[Haas' Clio II]Engineprobs?

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Haas
Car: Megane RS

nee, nog niet gelukt, maar ook niet heel veel meer naar gekeken.. tot nu ;)

Dit zie ik onder de bestuurdersstoel van mijn originele DCi interieur:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070007.jpg[/img]

en dit onder de bijrijdersstoel:
[img]http://i15.photobucket.com/albums/a377/ ... 070004.jpg[/img]

Bij de bestuurdersstoel zie je in die grote grijze stekker 6 draden zitten, in de bijrijders maar 2. Verschil zit m erin dat de bestuurder een sensor heeft voor de positie van de stoel (2draden) en de riemverklikker (2 draden). Deze zijn qua bezetting gelijk bij de RS stoelen, dus ik ga er van uit dat dat goed functioneert. De overige 2 draden zijn net als bij de bijrijdersstoel voor de gordelspanner bij de gordelsluiting.

Nu zit ik dus met die twee overige stekkers, 1x 2draden (bruine stekker) en 1x 1draad (zwarte stekker). Deze zijn voor links en rechts gelijk, maar waar zijn die van dan? Ik neem aan van de airbag en een massadraad? Ik ga er gemakshalve van uit dat de zwarte draad in de stekker een massadraad is en de 2 andere draden (Blauw en bruin) voor de 2 airbagunits zijn??

Heb een schema gekregen van VKV waar de kleuren van de bedrading instaat voor zowel mijn Dci als een RS ph II, maar als ik zo kijk onder deze stoelen is zowat alles bruin/blauw :S Zal die schema's morgen nog even online zetten, die staan in de mail op mijn werk.

Iemand al ideeen? Nog even voor de zekerheid, ik heb onder mijn RS stoelen dus 1 stekker liggen met 3 draden, waar de kleuren niet van overeenkomen...
Robert-Jan

kleuren moet je niet naar kijken bij Renault dat snappen die fransen nog steeds niet, je moet kijken naar de pinbezetting en de functie ervan.

Misschien dat je erop die manier uitkomt, zal wel een leuk werkje worden.
VLK Groep
Tom
Moderator
Car: MB

Als je nou gewoon eens die kabels gaat volgen IN de stoel. Dan kan het toch nooit moeilijk zijn de functies bij de kabels te vinden?
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
PaulM

wat vond de baas trouwens van het nieuwe interieur? ;)
Haas

Stoelen/airbag bedrading het weekend nog maar eens naar kijken.

Heb een dringender probleem; het voorgloeilampje gaat sinds ruim 2 weken weer vrolijk branden, vooral als de auto koud is. Het begon alleen met een brandend lampje, maar daar kwam al erg snel inhouden bij. Gister de oude foutmeldingen eruit laten halen bij VKV, 2 km gereden en teruggegaan, er stonden alleen foutmeldingen van spoor 1 en 2 van de pedaalsensor. Nu heb ik dat ding een jaar geleden vervangen vanwege hetzelfde euvel en niet echt zin dat nu meteen weer te doen, zeker niet gezien de prijs. Nu zeggen ze bij VKV dat het vaker voorkomt bij een Clio II dat de bekabeling van het gaspedaal slechter wordt, doordat er op een stuk van een krappe meter 4 stekkerverbindingen inzitten. Daar bestaat een 'herstel'draad voor van Renault, direct tussen gaspedaal en computer. Stukje draad kost 44 eu ex btw en met inbouw tussen de 150 en 200 eu. Ik vind het nogal wat...heeft iemand hier ervaring mee?

Ik kan natuurlijk ook zelf gaan solderen en prutsen, maar eigenlijk heb ik daar geen zin in en denk ook niet dat ik er de rust voor heb :S
Martijn Kool

bij mij brand het lampje nu 3 weken, en dat heeft met het voorgloeien te maken, gloeit die van jou nog wel? ik heb 4 goede gloeistiften en vermoed dat het relais oid kapot is. vroeg me dus even af of die van jou nu nog wel gloeit..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Haas

ja, gloeit prima. Het lampje gaat dan ook keurig aan bij op contact en uit als voorgloeien klaar is; hij start ook prima btw. Onder het rijden gaat willekeurig het lampje aan en uit, waarbij je dan dus vermogen verliest, net of je van je gas gaat. Koppeling intrappen en gas los of een beetje pielen met je pedaal helpt dan vaak, maar komt net zo snel weer terug.

Voorgloeilampje is een verzameling van fouten in je motor, hogedrukpomp, inspuitvertielen, voorgloeicircuit, gaspedaalcircuit, egr-regeling, enz.
Martijn Kool

dan is het bij mij gewoon voorgloeiregeling. gelukkig komt de zomer eraan dus heb nog wel ff, bij -5 ben ik een minuut aan het starten :lol:

nou succes met je probje dan :wink:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Klinkt wel heel erg weer naar de pedaalsensor ja. Denk dat er niet veel anders op zit dan weer vervangen inclusief kabel? Misschien proberen de stekkerverbindingen wat in te spuiten ofzo? Je weet nooit...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Haas

ja, zal zaterdag eens zoeken waar die stekkers zitten en er dan contactspray opspuiten? Kijken of dat verbeterd... :~
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Veel gehoord probleem. Komt ook voor bij de Kangoo 1.5dci

Vervang die kabel nou maar mee dan ben je van de 'ellende' af (Y)
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
Haas

aha.. ik zat eigenlijk alleen te denken aan de kabel eigenlijk. Zo'n pedaalsensor mag nu toch niet al naar de donder zijn ?!
Haas

ik kreeg van Niels de tip dat de kabels van de airbags best easy zelf te vervangen zijn, dus maar een poging gewaagd om ze te demonteren uit mijn oude stoelen en ik moet zeggen.... dat viel niet tegen. Na een half uurtje had ik ze er allebei uit. Toen die kabels in mijn stoelen in de auto gefiemeld. Dat viel niet echt mee moet ik zeggen, maar wilde ook niks slopen aan die stoelen en het valt niet mee dat je in huis de stoelen op de kop kunt zetten en in de auto.... niet echt :lol:
Anyway, kabels erin, boeltje aangesloten en de lampjes zijn weer keurig uit (Y)

Bekabeling van het gaspedaal beetje nageplozen en ingespoten met contactspray, morgen kijken of dat wat verbeterd.

Owja, en hij gaat morgen even onder de douche.... zwart varken :bang:
tutuur
Clubsponsor

Beter! Laatst ook de airbags uit de 3rs stoelen gehaald, als je eenmaal weet hoe het zit valt het idd wel mee. Met losse stoelen dan idd (0)
Haas

zo... net een bestelling gedaan voor winterbandjes, het zijn Vredestein Snowtrac3's geworden. Benieuwd hoe ze bevallen, over 3 weken ga ik nog een weekje skien (Y)
Steven
Car: M536

Dat zijn wel erg goeie, mogen we als NL'ers aardig trots op zijn, zelfs onze oosterburen waren er niet ontevreden over in de Autobild test. Kwam op plek 2 geloof ik uit 20 merken.
Haas

zag ik ja.. en op ABM kosten ze geen hol ;)
Tom
Moderator

Over 3 weken nog skien. Dan kun je onderhand je strandbal weer meenemen 8)
Haas

dat ligt er aan waar je heen gaat :P
Steven

Hoog de franse alpen in, VT?
Haas

OOstenrijk! :grin:
-Ray-
Contacteer:

welke plaats?
Immer wieder die verdammte Holländer
Haas

Kaprun ;)

Gister toch maar besloten de bekabeling van mijn gaspedaal te vervangen. Handig als ik ben, dacht ik slim te zijn en de kabel door te voeren door het grote rubber links onder de voorruit, alleen kwam ik er achter na het halve dashboard gesloopt te hebben, dat dat niet gaat omdat daar tegenwoordig een stekker zit...
Nouja, de kabel maar bij de tule van de motorkapsluiting doorgevoerd en alles weer teruggebouwd. Het aansolderen moet ik nog doen, dus Part II volgt nog.

Weet iemand wat voor relais er aan de accubak hangt? Zeg maar naast je brandstoffilter? Daar zat wat oxidatie, dus die heb ik weggekrabd en ingespoten en nu... is de storing ook weg. Toeval?

De winterbanden zijn inmiddels ook binnen, van de week maar even laten monteren. :)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Ga je nu nog winterbanden monteren!? Ik heb net gebeld om ze eraf te laten halen...
Haas

ja, ik ga over twee weken skien... dan moet het wel he ;)
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Oh ja... Meneer gaat nog even op vakantie... ;)
DennisT
Moderator

3 weken geleden lag er in Kaprun al vrij weinig sneeuw, ik denk dat je nu tussen de koeien door naar beneden kan slalommen :lol:
Haas

gelukkig liggen er daar ook pisten tot 3400m oid..

aardig wit als je het mij vraag : http://webtv.feratel.com/webtv/?design= ... e&cam=5234
http://www.kitzsteinhorn.at/aktuell/wetter.htm
Haas

hmz.. het gaat lekker, ik rijd net nijmegen binnen, hoor ik wat schaven.. even snel op de krik gezet en ja hoor, blokken op.

Guttegut... als je ze echt nodig hebt, gaan ze altijd meteen naar de donder. Mag weer wat kosten :(
Tim
Car: E36 M3

Haas schreef:gelukkig liggen er daar ook pisten tot 3400m oid..

aardig wit als je het mij vraag : http://webtv.feratel.com/webtv/?design= ... e&cam=5234
http://www.kitzsteinhorn.at/aktuell/wetter.htm
Dit is helemaal boven zeg maar? Daar waar die treinbrand was jaren terug?
Haas

volgens mij wel ja, dat treintje is een keer uitgefikt en nu ook niet meer in gebruikt. Hij ligt er nog wel meen ik..

(Ben er vorig jaar ook geweest, maar dat was maar 3 dagen; niet echt op gelet dus :P )
Steven

Even bellen en direct bestellen bij APO, heb je ze ws. Donderdag nog binnen.
Tim
Car: E36 M3

Was een beste ramp ja, veel doden. Blegh... Is in de winter gebeurd, die zomer er voor zat ik nog in die trein. Ben jaren later nog eens wezen kijken in het herdenkingsmonument.

Maar wel prachtig daar boven en zelfs in de zomer nog sneeuw (Y)
Haas

Steven schreef:Even bellen en direct bestellen bij APO, heb je ze ws. Donderdag nog binnen.
mja, heb ik waalwijk ook prima connecties, alleen een zin om morgen weer in op de handrem daarheen te moeten rijden :lol: ;)

owja, en geen zin om te sleutelen ! (uh.. hoe kan dat? (0) )
Tom
Moderator

lamstraal. Blokken op is gewoon je eigen schuld :smile:
Plaats reactie