ACT: 5 GT Turbo
Buiten dat:
Volgens mij zijn de voornaamste redenen: het gebruik van originele sensoren en bekabeling, een betrouwbaarder systeem en het feit dat het mbv fastchip eenvoudig te herprogrammeren is.
Als ik me niet vergis is de rekensnelheid van de originele unit ook beter dan andere systemen.
Als laatste is het natuurlijk n pak goedkoper.
Volgens mij zijn de voornaamste redenen: het gebruik van originele sensoren en bekabeling, een betrouwbaarder systeem en het feit dat het mbv fastchip eenvoudig te herprogrammeren is.
Als ik me niet vergis is de rekensnelheid van de originele unit ook beter dan andere systemen.
Als laatste is het natuurlijk n pak goedkoper.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
SPI kabels en computer van een originele clio heb ik nog liggen
(van mn blauwe). dus voor in de toekomst mogelijk een optie. 

Project: GTT Blue Sport
Nou jij hebt er meer verstand van dan ik, dat is zeker! Klink mij idd als een aannemelijk verhaal zoals jij het schetst. Het is tenslotte rommel uit de jaren 60...Riël schreef:Ik heb op diverse buitenlandse fora ook nog een lijntje maar dat is erg lastigDié is natuurlijk wel érg gaaf.
Nee Matijs, ik wil het verder brengen: de GT motorafstelling is zo zuiver als de zwakste schakel.
Hoe perfect is de hele kleptiming etc met die nokkenassen, die vorm van de zuigers, die spoeling aan één kant in de cilinder etc, om er met finetuning van je mengsel profijt uit te halen? Dus niet alleen kosten/baten, ik twijfel eraan óf er extra baten zijn. Er is in ieder geval nog niemand die dat hier voor mij heeft laten zien. Volgens mij is ruwe performance van de MB setup zelfs beter dan de MPI setups. In mijn ogen is er een groot voordeel in de betere menging benzine/lucht.
Overigens kan ik er best naast zitten met mijn visie. So shoot
Maar blij te horen dat ook jij de verleiding van het Amerikaanse spruitstuk niet kan weerstaan

-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
post is wat info/foto's van dat amerikaanse spruitstuk, ben wel benieuwd nu. zijn er 5jes geleverd in amerika/canada dan?
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
in Californie zijn de AMC Alliance én de AMC Encore geleverd met de 1.4 Cléon motor. Echter door de strenge emissieeisne in californie toendertijd, zijn deze 1.4tjes uitgerust met een MPI systeem 

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Zo leer je hier nog eens wat....... 

Nou je moet mijn versie nou niet persé als dé waarheid zien 
Trouwens, Jan, we should meet

Trouwens, Jan, we should meet

Maar het mag natuurlijk welRiël schreef:Nou je moet mijn versie nou niet persé als dé waarheid zien![]()

Maargoed, het feit dat ze in de VS kennelijk winst konden behalen met MPI doet vermoeden dat er toch iets zit. De vraag is alleen of zich dit ook vertaald naar de turbo motor...
Precies. Bovendien ging het daar niet om winst maar om emissie. Nu is er tussen die twee nogal wat overlap, maar toch. Waarom er toen niet gekozen werdt voor de SPI is mij een raadsel, aangezien die later toch nog schoner dan dié mpi werd. Wellicht hadden ze een mpi systeem liggen 

Hadden we dat allemaal maar 

-
- Berichten: 283
- Lid geworden op: do 25 mei 2006 12:08
- Locatie: Sittard
Vind ik ookRiël schreef:Nou je moet mijn versie nou niet persé als dé waarheid zien
Trouwens, Jan, we should meet

Als je in één keer Pfieuwww hoort na hard door trekken
en er komt rook uit je uitlaat en je turbodrukmeter doet niks meer is je turbo dan naar de donder??
. Ben er bang voor.. r ligt nu ook een plasje olie onder t blok komt dat ook van de turbo vandaan dan?
Heb er gelukkig nog 1 in de schuur liggen maar dit is de eerste keer dat ik t meemaak zo..



Heb er gelukkig nog 1 in de schuur liggen maar dit is de eerste keer dat ik t meemaak zo..
-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ligt er niet gewoon een slang los?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Mm klinkt heel erug naar iets wat Chris ook laatst had ...bij hem was/is het idd de turbo.
Maar als ik jou was zou ik idd eerst even je ic traject bekijken
Maar als ik jou was zou ik idd eerst even je ic traject bekijken
Nee helaas.., geen losse slangen. Hij klinkt ook als een F16 ineens als hij op druk moet komen.
Kan hij ook olie lekken als er een slang los zit? (olieslang natuurlijk maar die zitten goed..).
Ik hoorde ook een licht geratel na die klap, alsof er stukjes metaal door een stofzuiger heen gingen
. Binnekort de boel opendraaien om te kijken wat het is
Kan hij ook olie lekken als er een slang los zit? (olieslang natuurlijk maar die zitten goed..).
Ik hoorde ook een licht geratel na die klap, alsof er stukjes metaal door een stofzuiger heen gingen

-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Ik weet dat ik apex verlagingsveren op mijn gt turbo heb zitten.
Hoe kom ik er nou achter hoeveel lager deze zijn?
Hoe kom ik er nou achter hoeveel lager deze zijn?
Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Zoek ff het serienummer op wat op de veer staat.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Heren,
kheb hier een gereviseerd 5 blok in de auto gelepelt. Alles aangesloten zoals het hoort maar krijg em niet aan de praat. Vanwege de beperkte tijd maar héél even kunnen zoeken. Alles gaat netjes rond maar hij wil niet aanslaan en...
Ik krijg geen vonk!
Er zit een nieuwe vliegwielsensor, bougies, magnecors, verdeelkap en rotor op.
Iemand een idee ?
kheb hier een gereviseerd 5 blok in de auto gelepelt. Alles aangesloten zoals het hoort maar krijg em niet aan de praat. Vanwege de beperkte tijd maar héél even kunnen zoeken. Alles gaat netjes rond maar hij wil niet aanslaan en...
Ik krijg geen vonk!
Er zit een nieuwe vliegwielsensor, bougies, magnecors, verdeelkap en rotor op.
Iemand een idee ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
de + niet vergeten op de Renix ??
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
geen spanning op de ontsteking?
EDIT: Ow... te lang gewacht met op Submit drukken
EDIT: Ow... te lang gewacht met op Submit drukken

Laatst gewijzigd door Haas op wo 31 mar 2010 12:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Zo Jochem een gtt minder, en een vriend van mij super blij met eentje



Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
lijkt me wel, die zilveren zal niet zo snel gaan...

Immer wieder die verdammte Holländer


Immer wieder die verdammte Holländer
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: ma 10 dec 2007 9:35
- Locatie: Leiden
Ja de zwarte ja, had die de zilvere voor dat geld mee kunnen krijgen had ik hem direct 500 meer gegevenTom schreef:de zwarte?

Clio Williams '95 & 5 GT Turbo '90 & Vw transporter '80
-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Die zilvere voor 1500 euro
Nee net niet, 10x zoveel komt eerst!
Anders kan ik hem net zo goed tegen een boom o.i.d zetten, dan krijg ik het ook van de verzekering
Maar goed, Ja de Zwarte GTT is weg .....
Ik ga er van uit dat Oscar er veel scheur/rag kilometers mee gaat maken






Nee net niet, 10x zoveel komt eerst!
Anders kan ik hem net zo goed tegen een boom o.i.d zetten, dan krijg ik het ook van de verzekering

Maar goed, Ja de Zwarte GTT is weg .....
Ik ga er van uit dat Oscar er veel scheur/rag kilometers mee gaat maken

-
- Über-Spammer
- Berichten: 14156
- Lid geworden op: do 5 apr 2001 0:00
- Locatie: Oudewater
- Contacteer:
Wat ik ooit ben vergeten is het relais achter je schut boord naast je ventilator motor .....-jo- schreef:Heren,
kheb hier een gereviseerd 5 blok in de auto gelepelt. Alles aangesloten zoals het hoort maar krijg em niet aan de praat. Vanwege de beperkte tijd maar héél even kunnen zoeken. Alles gaat netjes rond maar hij wil niet aanslaan en...
Ik krijg geen vonk!
Er zit een nieuwe vliegwielsensor, bougies, magnecors, verdeelkap en rotor op.
Iemand een idee ?
Dan doet ie ook alles behalve aanslaan
-
- Berichten: 1556
- Lid geworden op: zo 25 feb 2007 22:07
- Locatie: Bergen op Zoom
zijn de massa aansluitingen ok??
word ook regelmatig over het hoofd gezien..
word ook regelmatig over het hoofd gezien..
*RENAULT5 GT TURBO COUPE*
*F7P-T*
*F7P-T*
jeps, zowel die op de zijkant naar het schutbord/batterij als een extra op de bak, alsook de massa's van de kabelboom. Ik snap er nog effe niks van maar dat komt wel goed. Vrijdag even de complete verdeler eraf halen en het benzine traject checken.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus nu wel of geen vonk? Complete verdeler ook goed gemonteerd? Kan volgens mij een verschil inzitten van 180graden (als ik dat hier ergens een keer goed heb gelezen).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
neen, nog steeds geen vonk en wat je zegt klopt helemaal. Je kan em 180° draaien of verkeerd zetten maar dat kan je in principe ook opvangen door de bougiekabels ook 180° te draaien/versteken.
Zoals ik al zei, ik zat in tijdgebrek en zal vrijdag al die dingen wel deftig checken. Ik houd jullie op de hoogte.
Zoals ik al zei, ik zat in tijdgebrek en zal vrijdag al die dingen wel deftig checken. Ik houd jullie op de hoogte.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !