Ik had m'n RS een tijdje geleden voor een beurt weggebracht, waarbij ze ondermeer distributie, nieuwe remmen etc hebben geplaatst. Bij het ophalen wel blauwe kringen op de schijven van de hitte, maar aangezien ik verder in een erg goed humeur was en bijna op vakantie ging, had ik geen zin om er verder over na te denken.
Nu was m'n auto begin deze maand voor een reparatie weg, waarbij ik ook aangaf dat ze de wielen moesten balanceren. En aangegeven wat ik de vorige keer heb gezien en of ze daarom bij een testrit gewoon normaal wilden doen. Enfin, zo gezegd, zo gedaan. Word ik gebeld dat het trillen niet uit de banden zou komen, maar uit de remmen, terwijl hij tussen de 90 en de 120 duidelijk in het stuur trilde en dit erger werd bij het remmen (maar daaronder niet voelbaar was en ook niet in het pedaal te voelen was). Maar ze hadden de wielen gebalanceerd en het trillen zou er nog steeds zitten. Dus nu wilden ze ook de schijven en blokken vervangen. Dit terwijl die blokken dus 10k oud waren, het trillen met remmen minimaal was en de auto over 20k uit de lease gaat. Wilde ik dus niet hebben. Bij terugkomst blijkt dan ook het trillen helemaal verdwenen. Of ze dachten de leasemaatschappij even pootje te lichten, of de monteur kon er maar weinig van. Hier was ik al behoorlijk pissig over, dat doe je gewoon niet.
Enfin, bij het ophalen bleek dat ze minstens 100km met het ding hebben lopen rijden (om een trilling in een wiel te constateren...) met een gemiddeld verbruik van 1:8, waar ik zelf 1:11 rij. En dat doe ik ook niet altijd zachtjes, met m'n raceervaring weet ik het ding echt wel te gebruiken, maar voor 1:8 moet je ook met dit ding als een debiel rijden. Tank zwaar in de reserve, terwijl daar bij wegbrengen nog zát in zat. Toch ook hier weer geen zin om er verder over in discussie te gaan, druk zat op de zaak en geen tijd en zin om een wellus-nietus discussie met een dealer aan te gaan over iets wat je verder toch eigenlijk niet hard kunt maken.
Tot ik zaterdag fijn een proefrit in de nieuwe Megane rs aan het maken was en tussendoor thuis m'n post ging bekijken. Bleek dat er een boete van ruim €600 was gereden voor ruim 140 op een weg in de bebouwde kom waar je 70 mag, in de paar dagen dat hij bij de dealer stond. Kwam dat even mooi uit... Verhaal gehaald, gozer die het had gedaan was er niet, zou maandag worden teruggebeld. Maandag was hij er nog niet, dus konden ze nog geen verhaal halen volgens de vestigingsmanager. Dinsdag tegen de middag maar weer zelf gebeld, gozer is op non-actief gesteld en wordt wellicht ontslagen, boete wordt uiteraard op zijn naam gezet. Maar verder was er volgens hem helemaal niks mis met de procedures binnen het bedrijf, hij moest gewoon even kijken of de nieuwe voorbanden die eronder waren gegaan wel goed waren en dat is wat uit de hand gelopen.
Als je snel rekent, 100km rijden, hoe lang ben je dan wel niet weg? Dat heb je dan toch een keer door? Vorige keer had ik hetzelfde vermoeden ook al, maar kon ik verder niks hard maken. Ik ben dus helemaal klaar met die tent, op deze manier omgaan met de spullen van je klant doe je gewoon niet.
Bij welke merkdealer in de regio 070/010/020 kan ik straks wel met een gerust hart met een RS terecht, zonder dat ze er allemaal rare fratsen mee uithalen? Ik ben echt geen heilige, maar zorg wel altijd dat ik de boel netjes warmrijd en een beetje normaal met het spul omga, ik betaal ervoor, zo'n monteur (met alle respect) niet. Als de koppeling of de turbo er straks uit ligt, komt de leasemaatschappij bij mij aankloppen, niet bij hem. En ik weet dan niet, of het aan mij heeft gelegen, of eigenlijk aan de garage.
Betrouwbare dealer voor RS regio 070/010/020
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Denk zo dat je hier wel terrecht kan.
VKV Rotterdam, of Veban rijswijk.
VKV Rotterdam, of Veban rijswijk.

Project: GTT Blue Sport
Goed verhaal zeg, ook politiek correct opgesteld, ondanks dat ik ook wel nieuwsgierig ben wie die dealer is.
Ik neem aan dat het een officiele Renault-dealer is? Dan zou ik het verhaal misschien ook wel even aankaarten bij Renault Nederland. Misschien heb je net ff pech gehad met 2x dezelfde monteur, maar toch hoort dit idd gewoon niet.
Wat betreft een antwoord, ja ik zou het 1,2,3 niet weten daar ik alles liever zelf doe. Maar ik zou wel gewoon voor een Renault Specialist gaan ipv. een officiele merkdealer.
Neem bijvoorbeeld Kronenburg in Zwaag (helaas niet jouw gebied) en ik weet niet of Veban in Rijswijk nog bestaat, maar ook daar hetzelfde verhaal.
Dealers met van die schoolverlaters die door moeten gaan als monteur geloof ik niet zo in.

Ik neem aan dat het een officiele Renault-dealer is? Dan zou ik het verhaal misschien ook wel even aankaarten bij Renault Nederland. Misschien heb je net ff pech gehad met 2x dezelfde monteur, maar toch hoort dit idd gewoon niet.
Wat betreft een antwoord, ja ik zou het 1,2,3 niet weten daar ik alles liever zelf doe. Maar ik zou wel gewoon voor een Renault Specialist gaan ipv. een officiele merkdealer.
Neem bijvoorbeeld Kronenburg in Zwaag (helaas niet jouw gebied) en ik weet niet of Veban in Rijswijk nog bestaat, maar ook daar hetzelfde verhaal.
Dealers met van die schoolverlaters die door moeten gaan als monteur geloof ik niet zo in.
-
- Moderator
- Berichten: 14793
- Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
- Car: Megane
Ik ben ook wel benieuwd naar de dealer.
veban bestaat nog wel maar in het klein onder andere naam garage nieuw rijswijk. Deze doen alle merken. Alleen Henk blijft daar de renault doen. Dit is wat ik heb begrepen.
vkv mag je vanuit gaan dat ze weten wat ze doen . Daar zij sportdealer van NL zijn. Ik heb er iig goede ervaringen mee.
Ahz moet je de goede monteur treffen. (bijv mijn pa
)
En sja wat hebbie nog meer. In Berkel en rodenrijs van der winden (geen ervaring mee).
veban bestaat nog wel maar in het klein onder andere naam garage nieuw rijswijk. Deze doen alle merken. Alleen Henk blijft daar de renault doen. Dit is wat ik heb begrepen.
vkv mag je vanuit gaan dat ze weten wat ze doen . Daar zij sportdealer van NL zijn. Ik heb er iig goede ervaringen mee.
Ahz moet je de goede monteur treffen. (bijv mijn pa

En sja wat hebbie nog meer. In Berkel en rodenrijs van der winden (geen ervaring mee).
Laatst gewijzigd door Patrick RS op wo 27 okt 2010 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Zo, da's een lekker verhaal.
Al zul je er niets mee bereiken, ik zou er wel een briefje richting Renault Nederland aan wagen. Echt schandalig, dit!
Succes met de zoektocht naar een betrouwbare en nette dealer.
Al zul je er niets mee bereiken, ik zou er wel een briefje richting Renault Nederland aan wagen. Echt schandalig, dit!
Succes met de zoektocht naar een betrouwbare en nette dealer.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
In Bodegraven zit een werkplaats met een goede monteur (John) in mijn ogen. In Woerden zit ook een monteur (Mark) met kennis van zaken.
Over het algemeen moet je het gewoon treffen...
Dit zijn gewoonweg verhalen die een bedrijf ten gronde kan gaan richten... Proefrit is prima. Wat harder als toegestaan lijkt mij ook wel normaal bij het constateren van een probleem bij zo'n 120 km/u, maar doe dat van te voeren wel met de klant als mogelijk.
Langere proefrit over meerdere dagen : altijd in overleg met klant.
Verreden brandstof voor kosten van de werkplaats mits dit meer is als 20-30 km (gewoon wat billijk is lijkt mij)
Over het algemeen moet je het gewoon treffen...
Dit zijn gewoonweg verhalen die een bedrijf ten gronde kan gaan richten... Proefrit is prima. Wat harder als toegestaan lijkt mij ook wel normaal bij het constateren van een probleem bij zo'n 120 km/u, maar doe dat van te voeren wel met de klant als mogelijk.
Langere proefrit over meerdere dagen : altijd in overleg met klant.
Verreden brandstof voor kosten van de werkplaats mits dit meer is als 20-30 km (gewoon wat billijk is lijkt mij)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Pff.. wat een verhaal zeg.
Dat is ook mijn grootste zorg, dat er niet omgegaan wordt met jouw eigendom, zoals je dat zelf ook doet. Wat dat betreft blij dat ik zelf het onderhoudt doe en mocht er wat zijn dat pa de auto meeneemt.
Toen ik op vakantie was heeft m'n broertje de auto gebruikt, neergezet met 9,6L/100. Kreeg hem terug met 10,6L/100 en er was net 100km gereden.
M'n schoonmoeder is er nog duidelijker in. Zodra ze dr auto (altea) bij de dealer neerzet schrijft ze op een briefje de km.stand en verbruik op. die legt ze lekker duidelijk op de passagiersstoel of dashboard neer.
Dat is ook mijn grootste zorg, dat er niet omgegaan wordt met jouw eigendom, zoals je dat zelf ook doet. Wat dat betreft blij dat ik zelf het onderhoudt doe en mocht er wat zijn dat pa de auto meeneemt.
Toen ik op vakantie was heeft m'n broertje de auto gebruikt, neergezet met 9,6L/100. Kreeg hem terug met 10,6L/100 en er was net 100km gereden.
M'n schoonmoeder is er nog duidelijker in. Zodra ze dr auto (altea) bij de dealer neerzet schrijft ze op een briefje de km.stand en verbruik op. die legt ze lekker duidelijk op de passagiersstoel of dashboard neer.

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ik wacht meestal tot ze klaar zijn met de auto 
laatst bij dealer toen ze me remmen deden vernieuwen ook 3 uur gewacht ofzo. Was in zomer met mooi zonnetje, lekker in het gras liggen zonnen tot ze klaar waren

laatst bij dealer toen ze me remmen deden vernieuwen ook 3 uur gewacht ofzo. Was in zomer met mooi zonnetje, lekker in het gras liggen zonnen tot ze klaar waren

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Ja nee dat is lekker, ga je nu ook buitenliggen met dit weer?
Trouwens 3 uur met de remmen bezig, probeerden ze een kettingrokende chimpansee in te leren? Of hebben ze alle leidingen en HRC ook meevernieuwd
Trouwens 3 uur met de remmen bezig, probeerden ze een kettingrokende chimpansee in te leren? Of hebben ze alle leidingen en HRC ook meevernieuwd

Niemand zegt dat je dat met dit weer ook moet doenSteven schreef:Ja nee dat is lekker, ga je nu ook buitenliggen met dit weer?
Trouwens 3 uur met de remmen bezig, probeerden ze een kettingrokende chimpansee in te leren? Of hebben ze alle leidingen en HRC ook meevernieuwd


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
jij gaat naar de dealer met dat rode schip van jou?
maar goed, we gaan offtopic
lekker verhaal dan
maar goed, we gaan offtopic
lekker verhaal dan
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
in bepaalde gevallen wel ja
idd ontopic!

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
M'n pa begint ook altijd te mopperen op de verbruiksmeter als ik z'n BMW ff een kwartiertje geleent heb. 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Je moet sowieso geluk hebben met een dealer/garage en enige kennis van zaken lijkt me vanzelfsprekend.
En komt bij dat ook de chef van die gast lekker oplet, deze man is echt niet een half uurtje weggeweest en ook bij terug komst moet iemand iets zijn opgevallen.....stank en tikken van de hitte etc...etc...
Dus ongeacht wel of geen RS, niet meer bij deze firma langslopen.
Officiele klacht neerleggen bij Renault Nederland en ook met verzoek tot verhaalschade etc...etc....
Niet geschoten is altijd mis.
En in mijn optiek is Nieuwendijk en VKV toch wel de garage waar je een RS model kan laten repareren of onderhouden.
Vooral als je beetje aangeeft dat het hier geen "gewone" Renault betreft.
En komt bij dat ook de chef van die gast lekker oplet, deze man is echt niet een half uurtje weggeweest en ook bij terug komst moet iemand iets zijn opgevallen.....stank en tikken van de hitte etc...etc...
Dus ongeacht wel of geen RS, niet meer bij deze firma langslopen.
Officiele klacht neerleggen bij Renault Nederland en ook met verzoek tot verhaalschade etc...etc....
Niet geschoten is altijd mis.
En in mijn optiek is Nieuwendijk en VKV toch wel de garage waar je een RS model kan laten repareren of onderhouden.
Vooral als je beetje aangeeft dat het hier geen "gewone" Renault betreft.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Zuur verhaal. Maar volgens mij gebeurt het bij elke garage wel zodra er een "sneller" model binnenstaat.
Toen ik mijn 5 nog naar de Renault dealer bracht voor onderhoud gingen ze er onderdelen mee halen, zonder dat ik ervan wist.
Werd ik gebeld door een kennis Ben je vrij?, Nee ben gewoon aan het werk, hoezo? Omdat ik je net door de stad zag vlammen!!
S'middags mijn auto weer opgehaald, en gelijk gevraagd waarom ze ermee gereden hadden. Eerst was het niet waar. Toen ik vertelde dat mijn auto gespot was, bleek er toch mee gereden om te kijken of het euvel verholpen was (hij stond daar voor een spruitstukpakking..
). Hadden ze er even 40 km mee gereden...
Het zou een volgende keer niet meer gebeuren volgens de beste man. En dat klopt want sindsdien ben ik er nooit meer geweest.
Toen ik mijn 5 nog naar de Renault dealer bracht voor onderhoud gingen ze er onderdelen mee halen, zonder dat ik ervan wist.
Werd ik gebeld door een kennis Ben je vrij?, Nee ben gewoon aan het werk, hoezo? Omdat ik je net door de stad zag vlammen!!


S'middags mijn auto weer opgehaald, en gelijk gevraagd waarom ze ermee gereden hadden. Eerst was het niet waar. Toen ik vertelde dat mijn auto gespot was, bleek er toch mee gereden om te kijken of het euvel verholpen was (hij stond daar voor een spruitstukpakking..

Het zou een volgende keer niet meer gebeuren volgens de beste man. En dat klopt want sindsdien ben ik er nooit meer geweest.

5 GT Turbo '88 GT5
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
En dan hebben we het over auto's die al ingereden zijn...
Tijdens een half jaar stage op de kwaliteitsbeheers-afdeling bij een niet nader te noemen VW/Audi dealer-groep deed ik (onder meer) de controle van af te leveren auto's.
Een R32 met 3km op de teller werd koud weggeknalt om te gaan tanken. En dan bedoel ik ook echt: 'DSG in Sport, ESP uit, Launchcontrol aan, en vlammen
.
De auto werd dan de volgende dag afgeleverd met 8km op de teller, maar voor 8000km aan 'ervaring'
Hetzelfde gebeurde met een V GTI, maar ook met een S6, A6 3.0TDI etc.
Heb er wel melding van gemaakt, wat de betreffende persoon gemerkt heeft
Tijdens een half jaar stage op de kwaliteitsbeheers-afdeling bij een niet nader te noemen VW/Audi dealer-groep deed ik (onder meer) de controle van af te leveren auto's.
Een R32 met 3km op de teller werd koud weggeknalt om te gaan tanken. En dan bedoel ik ook echt: 'DSG in Sport, ESP uit, Launchcontrol aan, en vlammen

De auto werd dan de volgende dag afgeleverd met 8km op de teller, maar voor 8000km aan 'ervaring'

Hetzelfde gebeurde met een V GTI, maar ook met een S6, A6 3.0TDI etc.
Heb er wel melding van gemaakt, wat de betreffende persoon gemerkt heeft

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Niet lullig bedoeld, maar je weet dat als je met een wat sportievere auto komt bij een autobedrijf er tijdens een eventuele proefrit gas wordt gegeven ...
Men moet er alleen wel correct mee omgaan en dat gebeurt vaak niet ... 


5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Nouja daarom zijn sportieve dealers, zoals bijv. VKV wel wat intressanter over het algemeen. De monteurs zijn daar 'gewend' aan de sportieve modellen, dus dan heb je dat ragwerk (hopelijk) ook minder.
Maargoed je kan natuurlijk bij het afleveren ook de melding meegeven dat je de kmstanden en verbruik bijhoud en dat je de auto in goed vertrouwen achterlaat en als dat niet zo blijkt te zijn, direct aangeven bij Renault NL
ik ken dat verhaal nog wel ja hehe.
Maargoed je kan natuurlijk bij het afleveren ook de melding meegeven dat je de kmstanden en verbruik bijhoud en dat je de auto in goed vertrouwen achterlaat en als dat niet zo blijkt te zijn, direct aangeven bij Renault NL
Roy schreef:Het zou een volgende keer niet meer gebeuren volgens de beste man. En dat klopt want sindsdien ben ik er nooit meer geweest.

-
- Berichten: 6133
- Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
- Locatie: Heiloo
- Contacteer:
Ik werk zelf in een universeel bedrijf wat ook onderhoud voor lease mag doen ...
Wij kunnen en mogen niet trappen met een auto ..
Vooral ook omdat we een klein bedrijf zijn en in een redelijk klein dorp zitten.
Het helpt gewoon je naam naar de kloten !
ps zit in regio 072
En die rs kan wel tussen de jaguars porsches masserati's en ferrari's door
en nee we hebben niet alleen van dat soort auto's
ook hele gewone
Wij kunnen en mogen niet trappen met een auto ..
Vooral ook omdat we een klein bedrijf zijn en in een redelijk klein dorp zitten.
Het helpt gewoon je naam naar de kloten !
ps zit in regio 072

En die rs kan wel tussen de jaguars porsches masserati's en ferrari's door

en nee we hebben niet alleen van dat soort auto's

ook hele gewone
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
100km wtf..
ik zou woedend zijn, respect dat je er nog relatief rustig onder bent..[/list]
ik zou woedend zijn, respect dat je er nog relatief rustig onder bent..[/list]
Een renault dealer bij mij in de buurt heeft ook weleens wat km's erbij gezet aangezien ik een niet standaard RS heb. Heb het toen wel aangekaart om in ieder geval te laten merken dat ik er wel op let.
Ik breng mijn auto nu lekker naar Mobiron in nieuw-beijerland. Qua prijs is het goed en kwaliteit perfect. En hij werkt goed samen met fastchip! Dus win-win situatie wat mij betreft. Echt een aanrader. (Bedoel moet 40 min. rijden om er te komen maar dat is het mij meer dan waard).
Ik breng mijn auto nu lekker naar Mobiron in nieuw-beijerland. Qua prijs is het goed en kwaliteit perfect. En hij werkt goed samen met fastchip! Dus win-win situatie wat mij betreft. Echt een aanrader. (Bedoel moet 40 min. rijden om er te komen maar dat is het mij meer dan waard).

Een 16V uit '94 is erg moeilijk voor ze hoor (VKV Rotterdam).Arno17 schreef:En in mijn optiek is Nieuwendijk en VKV toch wel de garage waar je een RS model kan laten repareren of onderhouden.
Vooral als je beetje aangeeft dat het hier geen "gewone" Renault betreft.
[edit]
Zal even toelichten:
Ooit eens een wiellager LV laten vervangen, wat een drama was dat, en men kon niet eens een normale oplossing aanbieden. Velg beschadigd, niet gebalanceerd... pleh.
Een naam ga ik verder niet noemen, daarmee doe je meer schade dan in verhouding staat tot wat er is gebeurd. En ik moet eerlijk zeggen dat m'n vriendin daar ook een handje in heeft gehad, want als ik begin van de week wat had gepost, dan weet ik het zo net nog niet. De inmiddels bekende Corvette-topics nog vers in het geheugen.
En ze lossen het toch netjes op moet ik zeggen. Gisteravond stond die gozer ineens voor m'n deur, mannetje van begin 20, met een fles wijn en duidelijk spijt als haren op z'n hoofd. Noem me slap, maar we zijn allemaal jong geweest en met deze boete is hij ook al heel erg gestraft. Ik kan in ieder geval niet zeggen dat ik nooit héle gekke dingen met auto's heb gedaan toen ik jong was (zegt hij heel wijs, op z'n 27e...
)... Oh ja, en ik mag de Mégane nog een weekendje te logeren hebben, ook niet verkeerd, maakt het wachten in ieder geval wat dragelijker.
Anyway, het zal de meesten verbazen, maar ik blijf toch bij die tent. Ik ben opportunistisch. Voortaan onthoud ik de naam van die gozer en vraag voor elke beurt specifiek om hem. Netjes een briefje op het dashboard met kilometers en verbruik zoals een van de posters hierboven aangeeft, dan weet ik zeker dat ze er netjes mee omspringen.
En als ze het dan toch weer verkloten, dan toch maar wat verder rijden naar een van de aangedragen garages.
En ze lossen het toch netjes op moet ik zeggen. Gisteravond stond die gozer ineens voor m'n deur, mannetje van begin 20, met een fles wijn en duidelijk spijt als haren op z'n hoofd. Noem me slap, maar we zijn allemaal jong geweest en met deze boete is hij ook al heel erg gestraft. Ik kan in ieder geval niet zeggen dat ik nooit héle gekke dingen met auto's heb gedaan toen ik jong was (zegt hij heel wijs, op z'n 27e...


Anyway, het zal de meesten verbazen, maar ik blijf toch bij die tent. Ik ben opportunistisch. Voortaan onthoud ik de naam van die gozer en vraag voor elke beurt specifiek om hem. Netjes een briefje op het dashboard met kilometers en verbruik zoals een van de posters hierboven aangeeft, dan weet ik zeker dat ze er netjes mee omspringen.

En als ze het dan toch weer verkloten, dan toch maar wat verder rijden naar een van de aangedragen garages.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Die jongen mag dus toch wel blijven ??
Zo te lezen is het dus allemaal keurig behandeld en opgelost.
Zo te lezen is het dus allemaal keurig behandeld en opgelost.

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Dus ongeveer 70 te hard?Bleek dat er een boete van ruim €600 was gereden voor ruim 140 op een weg in de bebouwde kom waar je 70 mag, in de paar dagen dat hij bij de dealer stond.
Boven 70 te hard zou geen boetebedrag zijn, maar direct uitnodiging bij de rechter.
Ben dus wel benieuwd wat dan de gecorigeerde snelheid was.
De jongeman kan de boete betalen en krijgt een kruisje achter zijn naam?
Tenminste, ik neem aan dat je de bestuurdersverklaring invult...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
ik las 'met een mannetje of 20'HVB83 schreef:Gisteravond stond die gozer ineens voor m'n deur, mannetje van begin 20

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
- Locatie: Nijverdal
De eerste keer boven de 50 volgens mij niet, dan word er nog een transactievoorstel gedaan. De 2de keer is wel een uitnodiging. (correct me if i'm wrong)Adinsx schreef:Dus ongeveer 70 te hard?Bleek dat er een boete van ruim €600 was gereden voor ruim 140 op een weg in de bebouwde kom waar je 70 mag, in de paar dagen dat hij bij de dealer stond.
Boven 70 te hard zou geen boetebedrag zijn, maar direct uitnodiging bij de rechter.
Ben dus wel benieuwd wat dan de gecorigeerde snelheid was.
De jongeman kan de boete betalen en krijgt een kruisje achter zijn naam?
Tenminste, ik neem aan dat je de bestuurdersverklaring invult...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
@ PaulM: dat las ik ook
@ HVB83: mooi opgelost, dacht ik zo! En idd. altijd om die monteur vragen....super, verwacht hij natuurlijk nooit!, zal dan wel extra zijn best doen, lijkt mij.
.
.
.
.
je hebt je keus gemaakt en dus een


@ HVB83: mooi opgelost, dacht ik zo! En idd. altijd om die monteur vragen....super, verwacht hij natuurlijk nooit!, zal dan wel extra zijn best doen, lijkt mij.
.
.
.
.
je hebt je keus gemaakt en dus een

Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt