ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

DennisT schreef: Ik hoorde al geruchten om je topic te sluiten omdat er al een halfjaar niks gepost is :p
is die al niet gesloten?????........heeft die nog wel een eigen topic???? :D
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

er zijn nog véééél oudere topics hoor (0) :p
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Op de achtergrond is ie inderdaad veel actiever :smile: :beer:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

MartijnG schreef:Op de achtergrond is ie inderdaad veel actiever :smile: :beer:
Precies, een theorie-sleutelaar :lol: :beer:
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

Nelis 44 schreef:Is dat een beetje redelijk in te bouwen zo'n efi kit?
inbouwen is redelijk te doen hoor..
spruitstuk moet vervangen worden,motorkabelboom,
wat sensoren,benzinedruk regelaar,benzinepomp(niet perse nodig)

heb nu een monopointsysteem.
maar ben bezig met een spruitstuk,injectoren,gasklep
om met 4injectoren te gaan rijden
werkt toch een stuk beter bij vollast.

qua aansturing kun je voor standalone of een omgebouwde 16v ecu kiezen.
houd er wel rekening mee dat de auto uiteindelijk custom gemapt
moet worden (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Andrews (supercinq) schreef:
Nelis 44 schreef:Is dat een beetje redelijk in te bouwen zo'n efi kit?
inbouwen is redelijk te doen hoor..
spruitstuk moet vervangen worden,motorkabelboom,
wat sensoren,benzinedruk regelaar,benzinepomp(niet perse nodig)

heb nu een monopointsysteem.
maar ben bezig met een spruitstuk,injectoren,gasklep
om met 4injectoren te gaan rijden
werkt toch een stuk beter bij vollast.

qua aansturing kun je voor standalone of een omgebouwde 16v ecu kiezen.
houd er wel rekening mee dat de auto uiteindelijk custom gemapt
moet worden (Y)
Ik zal Eens kijken wat de opties zijn (Y)
En zo'n Volvo turbomotor, is dat carb of injectie?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Volvo Turbo is multipoint injectie.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Injectie (Y)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Kijk dat maakt zo'n blok ook interessant...
Is dat ook de B18FT toevallig?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Nelis 44 schreef:Kijk dat maakt zo'n blok ook interessant...
Is dat ook de B18FT toevallig?
Yep (Y)
Nelis 44
Berichten: 189
Lid geworden op: do 30 sep 2010 14:52
Locatie: Amsterdam

Mmmmm... Ik denk dat zo'n blokwissel niet heel veel meer werk zal zijn dan injectie op de bestaande.
Food for thought... (Y)
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

-motorsteun rechtsvoor.
-kortere multiriem.
-andere intercooler.(gtt kan ook maar is niet ideaal)
-radiateur.
-benzinepomp.
-uitlaat(gtt uitlaat dempt niet genoeg,en anders krijg je zo'n krijser)
-de motorkabelboom+2 relais.
-de 2 ecu's

verder is het wat koelslangen aanpassen.
en de kabelboom aansluiten is een lachertje.

maar of het minder werk is dan efi of je gtt torretje??
ik weet het niet hoor..
wel goedkoper dat weet ik wel :(
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

iemand een idee of een clio 1.8 16v
1 op 1 op een gtt blok past??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

hoe zie je dat voor je? een clio 16v op een gtt blok?

:smile:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

omwisselen wil idd 1 op1 das niet al te veel werk
kijk maar naar Luco en Heine hun 2 gtt`s
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

pffff

gelukkig komt dit niet al te vaak voor
anders moet ik me zorgen maken..

ik bedoelde dus volgende..

past een clio 1.8 16v bak 1 op 1 op een gtt blok??
deze zijn toch hetzelfde als van een 19 16v??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

yep alleen je telleraandrijving van de clio is mechanisch en van de gtt elektronisch

dit kan je overzetten in je diff.

of een tellerbak pasmaken van een clio.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

thanks (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Gaat dat makkelijk om moet je bedrading ompluggen etc?
Bak is ook niet heel moeilijk om uit elkaar te halen overigens, in elkaar moet ik nog proberen :D
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

uit elkaar gaat alles makkelijk..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

hoho, de cartherpan is anders bij de 5 als een clio, dus de onderzijde van de versnellingsbak kan niet vast. die stang onder de motor naar de clio bak past niet!
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

als je een 19 16v ph1 bak pakt past die stang weer wel!

(maar ook zonder die stang blijft het wel zitten hoor)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Verplaatst naar hier ivm GTT:
Sorry voor het verkeerd plaatsen.
SamBam wrote:
Het houd niet op met de problemen!

De auto schokt en stoot na rijden op de snelweg a 15 km.
Hij komt niet meer vooruit als ik gas geef. en gaat steeds erger schokken
Als ik een gang terug schakel en veel gas geef loopt hij 2 tellen goed en daarna gaat hij weer schokken en stoten.
Als ik de koppeling indruk valt de motor ook uit (heeft niets met remmen te maken)
Gisteren was het zover dat ik de auto niet meer gestart kreeg.
Hij begint dus met schokken als de motor warm wordt.

Ik wordt gek hiervan.
Het begon met te rijk lopen en toen het ene na het andere probleem.
nu kan ik niet eens meer fatsoenlijk met hem rijden!

Is er iemand in Limburg die een goede diagnose kan stellen?
Help please!!!
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

kun je er eens bijzetten wat je al gedaan hebt?

heb je al een andere carburator geprobeerd?
andere ontsteking?
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ik zou systematisch te werk gaan, brandstoffilter, brandstofpomp, carburateur,enz,enz,enz

En laat hem dan eens door een specialist afstellen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hij valt stil bij remmen. Kijk het vaccuum maar na. De nippels op het spruitstuk alsook dat ene klepje/vernauwing. Weet de juiste naam niet precies.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

uitlaatgas recirculatie? die klep naast de lobster?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zou kunnen dat het zo noemt, maar om vanachter de pc vast te stellen welke problemen hij heeft vind ik tricky. Er is ondertussen teveel gebeurd om goed te zijn. Gewoon vanaf 0 beginnen met een originele carb met de juiste sproeiers en std druk. Das denkelijk het beste advies dat ik kan geven.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
SamBam
Berichten: 96
Lid geworden op: ma 8 mar 2010 9:43
Locatie: Susteren

Het heeft niets met de remmen te maken. Dat probleem is al uitgesloten.
Heb al een standaard carb geprobeerd. Dat maakt ook geen verschil.
Ik heb ook een compressietest gedaan. Dat is ook op elke cilinder goed.
Ook zie ik nergens een vacuumlek.
Benzinefilter en drukregelaar zijn vervangen. Benzinepomp werkt nog goed. Dumpvalve is vervangen.

MB performance bestaat niet meer volgens mij. Anders zou ik eens bij hun kunnen vragen. Heeft iemand een adresje waar ik terecht kan voor afstelling etc.

grt, Sam
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

geen verrotte ontekingskabels?
slechte massa?

zon gtt is geen rocket science dus moet simpel op te lossen zijn
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

liep die ook hoog stationair? zo ja dan is dat een lek in je lucht circuit na de carburateur. die kun je proberen te vinden met remreiniger. als dat naar binnen word gezogen valt meestal de motor direct uit.

De ontsteking/bdpsensor al gecheckt?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Even wat anders;

Wat zijn de specs van een MBE300 turbo ook alweer? A/R compressor en turbine?

Wat zijn leuke turbo's in de GT serie voor een niet al te overdreven GT? (andere nokkenas, group A carb, FMIC e.d.) Komt dan de GT2560het dichts in de buurt?

Die heeft A/R.42 compressor en A/R.49 turbine. Zag ook een Garrett met A/R.48 compressor (turbine onbekend), maar vraag me af of dat geen overkill is.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Tino
Erelid - RvT
Berichten: 5939
Lid geworden op: do 15 feb 2001 0:00
Car: R5 Gt Turbo Phase 1
Locatie: Ouddorp

.:: TurboPowerr ::.
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Miranda van PM performance
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

MartijnG schreef:Even wat anders;

Wat zijn de specs van een MBE300 turbo ook alweer? A/R compressor en turbine?
koffiedik kijken is het...
Compressor is T3 stijl, turbine zou .48 (T25) zijn. Niemand heeft blijkbaar de juiste specs.
MartijnG schreef:Wat zijn leuke turbo's in de GT serie voor een niet al te overdreven GT? (andere nokkenas, group A carb, FMIC e.d.) Komt dan de GT2560het dichts in de buurt?

Die heeft A/R.42 compressor en A/R.49 turbine. Zag ook een Garrett met A/R.48 compressor (turbine onbekend), maar vraag me af of dat geen overkill is.
2560 is ook al een serieuse jongen waar je een heel eind mee komt. Ik zou zelfs een GT22 aandurven. Spoelgedrag van een ordinaire T2 maar doorgaan tot aan het gaatje.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie