
ACT: Mégane I
ok duidelijk, is dit verder een probleem qua veiligheid/apk etc? Oftwel kan je hier zonder problemen mee doorrijden? Hoeveel kost het laten maken? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Van de coupe wil ik de snelheidsmetersensor vervangen. Ding ligt hier al, aansluiting lijkt op de gebruikelijke bevestiging van de ouderwetse kabel. Alleen, ik kan de oude sensor niet vinden... Waar moet deze zitten op de versnellingsbak?
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 5 jun 2010 14:22
- Contacteer:
Kan iemand mij eens vertellen waar je op moet letten bij een renault mégane coupé van 1997 ( nieuwere model ).
ik heb er namelijk eentje gekocht van 1997, 137.581km
prijs : 1400€ ( vraagprijs was 1700€ maar na wat afzeiken van banden en klein scheurtje in de bumper kreeg ik hem voor 1400)
wat zijn dan ook de minpunten motorisch of electronisch bij een megane
greetz
ik heb er namelijk eentje gekocht van 1997, 137.581km
prijs : 1400€ ( vraagprijs was 1700€ maar na wat afzeiken van banden en klein scheurtje in de bumper kreeg ik hem voor 1400)
wat zijn dan ook de minpunten motorisch of electronisch bij een megane
greetz
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
welke motor ligt erin, op gas of op benzine? nieuwere model? 1997 is het allereerste model en de eerste phase.patrick007 schreef:Kan iemand mij eens vertellen waar je op moet letten bij een renault mégane coupé van 1997 ( nieuwere model ).
ik heb er namelijk eentje gekocht van 1997, 137.581km
prijs : 1400€ ( vraagprijs was 1700€ maar na wat afzeiken van banden en klein scheurtje in de bumper kreeg ik hem voor 1400)
wat zijn dan ook de minpunten motorisch of electronisch bij een megane
greetz
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 5 jun 2010 14:22
- Contacteer:
1600 benzineMartijn Kool schreef:welke motor ligt erin, op gas of op benzine? nieuwere model? 1997 is het allereerste model en de eerste phase.patrick007 schreef:Kan iemand mij eens vertellen waar je op moet letten bij een renault mégane coupé van 1997 ( nieuwere model ).
ik heb er namelijk eentje gekocht van 1997, 137.581km
prijs : 1400€ ( vraagprijs was 1700€ maar na wat afzeiken van banden en klein scheurtje in de bumper kreeg ik hem voor 1400)
wat zijn dan ook de minpunten motorisch of electronisch bij een megane
greetz
ja is wel ph1 maar niet die met dat rare kontje
ik post zo nog wel even foto grtz
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 5 jun 2010 14:22
- Contacteer:
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
stond te koop voor 1450 zo te zien. Distributie fris? Een nieuwe auto moet je gewoon altijd even een beurtje geven en nalopen. Weet zo niet of dit al een blok is met hydr. klepstoters, maar anders zou ik ook de kleppen even stellen.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: za 5 jun 2010 14:22
- Contacteer:
dit is een andere dan die van mij.Tom schreef:stond te koop voor 1450 zo te zien. Distributie fris? Een nieuwe auto moet je gewoon altijd even een beurtje geven en nalopen. Weet zo niet of dit al een blok is met hydr. klepstoters, maar anders zou ik ook de kleppen even stellen.
was alleen even voor de foto

maar er zit inderdaad bij 120.000 ong een nieuwe distr op
is niet met hydr.
maar ik laat hem sowieso even een beurt geven nog.
maar kun je eens zeggen wat de gebreken zijn van een megane
dus wat nogal snel kapot gaat etc.
grtz
me pa heeft recent de rembekrachtiger laten vervangen. Nu had ie na het vervangen dat er af en toe een lampje op dashboard ging branden na een tijdje rijden (welk lampje het was weet ik zo niet), Zojuist is het probleem erbij gekomen dat de remlichten continue blijven branden. Iemand een idee wat men bij de garage heeft verprutst?PaulM schreef:ok duidelijk, is dit verder een probleem qua veiligheid/apk etc? Oftwel kan je hier zonder problemen mee doorrijden? Hoeveel kost het laten maken?
het gaat om een megane scenic phase 2
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ik zou ff de remlichtschakelaar controleren bij het rempedaal. Bij het vervangen van je rembekrachtiger moeten ze bij je pedaal zijn en best kans dat er iets mis is gegaan met de aansluiting van de stekker/sensor.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Is het ook een 1.6e? Dat is een Energy blok en daarbij wil nog wel eens de koppaking het begeven. Ik geloof dat de bobine(s) ook wel een kwaaltje is bij die dingen.patrick007 schreef:dit is een andere dan die van mij.Tom schreef:stond te koop voor 1450 zo te zien. Distributie fris? Een nieuwe auto moet je gewoon altijd even een beurtje geven en nalopen. Weet zo niet of dit al een blok is met hydr. klepstoters, maar anders zou ik ook de kleppen even stellen.
was alleen even voor de foto
maar er zit inderdaad bij 120.000 ong een nieuwe distr op
is niet met hydr.
maar ik laat hem sowieso even een beurt geven nog.
maar kun je eens zeggen wat de gebreken zijn van een megane
dus wat nogal snel kapot gaat etc.
grtz
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
wat is eigenlijk de steekmaat van de megane rs?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12475
- Lid geworden op: di 22 jul 2003 19:43
- Locatie: Leeuwarden
5x108
-
- Über-Spammer
- Berichten: 8103
- Lid geworden op: ma 28 jan 2002 0:00
- Locatie: Zwinderen
- Contacteer:
Nieuwe pogingMartijn schreef:Van de coupe wil ik de snelheidsmetersensor vervangen. Ding ligt hier al, aansluiting lijkt op de gebruikelijke bevestiging van de ouderwetse kabel. Alleen, ik kan de oude sensor niet vinden... Waar moet deze zitten op de versnellingsbak?


Heel bijzonder... Dus tips hoor ik graag!
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Laguna I phase II gaat het ook via ABS als ik het goed heb, dus dat zou heel goed kunnen!
Is er iemand bekend met de 93-DX-KR ?
Grijze megane coupe, 1.6 16v.
Grijze megane coupe, 1.6 16v.
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Goed, weer een probleem met de scenic..
schijnbaar zijn de rubbers van de achteras uitgelubberd. Het kappert als een malle. zover ik het kan zien zijn het de rubbers waar de torsieas doorheen loopt. bekend probleem?
zoja wat zijn globaal de kosten als ik het laat doen door de dealer?
anyone?
schijnbaar zijn de rubbers van de achteras uitgelubberd. Het kappert als een malle. zover ik het kan zien zijn het de rubbers waar de torsieas doorheen loopt. bekend probleem?
zoja wat zijn globaal de kosten als ik het laat doen door de dealer?
anyone?
Bij de megane is het vaak het bovenste schokbreker oog wat van de schokbrekerstang afbreekt. Controleer dat maar even, door de schokbreker zijdelings te bewegen of de bovenaansluiting los te maken.
R19 16V cabrio met F7R 710 motor en JC5 053 bak
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
de schokbrekers heb ik al gecheckt, die zitten nog goed vast.
of zit ik vast aan een andere achterbrug?
of zit ik vast aan een andere achterbrug?
Wie heeft er voor mij het onderdeelnummer
van de deurvanger van een Megane hatchback uit 2001?
Indien voorhanden graag met bijbehorende prijs.
thanx, Marcel
van de deurvanger van een Megane hatchback uit 2001?
Indien voorhanden graag met bijbehorende prijs.
thanx, Marcel
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
het zijn dus de rubbers, hier in Assen bij de Reno dealer hebben ze het nog nooit meegemaakt en geven mij een prijs van € 425. dit moet toch een stuk goedkoper kunnen.(zelf aan de slag is nu geen optie, heb te weinig tijd)sieger everts schreef:Goed, weer een probleem met de scenic..
schijnbaar zijn de rubbers van de achteras uitgelubberd. Het kappert als een malle. zover ik het kan zien zijn het de rubbers waar de torsieas doorheen loopt. bekend probleem?
zoja wat zijn globaal de kosten als ik het laat doen door de dealer?
anyone?
iemand andere ervaringen
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Heb voor de zomer , en omdat ik m tegen kwam , voordat ik op het forum heb gekeken deze megane Cabrio gekocht.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... nl/020.jpg[/img]
Eigenlijk gewoon een super goed uitziende auto alleen blijft het Motormanament lampje branden en houdt hij in bij 3000 toeren
het is een 2,0 IDE
, foutcode P 262 , nu kan ik alleen de drukregelaar vervangen , maar is het beter om de hele rail te doen ? en waar kan ik deze krijgen voor redelijk geld
Iemand een idee ?
Toine
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc23 ... nl/020.jpg[/img]
Eigenlijk gewoon een super goed uitziende auto alleen blijft het Motormanament lampje branden en houdt hij in bij 3000 toeren
het is een 2,0 IDE

