Even voorstellen: Sjorsmeijers; Velgen (mening/advies)
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Nou mensen. Zal ik me ook ff voorstellen:
Ik ben Sjors, woon in Etten-Leur en ben 23 jaartjes jong.
Mijn eerste auto was een Renault Clio I Ph. I 1.2 5 deurs.
Heb er altijd lekker mee kunnen rijden.
Ik dacht dat ik er nog een foto van had,
maar na lang zoeken heb ik toch niks kunnen vinden.
Mijn tweede en huidige auto is nu een Renault Clio II Ph I.
Hij heeft een 1.4 moto en is ook weer 5 deurs.
Ofwel, ziehier de foto.
[img]http://home.planet.nl/~meij3305/MC.jpg[/img]
Dus de groeten en tot de volgende meeting.
Sjors.
Ik ben Sjors, woon in Etten-Leur en ben 23 jaartjes jong.
Mijn eerste auto was een Renault Clio I Ph. I 1.2 5 deurs.
Heb er altijd lekker mee kunnen rijden.
Ik dacht dat ik er nog een foto van had,
maar na lang zoeken heb ik toch niks kunnen vinden.
Mijn tweede en huidige auto is nu een Renault Clio II Ph I.
Hij heeft een 1.4 moto en is ook weer 5 deurs.
Ofwel, ziehier de foto.
[img]http://home.planet.nl/~meij3305/MC.jpg[/img]
Dus de groeten en tot de volgende meeting.
Sjors.
Laatst gewijzigd door sjorsmeijers op wo 27 jul 2011 13:39, 5 keer totaal gewijzigd.
Welkom hier and have fun 

www.lagunaclub.nl Eens een Laguna, altijd een Laguna
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
welkom hier 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
welkom!
nog plannen voor aanpassingen?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Nog niet echt nee.
Wilde hem voorlopig vrij standaard houden.
Misschien dat ik andere kop/achterlampen o.i.d. neem.
maar niks drastisch voorlopig.
Wilde hem voorlopig vrij standaard houden.
Misschien dat ik andere kop/achterlampen o.i.d. neem.
maar niks drastisch voorlopig.
-
- Berichten: 1082
- Lid geworden op: zo 25 jun 2006 22:10
- Locatie: Roermond, Limburg
Welkom 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
Welkom @ rtc.......niets drastisch....dat heb ik er meer horen zeggensjorsmeijers schreef:Nog niet echt nee.
Wilde hem voorlopig vrij standaard houden.
Misschien dat ik andere kop/achterlampen o.i.d. neem.
maar niks drastisch voorlopig.


Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
welkom 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Hessel schreef:Welkom @ rtc.......niets drastisch....dat heb ik er meer horen zeggensjorsmeijers schreef:Nog niet echt nee.
Wilde hem voorlopig vrij standaard houden.
Misschien dat ik andere kop/achterlampen o.i.d. neem.
maar niks drastisch voorlopig.![]()

-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Ik zit al een tijdje met de gedachte om mijn koplampen te vervangen door nieuwe angel eyes koplampen. Nu staan deze Angel Eyes te koop bij de desbetreffende zaak/persoon. Daarom een menings-vraag aan jullie wat jullie er van vinden en of jullie bekend zijn met het bedrijf. Als jullie andere suggesties hebben hoor ik het graag.
Laatst gewijzigd door sjorsmeijers op zo 10 aug 2008 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Zijn wel mooie lampie's
en het zal zeker frisser staan als je oude, die waren
toch wat dof aan het worden zover ik me herrinderen kan
o het bedrijf ken ik niet maar weet wel dan een maatje van mij er
een jaar geleden zijn gegroefde remschijfjes gekocht had
en het zal zeker frisser staan als je oude, die waren
toch wat dof aan het worden zover ik me herrinderen kan
o het bedrijf ken ik niet maar weet wel dan een maatje van mij er
een jaar geleden zijn gegroefde remschijfjes gekocht had
Laatst gewijzigd door Mark van Nierop op zo 10 aug 2008 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Okee en bedankt voor je reactie. Ze zijn inderdaad dof aan het worden en teven 1 van de 2 koplampen zit wat enigszins "los" en moet daarom dan toch vervangen worden. Men krijgt nog wel te horen hoe het verder verloopt.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
De link in mijn stukkie tekst is ververst/vervangen door een nieuwe.Hessel schreef:hee sjorsliek ik zie dat de advertentie alweer weg is......heb je ergens nog eenvan die
![]()
Ik zou zeggen, "Kijk En Huiver". Hoop je weer eens binnenkort te zien in Roosendaal op de FNZN.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Hoihoi iedereen,
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn Clio
(zoals jullie weten heb ik een andere dan bovenstaand,
maar het gaat ook om een Clio II Ph. I, 1.6 L RXE).
Het probleem is dat hij stationair erg stottert en met rijden
heel weinig vermogen heeft. Het lijkt erop dat de brand-/zuurstof
-verhouding niet klopt of dat een van de cilinders het niet doen
(wat misschien aan de bougiekabels kan liggen?).
Ook zijn er momenten dat hij het gewoon doet.
Weten jullie wat dit kan zijn? Ik hoor het graag van jullie.
Sinds een paar dagen heb ik een probleem met mijn Clio
(zoals jullie weten heb ik een andere dan bovenstaand,
maar het gaat ook om een Clio II Ph. I, 1.6 L RXE).
Het probleem is dat hij stationair erg stottert en met rijden
heel weinig vermogen heeft. Het lijkt erop dat de brand-/zuurstof
-verhouding niet klopt of dat een van de cilinders het niet doen
(wat misschien aan de bougiekabels kan liggen?).
Ook zijn er momenten dat hij het gewoon doet.
Weten jullie wat dit kan zijn? Ik hoor het graag van jullie.
defecte bobine? bobines???
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Met het doorzoeken van i-net/forums kwam ik dat ook al tegen.mark 5t schreef:defecte bobine? bobines???
Zal er eens naar de garage gaan/in me achterhoofd houden/etc.
Bedankt voor de tip in ieder geval.
Klinkt inderdaad als een bobine. Die is overigens heel makkelijk zelf te vervangen. Een torx schreof eruit, en dan kan je die penbobine er zo uit trekken. Nieuwe erin en vlammen maar weer. 

5 GT Turbo '88 GT5
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Deze 1,6 RXE's zijn 8V en hebben maar 2 bobine's. 1 per 2 cilinders en zijn wat duurder dan een penbobine voor een 16V.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Roy schreef:Klinkt inderdaad als een bobine. Die is overigens heel makkelijk zelf te vervangen. Een torx schroef eruit, en dan kan je die penbobine er zo uit trekken. Nieuwe erin en vlammen maar weer.
Geweldig! Waar kan ik die torx/penbobine vinden in het motorblok?Arco schreef:Deze 1,6 RXE's zijn 8V en hebben maar 2 bobine's. 1 per 2 cilinders en zijn wat duurder dan een penbobine voor een 16V.
Klopt inderdaad dat het een 8v is. Hoeveel kosten die ongeveer en
waar kan ik deze kopen, danwel zeggen tegen de verkoper/monteur?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Alleen de 16v's hebben penbobines. Bij jou zit er een ander blok in. En die is volgens mij een stuk prijziger, dus zou toch eerst eens gaan kijken of dat wel echt de oorzaak is.
Je zou bij stationair lopende motor de bougiekabels omstebeurt los kunnen trekken om te kijken welke cilinder niet mee doet. Als je een bougiekabel loshaalt en de motor gaat nog slechter lopen/slaat bijna af dan is die goed. Trek je een bougiekabele los en de motor blijft precies hetzelfde slecht stationair lopen (er gebeurt dus niks) dan is dat een teken dat die cilinder niet meedoet. Dan zou ik bij die cilinder even de bougie eruit draaien om te kijken hoe slecht die is (of sowiezo even alle bougies vervangen) en anders even bougiekabel verwisselen met een andere en kijken of het probleem met de bougiekabel mee verhuisd. Dan is je bougiekabel verrot (kun je meestal ook checken door er met een plantenspuit met water op te spuiten met lopende motor).
Suc6
Je zou bij stationair lopende motor de bougiekabels omstebeurt los kunnen trekken om te kijken welke cilinder niet mee doet. Als je een bougiekabel loshaalt en de motor gaat nog slechter lopen/slaat bijna af dan is die goed. Trek je een bougiekabele los en de motor blijft precies hetzelfde slecht stationair lopen (er gebeurt dus niks) dan is dat een teken dat die cilinder niet meedoet. Dan zou ik bij die cilinder even de bougie eruit draaien om te kijken hoe slecht die is (of sowiezo even alle bougies vervangen) en anders even bougiekabel verwisselen met een andere en kijken of het probleem met de bougiekabel mee verhuisd. Dan is je bougiekabel verrot (kun je meestal ook checken door er met een plantenspuit met water op te spuiten met lopende motor).
Suc6

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Uhm, okee. Bedankt in ieder geval. Is wel wat anders wat voorheen is gezegd, al is dit zo uitgezocht. Maar toch bedankt voor het meedenken. Als iemand anders nog tips/ideeën heeft hoor ik het graag.MartijnG schreef:Alleen de 16v's hebben penbobines. Bij jou zit er een ander blok in. En die is volgens mij een stuk prijziger, dus zou toch eerst eens gaan kijken of dat wel echt de oorzaak is.
Je zou bij stationair lopende motor de bougiekabels omstebeurt los kunnen trekken om te kijken welke cilinder niet mee doet. Als je een bougiekabel loshaalt en de motor gaat nog slechter lopen/slaat bijna af dan is die goed. Trek je een bougiekabele los en de motor blijft precies hetzelfde slecht stationair lopen (er gebeurt dus niks) dan is dat een teken dat die cilinder niet meedoet. Dan zou ik bij die cilinder even de bougie eruit draaien om te kijken hoe slecht die is (of sowiezo even alle bougies vervangen) en anders even bougiekabel verwisselen met een andere en kijken of het probleem met de bougiekabel mee verhuisd. Dan is je bougiekabel verrot (kun je meestal ook checken door er met een plantenspuit met water op te spuiten met lopende motor).
Suc6
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Ondertussen is het probleem opgelost. Het was inderdaad in van de 2 bobines. Nog bedankt voor het meedenken.
-
- Berichten: 239
- Lid geworden op: za 2 dec 2006 23:17
- Locatie: Etten-Leur
Hoihoi mensen,
Ik zat te kijken naar andere velgen.
Nu kwam ik deze tegen: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/r ... ne-15.html Is dit wat en zoja waar zou er nog zo'n "Afdekkap" te vinden zijn? Ik zie jullie reacties wel.
Ik zat te kijken naar andere velgen.
Nu kwam ik deze tegen: http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/r ... ne-15.html Is dit wat en zoja waar zou er nog zo'n "Afdekkap" te vinden zijn? Ik zie jullie reacties wel.
in 15 inch zijn ze niet van een megane, maar van een Clio 16v 

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
zaten ook op meganes hoor volgens mij. en 19's hadden ze ook
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
idd die van de clio zijn 15 inch.
Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
R19 16V ph.2 en Clio 16V Grand Prix waren ze onder geleverd idd, Speedline Vega velgen zijn dat. kapjes kun je bij de dealer nog wel bestellen. krijg je wel kunstof kapjes ipv alu.
Megane heeft iets andere velgen en 16", vind ik persoonlijk mooier. die Vega's ogen altijd zo klein.
Megane 16" velgen staan wel dik onder een kleine auto. Ray had ze toen onder de Clio, stond wel gaaf ! 
Megane heeft iets andere velgen en 16", vind ik persoonlijk mooier. die Vega's ogen altijd zo klein.


-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
ik vind de velgen wel stoer, alleen deze zijn erg lelijk zo te zien op de foto....
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87