Het grote Filmpjes topic (alle behalve Renault)
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Hebben ze geen apk o.i.d in de usa ?
-
- Berichten: 4602
- Lid geworden op: zo 5 mar 2006 20:50
- Locatie: Oudheusden, Noordbrabant
- Contacteer:
Als je ziet wat ze bij 'pimp my ride' van de straat afplukken, zou ik zeggen van niet.
Once upon a time, you tref het verkeerd!!!
eigenlijk ook wel stom toch? als je ergens de auto industrie een boost mee wil geven dan is het wel verrotte wagens van de weg af halen waardoor men een andere moet kopen die beter is? of zie ik dat verkeerd 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Apk is alleen maar geldplukkerij, heeft niks met veiligheid te maken.PaulM schreef:eigenlijk ook wel stom toch? als je ergens de auto industrie een boost mee wil geven dan is het wel verrotte wagens van de weg af halen waardoor men een andere moet kopen die beter is? of zie ik dat verkeerd
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Door de standaardisatie voor alle auto's is het effect van APK inderdaad twijfelachtig. Het is echter beter dan niks en kost doorgaans niet veel. Iedereen mag keuren en je gewone dealer kan het bij een beurt doen. QUa geldplukkerij is het goed.
Ik vind het wel goed dat er een soort keurstandaard is. Inhoudelijk is APK misschien niet goed, maar het heeft in essentie zeker wel met veiligheid te maken. Niet keuren is echt geen optie.
Ik vind het wel goed dat er een soort keurstandaard is. Inhoudelijk is APK misschien niet goed, maar het heeft in essentie zeker wel met veiligheid te maken. Niet keuren is echt geen optie.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan moeten ze op essentiele dingen keuren en niet de onzin waar ze nu op keuren en niet verder kijken dan hun neus lang is.Riël schreef:Door de standaardisatie voor alle auto's is het effect van APK inderdaad twijfelachtig. Het is echter beter dan niks en kost doorgaans niet veel. Iedereen mag keuren en je gewone dealer kan het bij een beurt doen. QUa geldplukkerij is het goed.
Ik vind het wel goed dat er een soort keurstandaard is. Inhoudelijk is APK misschien niet goed, maar het heeft in essentie zeker wel met veiligheid te maken. Niet keuren is echt geen optie.
Is echt komplete onzin.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Er zitten best goeie stukken bij de APK keureisen. Dat jij het niks vind wil niet zeggen dat de hele APK nergens op slaat
Te bedenken dat de gemiddelde automobilist echt geen verstand heeft van auto's en je als keurmeester ook iets hebt om na te leven zodat discussies te vermijden zijn.
Maar noem mij eens drie punten die volgens jou overbodig zijn dan?

Maar noem mij eens drie punten die volgens jou overbodig zijn dan?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Je leest niet goed Riel, ze keuren naar mijn mening niet op essentiele onderdelen en is dus ook ontstaan uit geldplukkerij en niet uit veiligheid.
onzineis van keuring, als er koplampverstelling opzit moet het werken, heeft niks met veiligheid te maken zolang ze maar goed afgesteld zijn.
remmentest, wat een onzin, ze kijken alleen of die gelijkwaardig remt, voor de rest worden blokken en schijven niet bekeken, want het is een momentopname.
Vier verschillende banden mag tegenwoordig, een van de zinnige eisen die ze hadden hebben ze afgeschaft.
Roettest diesel geldklopperij en je auto kan ermee gesloopt worden.
Want waarom doen ze dan geen uitstoottest voor benzinemotoren op volgas??
En dan zijn de regels ook nog eens zo onduidelijk dat keurmeesters op bepaalde punten andere interpretaties handhaven, handig he.
Dus je discussieargument is bs.
onzineis van keuring, als er koplampverstelling opzit moet het werken, heeft niks met veiligheid te maken zolang ze maar goed afgesteld zijn.
remmentest, wat een onzin, ze kijken alleen of die gelijkwaardig remt, voor de rest worden blokken en schijven niet bekeken, want het is een momentopname.
Vier verschillende banden mag tegenwoordig, een van de zinnige eisen die ze hadden hebben ze afgeschaft.
Roettest diesel geldklopperij en je auto kan ermee gesloopt worden.
Want waarom doen ze dan geen uitstoottest voor benzinemotoren op volgas??
En dan zijn de regels ook nog eens zo onduidelijk dat keurmeesters op bepaalde punten andere interpretaties handhaven, handig he.
Dus je discussieargument is bs.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Volgens mij is roettest niet eens verplicht hoor. Zou je even moeten navragen, maar heb dat laatst ergens gehoord. Dus je kunt aangeven geen roettest te willen uitvoeren. Ik vind het ook niet zo'n fijne test inderdaad...Luco/Alpine-racer schreef:Roettest diesel geldklopperij en je auto kan ermee gesloopt worden.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ook weer lekker duidelijk dan, net als die koplampen, de dealer zegt het moet.MartijnG schreef:Volgens mij is roettest niet eens verplicht hoor. Zou je even moeten navragen, maar heb dat laatst ergens gehoord. Dus je kunt aangeven geen roettest te willen uitvoeren. Ik vind het ook niet zo'n fijne test inderdaad...Luco/Alpine-racer schreef:Roettest diesel geldklopperij en je auto kan ermee gesloopt worden.
anderen zeggen weer het hoeft niet.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, het is inderdaad altijd erg onduidelijk. Er zal vast wel ergens op de RDW site een APK eisenpakket staan? Maarja, regeltjes veranderen ze wel erg vaak volgens mij...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Remmen worden wel degelijk gecontroleerd.
Niet alleen of ze gelijk zijn, maar ook de remkracht.
Blokken en schijven worden ook gecontroleerd, en als deze een eind versleten zijn komt dat als opmerking op je keuringsrapport te staan.
Niet alleen of ze gelijk zijn, maar ook de remkracht.
Blokken en schijven worden ook gecontroleerd, en als deze een eind versleten zijn komt dat als opmerking op je keuringsrapport te staan.
je ken inderdaad de regels opzoeken....
en roettest en koplampstelmechanisme moet werken/gedaan worden.......
Ik heb ook APK keuringen zelf gedaan en wist soms ook niet precies hoe of wat omdat ze het weer aanpasten...
Net zoals veel mensen denken dat je km-teller moet werken.
Dan moet je ze eerst uitleggen dat de km-teller geen snelheid aangeeft.
En het dus de snelheidsmeter betreft, en deze hoef je tegenwoordig alleen nog maar op aanwezigheid te controleren.
Meeste is gewoon geldklopperij, remmen hoef je alleen te controleren of het niet staal op staal is.
Dus als er nog 1mm op de blokken zit is het gewoon goed.
En natuurlijk niet meer dan 30% verschil.
Behalve de handrem die moet het gewoon op beide wielen doen....
Maar door alle vaagheid en rare regels is er ook weer enorm makkelijk te rommellen met de regels om door de apk te komen
en roettest en koplampstelmechanisme moet werken/gedaan worden.......
Ik heb ook APK keuringen zelf gedaan en wist soms ook niet precies hoe of wat omdat ze het weer aanpasten...
Net zoals veel mensen denken dat je km-teller moet werken.
Dan moet je ze eerst uitleggen dat de km-teller geen snelheid aangeeft.
En het dus de snelheidsmeter betreft, en deze hoef je tegenwoordig alleen nog maar op aanwezigheid te controleren.
Meeste is gewoon geldklopperij, remmen hoef je alleen te controleren of het niet staal op staal is.
Dus als er nog 1mm op de blokken zit is het gewoon goed.
En natuurlijk niet meer dan 30% verschil.
Behalve de handrem die moet het gewoon op beide wielen doen....
Maar door alle vaagheid en rare regels is er ook weer enorm makkelijk te rommellen met de regels om door de apk te komen
R19 16V '91
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Nounou fantastisch, een opmerking, geldklopperij dus, als remmen versleten zijn moeten ze vervangen worden, en geen stomme opmerking op een rapportje.coupe16v schreef:Blokken en schijven worden ook gecontroleerd, en als deze een eind versleten zijn komt dat als opmerking op je keuringsrapport te staan.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Als garage of keurmeester zou je naar mijn mening mensen niet met 1 of 2 mm de weg op mogen sturen, daar heb je geen keuring voor nodig.Merijn schreef:Er is een verschil tussen 'een eind versleten' en 'versleten', Luco...
APK is een momentopname. Je kunt mensen hun auto niet laten repareren of onderhoud laten plegen, als dat nog niet noodzakelijk is.
En lees ook even de andere punten

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
ehhh, discussie over APK, prima maar dan wel met filmpjes, tenslotte is dit het topic daarvoor.
Filmpje wil ik zien!!
Filmpje wil ik zien!!
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Nu we het over veiligheid van voertuigen hebben, en APK enzo....
Zou deze slee gekeurd zijn door het Stoomwezen?
http://www.youtube.com/watch?v=hG0Rq-Fi ... re=related
Zou deze slee gekeurd zijn door het Stoomwezen?
http://www.youtube.com/watch?v=hG0Rq-Fi ... re=related
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Zat zij ook niet in 'Russia's got talent' ?
Als dat hier in nl was geweest hadden wij geen straat auto's gehad 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
einde van het filmpje, kijk dan ook eens naar die van die kat en de hond!
http://www.youtube.com/watch?v=q31XdlsC ... r_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=q31XdlsC ... r_embedded
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Je ziet die spreuk van verre aankomen, maar toch werkt VW zijn reclames altijd erg mooi uit.
Dan doe ik er nog een die ik echt leuk vind:
Dan doe ik er nog een die ik echt leuk vind: