alexs: Oma 5 1.4 AUT '86.

Vertel hier alles over je project.
alexs
Contacteer:

Voor weinig een fauto op MP gevonden! :)

Oma 5 1.4 aut. '86! 8)

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090275.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090290.JPG[/img]
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090292.JPG[/img]
NAP 8)
[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090280.JPG[/img]

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090288.JPG[/img]
niet heel fris

[img]http://infiltrate.nl/clio/P1090284.JPG[/img]
Peilstok van de automaat, ik heb geen idee hoe of wat?

Eenmaal thuis kwam ik erachter dat hij wel erg weinig motorolie had, gelijk maar bijgevuld.

todo, niet veel eigenlijk..
Alle vloeistoffen verversen
Alle filters vervangen
Nieuwe kvs tank (de kvs zit er denk ik 25 jaar in)

Hoe zit het met zo een carb, zover ik begrijp heb ik een dubbele weber, hoe zit dat, moet je die schoon maken, addetief gebruiken of lekker laten tot hij ooit begint te bokken? Heeft die ook een coschroef? hij blijft een beetje roken namelijk, heb het gevoel dattie vrij rijk staat.

Moet hij écht op 98 stoken? Loodvervanger gebruiken? De vorige eigenaar reed gewoon op 95 zonder iets erbij zover ik begreep..
Ohja, en to be sure, deze C2J heeft een gewoon ketting toch?
tutuur
Clubsponsor

Alle c motortjes hebben een ketting. Er zal vast wel een co schroef op zitten, dan krijg je het miss weg...

En 98 tanken in een 1.4? Je lijkt wel gek :p
alexs
Contacteer:

Ik dacht dat dat moest met die oude bakkies.
tutuur
Clubsponsor

Met een gtt is het wel handig...
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Geinig 5je! (Y)

Nog leuke plannen mee?! Lekkere oldskool look ofzo... (I)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Houd deze A.U.B. origineel. Je ziet ze nog maar zelden zo. Helemaal zo origineel en zo netjes.

Vloeistoffen wisselen is op zich geen probleem denk ik. Anders schaf je even een vraagbaak aan dan weet je zeker dat je niks verkeerds doet. Motorolie is een eitje, vergeet niet meteen het filter mee te vervangen. Brandstoffilter (denk bij deze bij de achteras), luchtfilter en bougies. Misschien verdelerkapje en rotor. Koelvloeistof vervangen is ook aan te raden vooral omdat je toch een ander vaatje wilt. Achteraf GOED ontluchten en wees verstandig en kijk meteen even of de kachel in de auto goed warm wordt. Zo niet, kan het ook best zijn dat je kachelradiateur achter je dashboard verstopt zit. Dan zou ik (persoonlijk) deze ook meteen mee vervangen wanneer de koelvloeistof er dan toch al uitligt (Y) ATF heb ik geen ervaring mee. Remvloeistof zou ik voor de zekerheid ook even doorspoelen aangezien dat waarschijnlijk ook al lang niet meer is gedaan. Pas op dat je de nippels niet afbreekt op de klauwen/trommels.

Al met al een erg leuk karretje (alleen jammer van de automaat :P) (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Chris
Erelid - Moderator - RvT

MartijnG schreef:Houd deze A.U.B. origineel. Je ziet ze nog maar zelden zo. Helemaal zo origineel en zo netjes.
Verlagen met een paar leuke lmv's moet kunnen, toch?! :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
MartijnG
Über-Spammer

Nou, vooruit dan...omdat we de Renault Tuning Club zijn :lol: Maar wel originele Renault velgen dan...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Patrick RS
Moderator
Car: Megane

leuke car man (Y)
alexs
Contacteer:

MartijnG schreef:Houd deze A.U.B. origineel. Je ziet ze nog maar zelden zo. Helemaal zo origineel en zo netjes.
Deze laat ik denk ik lekker origineel ja :)
Heel misschien van de 4x4 af met GTT velgjes ofzo?

Wat betreft de verwarming kan je gelijk hebben, hij deed het op ten duur wel maar het duurde best lang, en niet uit alle kanalen kwam warme lucht..

Is dat zet zo een drama als bij de clio?
Martijn Kool

middelste kanalen op je dashboard zijn altijd koud bij een 5je. die moet je gewoon ff dichtzetten
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
alexs
Contacteer:

Ah kijk dat wist ik niet :P
is dat ook weer opgelost.. :lol:
Riël
Über-Spammer

En een nieuw afsluitschuimpje voor het middelste kanaal, bij mij trok dat als een gek, super irritant :D
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
alexs
Contacteer:

Riël schreef:En een nieuw afsluitschuimpje voor het middelste kanaal, bij mij trok dat als een gek, super irritant :D
Heb dat ff getest, bij mij sluiten ze nog goed af!

Ik heb de bakolie bijgevuld, je moet peilen met draaiende motor kwam ik achter, bleek net onder de min te staan, beetje ATF3 en het fluitje in de 1e versnelling was plots weg :lol:
Ik ga de oliezeef toch niet vervangen, ik geloof erop dat hij vrij recentelijk onderhoud heeft gehad, de kleur van de bakolie is nog rood en het luchtfilter zag er ook maagdelijk uit... Bovendien zei de reno dealer hier dat ze de oliezeef bijna nooit vervangen.. (bij 200k ooit)

wel alvast gele H4 pitjes besteld 8)
[img]http://www.2cv-onderdelen.nl/images_par ... 20geel.jpg[/img]
http://www.2cv-onderdelen.nl/index.php? ... st&part=97

Hoop alleen echt dat die bol door het gaatje van de armatuur gaat..
Martijn Kool

dat past wel. zijn gewoon h4 lampen met kapjes

zitten ook in mijn 5je zoiets
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Contacteer:

je hebt trouwens 2 type kapjes. De één kan je er af halen en de anderen niet.
alexs
Contacteer:

Geert schreef:je hebt trouwens 2 type kapjes. De één kan je er af halen en de anderen niet.
Dit lijkt dat ding die op een normale h4 geklemt zit... We gaan het zien.. Zou wel fijn zijn als ze eraf kunnen.

Heb trouwens net ook maar gelijk zo een universele verlichtings verklikker erin gezet, heb me lampen al een keer laten branden :lol:
MartijnG
Über-Spammer

Heb je al wel H4 erin zitten dan? Ik heb er nog oude duplo's inzitten namelijk. Dan gaat zo'n kapje niet...
alexs
Contacteer:

haha, ja ik heb dat wel gecontroleerd ja, ik heb H4.
Ik dacht in eerste instantie ook dat ik wel duplo moest hebben op een '86er

Ik heb het vermoeden dat er een soort adapter in zit, want het is een vage constructie.
PaulM

wat een smerig vaatje! ;)
alexs
Contacteer:

jaa klopt die is echt te ranzig, het lijkt wel alsof er een dode rat in ligt aan drap wat er doorheen gaat.
Binnenkort eens doorspoelen. Vraag me alleen af wat wijsheid is, leeg laten lopen, vullen met schoon water door laten lopen, weer leeg maken, vullen met kvs?

En waar maak ik hem los om leeg te maken? Onder bij de radiateur de beste plek?
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

onder bij de radiateur los, tuinslang bovenin t vaatje en doorspoelen tot er schoon water uit komt (kan wel ff duren)
alexs
Contacteer:

met motor uit of aan? want als hij uit is zal ik de kachelraditeur niet spoelen toch..? Zolang ik blijf spoelen zal de motor niet overhit raken door t koude water... Maar de thermostaat zal ook niet open gaan lijkt me?

En dat gaat boven een putje in mijn geval vrees ik..
Hoe zit dat als ik hem weer ga afvullen met kvs, loopt het vanzelf door het hele systeem zonder dat de motor draait of moet dat met draaiende motor en dan erbij blijven (met luchtnippel los uiteraard)

veel vragen maar ik wil het niet verkloten zeker zonder water/olie temp meter in de auto..
Steven
Car: M536

Gooi er ff een vaatwastablet in en rijd daar een dag mee rond, dan spoelen met niet draaiende motor.

Mooiste is alle toegankelijke koelslangen loshalen en spoelen, ook radiateur er even uithalen en apart spoelen.
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

Beetje Soda, van dat korrelige spul wat ze bij de supermarkt wel verkopen schijnt ook heel goed te helpen.

Ik heb overigens vorig jaar ook een nieuw vaatje gemonteerd maar die is nu alweer smerig, terwijl er altijd schoon koelwater in zit. die dingen verkleuren gewoon van de hitte ofzo.
alexs
Contacteer:

Ik ga vanmiddag een vaatwastablet gebruiken dan.

Soda is ook een goede..Het is wel enigszins agressief(bijtend) en tast aluminium aan.
Vaatwastablet is erg sterk maar tast zover ik weet niets aan..

Vanmiddag maar ff proberen, als het goed is vriest het niet... :lol:
Riël
Über-Spammer

In een vaatwastablet zit ook soda :beer:
alexs
Contacteer:

was te verwachten.. :pompomangry:
Ronald1916V schreef:Ik heb overigens vorig jaar ook een nieuw vaatje gemonteerd maar die is nu alweer smerig, terwijl er altijd schoon koelwater in zit. die dingen verkleuren gewoon van de hitte ofzo.
Als ik t niet vergeet zal ik even een foto van de inhoud maken, durf zeker te weten dat deze de kroon spant.. :lol:
alexs
Contacteer:

Ik heb t vermoeden dat er gewoon leiding water in zit :Censored:
Als de wagen koud is leek het al alsof het een beetje gevlokt was.. Eenmaal warm is het 'gewoon' oranje water..

|:
tutuur
Clubsponsor

Snel er uit die handel!!
alexs
Contacteer:

Vanmiddag nog :ja:
Riël
Über-Spammer

Dat vlokken is niet zo gek, maar het klink gewoon als heel oude koelvloeistof met uitgewerkte additieven.

Niet zo'n paniek, als ie nu niet heet loopt is de nood niet aan de man. Gewoon netjes vervangen en schoonmaken en dan ben je weer klaar.
tutuur
Clubsponsor

Riel, bij jou is er ook geen nood aan de man zeker?

Dat balkie schiet niet echt op :p
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Effe goed onderhoud geven dat ding...

KVS
Olie
Filters
Bougies (evt. kabels)

Gewoon effe opfrissen en wat zaken controleren. Je zult zien dat ie daar al flink van opknapt. :)
Plaats reactie