
ACT: Clio II
Bij de clioclub rijden er meerdere rond, stel je vraag daar anders even 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
- sterk zatPaulM schreef:twee vraagjes over de clio 2 ph2 1.6:
- hoe sterk zijn de versnellingsbakken in dit type?
- Was hier een dakraam een optie en lekken die krengen snel?
- nog aandachtspunten bij dit type?
- ja, optie volgens mij. Lekken kan altijd.
- nee, roesten niet. Alleen penbobines is altijd een terugkomend feit (bij een 1.6 16v)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ok thnx voor de infoMartijnG schreef:- sterk zatPaulM schreef:twee vraagjes over de clio 2 ph2 1.6:
- hoe sterk zijn de versnellingsbakken in dit type?
- Was hier een dakraam een optie en lekken die krengen snel?
- nog aandachtspunten bij dit type?
- ja, optie volgens mij. Lekken kan altijd.
- nee, roesten niet. Alleen penbobines is altijd een terugkomend feit (bij een 1.6 16v)


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di 22 mar 2011 23:22
- Locatie: Rotterdam
effe vraagje als ik ik hem in z'n achteruit zet waarom gaat mijn linker knipperlicht branden heb ik dan ergens sluiting ik kan er effe niet achterkomen
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Kan ook massaprobleem zijn.
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
stekkers van de achterlichten even nakijken, pootjes bijbuigen eventueel en schoonmaken/contactspray
kwaaltje van de clio's
kwaaltje van de clio's
Ik had als ik mijn knipperlicht naar links aanzette, ging het lampje van mijn mistachterlicht mee knipperen in het dashbord.
Lamp in me unit bleef uit. En mijn cruise control viel dan uit
Probleem heeft zichzelf opgelost..
Lamp in me unit bleef uit. En mijn cruise control viel dan uit

Probleem heeft zichzelf opgelost..
-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: di 22 mar 2011 23:22
- Locatie: Rotterdam
oke dan zal ik dat effe gaan nakijken in me achterlichten ik heb behoorlijk wat stekkertjes van mijn ledjes
maar zal ze effe gaan schoonmaken
maar zal ze effe gaan schoonmaken

ik heb een standaard radio in mijn clio II phase II zitten (model "tuner list")
ik zou nu enkel graag op 1 of andere manier een USB-stick kunnen aansluiten, na een klein zoektochtje kwam ik op een toestel van dension, maar bij dit ben ik dan mijn CD-speler kwijt.
iemand ervaring om deze allebei te behouden (misschien met een meer-polige schakelaar?)
of weet iemand een andere oplossing voor ook een USB-stick te kunnen aansluiten met behoud van de CD-speler? (en liefst ook met bediening aan het stuur?)
de renault audio connection is blijkbaar nogal prijzig (en ik weet eigenlijk ook niet of deze zou passen op mijn radio)
ik zou nu enkel graag op 1 of andere manier een USB-stick kunnen aansluiten, na een klein zoektochtje kwam ik op een toestel van dension, maar bij dit ben ik dan mijn CD-speler kwijt.
iemand ervaring om deze allebei te behouden (misschien met een meer-polige schakelaar?)
of weet iemand een andere oplossing voor ook een USB-stick te kunnen aansluiten met behoud van de CD-speler? (en liefst ook met bediening aan het stuur?)
de renault audio connection is blijkbaar nogal prijzig (en ik weet eigenlijk ook niet of deze zou passen op mijn radio)
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Kennis van mij heeft een erg hardnekkig probleem met zijn 2005 Clio 1.6 16v, origineel op G3. De tweede lambdasonde gaat steeds in storing. Het is gelukkig een garantiekwestie, maar het gaat al weken zo. Eigenlijk alles is al vernieuwd, bobines, lambdasonde, katalysator, echt alle grote dingen. En steeds na ongeveer 400 km rijden springt het lampje weer aan en weer storing in de tweede lambdasonde. De garage levert fantastische service, maar zit ook met de handen in het haar. Ze zijn nu steeds weer iets aan het uitsluiten, vandaar dat hij de auto steeds weer mee krijgt, maar nog steeds dus na ongeveer 400 km storing.
Herkent iemand dit probleem?
Herkent iemand dit probleem?
Is de bedrading naar de lambda al gecheckt? Elke keer een lambdasonde vervangen heeft natuurlijk niet veel zin als de bedrading gewoon gaar is.
[img]http://fotos.marktplaats.com/kopen/2/c0 ... mI+A==.jpg[/img]
brandt dat stuurtje altijd bij contact? oftewel is dit een correct contact stand van een clio?
brandt dat stuurtje altijd bij contact? oftewel is dit een correct contact stand van een clio?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
ja die brand altijd. Kan zijn dat hij wel na een aantal seconden uit gaat maar weet dat niet precies.
ok thnx 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
of die uit gaat... geen idee, als hij voorgegloeid is, start ik altijd 
Hij brandt wel als hij op kontakt gaat !

Hij brandt wel als hij op kontakt gaat !
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Ik zit te denken om een Clio II DCI te kopen, nu is mijn budget momenteel niet heel groot maar er staan er zat te koop voor onder de 2000 euro wel hebben ze allemaal rond de 250k gelopen is dit een probleem waar moet ik op letten? of is een 1.9 D een betere optie? iemand die me een beetje op weg kan helpen.


-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tsja, 1.9d is ph1 of niet?
Mijn dci staat op 244k en rijdt prima, enige mankement wat ik heb gehad sinds aankoop(198k) is een gloeibougie. Maar goed, er zijn ook andere verhalen her en der..
Mijn dci staat op 244k en rijdt prima, enige mankement wat ik heb gehad sinds aankoop(198k) is een gloeibougie. Maar goed, er zijn ook andere verhalen her en der..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
1.9D is ph.1 inderdaad, zijn van die rauwe knikkerdiesels zonder turbo, vermoed dat de 1.5Dci ook een stuk zuiniger is een stuk vlotter.Martijn Kool schreef:tsja, 1.9d is ph1 of niet?
Mijn dci staat op 244k en rijdt prima, enige mankement wat ik heb gehad sinds aankoop(198k) is een gloeibougie. Maar goed, er zijn ook andere verhalen her en der..
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
is de 1.9 dti (80pk) ook zonder turbo?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
De 'T' zegt het al. Is een turbodiesel, maar zitten die in Clio's dan?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
ja
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
1.9D is wel megazuinig, 1 op 25 is geen uitzondering. Is alleen niet vooruit te branden, 0-100 wordt gemeten in kalenderjaren. Verder wel betrouwbaar, geen vermogen dus belasting is laag en gaat dus ook niet stuk.
-
- Berichten: 1298
- Lid geworden op: zo 11 mar 2007 20:53
- Car: Clio III RS Lux 2008
- Locatie: Berghem
Ik heb zelf een clio 2 1.9 Dti met 80 peekaatjes. Loopt goed genoeg. Rij rond de 1 op 20.. Heb wel mn turbodruk iets opgeschroefd. Maar heeft me echt nog nooit laten staan. Zelfs geen 1 storing gehad. (afkloppen) en dat in 120.000 km ongeveer.
Heb ze op het werk al voorbij zien komen met 350.000 km zonder gekke dingen. Ook de non-turbo 1.9D.
Een dci is wel wat zuiniger.
Heb ze op het werk al voorbij zien komen met 350.000 km zonder gekke dingen. Ook de non-turbo 1.9D.
Een dci is wel wat zuiniger.
-
- Berichten: 2183
- Lid geworden op: wo 2 jan 2008 9:45
- Locatie: Waddinxveen ZH
- Contacteer:
Is wel lelijk persoonlijk de 1.9 dti maar een dci heeft wat meer problemen las ik op het forum.
ik zag vanmorgen een clio 2 campus voor het stoplicht staan, deze had een net wat andere dakspoilertje met remlicht dan de 'simpele' versie. Heeft de clio 2 campus een andere dakspoiler dan normaal?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Initiale's hebben ook een kort spoilertje toch?
Vind het vreemd want dat korte dingetje vind ik er niet uit zien.
Een dynamique heeft wel een rs achtige spoiler..
Vind het vreemd want dat korte dingetje vind ik er niet uit zien.
Een dynamique heeft wel een rs achtige spoiler..
ja initiale heeft zon kort/klein spoilertje. wil die eigenlijk in kleur overspuiten maar een iets grotere (van een dynamique wat je zei) staat stuk mooier.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Klopt, mijn Dynamique heeft ook een langere spoiler. Geen idee of het een optie was?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 1160
- Lid geworden op: ma 14 aug 2006 21:30
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Weet iemand of de velgen van een clio twee initiale breed genoeg zijn voor 195-50-15? Mijn vader moet nieuwe banden, en 195-50-15 is nogal wat goedkoper dan 185-55-15 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
wil prima, heb zelf ook die maat op mijn clio 15inchjes
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
volgens mij moet dat wel passen, weet zo niet meer uit me hoofd de J waarde, dacht 6 of 6,5. sowieso 1cm verschil moet nog wel te pruimen zijn lijkt mij? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Geloof dat ze 6j zijn. Moet wel kunnen idd 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
praat ik poep ofzo gezien de reacties na mijMartijn Kool schreef:wil prima, heb zelf ook die maat op mijn clio 15inchjes

maar goed, 2 experts bevestigen mijn praktijkervaring

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Jij praat wel vaker poep ja 

Aangezien ik geen zin heb om te zoeken in de auto.....
wie weet hoe de draden lopen naar de bovenzijde van het dashboard om tweeters te plaatsen? De bedrading ligt er al, maar waar komt die vandaan en waar splitst die naar de deuren? Dit ivm het plaatsen van het filtertje
wie weet hoe de draden lopen naar de bovenzijde van het dashboard om tweeters te plaatsen? De bedrading ligt er al, maar waar komt die vandaan en waar splitst die naar de deuren? Dit ivm het plaatsen van het filtertje
