gtt tellerpaneel. maar goed, je ecu leest standaard ook uit of je rijdt of neit en daar stelt die de stappenmotor mee. maar of dat bij glenn een probleem is? dat denk ik nietjacques schreef:Werkt dat wel met de ECU? Zo ja, dan is alleen je kilometerteller het probleem. Er bestaan universele km-tellers die pulsen lezen en analoog km aanwijzen.-jo- schreef:dat was ook mijn plan, ik had een nieuwe 130 liggen maar heb die doorgespeeld aan Glen voor de 19T. Nu zit hij met het probleem dat een 19 ook met kabel is.
Ik kan je wel een voorbeeld sturen.
versnellingsbak clio rs
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
kijk daar heb ik dus wat aan!!!! in plaats van zo'n verhaal erom heen gewoon een direct antwoord.Menno schreef:heeft nou echt NIEMAND ooit eens onder de kap van een RS gekeken? Die bakken hebben allemaal een mechanische kabelaansluiting voor de teller, net als bv een clio1, en daar zit een LOS sensortje ingeduwt, voor de digitale teller. No problem dus.

bedankt,
groeten sjauws rs
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Hoho kalm aan met het taalgebruik
Iedereen probeert elkaar gewoon te helpen, een vraag is niet altijd te begrijpen als je deze typt in plaats van zegt he
Dus blijf lief voor elkaar

Iedereen probeert elkaar gewoon te helpen, een vraag is niet altijd te begrijpen als je deze typt in plaats van zegt he

Dus blijf lief voor elkaar

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Laten we het gezellig houden hier.
Jo heeft volgens mij al meerdere keren gezegd wat je moet hebben. Menno zegt iets anders dus dat maakt het een beetje onoverzichtelijk. Wellicht dat Reinier nog iets leuks te melden heeft.
Jo heeft volgens mij al meerdere keren gezegd wat je moet hebben. Menno zegt iets anders dus dat maakt het een beetje onoverzichtelijk. Wellicht dat Reinier nog iets leuks te melden heeft.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
uh, nog maar effe melden wat ik weet:
-Je hebt r5 GTT bakken, die hebben een sensor aan de zijkant erin, en zit ook een tandrad extra in de bak. Als je een ander type bak, bijv een JC5 in een r5 GTT wil gebruiken moet de bak aangepast worden: er moet een gat geboord worden, en dat tandrad erin worden geplaatst
-je hebt heel veel bakken (JB en JC) waar gewoon een kilometertellerkabel inpast. Recent verviel die mechanische kabel, en werd er een sensor op die plek gezet, die de mechanische beweging omzet in een elekctronisch signaal.
Een hoop bakken, ook eerste clio RS-en vallen te gebruiken met zowel een mechanische km kabel, als met een sensor erin.
-je hebt bakken waar geen aansluiting opzit voor km teller; in die autos krijgt de teller zijn informatie van abs sensoren. (als je zon bak koopt voor je auto met mechanische kabel, of electronisch signaal van de bak heb je dus een grote kans dat je gewoon goed kunt rijden, maar dat je km teller never nooit niet gaat werken....)
Hoe het met clio rs-en zit NA de fase 1 weet ik zo effe niet.
-Je hebt r5 GTT bakken, die hebben een sensor aan de zijkant erin, en zit ook een tandrad extra in de bak. Als je een ander type bak, bijv een JC5 in een r5 GTT wil gebruiken moet de bak aangepast worden: er moet een gat geboord worden, en dat tandrad erin worden geplaatst
-je hebt heel veel bakken (JB en JC) waar gewoon een kilometertellerkabel inpast. Recent verviel die mechanische kabel, en werd er een sensor op die plek gezet, die de mechanische beweging omzet in een elekctronisch signaal.
Een hoop bakken, ook eerste clio RS-en vallen te gebruiken met zowel een mechanische km kabel, als met een sensor erin.
-je hebt bakken waar geen aansluiting opzit voor km teller; in die autos krijgt de teller zijn informatie van abs sensoren. (als je zon bak koopt voor je auto met mechanische kabel, of electronisch signaal van de bak heb je dus een grote kans dat je gewoon goed kunt rijden, maar dat je km teller never nooit niet gaat werken....)
Hoe het met clio rs-en zit NA de fase 1 weet ik zo effe niet.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik heb een tijdje (lees.. 1 Ringweekend) gereden met een JC5 089 (dus van een RS ph.1) onder mijn 19 16V. dat past gewoon als gegoten en ook geen problemen met de teller (enkel een vette afwijking in een 19 16V maar boeie, die gebruik je op het circuit toch niet:P )
Dat van die latere type's weet ik ook zo niet, meen dat die toch wel gewoon een opnemer in de bak hebben.
latere Megane's en Scenic's (vanaf 2001 dacht ik) hebben het inderdaad niet, die hebben wel dat gat in de bak maar daar heb je niets aan. Die pakken inderdaad het snelheidssignaal van de ABS sensoren af.
Dat van die latere type's weet ik ook zo niet, meen dat die toch wel gewoon een opnemer in de bak hebben.
latere Megane's en Scenic's (vanaf 2001 dacht ik) hebben het inderdaad niet, die hebben wel dat gat in de bak maar daar heb je niets aan. Die pakken inderdaad het snelheidssignaal van de ABS sensoren af.
oei nu zijn er een paar die hetzelfde zeggen... zou het nu nog steeds een lulverhaal zijn ?
@Ronald, de 089 is gewoon het eerste type en is idd zo uitwisselbaar met de 19's en clio's. Als ik me niet vergis is het ook de bak met de langste verhoudingen maar pin me der niet op vast. Ik heb die info wel "ergens" zitten.

@Ronald, de 089 is gewoon het eerste type en is idd zo uitwisselbaar met de 19's en clio's. Als ik me niet vergis is het ook de bak met de langste verhoudingen maar pin me der niet op vast. Ik heb die info wel "ergens" zitten.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Ik weet het niet Jo.. er staat daar alleen wat ik er van weet-jo- schreef:oei nu zijn er een paar die hetzelfde zeggen... zou het nu nog steeds een lulverhaal zijn ?![]()
@Ronald, de 089 is gewoon het eerste type en is idd zo uitwisselbaar met de 19's en clio's. Als ik me niet vergis is het ook de bak met de langste verhoudingen maar pin me der niet op vast. Ik heb die info wel "ergens" zitten.

Wat betreft die overbrengingsverhoudingen, die waren wel lekker.. beetje lang inderdaad maar prima, zelfs voor een 1.8 16V

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Ze sluiten mooi op elkaar aan, dat is al heel wat
sommige bakken, ook bij renault hebben verhoudingen dat je echt dat denkt, hebben ze uberhaupt met die auto test gereden, want het slaat als een tang op een varken

sommige bakken, ook bij renault hebben verhoudingen dat je echt dat denkt, hebben ze uberhaupt met die auto test gereden, want het slaat als een tang op een varken

- Adinsx
- Berichten: 6962
- Lid geworden op: do 20 dec 2007 10:37
- Car: M4 Estate GT205
- Locatie: Oosten des lands
Ronald1916V schreef:
Ik weet het niet Jo.. er staat daar alleen wat ik er van weet, er is vast wel iemand met een RS ph.2/3 die even wil kijken of ie een snelheidsopnemer in de bak heeft zitten..
Ik heb volgens mij geen kabel zien zitten aan de bak in mijn ph3.
Zal er binnenkort eens op letten als ik ehm weer op de brug heb staan.

(schokdempers achter zijn gaar na 116.000km)
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
even aan degenen die er zoveel verstand van hebben maar toch niet precies weten welke bak er nou precies onder een clio rs fase 1 kan
,
ik heb die 129 opgehaald en die past PERFECT!!
niks geen gedonder met de kilometersensor e.d. en het rijd als een zonnetje.
hehehe
de groeten.
ik heb die 129 opgehaald en die past PERFECT!!
niks geen gedonder met de kilometersensor e.d. en het rijd als een zonnetje.
hehehe
de groeten.
Dus de jouwe is ene met een sensor en geen tellerkabel... wat hier dus al 10x gezegd is!
@renier: als ik eens ff de tijd vind zal ik m'n JC5-130 bak ff binnengooien, dan kan je eens zien of je die dingen naar km-tellerkabel kan ombouwen...
@renier: als ik eens ff de tijd vind zal ik m'n JC5-130 bak ff binnengooien, dan kan je eens zien of je die dingen naar km-tellerkabel kan ombouwen...
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Moet wel lukken, desnoods met een ander bakhuis.
[quote="Glekke"]Dus de jouwe is ene met een sensor en geen tellerkabel... wat hier dus al 10x gezegd is!
inderdaad. zoals ik het gehoord heb kan er alleen verschil zitten IN de bak. het mechanisme zeg maar. als ik de fase 1 heb lijkt me niet dat de nieuwere modellen een kabel hebben. zou niet echt logisch zijn
dus uit ervaring kan gewoon elke rs bak op elke rs ongeacht welke fase.
dit was even voor de duidelijkheid voor degenen die er al zoveel door de handen hebben gehad
groeten
inderdaad. zoals ik het gehoord heb kan er alleen verschil zitten IN de bak. het mechanisme zeg maar. als ik de fase 1 heb lijkt me niet dat de nieuwere modellen een kabel hebben. zou niet echt logisch zijn

dus uit ervaring kan gewoon elke rs bak op elke rs ongeacht welke fase.
dit was even voor de duidelijkheid voor degenen die er al zoveel door de handen hebben gehad
groeten
-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
Ja, daar zou ik dus niet vanuit gaan, als je dat niet zeker weet. En jij weet dat niet zeker.sjauws rs schreef:dus uit ervaring kan gewoon elke rs bak op elke rs ongeacht welke fase.
Zeg dan gewoon dat een JC5 129 past onder een RS fase 1, waar standaard een 089 onder zit. Dát weet je wel zeker.
[/quote]
Ja, daar zou ik dus niet vanuit gaan, als je dat niet zeker weet. En jij weet dat niet zeker.
Zeg dan gewoon dat een JC5 129 past onder een RS fase 1, waar standaard een 089 onder zit. Dát weet je wel zeker.[/quote]
JC5-089: RS ph1 172
JC5-128: RS ph2 172
JC5-129: RS 182
JC5-130: RS ragnotti/182 cup (UK versie)
zegt dit al genoeg? of moet ik het even utleggen.
de 129 (van de 182 pk,fase 3 dus) past op de 089(fase 1 172 pk).
de 128 (fase 2 172pk) is hetzelfde als de 089 (fase 1 172 pk) dus past de 129 (fase 3 182 pk) daar OOK op omdat die op de fase 1 past en de fase 1 precies hetzelfde is als de fase 2.
en de 130 is weer precies hetzelfde als de 129 dus die past ook op de 089 EN de 128.
snap je het nog
en dat met die sensors vind ik een vaag verhaal want ik heb de eerst fase rs en daar zit gewoon een digitale teller in, en geen kabel.
groeten.
Ja, daar zou ik dus niet vanuit gaan, als je dat niet zeker weet. En jij weet dat niet zeker.
Zeg dan gewoon dat een JC5 129 past onder een RS fase 1, waar standaard een 089 onder zit. Dát weet je wel zeker.[/quote]
JC5-089: RS ph1 172
JC5-128: RS ph2 172
JC5-129: RS 182
JC5-130: RS ragnotti/182 cup (UK versie)
zegt dit al genoeg? of moet ik het even utleggen.

de 129 (van de 182 pk,fase 3 dus) past op de 089(fase 1 172 pk).
de 128 (fase 2 172pk) is hetzelfde als de 089 (fase 1 172 pk) dus past de 129 (fase 3 182 pk) daar OOK op omdat die op de fase 1 past en de fase 1 precies hetzelfde is als de fase 2.
en de 130 is weer precies hetzelfde als de 129 dus die past ook op de 089 EN de 128.
snap je het nog
en dat met die sensors vind ik een vaag verhaal want ik heb de eerst fase rs en daar zit gewoon een digitale teller in, en geen kabel.
groeten.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Nu heb je wel gelijk. 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Jerry..Jerry..Jerry..Jerry..



-
- Berichten: 4222
- Lid geworden op: do 26 jul 2001 0:00
- Locatie: Hilvarenbeek
-Heb jij een 128 gezien, of in je handen gehad?sjauws rs schreef: de 128 (fase 2 172pk) is hetzelfde als de 089 (fase 1 172 pk)
en de 130 is weer precies hetzelfde als de 129 dus die past ook op de 089 EN de 128.
-Je STELT dat de 130 exact gelijk is aan de 129, hoe weet jij dat zo zeker?
Begrijp me goed, ik zeg niet bij voorbaat dat je ongelijk hebt, maar bij Renault moet je echt niet aan aannames doen.
omdat het beide de fase 3 182 pk zijn.canonballman schreef:-Heb jij een 128 gezien, of in je handen gehad?sjauws rs schreef: de 128 (fase 2 172pk) is hetzelfde als de 089 (fase 1 172 pk)
en de 130 is weer precies hetzelfde als de 129 dus die past ook op de 089 EN de 128.
-Je STELT dat de 130 exact gelijk is aan de 129, hoe weet jij dat zo zeker?
Begrijp me goed, ik zeg niet bij voorbaat dat je ongelijk hebt, maar bij Renault moet je echt niet aan aannames doen.
alleen de 130 is de UK cup versie zoals er ook staat. maar verder is ie motorisch hetzelfde. fase 3 zijn zelfde bouwjaar, gewone fase 3 en ragnotti.
-
- Berichten: 5548
- Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
- Car: Renault 19 2.0 16V
- Locatie: Zwolle
Bij Renault kun je niet echt op cijfertjes of modellen aan hoor..
Had laatst een K4M 708 1.6 16V motor nodig voor een Scenic uit 2001, op de sloperij stonden er 5 van hetzelfde bouwjaar en allemaal een K4M en allemaal net even een andere motorcode...
Verschillen leken klein en uiteindelijk een K4M 720 meegenomen maar ben er echt flink mee bezig geweest om 't allemaal bij elkaar te krijgen, wat een drama
Had laatst een K4M 708 1.6 16V motor nodig voor een Scenic uit 2001, op de sloperij stonden er 5 van hetzelfde bouwjaar en allemaal een K4M en allemaal net even een andere motorcode...
Verschillen leken klein en uiteindelijk een K4M 720 meegenomen maar ben er echt flink mee bezig geweest om 't allemaal bij elkaar te krijgen, wat een drama

we hebben het hier over rs bakken geen scenics.Ronald1916V schreef:Bij Renault kun je niet echt op cijfertjes of modellen aan hoor..
Had laatst een K4M 708 1.6 16V motor nodig voor een Scenic uit 2001, op de sloperij stonden er 5 van hetzelfde bouwjaar en allemaal een K4M en allemaal net even een andere motorcode...
Verschillen leken klein en uiteindelijk een K4M 720 meegenomen maar ben er echt flink mee bezig geweest om 't allemaal bij elkaar te krijgen, wat een drama
bij de rs lijkt het allemaal wel te passen. als ik een fase 1 heb en daar past een fase 3 bak op dan lijkt het me toch wel duidelijk of zie ik het nou echt verkeerd

-
- Berichten: 4641
- Lid geworden op: zo 29 okt 2006 14:06
- Car: R19.R
- Locatie: Assen
Je doet een aanname, zoals canonballman al zegt, je weet alleen zeker dat de 129 past op een motor waar een 089 achter gezeten heeft. De rest weet je niet 100% zeker, ik denk ook wel dat het wel zal passen, maar je weet het pas zeker als je het probeert.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
test
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Kan hier nu in gepost worden?
PM mij wanneer niet!
PM mij wanneer niet!