ACT: Algemeen Chat Topic Deel 3
-
- Berichten: 1810
- Lid geworden op: wo 17 jul 2002 17:28
- Car: 19 16v PhII 2.0T
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Je kan het ook zelf doen het is niet moeilijk mits je een multimeter hebt.
je meet eerst de accu spanning op + en - pool van de accu met alles uit.
Daarna motor starten en nog een keer meten.
In rust zou de accu (in gezonde toestand) dus met de motor uit rond de 13 volt moeten geven.
met de motor draaiend zou je een spanning van ongeveer 14,5 volt moeten krijgen, als je met draaiende motor laag in de 13 of onder 13 volt meet heb je of ergens een fikse weerstand zitten of een gare dynamo.
Dit zouden ze bij de accu boer etc. ook wel even voor je kunnen meten.
Accu kan ook een dusdanige interne weerstand leveren dat de dynamo hem niet meer goed kan bij laden dan krijg je ook brandend accu lampje.
je meet eerst de accu spanning op + en - pool van de accu met alles uit.
Daarna motor starten en nog een keer meten.
In rust zou de accu (in gezonde toestand) dus met de motor uit rond de 13 volt moeten geven.
met de motor draaiend zou je een spanning van ongeveer 14,5 volt moeten krijgen, als je met draaiende motor laag in de 13 of onder 13 volt meet heb je of ergens een fikse weerstand zitten of een gare dynamo.
Dit zouden ze bij de accu boer etc. ook wel even voor je kunnen meten.
Accu kan ook een dusdanige interne weerstand leveren dat de dynamo hem niet meer goed kan bij laden dan krijg je ook brandend accu lampje.
Anything worth doing is worth doing right!.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En is het nou ook opgelost dan? Anders is het zonde van de 51 euro
Maar neem aan dat je geen multimeter hebt liggen?

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Iemand overigens al die foto's gezien van dat ongeluk op de A59. Brrr...helemaal plat tussen twee vrachtwagens.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Als dat acculampje brandt in een bocht, is er een stekker aan je dynamo los.Ferdy schreef:ja
hoor het net op de radio, een vrouw met 3 kinderen. van achter aangereden en onder een andere vrachtwagen geschoven.... brrrMartijnG schreef:Iemand overigens al die foto's gezien van dat ongeluk op de A59. Brrr...helemaal plat tussen twee vrachtwagens.
Immer wieder die verdammte Holländer
Dat heeft ie welgeteld 1 keer gedaan en daarna niet meer...Riël schreef:Als dat acculampje brandt in een bocht, is er een stekker aan je dynamo los.Ferdy schreef:ja
Franse wagens...bah bah...
Maar goed...weer terug bij de eerste vraag...accu scoren of niet ?
Eerst laadspanning meten. Dat flikkerend lampje, al is het maar één keer, voorspelt in ieder geval niet dat alles in orde is.Ferdy schreef:Dat heeft ie welgeteld 1 keer gedaan en daarna niet meer...Riël schreef:Als dat acculampje brandt in een bocht, is er een stekker aan je dynamo los.Ferdy schreef:ja
Franse wagens...bah bah...
Maar goed...weer terug bij de eerste vraag...accu scoren of niet ?
op roald's manier dus ?Riël schreef:Eerst laadspanning meten. Dat flikkerend lampje, al is het maar één keer, voorspelt in ieder geval niet dat alles in orde is.Ferdy schreef:Dat heeft ie welgeteld 1 keer gedaan en daarna niet meer...Riël schreef:Als dat acculampje brandt in een bocht, is er een stekker aan je dynamo los.Ferdy schreef:ja
Franse wagens...bah bah...
Maar goed...weer terug bij de eerste vraag...accu scoren of niet ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Stilstaande motor 12-13V
Lopende motor 13-14V
Lopende motor 13-14V
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Vaag...MartijnG schreef:Stilstaande motor 12-13V
Lopende motor 13-14V
Thuis gemeten. 12,6V
Gestart met startkabels, spul los en daarna gemeten = 14,32V
Toen contact af, proberen te starten en weer niks.
Accu van de buurman gepakt en daarmee startte die meteen...
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
En dat is met die nieuwe accu?
Dynamo laadt dus wel bij in elk geval, dus dat zit al goed.
Heb je de complete accu verwisseld met die van je buurman?
Dynamo laadt dus wel bij in elk geval, dus dat zit al goed.
Heb je de complete accu verwisseld met die van je buurman?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Dan is t je accu.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Huh...en als je nou je eigen nieuwe accu weer terug zet start ie weer niet?
Check ff hoe sterk je accu is (in Ah). Staat erop.
Check ff hoe sterk je accu is (in Ah). Staat erop.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
als de accu helemaal verrot is kan je nog wel spanning hebben maar dat wil niet zeggen dat je ook genoeg start amperes over hebt 

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14527
- Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
- Locatie: Nieuw Vennep
- Contacteer:
Waarschijnlijk heeft die man even niet op zitten letten-Ray- schreef:hoor het net op de radio, een vrouw met 3 kinderen. van achter aangereden en onder een andere vrachtwagen geschoven.... brrrMartijnG schreef:Iemand overigens al die foto's gezien van dat ongeluk op de A59. Brrr...helemaal plat tussen twee vrachtwagens.

Waarom?? Gewoon omdat het kan!
-
- Berichten: 7739
- Lid geworden op: zo 19 jan 2003 17:51
- Car: Renault Clio III RS
- Locatie: mont chêne
Gisteren samen met Bob naar Spa geweest...Het was weer gezwellig!
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/spar ... 0231-1.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/spar ... %20209.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/spar ... %20153.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/spar ... %20140.jpg[/img]
Voor de rest:
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/sparacingfestival2010.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/spar ... 0231-1.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/spar ... %20209.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/spar ... %20153.jpg[/img]
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/spar ... %20140.jpg[/img]
Voor de rest:
[img]http://www.superkitcar.net/circuit/sparacingfestival2010.jpg[/img]
Je schrijft ze nu af op basis van kmstand. haal je de kilometers niet dan blijft de garantie. Wordt veel in amerika gebruikt maar vrij kansloos omdat de voorwaarden niet te halen zijn.
"Afhankelijk van de rijstijl gaan remblokken volgens Kwikfit zo’n veertig- tot vijftigduizend kilometer "
wat een bull, rij al 60dkm met me ds2500 blokken en sandler S schijven
wat een bull, rij al 60dkm met me ds2500 blokken en sandler S schijven

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Dan rem je als een homoPaulM schreef:"Afhankelijk van de rijstijl gaan remblokken volgens Kwikfit zo’n veertig- tot vijftigduizend kilometer "
wat een bull, rij al 60dkm met me ds2500 blokken en sandler S schijven


Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
ik rem gewoon nietLuco/Alpine-racer schreef:Dan rem je als een endeldarmridderPaulM schreef:"Afhankelijk van de rijstijl gaan remblokken volgens Kwikfit zo’n veertig- tot vijftigduizend kilometer "
wat een bull, rij al 60dkm met me ds2500 blokken en sandler S schijven![]()


Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl