versnellingsbak clio rs

Hier kunnen problemen en technieken besproken worden.
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

hallo allemaal,

ik heb een clio rs uit 2000 en men bak houdt er binnenkort mee op.
zit een rouw geluidje in.
nu heb ik even rondgekeken voor een andere bak en nu kan ik een krijgen met 43000 km. is dat wat of raden jullie me dat af?

op mijn bak staat JC5 08 en dan nog een cijfer maar die kan ik niet lezen, volgens mij een 2 ofzo.
de bak die ik kan krijgen is een JC5 129. past die ook op mijn clio of niet?

groeten sjauws rs.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Als je hem kunt krijgen lijkt me het sowieso geen verkeerde deal (0) . Waarom niet gewoon reviseren? Maakt wat prijs betreft vaak niet veel uit en dan weet je iig zeker dat hij 100% goed is.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

Tom schreef:Als je hem kunt krijgen lijkt me het sowieso geen verkeerde deal (0) . Waarom niet gewoon reviseren? Maakt wat prijs betreft vaak niet veel uit en dan weet je iig zeker dat hij 100% goed is.
wat kost een gereviseerde een dan?
ik heb me laten vertellen dat ik dan rond de 1200 eurie kwijt ben.
lijkt me nogal wat duurder.
en weet je ook of diezelfde past?

groeten sjauws rs.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

ik bedoel dat je je eigen bak moet laten reviseren! Pm Reinier (cannonballman op het forum) eens voor info. Die doet niets anders dan bakken reviseren.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

ja die heb ik vanmiddag al wat gestuurd maar nog geen antwoord gekregen dus..
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

Sjauwe wissel eerst je olie eens voor nieuwe.
doe er wel de juiste renault voorgeschreven specificaties in.
das goedkoper als gelijk reviseren of vervangen.
wet je 100% zeker dat het je bak is?
die dingen zijn volgens mij redelijk bulletproof.
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

mark 5t schreef:Sjauwe wissel eerst je olie eens voor nieuwe.
doe er wel de juiste renault voorgeschreven specificaties in.
das goedkoper als gelijk reviseren of vervangen.
wet je 100% zeker dat het je bak is?
die dingen zijn volgens mij redelijk bulletproof.
heb al nieuwe olie maar het is echt een lager kun je meteen horen.
maar een bak met 43000 km is toch ook nog weinig of niet? kan ik hem beter laten reviseren? dan ben je wel 1200 in het achter. dan ruil je je oude in en krijg je een gereviseerde bak terug. hebben ze mij verteld in ieder geval.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Niet als je JE EIGEN bak laar reviseren. Dan wordt vervangen wat nodig is en betaal je wat nodig is. Enige nadeel natuurlijk is dat je wat langer zonder auto zit.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

okee. dan zou ik die andere ook kunnen laten reviseren en hier nog tijdje mee door rijden. zit ik niet zonder auto.
ik zal even nadenken wat ik ga doen. in ieder geval bedankt voor de info.

groeten sjauws rs.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

Wat moet die ander kosten dan? Als het niet te gek is zou ik die er gewoon onder hangen. Er gaat niet zomaar wat stuk in je bak dus zal er vast meer aan de hand zijn....
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

300 eurie.

vind ik weinig geld en zoals je al zegt er gaat niet meteen wat stuk. dus ik wou hem er zo onder hangen. kan best toch?
43000 km, vind ik nog nieuw.

groeten sjauws rs.
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

probleem is dat je het nooit weet (en dat je nooit weet of de km stand klopt). bij de een is een bak na 2 ton nog perfect, de ander heeft hem in 20k naar zijn grootje. 300 is idd niet veel. Verdacht weinig zelfs......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

Tom schreef:probleem is dat je het nooit weet (en dat je nooit weet of de km stand klopt). bij de een is een bak na 2 ton nog perfect, de ander heeft hem in 20k naar zijn grootje. 300 is idd niet veel. Verdacht weinig zelfs......
ze hebben de auto gebruikt voor de racerij dus hadden ze aan de versnellingsbak niks. hebben er zo'n speciale racebak achter gedrukt.
hij mailde me ook met een mailadres met race erin dus dat geloof ik wel.
maar weet jij ook of die code op mijn clio past? dan weet ik of ik hem kan halen.

groeten sjauws rs.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

voor 300 eurie met die km stand gewoon doen dacht ik zo.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

hey, jullie vergeten wel iets heel belangrijk (~)

de JC5-129 is een bak van een 182, wat evenveel betekent als een digitale aansluiting voor de tellerbak.

Jouw ph1 bak heeft een kabelaansluiting want dat is het eerste type JC5-089

Renier vertelde me dat het mogelijk is om dit om te bouwen naar kabel maar goedkoop is dat zeker niet. Verder past de bak gewoon op jouw clio.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Kan er niet een keer een lijst worden gemaakt met al die bakcodes en op welke auto ze passen?

Goed tip overigens Jo (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

internals uitwisselen? of de het gedeelte van de 172 bak met telleraandrijving gebruiken in de 182 bak? moet kunnen toch :)
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

tutuur schreef:internals uitwisselen? of de het gedeelte van de 172 bak met telleraandrijving gebruiken in de 182 bak? moet kunnen toch :)
hmmzzz,

nu zeg je evenveel als: Renier, je bent uit je nek aan het lullen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

MartijnG schreef:Kan er niet een keer een lijst worden gemaakt met al die bakcodes en op welke auto ze passen?

Goed tip overigens Jo (Y)
niet moeilijk,

JC5-089: RS ph1 172
JC5-128: RS ph2 172
JC5-129: RS 182
JC5-130: RS ragnotti/182 cup (UK versie)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

oftewel het gaat niet lukken.
ik wil er niet teveel aan veranderen.
wil men oude eronder wegpakken en de nieuwe er zon onder plaatsen zonder veranderingen.
maar dan past toch zeker wel een JC5 128,fase 2.

en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen :p

groeten sjauws rs.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Al deze bakken passen op je motor maar daar gaat het niet om. Je hebt gewoon eentje nodig met kabelvoering.
sjauws rs schreef:en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen :p
Is dat een strikvraag ofzo ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hee Jo past die digitale aansluiting van een RS bak op een GTT kilometer teller?
maw werkt dit 1 op 1 ?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Zelf heb ik er geen ervaring mee maar ja, het schijnt te werken. Het enige wat er moet gebeuren is een smallere pasbus bijplaatsen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok dat lukt me wel denk ik.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

dat was ook mijn plan, ik had een nieuwe 130 liggen maar heb die doorgespeeld aan Glen voor de 19T. Nu zit hij met het probleem dat een 19 ook met kabel is.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

-jo- schreef:Al deze bakken passen op je motor maar daar gaat het niet om. Je hebt gewoon eentje nodig met kabelvoering.
sjauws rs schreef:en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen :p
Is dat een strikvraag ofzo ?
ja en welke zijn dan met kabelvoering?
ik moet gewoon een bak hebben die zo onder die van mij past zonder aanpassingen. De JC5 089 sowieso maar past de JC5 128 van de fase 2 ook? dan weet ik welke codes ik moet doorgeven want er is een bezig voor mij een bak te zoeken.

is die vraag nou zo moeilijk?

en nee dat is geen strikvraag heb er geen bal verstand van.



groeten sjauws rs
jacques
Berichten: 2475
Lid geworden op: ma 27 feb 2006 12:01
Locatie: Roelofarendsveen

-jo- schreef:dat was ook mijn plan, ik had een nieuwe 130 liggen maar heb die doorgespeeld aan Glen voor de 19T. Nu zit hij met het probleem dat een 19 ook met kabel is.
Werkt dat wel met de ECU? Zo ja, dan is alleen je kilometerteller het probleem. Er bestaan universele km-tellers die pulsen lezen en analoog km aanwijzen.
Ik kan je wel een voorbeeld sturen.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

sjauws rs schreef:en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen :p
sjauws rs schreef:is die vraag nou zo moeilijk?

en nee dat is geen strikvraag heb er geen bal verstand van.
weet je, neen... ik ben plots niet meer zeker. Zoek het zelf maar uit.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
sjauws rs
Berichten: 25
Lid geworden op: di 2 feb 2010 15:17
Locatie: garyp

-jo- schreef:
sjauws rs schreef:en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen :p
sjauws rs schreef:is die vraag nou zo moeilijk?

en nee dat is geen strikvraag heb er geen bal verstand van.
weet je, neen... ik ben plots niet meer zeker. Zoek het zelf maar uit.
ik heb het al uitgezocht en ik heb een fase 1 maar wel een digitale teller aansluiting dus het past WEL!!

groeten sjauws rs.
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

nou, succes dan :~

Binnenkort zien we hem dan wel in de markt staan.

[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/JC5%20clio%20RS/th_HPIM0398.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

was dat voor mooi bakkie jo?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

JC5-130 ragnotti, iets kortere verhouding.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Menno
Berichten: 6437
Lid geworden op: ma 2 apr 2001 0:00
Locatie: ZutFun

heeft nou echt NIEMAND ooit eens onder de kap van een RS gekeken? Die bakken hebben allemaal een mechanische kabelaansluiting voor de teller, net als bv een clio1, en daar zit een LOS sensortje ingeduwt, voor de digitale teller. No problem dus.
rev it like a rental
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

ok dus een gtt sensor past niet plug and play?
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Menno schreef:heeft nou echt NIEMAND ooit eens onder de kap van een RS gekeken? Die bakken hebben allemaal een mechanische kabelaansluiting voor de teller, net als bv een clio1, en daar zit een LOS sensortje ingeduwt, voor de digitale teller. No problem dus.
niet mee eens, heb hier een nieuwe 130 liggen. Trouwens, search even op clio sport.net, daar staat ook heel veel beschreven.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Plaats reactie