
Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!
dat belooft een mooie seizoen te worden 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Zo, vanavond even de drijfstanglagers gedaan. viel me niets tegen, ding zit helemaal onder de bagger in de motorruimte en bodem maar werkelijk alles wil altijd netjes los. zelfs alle torx boutjes van de carterpan, viel me niet tegen.
Lagers zagen er nog best aardig uit voor 212.000km, is toch altijd wel een verschil met F7P lagers die er meestal bij 150.000 km al aardig gaar uit zien.
[img]http://www.freebits.nl/images/635IMG_0535.jpg[/img]
[img]http://www.freebits.nl/images/438IMG_0536.jpg[/img]
Waarschijnlijk ook gevonden waarom hij zoveel herrie maakt tijdens het sturen en waarom de overdrukklep in de pomp begint te klapperen bij maximale stuuruitslag, er zit een leiding bijna dicht.. de wartel zit vastgerot aan de leiding en die hebben ze eens proberen los te draaien lijkt het, bij het eerste slagje dat ik maakte ging hij in 2 stukken. dus mocht iemand nog zo'n stukje leiding hebben liggen ? Tim zoekt er 1.
gaat om het stukje leiding dat links onder de bak door loopt met het koppelstuk bij het oliefilter.
[img]http://www.freebits.nl/images/111IMG_0534.jpg[/img]
[img]http://www.freebits.nl/images/198IMG_0537.jpg[/img]
Lagers zagen er nog vrij fris uit, enkel cilinder 1 en 2 hadden wat vegen maar daar was ie vast niet stuk van gegaan. maar met nieuwe lagers weet je zeker dat het goed zit.
[img]http://www.freebits.nl/images/937IMG_0538.jpg[/img]
[img]http://www.freebits.nl/images/237IMG_0540.jpg[/img]

Lagers zagen er nog best aardig uit voor 212.000km, is toch altijd wel een verschil met F7P lagers die er meestal bij 150.000 km al aardig gaar uit zien.

[img]http://www.freebits.nl/images/635IMG_0535.jpg[/img]
[img]http://www.freebits.nl/images/438IMG_0536.jpg[/img]
Waarschijnlijk ook gevonden waarom hij zoveel herrie maakt tijdens het sturen en waarom de overdrukklep in de pomp begint te klapperen bij maximale stuuruitslag, er zit een leiding bijna dicht.. de wartel zit vastgerot aan de leiding en die hebben ze eens proberen los te draaien lijkt het, bij het eerste slagje dat ik maakte ging hij in 2 stukken. dus mocht iemand nog zo'n stukje leiding hebben liggen ? Tim zoekt er 1.

[img]http://www.freebits.nl/images/111IMG_0534.jpg[/img]
[img]http://www.freebits.nl/images/198IMG_0537.jpg[/img]
Lagers zagen er nog vrij fris uit, enkel cilinder 1 en 2 hadden wat vegen maar daar was ie vast niet stuk van gegaan. maar met nieuwe lagers weet je zeker dat het goed zit.

[img]http://www.freebits.nl/images/937IMG_0538.jpg[/img]
[img]http://www.freebits.nl/images/237IMG_0540.jpg[/img]
Ouwe sleutelaar
gelijk ARP bouten er in?
Maakt me toch nieuwsgierig hoe die van mijn F7R er uit zien, die zijn zo ver ik weet ook nog niet vervangen....

Maakt me toch nieuwsgierig hoe die van mijn F7R er uit zien, die zijn zo ver ik weet ook nog niet vervangen....
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Nee, gewoon normale bouten er in. motor is verder origineel en Tim heeft al bewezen dat originele bouten goed genoeg zijn voor hem.tutuur schreef:Ouwe sleutelaargelijk ARP bouten er in?
Maakt me toch nieuwsgierig hoe die van mijn F7R er uit zien, die zijn zo ver ik weet ook nog niet vervangen....


Tja, geen idee hoe die lagers zijn bij 300.000+ km, de zuigersnelheid bij 7000 RPM ligt hoger als een F7P met z'n kortere slag bij 7000 RPM maar de toeren die je draait met een F7R zijn gewoon veel lager, een F7P is onder de 4500 RPM gewoon dood dus moet je 'm daar boven zien te houden wil je meekomen en een F7R komt onderin toeren gewoon al erg lekker weg. die van Tim kan overigens wel 7000 RPM draaien ipv 6500RPM d.m.v. een andere chip.

Ik snap wel dat origineel voldoet, zal bij mijn blok ook makkelijk kunnen mrja. Ik dacht: waarom niet!
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Tja, 't is niet mijn geld en niet mijn auto.. originele boutjes kosten 3 tientjes en ARP bouten 10 tientjes... het is net waar je het aan wil besteden he, daar heeft iedereen een andere gedachte overtutuur schreef:Ik snap wel dat origineel voldoet, zal bij mijn blok ook makkelijk kunnen mrja. Ik dacht: waarom niet!

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Heb je nou gewoon het gehele subframe eraf liggen ?
Met t blok er nog in....balk bovenlangs liggen zeker waar de motor aan hangt ?
Met t blok er nog in....balk bovenlangs liggen zeker waar de motor aan hangt ?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Dat is het mooie aan een Clio, stuurhuisaansluitingen los en wat steuntjes en je pakt zo het hele subframe er onder vandaan. zo'n Clio sleutelt zoooo veel makkelijker dan een 19.
Hij hangt inderdaad gewoon nog aan de 2 steunen, enkel de kantelsteun is er onder vandaan, nu kan ik mooi de spoorstangen en stuurhuisrubbers vervangen, alles even nakijken, stuurbekrachtigingsleiding vervangen en het nieuwe spruitstuk er aan hangen. het is allemaal niet zo moeilijk.

Hij hangt inderdaad gewoon nog aan de 2 steunen, enkel de kantelsteun is er onder vandaan, nu kan ik mooi de spoorstangen en stuurhuisrubbers vervangen, alles even nakijken, stuurbekrachtigingsleiding vervangen en het nieuwe spruitstuk er aan hangen. het is allemaal niet zo moeilijk.

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Steef jij bent gek....net nog zo'n hok uit elkaar gehad..
Verbaaste me er over dat ie op die 2 motorsteunen blijft hangen, nou nu ik door denk dat doet ie normaal ook natuurlijk
KOEKKOEK
Verbaaste me er over dat ie op die 2 motorsteunen blijft hangen, nou nu ik door denk dat doet ie normaal ook natuurlijk



KOEKKOEK
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Als ik een motor demonteer van een Clio doe ik het net zo, eerst subframe er onder vandaan, motor laten zakken op een pallet, motor afkoppelen en steunen los en brug omhoog 

Hoe heb je die stuurbekrachtiging nu gefixt dan?
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Vanavond nieuwe poging, heb waarschijlijk al een oplossing voor je spoorstangen maar dat hoor je vanavond allemaal wel. als je je nog verveelt komt je maar langs. 

-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Oke.. de tussenstand..
Gedaan:
- TPS Sensor vervangen
- Bougie's vervangen
- Stationair regelklep schoonmaken
- Stuurhuisrubbers vervangen
- Stuurbekrachtingsleiding vervangen
- Drijfstanglagers+bouten vervangen
- 4 Banden vervangen
- Mistlampen er uit halen (links stuk)
- Uitlaatspruitstuk vervangen
- Spoorstang links vervangen
- ECU Fixen
- Subframe opfrissen
- Fuseekogel rechts
Nog doen:
- Uitlaat monteren en uitlaatrubbers vervangen
- Hitteschild einddemper vastzetten
- Borgpin aandrijfas rechts monteren
- Wisserbladen vervangen
- Brandstofslang bij rolkooi aanpassen (komt tegen de kooibouten aan)
- Multi-riem goed er op leggen
- Dimlicht rechts vervangen
- Sporing voorwielen afstellen
- Motorruimte afbouwen
- ECU inbouwen
- Testvliegen @ Circuitpark "De Dellen"
- APK (afspraak Vrijdag 27-04-2012
- 8:30mins rijden op de Ring

Gedaan:
- TPS Sensor vervangen
- Bougie's vervangen
- Stationair regelklep schoonmaken
- Stuurhuisrubbers vervangen
- Stuurbekrachtingsleiding vervangen
- Drijfstanglagers+bouten vervangen
- 4 Banden vervangen
- Mistlampen er uit halen (links stuk)
- Uitlaatspruitstuk vervangen
- Spoorstang links vervangen
- ECU Fixen
- Subframe opfrissen
- Fuseekogel rechts
Nog doen:
- Uitlaat monteren en uitlaatrubbers vervangen
- Hitteschild einddemper vastzetten
- Borgpin aandrijfas rechts monteren
- Wisserbladen vervangen
- Brandstofslang bij rolkooi aanpassen (komt tegen de kooibouten aan)
- Multi-riem goed er op leggen
- Dimlicht rechts vervangen
- Sporing voorwielen afstellen
- Motorruimte afbouwen
- ECU inbouwen
- Testvliegen @ Circuitpark "De Dellen"
- APK (afspraak Vrijdag 27-04-2012
- 8:30mins rijden op de Ring

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Vooral de laatste to do wil ik wel mee maken.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Goed bezig! Is best een lijst al met al. En maar hopen dat de APK-keurmeester niets anders vindt 

5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
gelukt met stuurbekrachtigingsslang zie ik? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Graag gedaan he 
