ... wisted.gif[/img]
Dat zijn tenminste nog de echte wiliamerts......in beperkte oplagen zo als de bedoeling was :D de rest is massa productie :lol:
Inderdaad Jochem, de 449 williamsen zijn tenminste de echte (D)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Qua Williams wel..............qua kleur is en blijft het kut. :smile:
Ed87

hey, ik ga binnenkort met de auto naar spanje.
nou hoorde ik dat ze in frankrijk moeilijk doen over navigatie die flitskasten meld?
en ook was er iets met blazen?.... iemand die hier meer van weet en wat tips heeft?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Car: diverse
Contacteer:

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
BillytheKid

Er mag geen flitsmelder op staan (maakt niet uit of je het gebruikt of niet), als ze je daarmee snappen mag je de gehele tomtom inleveren met een flinke boete.

In Frankrijk is het verplicht blaaspijpjes bij je te hebben. ANWB heeft ze, als ze het nog hebben. Anders kun je misschien via conrad-punt-nl bestellen.
Adinsx

geen blaaspijpje bij je hebben wordt nog tot november gedoogd. De boete is overigens ook maar 11,-, dus ik zou me maar niet druk maken om die blaasdingen.

flitspaallocaties er wel uithalen inderdaad, want daar doen ze erg moeilijk over. Boete is maarliefst 1.500,-.
Ed87

oke bedankt.
nou heb ik die ingebouwde tomtom van renault, is het dan ook goed als ik gewoon de kaart er in frankrijk uithaal zodat hij niet werkt en dus niks aangeeft?
PaulM

bij de losse tomtom bij een update maakt tomtom van de flitspalen in frankrijk een 'gevaar' optie van ipv een flitspaal dat zou wel mogen als goed is (anders reed ik er wel mee door frankrijk 2weken terug ;) ). blaaspijpjes heb ik achterwegen gelaten, boete is pas vanaf november, en is 11 euro, pijpjes zijn amper aan te komen en je moet nog eerst aangehouden worden ook nog dus had zoiets van fuck it! :)

ps, pak wel de goeie tolpoort, anders maak je veel vrienden! (zoals ik :D )
Xabre
Car: 19 16V

Ed87 schreef:oke bedankt.
nou heb ik die ingebouwde tomtom van renault, is het dan ook goed als ik gewoon de kaart er in frankrijk uithaal zodat hij niet werkt en dus niks aangeeft?
de Gendarmerie staat je wel op te wachten aan de grens met breekijzers en mokers om 'm direct te demonteren :p
Trust me. I know what I'm doing.
jacques

Ik heb een nieuwe tom tom gekocht en die kun je veranderen via mijntomtom.nl. De oude kon niet ge-update worden naar gevarenzone ipv. flistlocatie. Tom tom kost tegenwoordig nog maar iets meer als 100 euro. Een nieuwe kaart kost vaak ook al meer dan 50 euro bij Tomx2
We hebben bijna uitsluitend provinciale wegen gehad en geen controles van de politie. Trek zelf maar je conclusie.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
Ed87

jacques schreef:Ik heb een nieuwe tom tom gekocht en die kun je veranderen via mijntomtom.nl. De oude kon niet ge-update worden naar gevarenzone ipv. flistlocatie. Tom tom kost tegenwoordig nog maar iets meer als 100 euro. Een nieuwe kaart kost vaak ook al meer dan 50 euro bij Tomx2
We hebben bijna uitsluitend provinciale wegen gehad en geen controles van de politie. Trek zelf maar je conclusie.
das allemaal leuk en aardig maar daar heb ik niks aan :smile:

zoals ik boven al schreef heb ik een INGEBOUWDE tomtom.
en nu wil ik dus weten of het voldoende is als ik gewoon de kaart eruit haal in frankrijk zodat deze niet werkt en ik dus ook GEEN MELDING van flitspalen binnen krijg. ik heb dus GEEN ANDERE KAART NODIG en ook geen andere tomtom want spanje weet ik ook zonder navigatie wel te vinden :D
AnthonyR
Moderator
Contacteer:

Je kan het kaartje eruit halen. Dit zorgt ervoor dat ook je navigatiesysteem niet meer werkt, maar zover was je zelf al ;)

Je kan ook de flitslocaties wissen via de tom tom website. Dan moet je je kaartje even uitlezen in de computer.
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Ed87 schreef:
jacques schreef:Ik heb een nieuwe tom tom gekocht en die kun je veranderen via mijntomtom.nl. De oude kon niet ge-update worden naar gevarenzone ipv. flistlocatie. Tom tom kost tegenwoordig nog maar iets meer als 100 euro. Een nieuwe kaart kost vaak ook al meer dan 50 euro bij Tomx2
das allemaal leuk en aardig maar daar heb ik niks aan :smile:

zoals ik boven al schreef heb ik een INGEBOUWDE tomtom.
en nu wil ik dus weten of het voldoende is als ik gewoon de kaart eruit haal in frankrijk zodat deze niet werkt en ik dus ook GEEN MELDING van flitspalen binnen krijg. ik heb dus GEEN ANDERE KAART NODIG en ook geen andere tomtom want spanje weet ik ook zonder navigatie wel te vinden :D
nogmaals
http://www.anwb.nl
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Zo ... terug. :p

Nu nog ff wachten op (zeer waarschijnlijk) fanmail uit Frankrijk ... (U)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Adinsx

Dat zegt iedereen hier ook, dat ik nog wel fanmail krijg nadat ik binnen 11uur in Kroatië stond (incl 2x tanken en 15min pauze)

Maar overal juist aan de snelheid gehouden en op de vrije stukken 160-170 op cc. (En wat duitsers pesten met 230 bult op :lol: )

Maar je hebt dus wel een flits gezien Arco?
Arco
Über-Spammer

:ja:

:-(

Stond naar mij toe gericht... vlakbij Arras op A1 (onder Lille)

Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Contacteer:

Toch wel je middelvinger opgestoken he :smile:
Arco
Über-Spammer

had het te laat door ...

Steven
Car: M536

Die mails heb ik nog nooit gehad... bijna elk jaar ist wel raak ergens.
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Je moet inderdaad goed je best doen om post van de Franse vrinden te krijgen... Ik denk dat het wel mee zal vallen allemaal! Hopelijk toch...
Mrtn
Car: R5GTT

In Frankrijk en Spanje zetten ze waarschuwingsborden vóór flitspalen neer... echt ideaal! Je tikt de cruise eraf, laat m uitrollen, passeert de paal en je tikt de cruise weer aan (Y)

Mobiele radars heb ik alleen in Frankrijk gezien, door 1tje ben ik iig gepakt, maar net als vorig jaar heb ik nog niet eerder post gehad.

In Frankrijk staan ze ook te laseren vanuit WRXen en Mitsus, dingen zijn felblauw, niet te missen als je ze passeert :lol: Ze staan op punten dat ze jou eerder zien dan andersom :p
Mrtn = Maarten
Leon Cozijn
Contacteer:

Lijkt me geen straf met een WRX beetje boeven achterna zitten :evil:
Adinsx

Doen ze in Slovenië ook, bordje 'RADAR' en 500m verder staat de flitskast.

In Oostenrijk zijn ze wat slimmer, die zie je nauwelijks. Maar ik had een vlotte Oostenrijker voor me die ineens in de ankers ging. Heb het voorbeeld maar gevolgd :lol:
Plaats reactie