ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bedankt Roy! (Y)
Het driehoekige plaatje heb ik gelukkig, en zal proberen het overige deel zelf te fabriceren.
Want helaas wordt deze steun niet aangeboden bij cgb :-(
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Ik zou 'm eens op de RTC Markt gooien. You never know!
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ik heb nieuwe zijruitjes liggen voor in de voorportieren, maar hoe krijg je de stalen strip van de oude ruiten af? Die strip die gemonteerd zit aan de geleider en raammotor? Kan dat geciviliseerd of alleen met slopen?
Mrtn = Maarten
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Merijn schreef:Ik zou 'm eens op de RTC Markt gooien. You never know!
Ik dacht eens gelezen te hebben dat die steuntjes zeldzaam zijn. Maar er is me er al een aangeboden die ik op ga halen :smile:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mrtn schreef:Ik heb nieuwe zijruitjes liggen voor in de voorportieren, maar hoe krijg je de stalen strip van de oude ruiten af? Die strip die gemonteerd zit aan de geleider en raammotor? Kan dat geciviliseerd of alleen met slopen?
Ik heb het bij 1 ruit voor elkaar gekregen om de boel heel te houden. De andere is gebroken (versplinterd). Het is echt een bitch om ze er netjes vanaf te krijgen en al helemaal om het rubber heel te houden. Let bij het demonteren er vooral op dat je de stand van het metaal niet veranderd, want daardoor gaat je ruit anders in de geleiders lopen en komt er spanning op te staan. Je krijgt het raam dan maar moeilijk dicht met slingers. Ik denk dat het met elektrische ramen nog moeilijker wordt.
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

wie o wie heeft er ervaring met kms??
is dit vergelijkbaar met megasquirt of kdfi??

of is het een berg moeilijker te installeren dan de ''bekendere''
systemen??
en hoe staat het met de onderdelen voorziening van kms??
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Vraag Jeroen v/d Belt even. Hij is dealer van KMS en heeft het op ongeveer alles zitten met een motor dacht ik.
Ik heb heel kort met hem gesproken op de openingsmeeting over de vergelijking met megasquirt. Hij zei dat megasquirt veel lastiger af te stellen is. KMS krijgt een soort basismap en regelt dan zichzelf bij, wat ik heb begrepen.
De totaalprijs voor KMS viel me ook erg mee. Verder weet ik het ook niet.
antoine
Berichten: 7739
Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
Car: Renault Clio III RS
Locatie: mont chêne

of anders naar van Kronenburg (Geldrop) bellen?
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Merijn schreef:
Mrtn schreef:Ik heb nieuwe zijruitjes liggen voor in de voorportieren, maar hoe krijg je de stalen strip van de oude ruiten af? Die strip die gemonteerd zit aan de geleider en raammotor? Kan dat geciviliseerd of alleen met slopen?
Ik heb het bij 1 ruit voor elkaar gekregen om de boel heel te houden. De andere is gebroken (versplinterd). Het is echt een bitch om ze er netjes vanaf te krijgen en al helemaal om het rubber heel te houden. Let bij het demonteren er vooral op dat je de stand van het metaal niet veranderd, want daardoor gaat je ruit anders in de geleiders lopen en komt er spanning op te staan. Je krijgt het raam dan maar moeilijk dicht met slingers. Ik denk dat het met elektrische ramen nog moeilijker wordt.
Top, zodra ik van het weekje Rome en de Mille Miglia terug ben zal ik er maar eens mee aan de slag gaan (Y)
Mrtn = Maarten
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

zal jeroen vandaag eens bellen
thanks (Y)
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Mrtn schreef:
Merijn schreef:
Mrtn schreef:Ik heb nieuwe zijruitjes liggen voor in de voorportieren, maar hoe krijg je de stalen strip van de oude ruiten af? Die strip die gemonteerd zit aan de geleider en raammotor? Kan dat geciviliseerd of alleen met slopen?
Ik heb het bij 1 ruit voor elkaar gekregen om de boel heel te houden. De andere is gebroken (versplinterd). Het is echt een bitch om ze er netjes vanaf te krijgen en al helemaal om het rubber heel te houden. Let bij het demonteren er vooral op dat je de stand van het metaal niet veranderd, want daardoor gaat je ruit anders in de geleiders lopen en komt er spanning op te staan. Je krijgt het raam dan maar moeilijk dicht met slingers. Ik denk dat het met elektrische ramen nog moeilijker wordt.
Top, zodra ik van het weekje Rome en de Mille Miglia terug ben zal ik er maar eens mee aan de slag gaan (Y)
Als je de ramen niet persé hoeft te behouden, dan zou ik ze in een deken wikkelen en kapot slaan. :) Dat scheelt zoveel moeite en de kans dat het rubber en metaal heel blijft is veel groter.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Waarschijnlijk een domme vraag (0) Maar is nieuw kopen nog een optie?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Da's een goeie vraag... Geen idee. :)
Giovanni
Berichten: 387
Lid geworden op: zo 27 jun 2004 7:27

Jongens effe vlugge vraag.

Ik tuf al enige tijd rond met een group A carb.
Ding gaat lekker, mooi stationair (toch wel een kleine 1000tpm)
Pakt direct op bij gas geven, eigenlijk niets op aan te merken behalve dat bij sprintjes (echt wel de 5500 aantikken) de stationair het moeilijk krijgt.
De eerst seconden na het hevige optrekken als je dan de koppeling in drukt zie je de naald echt wel schommelen van 1500 naar 750, 1000, 500...
Om zeeziek te worden :discrunt: en dan af te slaan.
Koppeling terug los, motor draait terug, of effe starten direct weg.
Dan Wel nog de eerste 20 seconden beetje gas geven bij de eventuele rode lichten (of hij slaat weer af) maar dan doen hij terug normaal.
Vuiligheid in de stationair sproeier of zo?

Thanks!
Okkie
Berichten: 369
Lid geworden op: wo 17 mei 2006 20:15
Locatie: Lelystad

Ik heb het zelfde probleem, alleen een gewone carb dus denk inderdaad een beetje vuiligheid..
Karp
Berichten: 366
Lid geworden op: vr 27 jul 2007 17:28
Locatie: Gouda

Iemand nog interesse in een setje
- Achter Schijven
- Achter Blokken
- Achter Lagers

Mag weg voor een netjes bod, wegens verkeerde bestelling mag het weg.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Zitten er eigenlijk verschillen in Phase 1 en Phase 2 deuren? Enige verschil zit in het scharnier van de auto zelf toch (pen/torx)?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Ophangpunten zijn ook anders, fase 2 deur paste niet in mijn fase 1.
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Waar zit dat hem in? Zit het scharnier op een andere hoogte? Is de afstand tussen de scharnierpunten anders? Met andere woorden, hoe herken ik met het blote oog de verschillen?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Andrews (supercinq)
Berichten: 1556
Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
Locatie: Bergen op Zoom

de deuren zijn makkelijk uit elkaar te halen hoor..
maar je hebt er soms rare gevallen tussen zitten.

vorige week sloopte ik een gtt
had aan de bstuurderskant een spanstift
en aan de bijrijderskant een torx :(
wat ik wle weet is dat bij ''torx''deuren de scharnieren eraf zijn te halen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Makkelijk uit elkaar te halen als ze naast elkaar staan misschien, maar ik heb een setje deuren op het oog waarbij ik ze dus niet kan vergelijken. Daarom mijn vraag waarin ik meteen kan zien of de deuren in mijn GTT passen (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jacco-
Über-Spammer
Berichten: 13268
Lid geworden op: za 8 nov 2003 1:59
Locatie: Heukelum-City

Andere hoogte van de scharnier, zat wel een cm verschil in :S
1.2 8V, 1.4T, 1.4T, 1.4T, 1.8 16V, 2.0 16V, 2.0T
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Tom schreef:Waarschijnlijk een domme vraag (0) Maar is nieuw kopen nog een optie?
Bedoel je nieuwe ruitjes voor een GT? Ik heb vorig jaar alle ramen nieuw gekocht, voorruit, zijruiten (vóór -en achter) en achterruit :)

Was best wat kwijt, voorste zijruitjes zijn ook niet meer verkrijgbaar getint volgens mij. Niet meer te bestellen via Frankrijk, khad nog 2 dealers gevonden in 't land, 1tje had rechts, de ander had links :D
Mrtn = Maarten
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

-jacco- schreef:Andere hoogte van de scharnier, zat wel een cm verschil in :S
Enige manier is dus eigenlijk opmeten?! Ik zal eens gaan meten in de loods woensdag.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
CChris
Berichten: 1096
Lid geworden op: zo 25 mei 2003 17:32
Locatie: Utrecht

Kan iemand mij bevestigen of dit zo goed op tijd staat? Is het originele blok uit de gt turbo, cilinder 1 en 4 staan op hun bovenste punt. ALs ik het allemaal goed heb begrepen in de Haynes-manual hoef ik niet op de nokkenas te letten, als de merktekens maar tegenover elkaar staan. Alles zit er nieuw op behalve de tandwielen dus vandaar dat ik niet 100% zeker van mn zaak ben.

[img]http://img835.imageshack.us/img835/8996 ... 9klein.jpg[/img]
R 5 Convertible Rulezz
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

niks mis mee (Y)

je kan altijd voor de zekerheid met een sleutel de krukas draaien om uit te sluiten of de kleppen wat raken :)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

das de 5 van stuart van rtoc.org

mooi ding 400 bhp met 400 NM
B18FT... what else ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Ben benieuwd of het ook nog een beetje stuurt...
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

komt igg goed van de plek :D

er is nu ook eentje met een fr7 blok met compressor en turbo

[img]http://img.photobucket.com/albums/0803/ ... 010611.jpg[/img]

275whp and 240 ftlb op een williams bak
[img]http://img.photobucket.com/albums/0803/ ... 010600.jpg[/img]
B18FT... what else ?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Mooi spul hebben ze daar!
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

tutuur schreef:Mooi spul hebben ze daar!
en wat makkelijker op kenteken te krijgen als hier in nederland. :wink:
Christiaan
Berichten: 1160
Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
Locatie: Alphen a/d Rijn

Wat voor matten hebben jullie in je gtt? En hoe is de pasvorm?

Ik zie wel eens zwarte matten voorbij kopen met in rood GT Turbo erin gestikt. Die vind ik wel mooi :smile:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Gerald schreef:
tutuur schreef:Mooi spul hebben ze daar!
en wat makkelijker op kenteken te krijgen als hier in nederland. :wink:
Volgens mij moeten ze hem in nederland accepteren als die in engeland is goedgekeurd :D
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Luco/Alpine-racer schreef:
Gerald schreef:
tutuur schreef:Mooi spul hebben ze daar!
en wat makkelijker op kenteken te krijgen als hier in nederland. :wink:
Volgens mij moeten ze hem in nederland accepteren als die in engeland is goedgekeurd :D
voor zover ik weet wel ja. :D
Plaats reactie