Betrouwbare dealer voor RS regio 070/010/020

Hierin kunnen allerhande zaken gerelateerd aan Renault worden geplaatst, die niet elders thuishoren
Gesloten
HVB83
Berichten: 118
Lid geworden op: do 10 jan 2008 9:02

Ik had m'n RS een tijdje geleden voor een beurt weggebracht, waarbij ze ondermeer distributie, nieuwe remmen etc hebben geplaatst. Bij het ophalen wel blauwe kringen op de schijven van de hitte, maar aangezien ik verder in een erg goed humeur was en bijna op vakantie ging, had ik geen zin om er verder over na te denken.

Nu was m'n auto begin deze maand voor een reparatie weg, waarbij ik ook aangaf dat ze de wielen moesten balanceren. En aangegeven wat ik de vorige keer heb gezien en of ze daarom bij een testrit gewoon normaal wilden doen. Enfin, zo gezegd, zo gedaan. Word ik gebeld dat het trillen niet uit de banden zou komen, maar uit de remmen, terwijl hij tussen de 90 en de 120 duidelijk in het stuur trilde en dit erger werd bij het remmen (maar daaronder niet voelbaar was en ook niet in het pedaal te voelen was). Maar ze hadden de wielen gebalanceerd en het trillen zou er nog steeds zitten. Dus nu wilden ze ook de schijven en blokken vervangen. Dit terwijl die blokken dus 10k oud waren, het trillen met remmen minimaal was en de auto over 20k uit de lease gaat. Wilde ik dus niet hebben. Bij terugkomst blijkt dan ook het trillen helemaal verdwenen. Of ze dachten de leasemaatschappij even pootje te lichten, of de monteur kon er maar weinig van. Hier was ik al behoorlijk pissig over, dat doe je gewoon niet.

Enfin, bij het ophalen bleek dat ze minstens 100km met het ding hebben lopen rijden (om een trilling in een wiel te constateren...) met een gemiddeld verbruik van 1:8, waar ik zelf 1:11 rij. En dat doe ik ook niet altijd zachtjes, met m'n raceervaring weet ik het ding echt wel te gebruiken, maar voor 1:8 moet je ook met dit ding als een debiel rijden. Tank zwaar in de reserve, terwijl daar bij wegbrengen nog zát in zat. Toch ook hier weer geen zin om er verder over in discussie te gaan, druk zat op de zaak en geen tijd en zin om een wellus-nietus discussie met een dealer aan te gaan over iets wat je verder toch eigenlijk niet hard kunt maken.

Tot ik zaterdag fijn een proefrit in de nieuwe Megane rs aan het maken was en tussendoor thuis m'n post ging bekijken. Bleek dat er een boete van ruim €600 was gereden voor ruim 140 op een weg in de bebouwde kom waar je 70 mag, in de paar dagen dat hij bij de dealer stond. Kwam dat even mooi uit... Verhaal gehaald, gozer die het had gedaan was er niet, zou maandag worden teruggebeld. Maandag was hij er nog niet, dus konden ze nog geen verhaal halen volgens de vestigingsmanager. Dinsdag tegen de middag maar weer zelf gebeld, gozer is op non-actief gesteld en wordt wellicht ontslagen, boete wordt uiteraard op zijn naam gezet. Maar verder was er volgens hem helemaal niks mis met de procedures binnen het bedrijf, hij moest gewoon even kijken of de nieuwe voorbanden die eronder waren gegaan wel goed waren en dat is wat uit de hand gelopen.

Als je snel rekent, 100km rijden, hoe lang ben je dan wel niet weg? Dat heb je dan toch een keer door? Vorige keer had ik hetzelfde vermoeden ook al, maar kon ik verder niks hard maken. Ik ben dus helemaal klaar met die tent, op deze manier omgaan met de spullen van je klant doe je gewoon niet.

Bij welke merkdealer in de regio 070/010/020 kan ik straks wel met een gerust hart met een RS terecht, zonder dat ze er allemaal rare fratsen mee uithalen? Ik ben echt geen heilige, maar zorg wel altijd dat ik de boel netjes warmrijd en een beetje normaal met het spul omga, ik betaal ervoor, zo'n monteur (met alle respect) niet. Als de koppeling of de turbo er straks uit ligt, komt de leasemaatschappij bij mij aankloppen, niet bij hem. En ik weet dan niet, of het aan mij heeft gelegen, of eigenlijk aan de garage.
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Denk zo dat je hier wel terrecht kan.
VKV Rotterdam, of Veban rijswijk. :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Goed verhaal zeg, ook politiek correct opgesteld, ondanks dat ik ook wel nieuwsgierig ben wie die dealer is. :smile:

Ik neem aan dat het een officiele Renault-dealer is? Dan zou ik het verhaal misschien ook wel even aankaarten bij Renault Nederland. Misschien heb je net ff pech gehad met 2x dezelfde monteur, maar toch hoort dit idd gewoon niet.

Wat betreft een antwoord, ja ik zou het 1,2,3 niet weten daar ik alles liever zelf doe. Maar ik zou wel gewoon voor een Renault Specialist gaan ipv. een officiele merkdealer.
Neem bijvoorbeeld Kronenburg in Zwaag (helaas niet jouw gebied) en ik weet niet of Veban in Rijswijk nog bestaat, maar ook daar hetzelfde verhaal.
Dealers met van die schoolverlaters die door moeten gaan als monteur geloof ik niet zo in.
Patrick RS
Moderator
Berichten: 14793
Lid geworden op: di 19 mar 2002 0:00
Car: Megane

Ik ben ook wel benieuwd naar de dealer.

veban bestaat nog wel maar in het klein onder andere naam garage nieuw rijswijk. Deze doen alle merken. Alleen Henk blijft daar de renault doen. Dit is wat ik heb begrepen.

vkv mag je vanuit gaan dat ze weten wat ze doen . Daar zij sportdealer van NL zijn. Ik heb er iig goede ervaringen mee.

Ahz moet je de goede monteur treffen. (bijv mijn pa :p )

En sja wat hebbie nog meer. In Berkel en rodenrijs van der winden (geen ervaring mee).
Laatst gewijzigd door Patrick RS op wo 27 okt 2010 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Zo, da's een lekker verhaal.

Al zul je er niets mee bereiken, ik zou er wel een briefje richting Renault Nederland aan wagen. Echt schandalig, dit!

Succes met de zoektocht naar een betrouwbare en nette dealer.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

In Bodegraven zit een werkplaats met een goede monteur (John) in mijn ogen. In Woerden zit ook een monteur (Mark) met kennis van zaken.
Over het algemeen moet je het gewoon treffen...

Dit zijn gewoonweg verhalen die een bedrijf ten gronde kan gaan richten... Proefrit is prima. Wat harder als toegestaan lijkt mij ook wel normaal bij het constateren van een probleem bij zo'n 120 km/u, maar doe dat van te voeren wel met de klant als mogelijk.
Langere proefrit over meerdere dagen : altijd in overleg met klant.
Verreden brandstof voor kosten van de werkplaats mits dit meer is als 20-30 km (gewoon wat billijk is lijkt mij)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Pff.. wat een verhaal zeg.

Dat is ook mijn grootste zorg, dat er niet omgegaan wordt met jouw eigendom, zoals je dat zelf ook doet. Wat dat betreft blij dat ik zelf het onderhoudt doe en mocht er wat zijn dat pa de auto meeneemt.

Toen ik op vakantie was heeft m'n broertje de auto gebruikt, neergezet met 9,6L/100. Kreeg hem terug met 10,6L/100 en er was net 100km gereden.


M'n schoonmoeder is er nog duidelijker in. Zodra ze dr auto (altea) bij de dealer neerzet schrijft ze op een briefje de km.stand en verbruik op. die legt ze lekker duidelijk op de passagiersstoel of dashboard neer. :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

ik wacht meestal tot ze klaar zijn met de auto :)

laatst bij dealer toen ze me remmen deden vernieuwen ook 3 uur gewacht ofzo. Was in zomer met mooi zonnetje, lekker in het gras liggen zonnen tot ze klaar waren :D
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Ja nee dat is lekker, ga je nu ook buitenliggen met dit weer?

Trouwens 3 uur met de remmen bezig, probeerden ze een kettingrokende chimpansee in te leren? Of hebben ze alle leidingen en HRC ook meevernieuwd ;)
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

Steven schreef:Ja nee dat is lekker, ga je nu ook buitenliggen met dit weer?

Trouwens 3 uur met de remmen bezig, probeerden ze een kettingrokende chimpansee in te leren? Of hebben ze alle leidingen en HRC ook meevernieuwd ;)
Niemand zegt dat je dat met dit weer ook moet doen :) Tevens was het wel meer dan alleen de remmen dus maak je niet druk :P
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

jij gaat naar de dealer met dat rode schip van jou?

maar goed, we gaan offtopic

lekker verhaal dan
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

in bepaalde gevallen wel ja :) idd ontopic!
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

M'n pa begint ook altijd te mopperen op de verbruiksmeter als ik z'n BMW ff een kwartiertje geleent heb. :p
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Je moet sowieso geluk hebben met een dealer/garage en enige kennis van zaken lijkt me vanzelfsprekend.

En komt bij dat ook de chef van die gast lekker oplet, deze man is echt niet een half uurtje weggeweest en ook bij terug komst moet iemand iets zijn opgevallen.....stank en tikken van de hitte etc...etc...

Dus ongeacht wel of geen RS, niet meer bij deze firma langslopen.

Officiele klacht neerleggen bij Renault Nederland en ook met verzoek tot verhaalschade etc...etc....

Niet geschoten is altijd mis.

En in mijn optiek is Nieuwendijk en VKV toch wel de garage waar je een RS model kan laten repareren of onderhouden.

Vooral als je beetje aangeeft dat het hier geen "gewone" Renault betreft.
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Zuur verhaal. Maar volgens mij gebeurt het bij elke garage wel zodra er een "sneller" model binnenstaat.

Toen ik mijn 5 nog naar de Renault dealer bracht voor onderhoud gingen ze er onderdelen mee halen, zonder dat ik ervan wist.

Werd ik gebeld door een kennis Ben je vrij?, Nee ben gewoon aan het werk, hoezo? Omdat ik je net door de stad zag vlammen!! :( :(

S'middags mijn auto weer opgehaald, en gelijk gevraagd waarom ze ermee gereden hadden. Eerst was het niet waar. Toen ik vertelde dat mijn auto gespot was, bleek er toch mee gereden om te kijken of het euvel verholpen was (hij stond daar voor een spruitstukpakking.. :~ ). Hadden ze er even 40 km mee gereden...

Het zou een volgende keer niet meer gebeuren volgens de beste man. En dat klopt want sindsdien ben ik er nooit meer geweest. (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

En dan hebben we het over auto's die al ingereden zijn...

Tijdens een half jaar stage op de kwaliteitsbeheers-afdeling bij een niet nader te noemen VW/Audi dealer-groep deed ik (onder meer) de controle van af te leveren auto's.
Een R32 met 3km op de teller werd koud weggeknalt om te gaan tanken. En dan bedoel ik ook echt: 'DSG in Sport, ESP uit, Launchcontrol aan, en vlammen (N).

De auto werd dan de volgende dag afgeleverd met 8km op de teller, maar voor 8000km aan 'ervaring' |:

Hetzelfde gebeurde met een V GTI, maar ook met een S6, A6 3.0TDI etc.

Heb er wel melding van gemaakt, wat de betreffende persoon gemerkt heeft :~
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Niet lullig bedoeld, maar je weet dat als je met een wat sportievere auto komt bij een autobedrijf er tijdens een eventuele proefrit gas wordt gegeven ... (F) Men moet er alleen wel correct mee omgaan en dat gebeurt vaak niet ... :-(
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Nouja daarom zijn sportieve dealers, zoals bijv. VKV wel wat intressanter over het algemeen. De monteurs zijn daar 'gewend' aan de sportieve modellen, dus dan heb je dat ragwerk (hopelijk) ook minder.

Maargoed je kan natuurlijk bij het afleveren ook de melding meegeven dat je de kmstanden en verbruik bijhoud en dat je de auto in goed vertrouwen achterlaat en als dat niet zo blijkt te zijn, direct aangeven bij Renault NL

Roy schreef:Het zou een volgende keer niet meer gebeuren volgens de beste man. En dat klopt want sindsdien ben ik er nooit meer geweest. (Y)
:lol: ik ken dat verhaal nog wel ja hehe.
Sven 5 A T (VLIEGTEUG)
Berichten: 6133
Lid geworden op: do 10 jan 2002 0:00
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Ik werk zelf in een universeel bedrijf wat ook onderhoud voor lease mag doen ...
Wij kunnen en mogen niet trappen met een auto ..
Vooral ook omdat we een klein bedrijf zijn en in een redelijk klein dorp zitten.
Het helpt gewoon je naam naar de kloten !

ps zit in regio 072 ;)

En die rs kan wel tussen de jaguars porsches masserati's en ferrari's door ;)
en nee we hebben niet alleen van dat soort auto's ;)
ook hele gewone
Ik ben niet gek, ik ben een VLIEGTUIG 3x5at ,R12 Break
alexs
Berichten: 1160
Lid geworden op: za 16 jun 2007 11:35
Locatie: UT
Contacteer:

100km wtf..

ik zou woedend zijn, respect dat je er nog relatief rustig onder bent..[/list]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Tja met geweld los je niets op, je moet ze omver lullen! :)
Sander2
Berichten: 1710
Lid geworden op: di 13 apr 2004 19:24
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Een renault dealer bij mij in de buurt heeft ook weleens wat km's erbij gezet aangezien ik een niet standaard RS heb. Heb het toen wel aangekaart om in ieder geval te laten merken dat ik er wel op let.

Ik breng mijn auto nu lekker naar Mobiron in nieuw-beijerland. Qua prijs is het goed en kwaliteit perfect. En hij werkt goed samen met fastchip! Dus win-win situatie wat mij betreft. Echt een aanrader. (Bedoel moet 40 min. rijden om er te komen maar dat is het mij meer dan waard). (Y)
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Arno17 schreef:En in mijn optiek is Nieuwendijk en VKV toch wel de garage waar je een RS model kan laten repareren of onderhouden.

Vooral als je beetje aangeeft dat het hier geen "gewone" Renault betreft.
Een 16V uit '94 is erg moeilijk voor ze hoor (VKV Rotterdam).
[edit]
Zal even toelichten:
Ooit eens een wiellager LV laten vervangen, wat een drama was dat, en men kon niet eens een normale oplossing aanbieden. Velg beschadigd, niet gebalanceerd... pleh.
HVB83
Berichten: 118
Lid geworden op: do 10 jan 2008 9:02

Een naam ga ik verder niet noemen, daarmee doe je meer schade dan in verhouding staat tot wat er is gebeurd. En ik moet eerlijk zeggen dat m'n vriendin daar ook een handje in heeft gehad, want als ik begin van de week wat had gepost, dan weet ik het zo net nog niet. De inmiddels bekende Corvette-topics nog vers in het geheugen.

En ze lossen het toch netjes op moet ik zeggen. Gisteravond stond die gozer ineens voor m'n deur, mannetje van begin 20, met een fles wijn en duidelijk spijt als haren op z'n hoofd. Noem me slap, maar we zijn allemaal jong geweest en met deze boete is hij ook al heel erg gestraft. Ik kan in ieder geval niet zeggen dat ik nooit héle gekke dingen met auto's heb gedaan toen ik jong was (zegt hij heel wijs, op z'n 27e... ;))... Oh ja, en ik mag de Mégane nog een weekendje te logeren hebben, ook niet verkeerd, maakt het wachten in ieder geval wat dragelijker. (L)

Anyway, het zal de meesten verbazen, maar ik blijf toch bij die tent. Ik ben opportunistisch. Voortaan onthoud ik de naam van die gozer en vraag voor elke beurt specifiek om hem. Netjes een briefje op het dashboard met kilometers en verbruik zoals een van de posters hierboven aangeeft, dan weet ik zeker dat ze er netjes mee omspringen. :lol:

En als ze het dan toch weer verkloten, dan toch maar wat verder rijden naar een van de aangedragen garages.
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

Die jongen mag dus toch wel blijven ??

Zo te lezen is het dus allemaal keurig behandeld en opgelost. (Y)
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Bleek dat er een boete van ruim €600 was gereden voor ruim 140 op een weg in de bebouwde kom waar je 70 mag, in de paar dagen dat hij bij de dealer stond.
Dus ongeveer 70 te hard?

Boven 70 te hard zou geen boetebedrag zijn, maar direct uitnodiging bij de rechter.

Ben dus wel benieuwd wat dan de gecorigeerde snelheid was.
De jongeman kan de boete betalen en krijgt een kruisje achter zijn naam?
Tenminste, ik neem aan dat je de bestuurdersverklaring invult...
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
PaulM
Berichten: 4975
Lid geworden op: wo 27 jul 2005 10:14
Locatie: Nijmegen

HVB83 schreef:Gisteravond stond die gozer ineens voor m'n deur, mannetje van begin 20
ik las 'met een mannetje of 20' :lol:
NappelpapRS
Berichten: 99
Lid geworden op: za 2 mei 2009 17:06
Locatie: Nijverdal

Adinsx schreef:
Bleek dat er een boete van ruim €600 was gereden voor ruim 140 op een weg in de bebouwde kom waar je 70 mag, in de paar dagen dat hij bij de dealer stond.
Dus ongeveer 70 te hard?

Boven 70 te hard zou geen boetebedrag zijn, maar direct uitnodiging bij de rechter.

Ben dus wel benieuwd wat dan de gecorigeerde snelheid was.
De jongeman kan de boete betalen en krijgt een kruisje achter zijn naam?
Tenminste, ik neem aan dat je de bestuurdersverklaring invult...
De eerste keer boven de 50 volgens mij niet, dan word er nog een transactievoorstel gedaan. De 2de keer is wel een uitnodiging. (correct me if i'm wrong)
Gebruikersavatar
Adinsx
Berichten: 6962
Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
Car: M4 Estate GT205
Locatie: Oosten des lands

Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

@ PaulM: dat las ik ook :lol: :lol:

@ HVB83: mooi opgelost, dacht ik zo! En idd. altijd om die monteur vragen....super, verwacht hij natuurlijk nooit!, zal dan wel extra zijn best doen, lijkt mij.
.

.
.
.
je hebt je keus gemaakt en dus een :slotje2:
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Gesloten