versnellingsbak clio rs
hallo allemaal,
ik heb een clio rs uit 2000 en men bak houdt er binnenkort mee op.
zit een rouw geluidje in.
nu heb ik even rondgekeken voor een andere bak en nu kan ik een krijgen met 43000 km. is dat wat of raden jullie me dat af?
op mijn bak staat JC5 08 en dan nog een cijfer maar die kan ik niet lezen, volgens mij een 2 ofzo.
de bak die ik kan krijgen is een JC5 129. past die ook op mijn clio of niet?
groeten sjauws rs.
ik heb een clio rs uit 2000 en men bak houdt er binnenkort mee op.
zit een rouw geluidje in.
nu heb ik even rondgekeken voor een andere bak en nu kan ik een krijgen met 43000 km. is dat wat of raden jullie me dat af?
op mijn bak staat JC5 08 en dan nog een cijfer maar die kan ik niet lezen, volgens mij een 2 ofzo.
de bak die ik kan krijgen is een JC5 129. past die ook op mijn clio of niet?
groeten sjauws rs.
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Als je hem kunt krijgen lijkt me het sowieso geen verkeerde deal
. Waarom niet gewoon reviseren? Maakt wat prijs betreft vaak niet veel uit en dan weet je iig zeker dat hij 100% goed is.

Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
wat kost een gereviseerde een dan?Tom schreef:Als je hem kunt krijgen lijkt me het sowieso geen verkeerde deal. Waarom niet gewoon reviseren? Maakt wat prijs betreft vaak niet veel uit en dan weet je iig zeker dat hij 100% goed is.
ik heb me laten vertellen dat ik dan rond de 1200 eurie kwijt ben.
lijkt me nogal wat duurder.
en weet je ook of diezelfde past?
groeten sjauws rs.
Sjauwe wissel eerst je olie eens voor nieuwe.
doe er wel de juiste renault voorgeschreven specificaties in.
das goedkoper als gelijk reviseren of vervangen.
wet je 100% zeker dat het je bak is?
die dingen zijn volgens mij redelijk bulletproof.
doe er wel de juiste renault voorgeschreven specificaties in.
das goedkoper als gelijk reviseren of vervangen.
wet je 100% zeker dat het je bak is?
die dingen zijn volgens mij redelijk bulletproof.
heb al nieuwe olie maar het is echt een lager kun je meteen horen.mark 5t schreef:Sjauwe wissel eerst je olie eens voor nieuwe.
doe er wel de juiste renault voorgeschreven specificaties in.
das goedkoper als gelijk reviseren of vervangen.
wet je 100% zeker dat het je bak is?
die dingen zijn volgens mij redelijk bulletproof.
maar een bak met 43000 km is toch ook nog weinig of niet? kan ik hem beter laten reviseren? dan ben je wel 1200 in het achter. dan ruil je je oude in en krijg je een gereviseerde bak terug. hebben ze mij verteld in ieder geval.
Wat moet die ander kosten dan? Als het niet te gek is zou ik die er gewoon onder hangen. Er gaat niet zomaar wat stuk in je bak dus zal er vast meer aan de hand zijn....
-
- Moderator
- Berichten: 25344
- Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
- Car: MB
- Locatie: 's-Hertogenbosch
probleem is dat je het nooit weet (en dat je nooit weet of de km stand klopt). bij de een is een bak na 2 ton nog perfect, de ander heeft hem in 20k naar zijn grootje. 300 is idd niet veel. Verdacht weinig zelfs......
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
ze hebben de auto gebruikt voor de racerij dus hadden ze aan de versnellingsbak niks. hebben er zo'n speciale racebak achter gedrukt.Tom schreef:probleem is dat je het nooit weet (en dat je nooit weet of de km stand klopt). bij de een is een bak na 2 ton nog perfect, de ander heeft hem in 20k naar zijn grootje. 300 is idd niet veel. Verdacht weinig zelfs......
hij mailde me ook met een mailadres met race erin dus dat geloof ik wel.
maar weet jij ook of die code op mijn clio past? dan weet ik of ik hem kan halen.
groeten sjauws rs.
voor 300 eurie met die km stand gewoon doen dacht ik zo.
hey, jullie vergeten wel iets heel belangrijk
de JC5-129 is een bak van een 182, wat evenveel betekent als een digitale aansluiting voor de tellerbak.
Jouw ph1 bak heeft een kabelaansluiting want dat is het eerste type JC5-089
Renier vertelde me dat het mogelijk is om dit om te bouwen naar kabel maar goedkoop is dat zeker niet. Verder past de bak gewoon op jouw clio.

de JC5-129 is een bak van een 182, wat evenveel betekent als een digitale aansluiting voor de tellerbak.
Jouw ph1 bak heeft een kabelaansluiting want dat is het eerste type JC5-089
Renier vertelde me dat het mogelijk is om dit om te bouwen naar kabel maar goedkoop is dat zeker niet. Verder past de bak gewoon op jouw clio.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Kan er niet een keer een lijst worden gemaakt met al die bakcodes en op welke auto ze passen?
Goed tip overigens Jo
Goed tip overigens Jo

