Miekje's RS
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Mwaoh.. reparaties vallen toch wel mee ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Bel kool eens, die fixed al deze dingen voor een fractie van de prijs.
mij dan 
wel balen overigens...

wel balen overigens...

-
- Achterdemper uitlaat lek waardoor Lambda waarde te hoog is (is afkeur)
- Sinds vandaag krijg ik ineens mijn kofferbak niet meer open (slot kapot?) (en dat is afkeur)
- Remschijf linksachter heeft roestvorming en is met 6mm dikte te dun (7mm is minimum).
- Stuurhuishoes links is defect
- Stuurhuis kogel heeft speling (nog geen afkeur en je merkt er met rijden niets van)
- Dorpel rechts achter wordt slecht (is ook nog geen afkeur)
ik zie niets bijzonders, alleen 2 nieuwe remschijven, hoesje(heb ik nog wel liggen) en eventueel een nieuw kogeltje, mwah 1/4 van die prijs die hun opgaven moet lukken incl nieuwe apk en ff uitlaat dicht bakken
wil je een frisse dorpel dan wordt t iets meer.
maar dit kan haassie vast ook voor je fixen
gezien ik nogal weinig tijd heb atm
maar als je de knop omgedraait hebt, tja, met alle respect, volgend jaar zit je in hetzelfde schuitje dus ik kan me voorstellen dat je dat schip verpatst.
- Sinds vandaag krijg ik ineens mijn kofferbak niet meer open (slot kapot?) (en dat is afkeur)
- Remschijf linksachter heeft roestvorming en is met 6mm dikte te dun (7mm is minimum).
- Stuurhuishoes links is defect
- Stuurhuis kogel heeft speling (nog geen afkeur en je merkt er met rijden niets van)
- Dorpel rechts achter wordt slecht (is ook nog geen afkeur)
ik zie niets bijzonders, alleen 2 nieuwe remschijven, hoesje(heb ik nog wel liggen) en eventueel een nieuw kogeltje, mwah 1/4 van die prijs die hun opgaven moet lukken incl nieuwe apk en ff uitlaat dicht bakken
wil je een frisse dorpel dan wordt t iets meer.
maar dit kan haassie vast ook voor je fixen

maar als je de knop omgedraait hebt, tja, met alle respect, volgend jaar zit je in hetzelfde schuitje dus ik kan me voorstellen dat je dat schip verpatst.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
ik heb in de schuur nog een oude einddemper liggen van Haas waar wat aan gehobbied is
. Geen idee of het nog wat is maar als het wat is kan je die eronderlepelen. gratis op te halen of mee te geven aan eventueel Haas 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Kool en Paul bedankt voor jullie tips, informatie en aanbod...
wellicht dat een evt. koper er wat aan heeft 
Zoals Kool al zegt, ik wil volgend jaar niet in hetzelfde schuitje zitten. Dus ook al vallen deze nodige reparaties nog mee... ik ga op zoek naar wat anders. Tips daarover zijn overigens ook welkom
Geen idee wat ik zoek, CliTT blijft mijn favoriet dus iets vergelijkbaars zou leuk zijn.

Zoals Kool al zegt, ik wil volgend jaar niet in hetzelfde schuitje zitten. Dus ook al vallen deze nodige reparaties nog mee... ik ga op zoek naar wat anders. Tips daarover zijn overigens ook welkom

-
- Über-Spammer
- Contacteer:
Veruit het goedkoopste. Een andere auto zal zelden 100% zijn. Dus ook kosten, en als ik dit lijstje zo zie....
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Marieke,
als je hem toch wel repareren hoef je wat mij betreft ook niet helemaal naar nijverdal of nijmegen, ik wil het ook wel voor je doen.
als je hem toch wel repareren hoef je wat mij betreft ook niet helemaal naar nijverdal of nijmegen, ik wil het ook wel voor je doen.
Project: GTT Blue Sport
Wat hebben vrouwen het toch makkelijk als er iets kapot is aan hun auto 

Megane R26 -> Megane 4 RS
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Nou moet jij ook ophouden GJ, er was een paar jaar terug ook een mini waar vanalles mee moest gebeuren....GJ schreef:Wat hebben vrouwen het toch makkelijk als er iets kapot is aan hun auto

Project: GTT Blue Sport
-
- Moderator
- Car: MB
Moet jij kunnen wetenGJ schreef:Wat hebben vrouwen het toch makkelijk als er iets kapot is aan hun auto

Maar tenzij je een NIEUWE auto wilt kopen of gewoon heel graag iets anders hebt lijkt ook mij fixen de aantrekkelijkste optie.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Ja hoor... ieder jaar rond de APK keuring hetzelfde liedje. Fixen of wegdoen die CliTT!? Tom en Chris, jullie hebben wel gelijk hoor maar toch ben ik van plan iets anders te kopen, denk ik.
Enne Gerald... thanks voor je aanbod. Ik weet dat ik altijd op je kan rekenen. En dat heeft volgens mij niets te maken met het feit dat ik een meisje ben GJ
Zou dit iets voor mij zijn trouwens? Geen idee hoe een 19 rijdt:
http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=8691

Enne Gerald... thanks voor je aanbod. Ik weet dat ik altijd op je kan rekenen. En dat heeft volgens mij niets te maken met het feit dat ik een meisje ben GJ

Zou dit iets voor mij zijn trouwens? Geen idee hoe een 19 rijdt:
http://www.renault-tuning.com/markt/shwad.php?i=8691
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Denk dat dat met een 19 16V niet veel anders is ieder jaar met de APK hoor, persoonlijk vind ik een Clio ook veel beter in elkaar zitten dan een 19..
Zijn nog maar weinig fatsoenlijke 19 16V's te koop.
Zijn nog maar weinig fatsoenlijke 19 16V's te koop.

Hey Ferdy, leuke suggestie maar dat wordt inderdaad net zo veel investeren als in mijn eigen Clio. Hoewel deze qua carosserie wel een stuk frisser lijkt
En die 19 vind ik wel een leuke auto, ook al netjes reactie van Raoul gehad op mijn vragen. Maar misschien hebben jullie wel gelijk. Ik weet nu wat ik heb aan mijn Clio (althans voor zover een auto betrouwbaar is).
Afgelopen weekend veel tijd om te denken gehad. Misschien toch opknappen voor de keuring dan maar? Ik ben op huizenjacht dus ben ook niet van plan om veel centen uit te geven voor iets jongers.
Kofferbak krijg ik nu overigens wel open. Ik heb zo ontzettend veel spullen achterin liggen dat er misschien iets bekneld heeft gezeten bij het slot ofzo?
Beetje "glijmiddel" (hoe noem je dat fatsoenlijk?) erop doet misschien ook al wel wonderen.
Ik denk dat ik eerst mijn pa en oom even laat kijken of ze de achterdemper mogelijk kunnen dichtlassen, evenals de dorpel. Mocht dit niet lukken dan neem ik misschien het aanbod van Paul aan, je had toch nog een achterdemper liggen ergens? Verder ben ik nu dus op zoek naar nog goede achterremschijven. Iemand die in de aanbieding?
Stuurhuishoesje is niet zo duur heb ik gezien op H-base (of die van Kool overnemen) en dan meteen het kogeltje maar vervangen.
Nou volgens mij zijn we er dan wel aardig. En dan natuurlijk misschien voor de toekomst nog maar eens even uitzoeken hoe het komt dat de versnellingspook zo veel speling heeft bij gas los en erop. Ik wil namelijk niet na een verse APK schakel problemen krijgen o.i.d.
Thanks voor alle tips en overwegingen mannen
Enne Gerald, wellicht dat ik je even bel binnenkort 

Afgelopen weekend veel tijd om te denken gehad. Misschien toch opknappen voor de keuring dan maar? Ik ben op huizenjacht dus ben ook niet van plan om veel centen uit te geven voor iets jongers.

Kofferbak krijg ik nu overigens wel open. Ik heb zo ontzettend veel spullen achterin liggen dat er misschien iets bekneld heeft gezeten bij het slot ofzo?

Ik denk dat ik eerst mijn pa en oom even laat kijken of ze de achterdemper mogelijk kunnen dichtlassen, evenals de dorpel. Mocht dit niet lukken dan neem ik misschien het aanbod van Paul aan, je had toch nog een achterdemper liggen ergens? Verder ben ik nu dus op zoek naar nog goede achterremschijven. Iemand die in de aanbieding?

Stuurhuishoesje is niet zo duur heb ik gezien op H-base (of die van Kool overnemen) en dan meteen het kogeltje maar vervangen.
Nou volgens mij zijn we er dan wel aardig. En dan natuurlijk misschien voor de toekomst nog maar eens even uitzoeken hoe het komt dat de versnellingspook zo veel speling heeft bij gas los en erop. Ik wil namelijk niet na een verse APK schakel problemen krijgen o.i.d.

Thanks voor alle tips en overwegingen mannen

-
die pook schudt zo omdat waarschijnlijk je motorsteunen niet zo fris meer zijn...
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
zp zie je, met een paar 100 euro kan je toch weer een jaar rijden in je vertrouwde clitje

Thanks Martijn! Motorsteunen zijn al nagekeken en de achterste is vorig jaar vervangen. Blok vastleggen met een spanband hebben we ook al geprobeerd maar dit maakte geen verschil...Martijn Kool schreef:die pook schudt zo omdat waarschijnlijk je motorsteunen niet zo fris meer zijn...
Hahaha het is CliTTjetutuur schreef:zp zie je, met een paar 100 euro kan je toch weer een jaar rijden in je vertrouwde clitje![]()

-
- Über-Spammer
Haha, zo kom je er nooit vanaf...misschien vliegt ie volgend jaar wel weer fluitend door de APK heen, zit je er nóg een jaar aan vast
Ach, zo gaat het hier ook

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Denk dat inderdaad in jou geval je eigen auto even opknappen voor de apk de best keus is, zeker nu je geen geld wilt investeren in een jongere/duurdere auto.
Als je nu een andere koopt weet je nooit 100% wat je hebt gekocht, terwijl je eigen auto toch wel vertrouwder is wat dat betreft denk ik
Als je nu een andere koopt weet je nooit 100% wat je hebt gekocht, terwijl je eigen auto toch wel vertrouwder is wat dat betreft denk ik
MartijnG schreef:Haha, zo kom je er nooit vanaf...misschien vliegt ie volgend jaar wel weer fluitend door de APK heen, zit je er nóg een jaar aan vast![]()

En Synchro... je hebt gelijk. Wel respect trouwens dat je me jouw Clio niet probeert aan te smeren

-
- Über-Spammer
En als ie ooit stukgaat, koop je gewoon een 5je voor €500 (das eigenlijk al teveel). Goedkoper en makkelijker kun je het niet krijgen
Is nog steeds de auto waar ik het minste problemen mee heb...

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Nou kom maar op met die Safari dan!MartijnG schreef:En als ie ooit stukgaat, koop je gewoon een 5je voor €500 (das eigenlijk al teveel). Goedkoper en makkelijker kun je het niet krijgenIs nog steeds de auto waar ik het minste problemen mee heb...

-
- Über-Spammer
Kun je zo krijgen...alleen dan zonder motor
Ownee...die hou ik toch nog wel even voor erbij (lees; in de zomer)

Ownee...die hou ik toch nog wel even voor erbij (lees; in de zomer)