ACT: 5 GT Turbo
Van een twingo metalen plaatje kopen inclusief sensor aan de zijkant van de kop. Nu zit daar gewoon een blanco plaat op.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
En toch was de oliedrukmeter van mijn dashboard ook niet te vertrouwen, maar de sensor gaat echt niet stuk. Nu met externe meter gaat het prima. Het probleem ligt nou juist vaak in de bedrading, niet in de sensor.
Maar combi-sensor is wel mogelijk volgens mij hoor.
Maar combi-sensor is wel mogelijk volgens mij hoor.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
of een adapterplaat voor een oliekoeler met extra aansluitingen?
Immer wieder die verdammte Holländer
Dan krijg je wel een clubsandwich aan sandwichplates. 
Al kun je bij sommige sandwichplates al direct een olietempmeter erbij draaien. Of je boort er zelf een gat in en tapt er draad in, kan vaak makkelijk als je een dunne sensor hebt.

Al kun je bij sommige sandwichplates al direct een olietempmeter erbij draaien. Of je boort er zelf een gat in en tapt er draad in, kan vaak makkelijk als je een dunne sensor hebt.
Ik zoek eigenlijk een paar koelslangen van de GT, lieft in siliconen. Vooral voor de ontluchtingsnippels kan ik niks met standaardlengten.
Maar los zijn deze niet verkrijgbaar, alleen als set. En bijv. de grote koelslangen heb ik niet nodig.
Iemand een idee?
Maar los zijn deze niet verkrijgbaar, alleen als set. En bijv. de grote koelslangen heb ik niet nodig.
Iemand een idee?
Heb daar recent wel wat over gelezen waardoor ik ze even links laat liggen. Siliconen is niet perse beter dan origineel, zeker niet als t brak geproduceert is. Rubber is elastischer.GerryTT schreef:Waarom koop je niet zo'n set van E-Bay. Is niet duur maar goed genoeg voor koelslangen. Kun je met wat lengtes rvs-buis die radiateur ook aansluiten.
-
- Car: R5 GT Turbo PH1
- Contacteer:
Ik ben binnenkort van plan om een andere nokkenas en klepveren te monteren, de 285 Ultimate Road Camshaften Uprated Valve Springs van Piper.
Is het dan ook nodig / aanbevolen om de vernier pulley (kettingwiel) van ze te gebruiken of kan het net zo goed met een orginele?
Is het dan ook nodig / aanbevolen om de vernier pulley (kettingwiel) van ze te gebruiken of kan het net zo goed met een orginele?
-
hmm
interessant ik lees even mee..
wil namelijk ook wel weten hoe dit nou zit.
interessant ik lees even mee..
wil namelijk ook wel weten hoe dit nou zit.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Denk dat je me het origineel wel goed zit. Verniers is alleen nodig als je echt aan je kleptiming wil gaan rommelen, dus is niet echt verplicht ofzo...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
kweet ni goed hoe ik het moet formuleren...
Als je naar een 285 gaat "moet" je de rest mee upgraden. Althans, dat is mijn mening. Het tandwiel zou ik erbij nemen om de nokkenas de juiste timing mee te geven. Deze is immers gemarkeerd. De poulie daarentegen is volgens mij overdone. Wat ga je rommelen ? Een paar graden vroeger of een paar graden later, veel verschil gaat het op de C1J niet maken. Bij de ene heb je iets meer koppel, bij het andere meer top-end. Vraag is of dat wel werkt vermits het geen toerendraaier is. En als die std T2 er nog achter hangt ben je helemaal binnen no-time uitgekakt.
De klepveren zou ik er zeker bijnemen.
Als je naar een 285 gaat "moet" je de rest mee upgraden. Althans, dat is mijn mening. Het tandwiel zou ik erbij nemen om de nokkenas de juiste timing mee te geven. Deze is immers gemarkeerd. De poulie daarentegen is volgens mij overdone. Wat ga je rommelen ? Een paar graden vroeger of een paar graden later, veel verschil gaat het op de C1J niet maken. Bij de ene heb je iets meer koppel, bij het andere meer top-end. Vraag is of dat wel werkt vermits het geen toerendraaier is. En als die std T2 er nog achter hangt ben je helemaal binnen no-time uitgekakt.
De klepveren zou ik er zeker bijnemen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
als ik het goed in mn hoofd heb zitten heeft jasper een een pro300fohn achterhangen. 
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
ok ik mis wat.
help me even logisch denken aub.
andere nokkenassen helpen me de kleppen meer en langer open te houden, dus meer brandstof en lucht in de cilinders te pompen. dus meer "bang" = meer vermogen toch?
Als dat zo is, waarom heeft een T2 of pro 300 dan geen/weinig zin?
help me even logisch denken aub.
andere nokkenassen helpen me de kleppen meer en langer open te houden, dus meer brandstof en lucht in de cilinders te pompen. dus meer "bang" = meer vermogen toch?
Als dat zo is, waarom heeft een T2 of pro 300 dan geen/weinig zin?
Ik denk dat je me verkeerd begrepen hebt. Met een ultimate fastroad (285) ga je zowieso een later spoelgedrag krijgen, dit met minimaal 500 tpm. Maar doe daar nog een Mb300 bij, die toch een T3 inlaatdeel heeft, dan kan daar nog wel wat bijkomen (lees: veel)
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
kort gezegd, totaal geen turbowindow meer?
Ik ben wel effe benieuwd naar wat Bart GTT voor nokkenas heeft. 270 graden, kan dat? Dat is in combinatie met een MB300 nog opvallend goed te doen! Zeker als je ziet wat voor vermogen hij eruit pompt en hoe betrouwbaar het is.
Veel mooier mengsel dus betere uitlaatgassen waardoor de turbo sneller opspoelt 

En geen venturi.
-
- Contacteer:
Ik was me niet bewust dat met een snellere nokkenas je turbo later opspoelt.
Ik had volgens mijn logica gedacht dat ’t eerder werd: meer mengsel je motor in => meer uitlaatgassen => meer aandrijving voor je turbo.
Ik heb inderdaad de MBE pro 300 en die spoelt al later op. Nu loopt het uitstekend, maar ik weet niet of ik het turbo gebied nog meer naar achter wil verschuiven.
Ik had volgens mijn logica gedacht dat ’t eerder werd: meer mengsel je motor in => meer uitlaatgassen => meer aandrijving voor je turbo.
Ik heb inderdaad de MBE pro 300 en die spoelt al later op. Nu loopt het uitstekend, maar ik weet niet of ik het turbo gebied nog meer naar achter wil verschuiven.
-
- Über-Spammer
- Contacteer:
jasper heb jij een indicatie waneer je max turbodruk draait?
heel simpel uitgelegd: je as maakt een rotatie van 360°, door de scherpere nokken duurd een omwenteling langer maar je klep blijft langer geopend.
Denk dat ik het niet simpeler kan zeggen... iemand ?
Edit; het zou best kunnen dat het spoelgedrag hetzelfde blijft of minimaal zal veranderen vanwege de grotere turbo. Maw, je kan het proberen.
Edit2: mssn kan Riel daar wat theorie tegenaangooien om een berekening te maken? Of Menno ?
Denk dat ik het niet simpeler kan zeggen... iemand ?
Edit; het zou best kunnen dat het spoelgedrag hetzelfde blijft of minimaal zal veranderen vanwege de grotere turbo. Maw, je kan het proberen.
Edit2: mssn kan Riel daar wat theorie tegenaangooien om een berekening te maken? Of Menno ?
Is toch best makkelijk te verklaren..hoe scherper je nokkenas hoe hoger je powerband komt te liggen. Powerband is waar het meeste vermogen word gecreëerd en dus ook de meeste uitlaatgassen.
Zodoende spoelt de turbo later op. Word dus meer: niks,niks,niks boem!!
Zodoende spoelt de turbo later op. Word dus meer: niks,niks,niks boem!!
-
- Contacteer:
Hij draait voluit (1.2 bar) rond de 4200 toeren en inderdaad Jo, proberen kan altijd, moet toch wat te hobbiën houden zo in de winter
ff ter info wat gegevens mbt opspoelen…
MBE pro 300
FMIC
standaard carb met 135 sproeier
RVS uitlaatspruitstuk (raceland)
2,5” RVS downpipe en uitlaat tot aan de einddemper (zonder tussendemper)

ff ter info wat gegevens mbt opspoelen…
MBE pro 300
FMIC
standaard carb met 135 sproeier
RVS uitlaatspruitstuk (raceland)
2,5” RVS downpipe en uitlaat tot aan de einddemper (zonder tussendemper)
Ergens zwerven er hier nog wel prints rond van de vermogens run van mijn gtt, ik reed ook met een snelle nokken-as, als je daar de de run van een min of meer gelijk opgebouwde gtt naast legde dan zag je dat de powerband +/- 1000 toeren opgeschoven was naar boven.m1n1 (Jasper) schreef:Ik was me niet bewust dat met een snellere nokkenas je turbo later opspoelt.
R5GTT. Drive it like you stole it
Als je meer kan aanzuigen door je nokkenas zal eenzelfde hoeveelheid lucht door de turbo minder druk leveren 
Wil niet zeggen dat je debiet lager is.
Vroeger zag je bij corrado-g60's dat het inlaattraject een kleine pouli niet verwerkt krijgt. De druk liep op tot 1.2 bar. Een andere nokkenas met de zelfde pouli deed m zakken naar 0.9. De g-lader draaide even hard.

Wil niet zeggen dat je debiet lager is.
Vroeger zag je bij corrado-g60's dat het inlaattraject een kleine pouli niet verwerkt krijgt. De druk liep op tot 1.2 bar. Een andere nokkenas met de zelfde pouli deed m zakken naar 0.9. De g-lader draaide even hard.
heeft ook niet erg veel zin in ze 1 

-
mee eens, ik rij nu met die turbo en trek ook door tot 6500 toeren.Steven schreef:Nouja die van mij liep toch prima door tot 6500
Maargoed je hebt wel gelijk, 4200 is absurd. Ik zou het onder de 3500 proberen te houden.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl