Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

;)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nice Bro,

Die van mij rijd gelukkig en de Astra straks ook weer :)
Haas
Berichten: 26590
Lid geworden op: wo 27 mar 2002 0:00
Car: Megane RS
Locatie: Nijmegen

dat belooft een mooie seizoen te worden (Y)
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Zo, vanavond even de drijfstanglagers gedaan. viel me niets tegen, ding zit helemaal onder de bagger in de motorruimte en bodem maar werkelijk alles wil altijd netjes los. zelfs alle torx boutjes van de carterpan, viel me niet tegen. :)

Lagers zagen er nog best aardig uit voor 212.000km, is toch altijd wel een verschil met F7P lagers die er meestal bij 150.000 km al aardig gaar uit zien. :)

[img]http://www.freebits.nl/images/635IMG_0535.jpg[/img]

[img]http://www.freebits.nl/images/438IMG_0536.jpg[/img]

Waarschijnlijk ook gevonden waarom hij zoveel herrie maakt tijdens het sturen en waarom de overdrukklep in de pomp begint te klapperen bij maximale stuuruitslag, er zit een leiding bijna dicht.. de wartel zit vastgerot aan de leiding en die hebben ze eens proberen los te draaien lijkt het, bij het eerste slagje dat ik maakte ging hij in 2 stukken. dus mocht iemand nog zo'n stukje leiding hebben liggen ? Tim zoekt er 1. :D gaat om het stukje leiding dat links onder de bak door loopt met het koppelstuk bij het oliefilter.
[img]http://www.freebits.nl/images/111IMG_0534.jpg[/img]

[img]http://www.freebits.nl/images/198IMG_0537.jpg[/img]

Lagers zagen er nog vrij fris uit, enkel cilinder 1 en 2 hadden wat vegen maar daar was ie vast niet stuk van gegaan. maar met nieuwe lagers weet je zeker dat het goed zit. :)
[img]http://www.freebits.nl/images/937IMG_0538.jpg[/img]

[img]http://www.freebits.nl/images/237IMG_0540.jpg[/img]
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ouwe sleutelaar :D gelijk ARP bouten er in?
Maakt me toch nieuwsgierig hoe die van mijn F7R er uit zien, die zijn zo ver ik weet ook nog niet vervangen....
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Ouwe sleutelaar :D gelijk ARP bouten er in?
Maakt me toch nieuwsgierig hoe die van mijn F7R er uit zien, die zijn zo ver ik weet ook nog niet vervangen....
Nee, gewoon normale bouten er in. motor is verder origineel en Tim heeft al bewezen dat originele bouten goed genoeg zijn voor hem. :p En moet zeggen dat ik er af en toe ook wel behoorlijke snelheden mee maak als ik de sleutels in handen krijg. :D

Tja, geen idee hoe die lagers zijn bij 300.000+ km, de zuigersnelheid bij 7000 RPM ligt hoger als een F7P met z'n kortere slag bij 7000 RPM maar de toeren die je draait met een F7R zijn gewoon veel lager, een F7P is onder de 4500 RPM gewoon dood dus moet je 'm daar boven zien te houden wil je meekomen en een F7R komt onderin toeren gewoon al erg lekker weg. die van Tim kan overigens wel 7000 RPM draaien ipv 6500RPM d.m.v. een andere chip. :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ik snap wel dat origineel voldoet, zal bij mijn blok ook makkelijk kunnen mrja. Ik dacht: waarom niet!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

tutuur schreef:Ik snap wel dat origineel voldoet, zal bij mijn blok ook makkelijk kunnen mrja. Ik dacht: waarom niet!
Tja, 't is niet mijn geld en niet mijn auto.. originele boutjes kosten 3 tientjes en ARP bouten 10 tientjes... het is net waar je het aan wil besteden he, daar heeft iedereen een andere gedachte over :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja het was een productief avondje waarbij alles gelukkig lekker mee zat :worship:
ARP bouten zijn voor mijn motor niet nodig. Dit is prima en voldoet. M'n geld kan ik genoeg andere dingen kwijt ;)
Roald
Berichten: 1810
Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
Car: 19 16v PhII 2.0T
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Mooi werk wat je met die ECU van Tim hebt gedaan Ronald (Y)
Anything worth doing is worth doing right!.
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Heb je nou gewoon het gehele subframe eraf liggen ?
Met t blok er nog in....balk bovenlangs liggen zeker waar de motor aan hangt ?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee geen balk. Hij hangt aan de motorsteunen.
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Krijg je als.je teveel autos hebt, dan weet je niet eens meer hoe ze in elkaar zitten :P
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Dat is het mooie aan een Clio, stuurhuisaansluitingen los en wat steuntjes en je pakt zo het hele subframe er onder vandaan. zo'n Clio sleutelt zoooo veel makkelijker dan een 19. :)

Hij hangt inderdaad gewoon nog aan de 2 steunen, enkel de kantelsteun is er onder vandaan, nu kan ik mooi de spoorstangen en stuurhuisrubbers vervangen, alles even nakijken, stuurbekrachtigingsleiding vervangen en het nieuwe spruitstuk er aan hangen. het is allemaal niet zo moeilijk. :)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Steef jij bent gek....net nog zo'n hok uit elkaar gehad..

Verbaaste me er over dat ie op die 2 motorsteunen blijft hangen, nou nu ik door denk dat doet ie normaal ook natuurlijk |: |: |:

KOEKKOEK
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Als ik een motor demonteer van een Clio doe ik het net zo, eerst subframe er onder vandaan, motor laten zakken op een pallet, motor afkoppelen en steunen los en brug omhoog :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Hoppa, 4 nieuwe banden laten monteren. Nu de rest af laten maken en dan hopelijk net op tijd klaar voor een last-minute APK en dan het Ringweekend!
Eindelijk weer eens wat kilometers maken met een flink aangepakte Williams :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Hoe heb je die stuurbekrachtiging nu gefixt dan?
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Niet... Het ligt nog open.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Vanavond nieuwe poging, heb waarschijlijk al een oplossing voor je spoorstangen maar dat hoor je vanavond allemaal wel. als je je nog verveelt komt je maar langs. :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ah nice, heb geen afspraken dus kom wel even langs. Ben vroeg vrij want moet eerst even naar de motordealer wat dingen regelen.
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Levering van de nieuwe nieuwe motor :p
Racing is the best way to convert money into noise
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Nee dat was zaterdag al :P
Gebruikersavatar
Daan2D
Berichten: 2250
Lid geworden op: za 14 apr 2007 13:06
Car: M2GTRS + R25 + C3RS
Locatie: Limburg

Kon die nog gemaakt worden dan?
Racing is the best way to convert money into noise
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja, vandaag kijken ze er naar. Lijkt allemaal wel mee te vallen.
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Oke.. de tussenstand.. :)

Gedaan:

- TPS Sensor vervangen
- Bougie's vervangen
- Stationair regelklep schoonmaken
- Stuurhuisrubbers vervangen
- Stuurbekrachtingsleiding vervangen
- Drijfstanglagers+bouten vervangen
- 4 Banden vervangen
- Mistlampen er uit halen (links stuk)
- Uitlaatspruitstuk vervangen
- Spoorstang links vervangen
- ECU Fixen
- Subframe opfrissen
- Fuseekogel rechts

Nog doen:

- Uitlaat monteren en uitlaatrubbers vervangen
- Hitteschild einddemper vastzetten
- Borgpin aandrijfas rechts monteren
- Wisserbladen vervangen
- Brandstofslang bij rolkooi aanpassen (komt tegen de kooibouten aan)
- Multi-riem goed er op leggen
- Dimlicht rechts vervangen
- Sporing voorwielen afstellen
- Motorruimte afbouwen
- ECU inbouwen
- Testvliegen @ Circuitpark "De Dellen"
- APK (afspraak Vrijdag 27-04-2012
- 8:30mins rijden op de Ring :p
Jochem de Haas
Über-Spammer
Berichten: 14156
Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Vooral de laatste to do wil ik wel mee maken.
Martijn
Über-Spammer
Berichten: 8103
Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
Locatie: Zwinderen
Contacteer:

Goed bezig! Is best een lijst al met al. En maar hopen dat de APK-keurmeester niets anders vindt :)
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik ben heel benieuwd wat die Regals doen op de Ring! (Y)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Mooi werk weer!! Wordt weer een topautootje :D

Die Regals am ring, ik ben net zo benieuwd als velen hier. We gaan het zien!
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

gelukt met stuurbekrachtigingsslang zie ik? :)
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Ja met veel werk kwam hij los...

Toch bedankt kerel!
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Bier! :beer:
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Je zou mij/Ronald bier moeten betalen vanwege de hoeveelheid werk gek ;)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Graag gedaan he (U)
Plaats reactie