ACT: Clio II
Lees veel verhalen over een stekker verbinding van de 2de verstuiver maar vind 2uurenkele reis wat teveel om om aan een stekkertje te rommelen... met evt. Teleurstelling als resultaat.
Maar weer verder zoeken dan...
Maar weer verder zoeken dan...
wat zijn zwakke punten van clio2's in het algemeen? gezien al die horror verhalen ben ik het vertrouwen in dci's een beetje kwijt....
straks koop je er 1 die goed loopt enz. en gaan die verstuivers alsnog dood. ben nu een beetje rond aan het kijken voor een 2 op lpg.
golf 3 tdi is ook al door me hoofd geschoten maarwil toch eigenlijk wel een beetje knappe mooie auto voor dagelijks.
toevallig al een hele mooie clio 2 1.6 16v gezien in geleen waar ik na het ardennenweekend wss een bezoekje aan ga brengen, is deze toevallig bekend bij iemand hier: 07-jl-bl
straks koop je er 1 die goed loopt enz. en gaan die verstuivers alsnog dood. ben nu een beetje rond aan het kijken voor een 2 op lpg.
golf 3 tdi is ook al door me hoofd geschoten maarwil toch eigenlijk wel een beetje knappe mooie auto voor dagelijks.
toevallig al een hele mooie clio 2 1.6 16v gezien in geleen waar ik na het ardennenweekend wss een bezoekje aan ga brengen, is deze toevallig bekend bij iemand hier: 07-jl-bl
-
- Car: Twingo GT
- Contacteer:
hou wel in je achterhoofd dat de slechte verhalen alleen online komen, goede verhalen worden zelden op internet gezet
dat is zeker waar..... mrja over de benzine auto's van renault hoor je dat soort gekke verhalen niet en lpg is ook niet verkeerd toch 

-
Rij zelf een DCI en hem net een andere motor laten plaatsen. Bij mijn oude zat er speling in een zuiger want de drijfaslager of pistonpen is defect!
Motor had echter inmiddels al wel 314.000km gedraaid
Verder eigenlijk nooit serieuze problemen mee gehad.
Moet zeggen dat de 1.5 dCi mij verder erg goed bevalt in de 82PK uitvoering. Lekker soepel, krachtig en vooral zuinig!
Motor had echter inmiddels al wel 314.000km gedraaid

Verder eigenlijk nooit serieuze problemen mee gehad.
Moet zeggen dat de 1.5 dCi mij verder erg goed bevalt in de 82PK uitvoering. Lekker soepel, krachtig en vooral zuinig!
dat is mooi!! ik twijfelechter nog heel erg. als het vertrouwen weg is, tsja....
gaan die verstuivers vaker stuk dan bij andere merken? Je kunt bij geen een auto er van uit gaan dat het maar heel blijft.... en elke auto heeft zijn zwakke punten.
-
- Car: R19.R
Tuurlijk, al die verstuivers maken de auto fabrikanten echt niet zelf. Volgens mij komen de meeste van Bosch. Dus als ze in een Renault stuk gaan dan gaan ze ook in een vul maar in stuk 
De meest voorkomende oorzaak dat ze stuk gaan is door vervuiling door tanken verkeerde of lage kwaliteit brandstof of het niet tijdig vervangen van het brandstof filter.
De meest voorkomende oorzaak dat ze stuk gaan is door vervuiling door tanken verkeerde of lage kwaliteit brandstof of het niet tijdig vervangen van het brandstof filter.
al gehoord hoeveel scrapnaultjes ronald binnen heeft gehad met lagerschade? heb al meer gelezen dat dit te maken heeft met wijgerende verstuivers....
overigens is de clio die ik op het oog had al verkocht dus dat scheelt weer
overigens is de clio die ik op het oog had al verkocht dus dat scheelt weer

Ronald heeft een abo op lagerschade... niet alleen bij Cliootjes, maar ook bij zichzelf, dus wat zegt dat nou?
Ronald,

Ronald,

hij heeft toch bij een renault dealer gewerkt?
ik zie vw'tjes met 380k wel is voorbij komen, meeste clio's die op mp staan hebben 250k met lagerschade....
achja, word wss toch een lpg, is overigens nog goedkoper dan diesel
ik zie vw'tjes met 380k wel is voorbij komen, meeste clio's die op mp staan hebben 250k met lagerschade....
achja, word wss toch een lpg, is overigens nog goedkoper dan diesel

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Alleen sta je elke 2 dagen te tanken ipv om de week 

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
achja als dat alles is
ben nog steeds op zoek, wie weet dat het nog wel een dci word, ik zie het wel 

nee, inderdaad, een LPG is vele malen beter en betrouwbaarder dan een diesel... 

geen id, lees verhalen over een lekkende verstuiver met als gevolg lagerschade....ik heb ook geen id...
ben er nog niet helemaal uit. heb ook al wat golfjes 3 gevonden voor een leuke prijs mrja,dan rijd ik in zo'n hok
ben er nog niet helemaal uit. heb ook al wat golfjes 3 gevonden voor een leuke prijs mrja,dan rijd ik in zo'n hok

-
- Moderator
- Car: MB
die 1.9TDI's lopen misschien niet het meest verfijnd maar ze houden het wel lang vol. Toch wel goede ervaringen mee. Die bakken van VW willen nog eens kapot gaan volgens mij en de automaten trekken het ook niet zo lang als de motor.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
die techniek heb ik wel vertrouwen in.... alleen ik wil niet de 5miljoenste zijn die in zo'n hok rijd....
vind een clio 2 veel mooier!
vind een clio 2 veel mooier!
Ik heb een vraagje over mijn Clio. Er zit nu een TecTuning schroefset onder, maar er komt een KW schroefset aan, omdat ik de kwaliteit van die TecTuning schroefset niet echt denderend vond.
Nu zag ik alleen op de website van KW Suspension dat er voor een gewone Clio 2 niet 1 maar 2 verschillende soorten zijn. Namelijk 1 met 52 mm ruimte tussen de boutgaten, en 1 met 58 mm ertussen.
Weet iemand van jullie welke van de 2 ik nodig heb of hoe ik erachter kan komen.
Ik heb een Clio 1.4 RN uit 1999.
Nu zag ik alleen op de website van KW Suspension dat er voor een gewone Clio 2 niet 1 maar 2 verschillende soorten zijn. Namelijk 1 met 52 mm ruimte tussen de boutgaten, en 1 met 58 mm ertussen.
Weet iemand van jullie welke van de 2 ik nodig heb of hoe ik erachter kan komen.
Ik heb een Clio 1.4 RN uit 1999.
Eh ja simpele, maar gewoon even opmeten? Opkrikken, wiel eraf en dan die 2 bouten aan de veerpoot, beetje inschatten wat het midden is met de centimeter en gaan. Je moet wel het verschil kunnen zien tussen 52 of 58.
Misschien als je maximaal stuur en je hoofd in de wielkast steekt, dat je het ook nog wel zonder het wiel eraf halen kan doen
Misschien als je maximaal stuur en je hoofd in de wielkast steekt, dat je het ook nog wel zonder het wiel eraf halen kan doen

Heb helaas geen krik hier, dacht dat er wel een standaard maat was voor mijn Clio
Ja vast wel, maar durf te wedden dat niemand je 1,2,3 zekerheid kan geven, verder is elke Renault met krik uitgerust, of is de jouwe al weggeroest? 
Is een werkje van 5 minuten als je het wiel eraf haalt en als je em erop laat zitten is het zelfs binnen 1 minuut gepiept als je een beetje lenig bent...

Is een werkje van 5 minuten als je het wiel eraf haalt en als je em erop laat zitten is het zelfs binnen 1 minuut gepiept als je een beetje lenig bent...
Mijn krik is naar zijn grootje, dus daarmee gaat het niet lukken. En zo onder de auto komen gaat me ook niet lukken. Nouja ik ga morgen wel ff een beetje aankloten om te zien of het wil lukken
ik rij de auto met een kant meestal op de stoep en ga dan in de goot liggen onder de auto
of ligt ie zo laag dat je er dan nog neit onder kan? 

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
Hij ligt redelijk laag en ik heb een grote neus hehe. Maar ik ga wel ff kijken met wat balkjes ofzo anders.
En anders probeer ik het gewoon als ik ze binnen heb en ze eronder laat zetten.
En anders probeer ik het gewoon als ik ze binnen heb en ze eronder laat zetten.
Tja, werken op de krik...
Ook niet echt zo'n heel briljant idee natuurlijk.
Dus van jou mag ie de krik niet gebruiken om het wiel eraf te halen?

ANWB maar ff bellen dan?
'Ja ik wil graag de boutafstand op m'n fusee weten, kunnen jullie het wiel er ff afhalen?'
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Het ging me om dit stukje 

ReneeJ schreef:Mijn krik is naar zijn grootje, dus daarmee gaat het niet lukken. En zo onder de auto komen gaat me ook niet lukken. Nouja ik ga morgen wel ff een beetje aankloten om te zien of het wil lukken
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
hoeveel verschilt een Initiale interieur van bijv een RS interieur of een standaard interieur?
-
luxe stof icm met leer(? weet niet zeker of het leer is?). ik zeg google afbeeldingen:
[img]http://images.renault1.free.fr/images/f ... iale_3.jpg[/img]
wel heel mooi
[img]http://images.renault1.free.fr/images/f ... iale_3.jpg[/img]
wel heel mooi
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Initiale heeft stof en leer, de RS leer en Alcantara.
Afhankelijk van de phase2 of phase3 werd het 'hout' uitgevoerd in donkergroen (phase2) of bruin zoals op de foto (phase3)
Initiale:
[img]http://img75.imageshack.us/img75/5179/img0695qz0.jpg[/img]
Op een frans forum hebben ze een excyclopedie gemaakt van de Clio II. Dacht dat ik die link hier al eens geplaatst had
Eens kijken of ik die nog kan vinden.
Afhankelijk van de phase2 of phase3 werd het 'hout' uitgevoerd in donkergroen (phase2) of bruin zoals op de foto (phase3)
Initiale:
[img]http://img75.imageshack.us/img75/5179/img0695qz0.jpg[/img]
Op een frans forum hebben ze een excyclopedie gemaakt van de Clio II. Dacht dat ik die link hier al eens geplaatst had

Eens kijken of ik die nog kan vinden.
Laatst gewijzigd door Adinsx op wo 20 okt 2010 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90