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
internals uitwisselen? of de het gedeelte van de 172 bak met telleraandrijving gebruiken in de 182 bak? moet kunnen toch 

hmmzzz,tutuur schreef:internals uitwisselen? of de het gedeelte van de 172 bak met telleraandrijving gebruiken in de 182 bak? moet kunnen toch
nu zeg je evenveel als: Renier, je bent uit je nek aan het lullen.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
niet moeilijk,MartijnG schreef:Kan er niet een keer een lijst worden gemaakt met al die bakcodes en op welke auto ze passen?
Goed tip overigens Jo
JC5-089: RS ph1 172
JC5-128: RS ph2 172
JC5-129: RS 182
JC5-130: RS ragnotti/182 cup (UK versie)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
oftewel het gaat niet lukken.
ik wil er niet teveel aan veranderen.
wil men oude eronder wegpakken en de nieuwe er zon onder plaatsen zonder veranderingen.
maar dan past toch zeker wel een JC5 128,fase 2.
en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen
groeten sjauws rs.
ik wil er niet teveel aan veranderen.
wil men oude eronder wegpakken en de nieuwe er zon onder plaatsen zonder veranderingen.
maar dan past toch zeker wel een JC5 128,fase 2.
en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen

groeten sjauws rs.
Al deze bakken passen op je motor maar daar gaat het niet om. Je hebt gewoon eentje nodig met kabelvoering.
Is dat een strikvraag ofzo ?sjauws rs schreef:en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen![]()
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
hee Jo past die digitale aansluiting van een RS bak op een GTT kilometer teller?
maw werkt dit 1 op 1 ?
maw werkt dit 1 op 1 ?
ok dat lukt me wel denk ik.
ja en welke zijn dan met kabelvoering?-jo- schreef:Al deze bakken passen op je motor maar daar gaat het niet om. Je hebt gewoon eentje nodig met kabelvoering.
Is dat een strikvraag ofzo ?sjauws rs schreef:en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen![]()
ik moet gewoon een bak hebben die zo onder die van mij past zonder aanpassingen. De JC5 089 sowieso maar past de JC5 128 van de fase 2 ook? dan weet ik welke codes ik moet doorgeven want er is een bezig voor mij een bak te zoeken.
is die vraag nou zo moeilijk?
en nee dat is geen strikvraag heb er geen bal verstand van.
groeten sjauws rs
Werkt dat wel met de ECU? Zo ja, dan is alleen je kilometerteller het probleem. Er bestaan universele km-tellers die pulsen lezen en analoog km aanwijzen.-jo- schreef:dat was ook mijn plan, ik had een nieuwe 130 liggen maar heb die doorgespeeld aan Glen voor de 19T. Nu zit hij met het probleem dat een 19 ook met kabel is.
Ik kan je wel een voorbeeld sturen.
sjauws rs schreef:en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen![]()
weet je, neen... ik ben plots niet meer zeker. Zoek het zelf maar uit.sjauws rs schreef:is die vraag nou zo moeilijk?
en nee dat is geen strikvraag heb er geen bal verstand van.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
ik heb het al uitgezocht en ik heb een fase 1 maar wel een digitale teller aansluiting dus het past WEL!!-jo- schreef:sjauws rs schreef:en weet je zeker dat ik een JC5 089 heb? omdat ik het laatste nummer namelijk niet kon lezen
weet je, neen... ik ben plots niet meer zeker. Zoek het zelf maar uit.sjauws rs schreef:is die vraag nou zo moeilijk?
en nee dat is geen strikvraag heb er geen bal verstand van.
groeten sjauws rs.
nou, succes dan
Binnenkort zien we hem dan wel in de markt staan.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/JC5%20clio%20RS/th_HPIM0398.jpg[/img]

Binnenkort zien we hem dan wel in de markt staan.
[img]http://i224.photobucket.com/albums/dd11/joke222/JC5%20clio%20RS/th_HPIM0398.jpg[/img]
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
was dat voor mooi bakkie jo?
heeft nou echt NIEMAND ooit eens onder de kap van een RS gekeken? Die bakken hebben allemaal een mechanische kabelaansluiting voor de teller, net als bv een clio1, en daar zit een LOS sensortje ingeduwt, voor de digitale teller. No problem dus.
rev it like a rental
ok dus een gtt sensor past niet plug and play?
niet mee eens, heb hier een nieuwe 130 liggen. Trouwens, search even op clio sport.net, daar staat ook heel veel beschreven.Menno schreef:heeft nou echt NIEMAND ooit eens onder de kap van een RS gekeken? Die bakken hebben allemaal een mechanische kabelaansluiting voor de teller, net als bv een clio1, en daar zit een LOS sensortje ingeduwt, voor de digitale teller. No problem dus.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !