ACT: Clio II
-
- Moderator
- Car: MB
Bij VAG Loopt er idd ook genoeg kapot (al is daar over het algemeen ook wel wat meer van in omloop). Had er nu weer eentje met een kapot 2massa vliegwel. Vond dat wel erg snel bij 2 ton 

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
taxi-auto zeker?

maar zo heb je bij elk merk wel wat volgens mij. negatieve verhalen worden op internet gezet en dat blijft hangen

maar zo heb je bij elk merk wel wat volgens mij. negatieve verhalen worden op internet gezet en dat blijft hangen
Die tweemassa vliegwielen van de TDI's gaan allemaal een keer kapot, de vraag is alleen wanneer......
Wel allemaal binnen de 2,5 ton over het algemeen.
Daar zijn overigens ook normale vliegwielen voor te bestellen die dus geen problemen meer hebben.

Daar zijn overigens ook normale vliegwielen voor te bestellen die dus geen problemen meer hebben.
Kun je ergens in Dialogys foutcodes terugzoeken? M.a.w. ik heb mijn auto uit laten lezen en daar kwamen wat foutcodes uit... hoe kan ik dat nu vertalen naar welke sensoren er een fout aangeven?
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dialogys kan dat volgens mij niet. Beste kans is om de foutcode even in Google te gooien. Kwam er alleen maar een foutcode uit en geen beschrijving van de fout?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Dialogys niet, InfoTech wel, maar daar moet je voor dokken als je er toegang toe wil.
http://www.infotech.renault.com/fo/accueil.action
http://www.infotech.renault.com/fo/accueil.action
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
wat kost zoiets? Is er ook informatie over oudere renaults te vinden? Misschien iets voor de club dan?
- Adinsx
Gaat je niet lukken als clubzijnde, je moet echt professioneel werkzaam zijn als bedrijf, opleidingsinstituut etc.
De kosten:
all-in
1 uur 8 €
1 dag 22 €
1 week 90 €
1 maand 310 €
1 jaar 3009 €
De kosten:
all-in
1 uur 8 €
1 dag 22 €
1 week 90 €
1 maand 310 €
1 jaar 3009 €
pedaalsensor spoor 1MartijnG schreef:Dialogys kan dat volgens mij niet. Beste kans is om de foutcode even in Google te gooien. Kwam er alleen maar een foutcode uit en geen beschrijving van de fout?
pedaalsensor spoor 2
opname element stand EGR klep
rekeneenheid
Die 4 staan er in. Ik verdenk zelf mijn gaspedaalsensor, maar ook weer niet, die is nog geen 45000km geleden vervangen....
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Wat zijn de klachten? Ging er een lampje branden? Is het niet nog een storing van de vorige keer? Dat dit een opgeslagen storing is die er dus nog in is blijven staan...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
zie mijn eigen topic Clio II 

- Adinsx
Eh.. waar dan? Zit op de laatste pagina te kijken, maar kan het daar ook niet vindenHaas schreef:zie mijn eigen topic Clio II

-
- Contacteer:
Spoor1 en spoor 2,dan moet je naar mijn weten de groene stekker onder bij je voeten ter hoogte van je rempedaal door solderen.
Stand egr,egr eerst goed schoonmaken als dat nog kan anders vervangen.
En dan is storing rekeneenheid ook opgelost.
Stand egr,egr eerst goed schoonmaken als dat nog kan anders vervangen.
En dan is storing rekeneenheid ook opgelost.
-
- Contacteer:
accu er af en er weer op
dan radio aanzetten, dan krijg je dat scherm met code te zien
dan radio aanzetten, dan krijg je dat scherm met code te zien
-
- Contacteer:
ohzo
heb je de radiocode? staat soms in t boekje geschreven, anders dealer bellen die zouden t op moeten kunnen zoeken
je draait aan t wieltje (stuurbediening) tot het eerste getal goed staat. dan knopje onderop de stuurbediening induwen, dan gaat t volgende nulletje knipperen.
zo de hele code invoeren en als je klaar bent de knop onderop inhouden, dan zou de radio weer moeten werken
heb je de radiocode? staat soms in t boekje geschreven, anders dealer bellen die zouden t op moeten kunnen zoeken
je draait aan t wieltje (stuurbediening) tot het eerste getal goed staat. dan knopje onderop de stuurbediening induwen, dan gaat t volgende nulletje knipperen.
zo de hele code invoeren en als je klaar bent de knop onderop inhouden, dan zou de radio weer moeten werken
De radiocode heb idd.paulvanrooij schreef:ohzo
Maar er blijft dus code in beeld staan en er komen geen 4 nullen en kan ik dus niet invoeren.
Heb dat ook met mijn volvo gehad. Daar moest ik hem 2-2,5 uur zo met code in beeld aan laten staan en toen kon ik hem invoeren...
dus als ik hem aan laat staan of een behoorlijk eind ga rijden moeten er uiteindelijk die nullen in beeld komen?tutuur schreef:Heb dat ook met mijn volvo gehad. Daar moest ik hem 2-2,5 uur zo met code in beeld aan laten staan en toen kon ik hem invoeren...
- Adinsx
Inderdaad.
Eerste keer foutief is 30min wachten, nog een keer fout is een uur, dan 2 uur etc.
Dus lekker lang op contact laten staan
Eerste keer foutief is 30min wachten, nog een keer fout is een uur, dan 2 uur etc.
Dus lekker lang op contact laten staan

Graag gedaan 

heb ff geen zin om te zoeken....
Wat is de vervangingstermijn van een 1.5 DCi van de distributieriem? Ik heb 75.000 km in mijn hoofd zitten, klopt dat?
Wat is de vervangingstermijn van een 1.5 DCi van de distributieriem? Ik heb 75.000 km in mijn hoofd zitten, klopt dat?
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
120.000 of 5 jaar. staat hier op een briefje voor een 1.5 dci megane.Haas schreef:heb ff geen zin om te zoeken....
Project: GTT Blue Sport
hmz.. gek, hoe kom ik dan bij die 75000?
Nouja, zal wel, zal het nog eens nakijken in het boekje
Dank heren!
Nouja, zal wel, zal het nog eens nakijken in het boekje

Dank heren!
hmz, dat kan een hoop verklarenMartijn schreef:75.000, da's van die mooie dTi.

twee vraagjes over de clio 2 ph2 1.6:
- hoe sterk zijn de versnellingsbakken in dit type?
- Was hier een dakraam een optie en lekken die krengen snel?
- nog aandachtspunten bij dit type?
- hoe sterk zijn de versnellingsbakken in dit type?
- Was hier een dakraam een optie en lekken die krengen snel?

- nog aandachtspunten bij dit type?
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
lama dan!