Mario met 5 GT Turbo onderweg naar 5 GTTi

Vertel hier alles over je project.
jankees

Lex schreef:Of zoals deze:

[img]http://i182.photobucket.com/albums/x184 ... G_2115.jpg[/img]
Lang leve polyester!
Kun je als je schade rijdt gewoon bij de bouwmarkt een Alabastine repair kit halen :smile:
Martijn Kool

zolang het harder gaat dan een twingo met rolkooi neem ik het polyester voor lief

(F)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
tutuur
Clubsponsor

:lol:
Lex
Über-Spammer
Contacteer:

Subtiel, Kooltje :lol:
Renault 5 GT Turbo Orange '86 / Clio 1.8 16v Black '92
DennisT
Moderator

Martijn Kool schreef:zolang het harder gaat dan een twingo met rolkooi neem ik het polyester voor lief

(F)
:beer:
Andrews (supercinq)

aah ok had ff niet op zitten letten van je slangen..
niet gezien dus (Y)

je kan van net weekend wel even bij mijn gtt onder de kap spieken
voor de slangen
het kan eigenlijk maar op 1manier
maar als je het ziet dan is het weer net wat makkelijker
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Of zo;

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C02607.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... C02637.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... UTOMA1.jpg[/img]

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... Kevin6.jpg[/img]

Dit is een 180mm hoge universele intercooler (toendertijd gewoon nieuw van Marktplaats gehaald).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor

Heerlijk zo met die verlaging martijn :D
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

R.I.P (U)
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Andrews (supercinq)

tja in die tijd was hij erg netjes..

nu weer ontopic??
*F7P-T*
MartijnG
Über-Spammer

Ik bedenk me overigens net dat ik deze 'grote' 180mm intercooler nog heb liggen in mijn voorraad. Gebruik nu zelf namelijk ook een 140mm hoge universel intercooler.

[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... border.jpg[/img]
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Andrews (supercinq)

ik heb zelf ook die intercooler aangeschaft
is tenminste zonder hak en breekwerk te monteren.

ik maak de ''spijlen'' in de bumper open
maar laat hem niet in het zicht hangen
*F7P-T*
TheDirtyDutch

Erg mooie pic's mannen! (L)

Die blauwe van Florus komt echt al erg in de buurt van wat ik in gedachten had, maar het was ook mijn bedoeling die "spijlen" in de bumper geheel weg te halen, net zoals bij die zwarte 5 van MartijnG, zélfs zo met die intercoolerslangen! Daar baal ik dan wel weer van, dat ik dit ook zo bij hem zie! :-( Ik ga alleen wel proberen een fase 2 gril orgineel te houden maar dan wel het logo door te trekken zeg maar.. snappie? :wink:
Ook ga ik geen gaten in de boorbumper fixen én haal ik die stootstrippen weg en vul ze op, zoals bij mn huidige bumper!
Ik heb ook al een motorkap in de grondlaag staan, eentje met booskijkers aangelast en koelvinnen ingewerkt, alleen weet ik niet of ik deze nog ga gebruiken, misschien vind ik deze wel net iets té... deze motorkap heb ik zo al zo'n 7 jaar liggen en is wel netjes hoor, maar ik neig nu eerder naar orgineel!

Ik zal wel eens een foto van de motorkap posten, dan kunnen jullie je gedachten er eens over uiten! :beer:

Grtz Mario!
I love it when a plan comes together!
DennisT
Moderator

Kom maar op! :D
Andrews (supercinq)

chris heeft toch ook een logo loze grill op zn witte gtt??
*F7P-T*
Florus

tutuur schreef:Ding rijdt ook nooit :lol:
:blabla: :loser:
Tom schreef:Zoals Florus het had (nu toch niet mee?!) was idd best netjes.
Rij nu idd weer met originele bumper en charge cooler,heb 't FMIC set+bumper nog liggen, verschijnt tzt wel weer eens op een GT.........of niet.... :p :lol:

Andrews (supercinq) schreef:chris heeft toch ook een logo loze grill op zn witte gtt??
:ja:
TheDirtyDutch

@Florus; Mocht je je bumper idd verkopen, dan wil ik daar wel eens over denken hoor maar ik wil het eerst zelf eens proberen! Ik vind het toch het leukst om zoveel mogelijk zelf te "creeren" :p Ook zou het zonde zijn om zo'n nette bumper gelijk met de slijptol te bewerken! Toch?

De intercoolers zijn ook perfect kwa afmetingen, dit is echt precies zoals ik zoek, maar ik ga eerst even zelf rond kijken, stel dat strax heel de auto opgebouwd en gespoten is enz, dan is het wel zonde als er geen nieuwe, nette FMIC in hangt.. No offense! (F)

Bedankt voor de reacties mannen!

Grtzz! :beer:
MartijnG
Über-Spammer

TheDirtyDutch schreef:Erg mooie pic's mannen! (L)

Die blauwe van Florus komt echt al erg in de buurt van wat ik in gedachten had, maar het was ook mijn bedoeling die "spijlen" in de bumper geheel weg te halen, net zoals bij die zwarte 5 van MartijnG, zélfs zo met die intercoolerslangen! Daar baal ik dan wel weer van, dat ik dit ook zo bij hem zie! :-(
Grtz Mario!
Wees maar niet bang, die auto is niet meer :p Dus als jij het ook zo doet ben je de enige...ik had overigens de mistlampen er nog in maar die zou ik er zelf wel uit laten als ik het nog een keer moest doen. Je hebt daar gewoon te weinig plek om weg te komen met je slangen.
Ook zou ik zo veel mogelijk buizen gebruiken in plaats van slangen.

Ben overigens wel benieuwd naar de foto van de motorkap, ik zoek eigenlijk juist een kap met booskijkers erin :p
tutuur
Clubsponsor

Je bent lekker bezig man! Booskijker vind ik zelf wel heel strak staan!
Alhoewel origineel ook wel leuk smoelt :)
TheDirtyDutch

@MartijnG; Is die 5 niet meer? Dat is jammer, serieus een vet ding hoor! :worship: Op zich wel leut dat als ik mn bumper zo zou fixen dat ik dan weer de enige ben, maar daar had je je auto niet voor hoeven opofferen zeg maar! :lol:
Hoe komt het eigenlijk? was die rot of heb je hem rond een boom/paal gevouwen?
De piping van de FMIC komt wel goed, op mijn werk zijn een aantal mensen heel goed met alu lassen! :smile: Er komen wel wat slang verbindingen om alles flexibel te houden zeg maar.. Thnx voor de tip!

En ja die motorkap... Ik vind m wel heel vet hoor, hijs ook niet te overdreven, maar zoals tutuur ook al zei; een orginele motorkap is ook erg sexy. Ik moet gewoon ff het eindresultaat zien, dus ik ga gewoon die met booskijkers én een orginele laten meespuiten met mn auto en dan zie ik wel, kan altijd nog afwisselen met mn "mood"! :D
Ik ga zo snel mogelijk foto's plaatsen dan kunnen jullie hem ( de motorkap dus! :p ) eens zien en mocht ik m dan toch verkopen dan laat ik het jullie zeker ff weten!

Andrews (supercinq)

beter zonder booskijkers
bekijk het van de andere kant.

je vind het nu mischien heel ruig
maar mischien vind je het over 2jaar wel helemaal niks meer..
*F7P-T*
paulvanrooij
Car: Twingo GT
Contacteer:

misschien vind je over 2 jaar een 5je wel een kutauto...

als je het nu mooi vindt, moet je het nu gewoon doen toch?
TheDirtyDutch

Hahahah! Jullie slaan de spijker op zijn kop! :lol:
Ik had deze motorkap ook al jaren geleden laten maken (toen was ik 19 ofzo!) toendertijd was het echt een "mega ruige motorkap" :p maar ik ben ondertussen ook al wat verder en nu twijfel ik dus of het niet een beetje té is! :smoke:
Maarrrr, hijs redelijk subtiel dus ik ga het totaalplaatje eens bekijken en dan zie ik wel verder!

PS; Ik ben al 5GTT fan vanaf mn 14e ofzo, heb mijn 5 gekocht toen ik 17 was, heb hier vervolgens al mn studiefinanciering in gestopt (D) en heb 'm hierna voor jaren moeten schorsen... Je snapt dan vast wel dat ik niet kan wachten tot de 5 eindelijk weer eens start en die heerlijke roffel weer klinkt (~) om daarna in te stappen en de dumpvalve eens lekker te laten afblazen! 8) Telkens nog als die garagedeur open ga en ik de 5 weer zie geeft het mij nog een lekker gevoel! ...de 5 is wel een blijvertje hoor! Geloof me maar! :smile:
...de gedachte alleen al maakt me gelijk week van binnen! Haha! :lol:

tutuur
Clubsponsor

That's the spirit! (Y)
Chris
Erelid - Moderator - RvT

Andrews (supercinq) schreef:chris heeft toch ook een logo loze grill op zn witte gtt??
[img]http://94.100.122.34/253800001-25385000 ... _1MkA.jpeg[/img]

Bij mijn blauwe heb ik de wisser etc er ook afgehaald;

[img]http://94.100.118.58/898950001-89900000 ... _eXNu.jpeg[/img]

Toen vond ik dat mooi... :)

@ Martijn, als ik zo die foto's zie, dan is het eigenlijk onbegrijpelijk dat je die 5 weg gedaan hebt.. Wat een vette bak was het in jouw set up! :worship:

@ Mario, niet teveel meningen vragen! Gewoon doen wat je zelf mooi vindt en alles dubbel spuiten... (Y) Doe ik ook altijd. :p
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
jankees

Sorry voor de off topic maar wat is dit een mooi exemplaar

kben er gewoon verliefd op :smile:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... UTOMA1.jpg[/img]
Moest ik even kwijt,kzal verder niet meer vervuilen
DennisT
Moderator

Helemaal mee eens, de combi is gewoon vreselijk goed gelukt. Jammer dat de auto niet meer te redden was... (U)
Jochem de Haas
Über-Spammer
Contacteer:

Hij is zo weer gemaakt toch ..nieuwe kas ( die is er ) en ff zwart blabberen en klaar
MartijnG
Über-Spammer

:ja: Komt goed hoor...

Maaruh...weer on-topic indd (Y)
TheDirtyDutch

@Chris; Hoe heb jij die gril gemaakt? de uitsparing van het logo opgevuld of eruit geslepen en een stuk van een andere gril erin geplaatst?

Ik ga de ruitenwisser en embleempjes op mijn achterklep ook verwijderen, maar de kentekenplaat ga ik wel orgineel laten, vind ik toch wel het mooiste! (Y)
Jij "vond" dat toen mooi.. nu niet meer dan?

En ik doe toch wel wat ik zelf het mooiste vind hoor, ben alleen ook wel benieuwd wat jullie er van vinden! En je weet wat ze zeggen, "geen kok kan maken wat ieder zal smaken" :p :beer:
tutuur
Clubsponsor

Mooi gezegde! Die moet ik onthouden :p
TheDirtyDutch

tutuur schreef:Mooi gezegde! Die moet ik onthouden :p
Hahaha! Dat gezegde hangt hier ergens in een plaatselijk friethok! Daar ken ik het dus van! :lol:
Chris
Erelid - Moderator - RvT

TheDirtyDutch schreef:@Chris; Hoe heb jij die gril gemaakt? de uitsparing van het logo opgevuld of eruit geslepen en een stuk van een andere gril erin geplaatst?

Ik ga de ruitenwisser en embleempjes op mijn achterklep ook verwijderen, maar de kentekenplaat ga ik wel orgineel laten, vind ik toch wel het mooiste! (Y)
Jij "vond" dat toen mooi.. nu niet meer dan?
Uitsparing dichtplamuren, de rest wegzagen.

Ik vind het nog steeds mooi, maar als ik alles over zou dan, dan zou ik 1 set laten spuiten -> origineel. Van dat wisselen komt toch nix. ;)

Ik kan echt genieten van een verbouwde 5, maar hou die van mij liever puur, ook op motorisch gebied. :)
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
Ivo
Über-Spammer

Ben toch wel benieuwd naar het eindresultaat qua vermogen van deze auto...
TheDirtyDutch

@Chris; Daar valt wat van te zeggen, ik vind een nette orginele 5GTT ook een erg mooi aanzicht! Zoals die van jou? op de foto PZ-BD-72 is erg netjes hoor!
Ik ga alleen wél voor een mix, een goede hoop ik, maar dat zal blijken!

@Ivo; Anders ik wel, kan niet wachten! :D
Plaats reactie