Iemand een idee ?
Toine
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
google is op IDE
zegt genoeg dacht ik
schijthokken
zou eerst is naar de inlaat etc kijken in elk geval
zegt genoeg dacht ik
schijthokken
zou eerst is naar de inlaat etc kijken in elk geval
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 181
- Lid geworden op: ma 8 mar 2010 18:58
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
sjesus , je zal er net maar 1 gekocht hebben bij de dealer , en denken laat ik eens posten op zo'n forum wat ik gekocht heb .... 

Je weet tenminste wel waar je aan toe bent, er wordt niet om de hete brij heen gedraaid.
Ik zou het advies van Tom opvolgen en eens een dagje autobahnknallen plannen om dat ding een beetje schoon te blazen. Ook daarna gewoon het gas er af en toe een tijdje goed ophouden en dan zou het allemaal een stuk schoner moeten zijn.


Ik zou het advies van Tom opvolgen en eens een dagje autobahnknallen plannen om dat ding een beetje schoon te blazen. Ook daarna gewoon het gas er af en toe een tijdje goed ophouden en dan zou het allemaal een stuk schoner moeten zijn.
Meeste mensen vragen ook eerst advies op het forum 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
en vpower tanken
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 39
- Lid geworden op: wo 23 mar 2011 11:32
- Locatie: Cromvoirt
Wie kan mij vertellen waar dat kleine nippeltje op het originele luchtfilterhuis voor dient?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Waar wordt het stationair toerental geregeld bij een Mégane Coupe 1.6e?
Ik heb het volgende probleem. Als de motor heel koud is ('s ochtends met koud weer) dan heb ik, zodra de choke eraf is, geen stationair toerental meer. Hij 'probeert' het dan wel met ongeveer 500 rpm, maar slaat dan toch af. Dan weer starten met een beetje gas erbij, looptie eerst op 3 poten lijkt het en daarna doet hij het de hele dag, inclusief stationair toerental.
Maar nu heb ik het soms ook gewoon tijdens de rit, zoals vanmorgen in de file bij Groningen
Het probleem is er zowel op gas als op benzine, dus ik denk dat het aan een sensor o.i.d. ligt. Maar welke en waar zit deze?
Ik heb het volgende probleem. Als de motor heel koud is ('s ochtends met koud weer) dan heb ik, zodra de choke eraf is, geen stationair toerental meer. Hij 'probeert' het dan wel met ongeveer 500 rpm, maar slaat dan toch af. Dan weer starten met een beetje gas erbij, looptie eerst op 3 poten lijkt het en daarna doet hij het de hele dag, inclusief stationair toerental.
Maar nu heb ik het soms ook gewoon tijdens de rit, zoals vanmorgen in de file bij Groningen

Het probleem is er zowel op gas als op benzine, dus ik denk dat het aan een sensor o.i.d. ligt. Maar welke en waar zit deze?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Even de 'search' gebruikt. kan het de stappenmotor zijn?