*Moet z'n lach onderdrukken*Haas schreef:sja, ik durf het eigenlijk niet meer te posten na de K9K discussies op het forum..... maar..... ik stond zojuist langs de snelweg
Kwam van mijn werk af, lekker rustig aan naar huis, draai vanaf de A59 de A2 op (ongeveer 90 graden bocht) met een gangetje van 100 kmh, geef wat gas om voor een vrachtwagen in de kunnen voegen. Ongeveer 5 a 10 sec daarna bokt de motor ineens enorm, echt een flinke hoest/kuch zeg maar. Viel me op dat het vermogen wat wegviel (ook niet echt gas meer durven geven), bij het gas indrukken ik een rookpluim trok en had het idee dat er wat piepte. Rustig uitgerold op de vluchtstrook, motor liep stationair schommelend tussen 500 en 1500 rpm. Ding uitgezet, kap open, gekeken. Kon niet veel ontdekken op een wat vettige turbo na. Nu is die turbo nooit brandschoon geweest en heb er al lang niet meer naar gekeken, maar heb het idee datie wat vetter was dan ik me herinner en het stonk naar verbrande olie / rubber. Dat eerste kon ik wel plaatsen, er lag wat olie op de katalysator wat iets rookte en ik moet bekennen, dat heeftie eerder gedaan, ook al toen ik m kocht. Dat rubber kon ik niet echt thuisbrengen.
Toch maar geprobeerd of hij nog wilde lopen. Motor gestart zonder problemen en het klonk ook prima.... en daarna ben ik eigenlijk probleemloos naar huis gereden. Geen rook meer, geen kuch, geen vermogensverlies, alles leek opgelost, alleen ben nu wat huiverig. Heb nu geen tijd om te kijken, morgen na het werk pas, maar iemand die dit bekend in de oren klinkt?
Nah wel zuur weer, schoot ie niet gewoon de noodloop in? Had ik ooit eens met een Audi A4 TDi, was iets vieze MAF. Uitzetten starten en idd weg, later die maf een schoongespoten en hoorde dat ie een jaar later die maf aan puin was.
Of draait een K9K (kun je mooie dingen op bedenken?) op map?