
Na wat nodige opruim werkzaamheden is er eindelijk zin/tijd om aan een 'echt' project te gaan beginnen.
Het verhaal is begonnen in 2008;
Eigenlijk bedoeld voor een ander medeforummer, maar uiteindelijk via nóg een andere medeforummer bij mij terecht gekomen.
Het gaat hier om een origineel Nederlandse GT Turbo uit '86 in mooie kleur rood. Compleet kaal, geen schroefje of klemmetje te bekennen. Uitstekende basis om mee te beginnen. Enkel de parafan ontbreekt en zijn wat zichtbare roestplekken die al bloot zijn gelegd om aangepakt te worden.
Na een tijd in de hoek te hebben gestaan wegens andere projecten (Safari-5 en Estafette) werd het toch eens tijd om het project te gaan starten...
Als eerste zijn dus de laswerkzaamheden aan de beurt zodat er in elk geval een roestvrije carrosserie klaarstaat. Zo gezegd, zo gedaan;
De schade:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20104.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20105.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20103.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20102.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20106.jpg[/img]
Na herstel:
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20108.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20102.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201013.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201012.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... -20104.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201015.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201016.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201017.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201011.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201010.jpg[/img]
[img]http://i170.photobucket.com/albums/u257 ... 201019.jpg[/img]
Volgende plannen zijn nu om alle resterende oude tectyl enzo van de bodem en uit de wielkasten te verwijderen om vervolgens overal een verse nieuwe laag op aan te kunnen brengen. Alle kitranden waar normaal roest achter gaat zitten zijn overigens ook allemaal verwijderd dus die moeten ook opnieuw gekit gaan worden.
De stap daarna is natuurlijk het strakmaken en laten spuiten, maar dat zal nog wel even op zich laten wachten ivm het budget

In de tussentijd zal ik bezig gaan met het opknappen van de delen die ik allemaal al heb liggen zoals de achteras, motor en subframe en verder het bij elkaar zoeken van de onderdelen die ik op de auto wil hebben.
Al met al een langdurig projectje deze keer (jaren plan) en deze keer ook een serieus project dus deze keer komt er geen roller aan te pas

