Willem-Jan's Renault 25 V6 Turbo Baccara
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Car: Megane RS Grand Tour
Met deze motor 235 volgens het boekje.Ivo van Achthoven schreef:Loopt zo'n ding 260?!!
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Dankjewel, ik zal het eens proberenFlorus schreef:Als bij een Alpine GTA de boordcomputer rommelt, (bij mij was de tankmeter pasgeleden ff van slag) dan moet je ff een aantal minuten de accu pool los gooien, dan reset ie z'n eigen weer,misschien werkt dat bij de jouwe ook

Bijkomend dingetje is dat de oliedruk helemaal inzakt als de turbo opspoelt, helemaal als ik sprint vanuit stilstand. Lijkt dat het einde van de oliepomp of is de sensor gewoon niet helemaal fris?
zo'n auto is niet echt geschikt voor stoplicht sprintjes vind ik.
meer voor tussen sprintjes
doet die het dan ook? dat die olie druk zo in zakt..
@ ivo, die 260 is de teller die tot zo veel gaat. was een geintje, maar ik ben wel benieuwd hoe die gaat van 100 tot 200 in zijn 5
meer voor tussen sprintjes

doet die het dan ook? dat die olie druk zo in zakt..

@ ivo, die 260 is de teller die tot zo veel gaat. was een geintje, maar ik ben wel benieuwd hoe die gaat van 100 tot 200 in zijn 5
Ik zou het even heel voorzichting aan doen en eerst eens controleren met een andere oliedrukmeter (Je koopt die dingen al voor 35 euro van motometer bv) of je echt oliedruk hebt. Anders sloop je nog je lagers.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
- Willem-Jan
- Bestuurslid
En de Boardcomputer doet het weer
Gewoon een nachtje laten slapen
Als de rest van de mankementjes nou ook zo op te lossen zijn...

Zo was na het Ardennen-weekend het emissie lampje van mijn RS opeens verdwenen 

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Bij de 25 is de stank van die catalysator ook weg. De uitlaat zal wel weer lekker opgeblazen zijn 

hehe dat zijn altijd wel van die leuke renault kwaaltjes. rare fratsen en na een nachtje laten staan of accu los is het weer fix. had dat tijd terug met me dashboard verlichting ookWillem-Jan schreef:En de Boardcomputer doet het weerGewoon een nachtje laten slapen
Als de rest van de mankementjes nou ook zo op te lossen zijn...

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Ik moet zeggen dat er weinig elektrische ' snufjes' niet werken. De complete elektrische verstelling van de stoelen werkt gewoon, inclusief memory en de luchtkussentjes. Alle ramen doen het, en op de linker achterdeur na doet de deurvergrendeling met afstandsbediening het ook.
Enige wat echt slecht werkt is de verwarming en airco.
-
- Moderator
- Car: MB
Erg dik zo'n 25! Heb dit altijd een erg dikke bak gevonden (iets wat ze met de safrane nooit echt voor elkaar gekregen hebben vind ik. Nou ja, vooruit op de biturbo na
). Zuinig op zijn en lekker mee cruisen

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Contacteer:
Wilde net zeggen toen ik je reactie nog niet helemaal gelezen had, de bi turbo van de Saf is toch wel erg dik, zou er graag ooit nog wel 1 willen hebbenTom schreef:Erg dik zo'n 25! Heb dit altijd een erg dikke bak gevonden (iets wat ze met de safrane nooit echt voor elkaar gekregen hebben vind ik. Nou ja, vooruit op de biturbo na). Zuinig op zijn en lekker mee cruisen
![]()

R25 V6 T vind ook een geweldige oldskool bak, goede herinneringen aan de R25 V6'en (niet turbo helaas) van m'n stief vader.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Heb je ook de sluitbekrachtiging op de achterklep? Eenvoudig briljant!Willem-Jan schreef:Ik moet zeggen dat er weinig elektrische ' snufjes' niet werken. De complete elektrische verstelling van de stoelen werkt gewoon, inclusief memory en de luchtkussentjes. Alle ramen doen het, en op de linker achterdeur na doet de deurvergrendeling met afstandsbediening het ook.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Jep, echt geniaal. Wat een optieMartijn schreef:Heb je ook de sluitbekrachtiging op de achterklep? Eenvoudig briljant!Willem-Jan schreef:Ik moet zeggen dat er weinig elektrische ' snufjes' niet werken. De complete elektrische verstelling van de stoelen werkt gewoon, inclusief memory en de luchtkussentjes. Alle ramen doen het, en op de linker achterdeur na doet de deurvergrendeling met afstandsbediening het ook.

- Willem-Jan
- Bestuurslid
Van 100 naar 200?Abel schreef:Kom nou op met dat filmpie
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Denkt dat die qua top iets langzamer is dan een alpine, vanwege gewicht en weerstand, voor de rest zal het niet veel verschillen.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Volgens de boekjes 7.4 seconden naar de 100 en een top dus van 235. Het gaat in elk geval als de brandweer, bij het inhalen zit ik altijd weer met een grijns achter het stuur 

-
- Contacteer:
Dat geloof ik graag dat je met een nare grijns dan in die dikke R25 zitWillem-Jan schreef:Volgens de boekjes 7.4 seconden naar de 100 en een top dus van 235. Het gaat in elk geval als de brandweer, bij het inhalen zit ik altijd weer met een grijns achter het stuur

Zou er misschien nog een fastchip kuurtje in de toekomst tegen aan kunnen of zou dat de boel slopen ?
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Volgens mij kan dat niet, is nog heel oud type ecu en niet in te komen, je kan wel de turbodruk 2 tiende verhogen met een soort ander weerstandje.Roald schreef:Dat geloof ik graag dat je met een nare grijns dan in die dikke R25 zitWillem-Jan schreef:Volgens de boekjes 7.4 seconden naar de 100 en een top dus van 235. Het gaat in elk geval als de brandweer, bij het inhalen zit ik altijd weer met een grijns achter het stuur![]()
Zou er misschien nog een fastchip kuurtje in de toekomst tegen aan kunnen of zou dat de boel slopen ?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Ik vind 205 pk meer dan zat. En ik kan eerst wel eens de catalysator verwijderen. Dat levert vast ook wat op.
En het is geen raceauto, gewoon een heerlijke cruisebak met altijd genoeg vermogen.
En het is geen raceauto, gewoon een heerlijke cruisebak met altijd genoeg vermogen.
dat buisje kan je dan zelf wel lassen 

lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
http://www.barmartechniek.nl
205pk meer dan zat? Wat een onzin, als je er 300pk op heb staan ga je nog veel harder grijnzen!
Zou jammer zijn als je die ECU niet inkan, durf te wedden dat je best makkelijk richting de 240-250pk gaat met een leuke downpipe, evt. ander intercoolertje en een beetje meer druk + remap.
Dan lig je helemaal slap als je die dikke duitsers zit op te duwen
Zou jammer zijn als je die ECU niet inkan, durf te wedden dat je best makkelijk richting de 240-250pk gaat met een leuke downpipe, evt. ander intercoolertje en een beetje meer druk + remap.

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Meer druk kan, heb ik ook, andere intercooler kan je vergeten.Steven schreef:205pk meer dan zat? Wat een onzin, als je er 300pk op heb staan ga je nog veel harder grijnzen!
Ow stom, bij een 25 kan dat waarschijnlijk wel

-
- Car: R19.R
Intercooler van een laguna dci? Heb je wel een mooie grote intercooler
en dat past vast wel 

-
- Contacteer:
Dat was mijn idee ookSteven schreef:Zou nog es mailen met Fastchip, misschien kan ie 'r wel wat mee...
Zo'n slee met 6 secs naar de 100 is pas lache

menno kan het ook wel denk ik.
lasmachine/onderdelen/lasdraad/advies nodig?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
Ja Mrtn, zo'n Maserati Bi-Turbo is ook erg leuk.
Van de 25 eerst de motor maar eens reviseren voordat ik ga chippen, aanpassen e.d. want hij heeft net de 300.000 gepasseerd en dan lijkt het me verstandiger eerst het blok weer helemaal fris te hebben.
Van de 25 eerst de motor maar eens reviseren voordat ik ga chippen, aanpassen e.d. want hij heeft net de 300.000 gepasseerd en dan lijkt het me verstandiger eerst het blok weer helemaal fris te hebben.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Valt mee hoor, de v6 van mij had 2 ton gelopen en die hebben we gewoon lekker zo gelaten, bijna als nieuw nog van binnen.Willem-Jan schreef:Ja Mrtn, zo'n Maserati Bi-Turbo is ook erg leuk.
-
heb jij een alpine dan luco?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl