Remon's Clio 2.0 16V RS phase II - Vaarwel!

Vertel hier alles over je project.
Gesloten
Remon

Afgelopen zaterdag is hij uitgelijnd, waardoor hij nu netjes aan allebei de kanten ongeveer 0,3 graden negatief camber heeft.

Qua rijden heb ik in principe nog steeds niks te klagen, alleen loopt hij nog steeds aan tegen de binnenschermen. Hier moet ik nog een oplossing voor vinden of anders toch maar iets omhoog schroeven aan de voorkant.
In de lente gooi ga ik er 205/40-16 banden onder gooien die een kleinere omtrek hebben dan de huidige 19/45-16, dus waarschijnlijk ook minder snel aanlopen.
Moet zeggen dat hij zeker niet stug rijdt en gewoon vertrouwd aanvoelt. Ik zou het gewoon doen :D
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Hij is ondertussen al weer duurder geworden zie ik :smile: €8 om precies te zijn... :p

Maaruh, hoe zit dat met bestellen/betalen/verzenden? Heb eerlijk gezegd geen ervaring met Ebay :~
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Remon

MartijnG schreef:Hij is ondertussen al weer duurder geworden zie ik :smile: €8 om precies te zijn... :p

Maaruh, hoe zit dat met bestellen/betalen/verzenden? Heb eerlijk gezegd geen ervaring met Ebay :~
Zag het ook al ja! Ik heb ook nooit eerder met Ebay gewerkt, maar ging super! Je kan je Paypall account synchroniseren met Ebay, waardoor je met een paar klikken kan betalen. Daarbij geef je ook het afleveradres enzo op. Had hem binnen 2 dagen binnen :)
tutuur
Clubsponsor

ook nooit problemen mee gehad :)
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Hmmm...dan moet ik me maar eens gaan verdiepen in PayPal...ook nog nooit gebruikt :p (wordt ik oud?)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor

zo geregeld joh (Y)
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

MartijnG schreef:Hmmm...dan moet ik me maar eens gaan verdiepen in PayPal...ook nog nooit gebruikt :p (word ik oud?)
Of gewoon via je CreditCard betalen, gebruik je dat ding ook nog eens ergens voor
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

je kan ook gewoon geld overboeken hoor, HEb ik gedaan voor dat schaalmodel.

ging ook prima (Y)
Gerald
Über-Spammer
Car: 2x twingo2 +5GTT
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:
MartijnG schreef:Hmmm...dan moet ik me maar eens gaan verdiepen in PayPal...ook nog nooit gebruikt :p (word ik oud?)
Of gewoon via je CreditCard betalen, gebruik je dat ding ook nog eens ergens voor
Paypal werkt ook op gewoon een bankrekening :wink:
Remon

Klein update'tje:

Aangezien mijn bestuurdersmat er niet uitziet en steeds onder mijn pedalen komt, heb ik zaterdag maar een nieuw setje Renault Sport matten besteld (zelfde als onderstaande foto). De kosten (€55,-) vielen me best mee (Y).

Helaas is sinds een aantal weken mijn rechteraandrijfas flink aan het bonken, deze moet ik dus ook t.z.t. gaan vervangen.
Ook ga ik van de week de Speedline's eindelijk bestellen :D

[img]http://www.infiltrate.nl/clio/sportmat.jpg[/img]

Daarnaast zit ik te twijfelen over een andere radio, aangezien ik graag mijn telefoon en Ipod aan wil kunnen sluiten. Het grote nadeel hiervan is dat ik 9 van de 10 radio's niet mooi vind passen bij het dashboard van mijn RS. Heeft iemand hier toevallig nog suggesties voor? Er moet sowieso bluetooth opzitten, Ipod aansluiting en oranje/rode toets/schermverlichting.
Ik zit zelf nu een beetje met een scheef oog te kijken naar een Alpine D106-R, alleen die zijn redelijk kostbaa... Maar wel dik :)

[img]http://shop.arendsecarsystems.nl/WebRoo ... -D106R.jpg[/img]

Afbeelding
Remon

Köt.... Mattenset vandaag opgehaald en wil ze er net ingooien, blijken het Engelse te zijn :( :lol: Had het artikelnummer ergens van Ebay geplukt en er verder niet bij nagedacht dat ze daar het stuur aan de andere kant hebben... (S)
tutuur
Clubsponsor

Lekker sjaakie :lol:
PaulM

haha :D ach ik ben net 15km naar de renault garage gereden om aan de deur erachter te komen dat ik me pinpas niet eens bij heb (0)
Patrick RS
Moderator

Remon schreef:Köt.... Mattenset vandaag opgehaald en wil ze er net ingooien, blijken het Engelse te zijn :( :lol: Had het artikelnummer ergens van Ebay geplukt en er verder niet bij nagedacht dat ze daar het stuur aan de andere kant hebben... (S)
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

wat ben je dan?
Patrick RS
Moderator

Patrick.B schreef:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

wat ben je dan?
Erik (Schepjes) schreef:klik
:p :p :p :wink: :wink:
Remon

Hahahaha ja nogal :lol: :lol: Gewoon totaal 0,0 bij nagedacht (0)
DennisT
Moderator

Remon schreef:Hahahaha ja nogal :lol: :lol: Gewoon totaal 0,0 bij nagedacht (0)
Dat verklaart een hoop :beer: Ik zat gister al raar naar de foto te kijken, maar het kwatje is gevallen :D
Remon

Nja die foto heb ik gewoon hier ergens van het forum geplukt als voorbeeld :wink: Iemand toevallig geïnteresseerd in Engelse matten? :D
tutuur
Clubsponsor

Kan je toch gewoon terug brengen naar de dealer?
Remon

tutuur schreef:Kan je toch gewoon terug brengen naar de dealer?
Heb em niet zo netjes uit de verpakking gehaald... :(
Maar zal het morgen eens navragen (Y)
Tom
Moderator
Car: MB

Als ze dit speciaal voor je besteld hebben (wat me wel lijkt, welk paasei koopt er nog meer Engelse matten :lol: :beer: ) dan ben ik bang dat terug geven niet zo makkelijk gaat. Te koop zetten op een engels forum en versturen.

Wel een goeie zeg :worship: :wink:
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Remon

Tom schreef:Als ze dit speciaal voor je besteld hebben (wat me wel lijkt, welk paasei koopt er nog meer Engelse matten :lol: :beer: ) dan ben ik bang dat terug geven niet zo makkelijk gaat. Te koop zetten op een engels forum en versturen.

Wel een goeie zeg :worship: :wink:
Jah, ik kwam daar van de week heel blij aan dat ze het niet op hoefden te zoeken omdat ik al een bestelnummer voor ze had :lol:
Zijn inderdaad speciaal besteld, dus ben er bang voor dat ze niet terug kunnen... Dan moet ik er maar wat anders leuks van maken :smoke:
Tom
Moderator

je kunt ze op zijn kop leggen (0)
tutuur
Clubsponsor

Het is dat wij zelf proberen te helpen maar als "onwetende" klant moeten zij je toch gewoon van correct spullen voorzien.

Zij zijn immers de experts dus hadden ze moeten controleren en aangeven dat het om engelse matten gaat...
Jacob Priem

Remon schreef: Jah, ik kwam daar van de week heel blij aan dat ze het niet op hoefden te zoeken omdat ik al een bestelnummer voor ze had :lol:
Zijn inderdaad speciaal besteld, dus ben er bang voor dat ze niet terug kunnen... Dan moet ik er maar wat anders leuks van maken :smoke:
Tutuur, Remon geeft zelf al aan dat hij het bestelnummer heeft gegeven onder het motto "bestel maar !". Zij hebben dit uitgevoerd (de klant is koning, hij wil tenslotte dat nummer hebben) en dat wil je nu terug gaan en claimen dat dit niet goed is ?

Edit: ik zou die discussie wel graag willen zien trouwens bij de magazijnbalie: He, jullie hebben het verkeerde artikel geleverd omdat ik het verkeerde bestelnummer heb gegeven .... ik wil mijn geld terug (of het juiste artikel)! hahahahaha.... hoe kansloos is dat dan ?
Laatst gewijzigd door Jacob Priem op do 3 feb 2011 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
tutuur
Clubsponsor

Als jij bij een aannemer komt en zegt stort hier maar ff 400 liter beton zal ie toch ook aangeven dat je dat niet zomaar op kale grond kan storten?
Jacob Priem

hallo, dat is wel een beetje appels en peren vergelijken of niet ? (zie ook edit voor de komische noot :-))
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

tutuur schreef:Als jij bij een aannemer komt en zegt stort hier maar ff 400 liter beton zal ie toch ook aangeven dat je dat niet zomaar op kale grond kan storten?
tutuur
Clubsponsor

Jacob Priem schreef:hallo, dat is wel een beetje appels en peren vergelijken of niet ? (zie ook edit voor de komische noot :-))
Het is idd auto onderdelen met beton vergelijken en ieder zijn mening natuurlijk (Y)

Mijn mening:
Okey, het is stom als je zelf het foute nr aanleverd. Maar anderzijds is de dealer degene die de bestelling doorvoert zonder het nr te controleren dus die is op dat moment net zo stom.

Het kan wel een nr van een ruitenwisser zijn oid... Gewoon een kwestie van verantwoordelijkheden...
Jacob Priem

De aanschaf van een setje automatten met het storten van 400 liter beton vergelijken, dan zoek je toch wel een extreme vergelijking op of niet ?

Als je bij het bestellen alleen het nummer aangeeft zonder dit verder zelf nog een keer te laten controleren / bevestigen voor de definitieve bestelling dan zit je toch echt zelf fout (ik weet niet of hij dit heeft gevraagd overigens). Je kan het proberen af te schuiven op een dealer / magazijnman, maar zij bestellen gewoon onder het motto "u vraagt, wij draaien" en dan heb je toch echt zelf een probleem.

Wie weet wat er op de factuur of op de bestelbon staan, misschien zelfs alleen "mattenset" ?

Ikzelf zoek vaak op voorhand ook het bestelnummer op, maar laat ze dan eerst zelf zoeken op basis van een omschrijving om vervolgens voor het bestellen het nummer te controleren.
tutuur
Clubsponsor

De vergelijking is puur om aan te geven in wat voor positie het bedrijf staat.

Daarin verschillen we dan van mening. Ik vind dat het de taak van magazijnman is, die heeft immers een opleiding gevolgd voor zijn werk (neem ik aan).
alexs
Contacteer:

Cyst had op eBay uk ook sport matten besteld, nadrukkelijk vermeld dat hij links gestuurd is
En ja hoor uk mattenset. Uiteindelijk hebben ze nieuwe gestuurd. UK versie mocht hij houden[/reverse]
DennisT
Moderator

:blabla:
PaulM

je moet sowieso opletten met bestelnummers doorgeven. In mijn dialogys versie staan soms ook artikelnummers in die niet kloppen meer of niet bestaan. Zo had ik bv kachelweerstand gehaald waarbij ik nr 044 op eind had en 045 moest hebben. Waren allebei kachelweerstanden (1 was wit, ander was zwart) maar net iets andere stekker eraan :)

ik geef ze meestal het artikelnummer en vraag of ze het willen checken :)
Tom
Moderator

Soms kun je idd beter niets zeggen. Als het dan niet klopt is het iig nooit je eigen fout :lol:
Gesloten