Tim's Clio Williams Ringracer - Export - Bimmertime!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Tim
Car: E36 M3

Zo, bij een boel al bekend maar hier dan toch het nieuwe Ringracer topic :)

Ik heb een Clio Williams erbij gekocht, kwam hem tegen op MP en kon hem niet laten staan. Het is een vrij net exemplaar waar weinig aan hoeft te gebeuren, weinig tot geen roest dus dat is al uniek :D

De planning, eerst vanmiddag maar een onderhoudsbeurt, nieuwe motorolie, oliefilter en versnellingsbakolie en dan rustig eens wat upgrades eraan schroeven (Y)

Ook is het de bedoeling om de schermen er even af te halen en de boel daar achter te inspecteren en lekker in de tectiel of iets dergelijks te zetten!

Naja genoeg gelul voorlopig, vanavond denk ik wel weer een update. Nu tijd voor wat foto's! Heb er vluchtig zondag in de schemer wat foto's van geschoten met de telefoon dus de kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven maar alla. Anthony mag dat op de openingsmeeting wel even over doen ;) *hint*

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VMQB6TLU.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-D7MQAHKE.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DLRXJPJS.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-36PEHW8D.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ABMH8PUU.jpg[/img]

Zelfs de kotszak zit er nog bij onder de hoedenplank :D
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TRIPJYGC.jpg[/img]

[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-T7ZOOYCT.jpg[/img]

En zo glimt het terwijl hij vies was :) Best netjes al zeg ik het zelf :beer:
[img]http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3GOIC8PX.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Tim op ma 27 okt 2014 13:19, 5 keer totaal gewijzigd.
Haas
Car: Megane RS

net ding zo te zien!
Heeft elke willi die bekleding over de achterkuipen heen?
Geert
Contacteer:

klopt. heb nog wel van die matten, kopen?

ziet er strak uit tim, zeker voor het geld! wel even de velgjes laten doen :p
Haas
Car: Megane RS

zijn die matten zwart/grijs of blauw?
Geert
Contacteer:

blauwig
Steven
Car: M536

Wat ga je nu met die andere kroket doen?
mark 5t
Contacteer:

wielen even origineel maken en een origineel stuur en hij is helemaal TOP

mooie wagens he! (Y)
Steven

Vrees dat deze een andere look gaat krijgen :p
antoine
Car: Renault Clio III RS

Ja alles zooi eruit, kuipje(s), kooi en stuur erin en gaan met die blauwe banaan!
Steven

Achteraan sluiten voor die kooi :p
antoine

Ik hoef da ding niet. :D
Steven

Kep het ook over Tim :D
antoine

Die hoeft er ook geen..

Heeft ie een kooi, koopt ie een andere auto. :lol:
Tim

:D

Het is bijna jammer om hem leeg te trekken en er een kooi in te zetten. Maargoed, ik hoef geen dagelijkse auto, die heb ik al :grin:

Interieur eruit, schroefkooi erin en gaan :D

Net thuis van het werk, zo eens oliebeurtje en bakoliebeurtje doen :)

@ Steven
Die andere ga ik netjes klaar maken en verkopen! 3 auto's waarvan 1 en 2 voor de hobby dagelijks is voor mij wat teveel :p
Geert
Contacteer:

als je hem toch niet orgineel houd had ik de velgjes lekker wit laten coaten. minder gedoe en stukken goedkoper. Alles beter dan bruin :p
antoine

Waarom nu weer wit, wil iedereen nu opeens witte velgen?

Toch maar eens dat mijn velgen netjes laten maken....
canonballman

Waarom nou weer een schroefkooi?

Voor minder geld heb je iets van messink wat beter is, tot aan de voorpoten etc.

Wel deze keer het hele interieur verwijderen, echt alles, en op je gemak alle voorbereidingen treffen (gat in dash maken, etc.)

Het is dat ik voor mijn clio een schroefkooi voor een prikkie kon kopen, anders was ik naar messink gegaan.
Johan Hogervorst
Contacteer:

Leuk ding, ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

En ik zie hem wel op de openingsmeet, ben benieuwd. (Y)
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

canonballman schreef:Waarom nou weer een schroefkooi?

Voor minder geld heb je iets van messink wat beter is, tot aan de voorpoten etc.

Wel deze keer het hele interieur verwijderen, echt alles, en op je gemak alle voorbereidingen treffen (gat in dash maken, etc.)

Het is dat ik voor mijn clio een schroefkooi voor een prikkie kon kopen, anders was ik naar messink gegaan.
Dat werk van messink heb ik wel gezien ja, brak laswerk en een net Clio 16V interieur vol met brandgaten, zou echt voor geen goud daar een kooi laten lassen!

Tevens denk ik dat tim het daar wel met mee eens is, ik ben blij met mijn Wiechers kooi
Tim

Geert, hij blijft gewoon orgineel hoor, kooi is er zo weer uit, interieur er weer in en het voor mekaar :) Plus dat wit niet echt wat is op een racer ;) En ja ik weet dat goud ook niks is maar beter als wit.

@ Canonballman
Messink kooi is mij tegen gevallen en bovendien wil ik rijden en niet rustig alles eruit slopen en nog niet kunnen rijden.
Een schroefkooi kan er ook gemakkelijk weer uit en levert bij verkoop nog wat op. Tevens is het dan weer een orginele Williams :)
Steven

Nouja je moet Messink blijkbaar wel zelf sturen, trouwens AB-kingpro laat em ook altijd elders aflassen.
Tim

Klopt, en voor het geld wat het dan kost inclusief het aflassen daarna ben je iets minder kwijt dan een schroefkooi maar niet wereldschokkend...

Al spreekt het doorlassen naar de veerpoten me wel weer aan!
antoine

Schroefkooi aanpassen zodat je een verbinding kunt maken naar je veerpoten.

Met deze delen bv.
http://www.autosportcompany.nl/viewdeta ... &afdid=463

ism

http://www.autosportcompany.nl/viewdeta ... &afdid=463
Robke
Car: Lexus IS250

Met een paar gaten in het schutbord, is hij ook niet echt standaard meer te maken volgens mij. :lol: :p
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

jawel joh, gewoon volpurren! :p
Steven

Een schroefkooi die om het dash heengaat doortrekken naar de veerpoten is een beetje krom (letterlijk en figuurlijk :p )
Geert
Contacteer:

Ronald1916V schreef:
canonballman schreef:Waarom nou weer een schroefkooi?

Dat werk van messink heb ik wel gezien ja, brak laswerk en een net Clio 16V interieur vol met brandgaten, zou echt voor geen goud daar een kooi laten lassen!

Tevens denk ik dat tim het daar wel met mee eens is, ik ben blij met mijn Wiechers kooi
noem je tim's 300 eurie las kooitje nou een goed voorbeeld? Komt deels ook door tim zelf door hem met interieur af te leveren. Maar als hij ooit terug wil naar orgineel is een schroef kooi de enige optie.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Als hij meld dat het prima kan met het interieur er in en dat hij wel weet wat het beste is qua kooi voor een Clio omdat ie dat vaker gedaan had verwacht je ook dat het goed komt..

Dus geen kooi waar 1001 mensen beginnen te mekkeren over het kruis, de bevestigingspunten, het laswerk en de lasgaten in het nette 16V interieur..

Tevens heb je een probleem als het dashboard er een keer uit moet.. zo heb ik nu een lekke kachelradiateur en heb ik vanavond het voorste deel van de Wiechers kooi er uit gehaald om het dashboard er uit te halen..
Geert
Contacteer:

dashboard kan er prima uit in de rally clio. maar we zullen weer ontopic gaan.

wat ga je eerst doen tim? kuipjes of kooi?
Martijn Kool

Steven schreef:Nouja je moet Messink blijkbaar wel zelf sturen, trouwens AB-kingpro laat em ook altijd elders aflassen.
als ik dat bakwerk zie van m, dan had ik het zelf ook wel met mijn pro ferm apparaatje aangedurft. Je maakt mij niet wijs dat die knakker lasdiploma's heeft en dat werk aflevert, het ziet er gewoon niet uit, de lasnaden althans.

voor de rest weet ik niets dus zeg ik ook niets.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Steven

Tja er is maar 1 iemand die er zo enorm lyrisch over is.... :~
canonballman

Tja, vriend van me heeft de 200sx van AB gekocht, en heeft AB opdracht gegeven om de kooi te regelen. Heb die kooi gezien, en afgezien van een vergeten lasnaad (zelf nog makkelijk te doen) een erg mooie kooi voor 500 euro.

Maar ik denk dat je messink misschien een stuk meer moet sturen, en nog duidelijker zijn wat je wil. Zoals AB dat hoogstwaarschijnlijk doet.

Brandgaten in het interieur: bij het plaatsen van een kooi, OOK EEN SCHROEFKOOI, moet er gelast worden, als je het goed wil doen. Dat je in een circuitauto nog plastic laat zitten is toch wel een beetje een foutje van je zelf, imo.

Ten eerste is dat overbodig gewicht, ten tweede zit het in de weg waardoor de kooi minder strak kan worden ingebouwd, en ten derde heb je dus altijd lasspetters....

Een schroefkooi zul je nooit vastlassen aan de koets, en daardoor boet je al een hoop aan stijfheid in.

En verder: een auto ombouwen naar een circuitauto, en de mogelijkheid willen behouden om m ooit weer origineel te maken... tja, macmenu dat je dat nooit zult doen. Slim is het ook niet, want met je aanpassingen ben je altijd beperkt, 'omdat ie misschien nog ooit origineel moet worden...' Kooi tot aan de veerkokers doe je al niet, want dan 'kun je niet terug'
Je verpatst het interieur, en koopt met die centen leuke circuitgadgets, dat is het makkelijkste. En die lasplaten haal je er ook niet zomaar uit.

Een williams is een beetje zeldzaam, maar wordt echt nooit heel veel geld waard.

My 2 cents, maar het is natuurlijk jouw auto.
mark 5t
Contacteer:

zelf laten bakken voor €500,-
koop dan een nieuwe OMP od Sparco heb je gelijk FIA goedkeur er op.

en een beetje lasser heeft toch echt wel lasdeken liggen hoor om de brandbare delen mee af te dekken.(anders heb ik het wel te koop :) )

dit is gewooon snel bakwerk en vooral niet nadenk werk geweest.
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

als ik die prijs lees ik het ook niet gek dat het allemaal vlug en slordig is gedaan,toch? Beetje goedkoop-duurkoop verhaaltje..
Bij deze willi gewoon goed nadenken wat je precies wil en het in 1 keer goed doen! Succes!

Al snap ik het wel dat je snel wilt kunnen rijden..seizoen komt eraan,jaarkaart moet je dan ook snel aanschaffen
Tim

Hoop reacties! Het blijft uiteindelijk een afweging wat je wil, las- of schroefkooi. Feit is dat in mijn geval ik achteraf niet heel blij was maargoed. Misschien deels mijn fout maar als ik niet goed voorgelicht word dan vertrouw ik erop dat het goed komt en dat het wat goed en nets wordt.

Naja, genoeg gelult daarover. Met de Williams wordt het een schroefkooi, ook al zou dat ten koste gaan van iets stijfheid. Het verschil tussen mijn kooi en Ronald's Wiechers merk ik niet echt dus tja...

Ik waardeer overgens de meningen hierboven wel :) (Y)

@ Geert
Kooi laat nog even op zich wachten, eerst even sparen weer. Kuip komt er als 1e in waarschijnlijk.

Gisteren de oliën even vervangen voor wat vers sap (Y) Donderdag weer verder!
Plaats reactie