ACT: 5 GT Turbo
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
ik was er eerst ook bang voor de geluidsgrens (85 db grens in Assen). maar er niets van gehoort. ik heb 2 'open' simons dempers de tubex en de micro
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
- Contacteer:
Hallo allen,
even een vraagje tussendoor, ik heb ph2 topschotels liggen en die moeten morgen tussen mn veerpoten omdat er nu ph1 schotels tussen liggen die een enigzins nadelig effect op mn uitlijning hebben
maar ik kan dus niet zien welke links en welke rechts is.
wie kan mij dat uitleggen/laten zien?
P.S. met links bedoel ik bestuurderskant.
even een vraagje tussendoor, ik heb ph2 topschotels liggen en die moeten morgen tussen mn veerpoten omdat er nu ph1 schotels tussen liggen die een enigzins nadelig effect op mn uitlijning hebben

maar ik kan dus niet zien welke links en welke rechts is.
wie kan mij dat uitleggen/laten zien?
P.S. met links bedoel ik bestuurderskant.
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
links en rechts zit geen verschil in.
je kunt de schotel evt nog draaien als hij op de veerpoot zit
zodat de gaten beter uitkomen.
je kunt de schotel evt nog draaien als hij op de veerpoot zit
zodat de gaten beter uitkomen.
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
Nu moet ik effe heel goed nadenken hoe het ook alweer zit... 
Ik weet niet meer precies of ze identiek zijn, maar er is wel degelijk een manier om ze verkeerd te monteren. Je moet ervoor zorgen dat de veerpoot naar achteren helt... Moeilijk uit te leggen.
Zorg ervoor dat de schotel zo zit, dat de veerkoop zo ver mogelijk naar achter hangt.
Ik had het in eerste instantie ook niet in de gaten, want je kunt ze op beide manieren monteren. Mij is alleen verteld dat dat de juiste manier is.

Ik weet niet meer precies of ze identiek zijn, maar er is wel degelijk een manier om ze verkeerd te monteren. Je moet ervoor zorgen dat de veerpoot naar achteren helt... Moeilijk uit te leggen.

Ik had het in eerste instantie ook niet in de gaten, want je kunt ze op beide manieren monteren. Mij is alleen verteld dat dat de juiste manier is.

-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
- Contacteer:
ik heb er 2 voor me liggen en ik zie toch echt verschil.
ik heb even een plaatje gemaakt om het duidelijk te maken
http://yfrog.com/6zdsci00132j
ik heb even een plaatje gemaakt om het duidelijk te maken
http://yfrog.com/6zdsci00132j
Die verdikking zit aan de binnenkant. Dit plaatje is dus bijrijderszijde.
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
- Contacteer:
ze hadden dat verschil wel groter mogen maken tis echt moelijk te zien 
ik bedoel idd asymetrisch, ik kan qua hoek van de schotel niet veel verschil zien allen de manier waarop de verdieping loopt verschilt duidelijk.
ik kan ze dus zo monteren dat van bovenaf gezien de verdieping naar voren of naar achter loopt.
afgaande op wat je eerder zei moet ik de verdieping dus naar achter laten lopen?
alvast bedankt!

ik bedoel idd asymetrisch, ik kan qua hoek van de schotel niet veel verschil zien allen de manier waarop de verdieping loopt verschilt duidelijk.
ik kan ze dus zo monteren dat van bovenaf gezien de verdieping naar voren of naar achter loopt.
afgaande op wat je eerder zei moet ik de verdieping dus naar achter laten lopen?
alvast bedankt!
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
- Contacteer:
als je hem andersom legt is het ineens bestuurderszijdeRiël schreef:Die verdikking zit aan de binnenkant. Dit plaatje is dus bijrijderszijde.

De opstaande lip zit aan de binnenzijde. De lippen 'wijzen' naar elkaar.
Voor / achter?
Voor / achter?
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
- Contacteer:
de binnen en buitenkant is me wel duidelijk maar als je het plaatje bekijkt wat ik eerder poste zie je dat die verdieping waar het grote gat in zit niet haaks op de kleine boutgaatjes zit. er zijn dus 2 verschillende een linkse en een rechtste maar welke is welke?Riël schreef:De opstaande lip zit aan de binnenzijde. De lippen 'wijzen' naar elkaar.
Voor / achter?
-
- Berichten: 18
- Lid geworden op: wo 30 dec 2009 1:36
- Contacteer:
het veerschotel verhaal is opgelost!
Steven schreef:Was ergens ooit ingestanst op die schotels
Als je zo'n schotel in je veerkoker steekt, zie je dat de veerpoot niet gecentreerd meer is in het midden van het gat. Hij moet wat meer naar buiten en naar achteren staan.
Dus de veerpoot staat rechterop en leunt iets achterover voor meer caster.
Beetje slecht voorbeeld met die veerpootbrug, maar helemaal linksonderin zie je nog net het rubber randje van het topcuppie.:
http://i100.photobucket.com/albums/m16/ ... AY2008.jpg
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Andrews (supercinq) schreef:links en rechts zit geen verschil in.
je kunt de schotel evt nog draaien als hij op de veerpoot zit
zodat de gaten beter uitkomen.
Euh das niet waar .....er is duidelijk een links en rechts.
Vaak zie je bij montage dat het ook fout zit en de schotel naar voren wijst terwijl het naar achter moet zijn
zozo, de GTT's in de verkoop? zomaar ff snel 4 stuks op RTC 

Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Ja ik heb er ook nog wel 1 ...de gele 

nou, om je eerlijk te zijn blijf ik niet ongeroerd bij die jij aanbiedt. zijn dat mijn Ronals?
Immer wieder die verdammte Holländer
neen, dat zijn ze niet. Die rijden hier nog steeds rond. Wat ik aanbied is niet goedkoop, daar ben ik me van bewust, maar wat je ervoor in de plaats krijgt is zen geld meer dan waard. Ik verwacht dan ook dat hij snel verkocht zal zijn.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
linkje?
lol 
edit: ziet er strak uit dat ding!!

edit: ziet er strak uit dat ding!!
Ligt eraan wat je wil. Voor standaard straatgebruik doet de originele het, ook omdat hij de olie mee verwarmd bij koude motor. Een sandwich heb je ook nodig voor ene externe.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Al dan niet met thermostaat.Riël schreef:Ligt eraan wat je wil. Voor standaard straatgebruik doet de originele het, ook omdat hij de olie mee verwarmd bij koude motor. Een sandwich heb je ook nodig voor ene externe.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Oke,
ik weet dat het al vaker is besproken, maar waar kan ik het beste een extrene olie tempsensor plaatsen? EN is er ook een andere oplossing voor een oliedruk sensor behalve de originele oplossing?
GR.Gerald
ik weet dat het al vaker is besproken, maar waar kan ik het beste een extrene olie tempsensor plaatsen? EN is er ook een andere oplossing voor een oliedruk sensor behalve de originele oplossing?
GR.Gerald
Project: GTT Blue Sport
er zit een oliekanaal boven je dynamo, daar kan je een bout uitdraaien en daar een druk of temp sensor in plaatsen. M10x1,5 uit me hoofd, klopt dat specialisten?
Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
naast je oliefilter, aan de bijrijderszijde, daar kun je een tempsensor indraaien, weet zo niet meer welke draad. staat wel ergens.Gerald schreef:Oke,
ik weet dat het al vaker is besproken, maar waar kan ik het beste een extrene olie tempsensor plaatsen? EN is er ook een andere oplossing voor een oliedruk sensor behalve de originele oplossing?
GR.Gerald
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
650545 Temperatuurgever M14x1.5 50-150c kort €23.50 incl verzendkosten bij DPTMartijn Kool schreef:naast je oliefilter, aan de bijrijderszijde, daar kun je een tempsensor indraaien, weet zo niet meer welke draad. staat wel ergens.
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
-Ray- schreef:er zit een oliekanaal boven je dynamo, daar kan je een bout uitdraaien en daar een druk of temp sensor in plaatsen. M10x1,5 uit me hoofd, klopt dat specialisten?
Dit is beide dezelfde plaats, iemand anders nog een ander plekkie voor een olietempsensor?Martijn Kool schreef:naast je oliefilter, aan de bijrijderszijde, daar kun je een tempsensor indraaien, weet zo niet meer welke draad. staat wel ergens.

Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
euh, in je ecarterplug
verder niet echt
waarom wil je een andere plek??
verder niet echt
waarom wil je een andere plek??

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Aan je peilstok.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
wil 2 sensoren kwijt. dus olie temp en oliedrukMartijn Kool schreef: waarom wil je een andere plek??
Project: GTT Blue Sport
Je krijgt ook adaptertjes waar je dan 2 sensoren in mag draaien of wellicht zelfs een gecombineerde sensor?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Oliedruk kun je gewoon van je originele druksensor af tappen, heb ik ook gedaan. Oliedruk op het dashboard slaat toch nergens op...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
En die vertrouw ik nu juist niet. dus en de sensor en de meter op het dash niet. Dus vandaar een externe.MartijnG schreef:Oliedruk kun je gewoon van je originele druksensor af tappen, heb ik ook gedaan. Oliedruk op het dashboard slaat toch nergens op...

Nu dan de volgende... Koelvloeistofsensor daar iemand nog een suggestie voor?

Project: GTT Blue Sport