strippen

Alles wat te maken heeft met plaatwerkerij en het interieur
Plaats reactie
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

Ik had hier een vraagje aan jullie. 14 maart is het sprinten geblazen op zandvoort .Maar heb nu de vraag ik heb een clio 1.8 16v uit 92 en ik heb al het interieur banken bitume enzo eruit gehaald zijn er nog meer opties wat gewicht is wat eraf of uitkan. Of zijn er mischien kleine dingetjes die ik kan doen om mijn vermogen beter te benutten zoals een vaste stang plaatsen op de plek van de middelste motorsteun zodat het vermogen beter benut word op de wielen. wie o wie heb er nog tips voor me???????????
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

denk niet dat die vaste stang veel gaat helpen :lol:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

vervang de stoelen voor kuipjes, dan heb je het je het meeste gewicht er wel uit. Mocht je nog lichter willen dan moet je opzoek naar kunststof plaatwerk (motorkap,deuren, achterklep, enz.)

beter kan je je tijd stoppen in betere schokbrekers en vermogen.
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

Martijn Kool schreef:denk niet dat die vaste stang veel gaat helpen :lol:

waarom zou die stang niet helpen??
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Geert schreef:vervang de stoelen voor kuipjes, dan heb je het je het meeste gewicht er wel uit. Mocht je nog lichter willen dan moet je opzoek naar kunststof plaatwerk (motorkap,deuren, achterklep, enz.)

beter kan je je tijd stoppen in betere schokbrekers en vermogen.
Inderdaad.. die stoelen wegen het meeste, voor de rest zit er niet zo gek veel in..

Die motor is wel goed losgereden aangezien de vorige eigenaar er ook heel wat circuitdagen mee gereden heeft :p

Die stang, kun je proberen.. denk dat het vooral heel wat meer snelheidsbeleving geeft, kortom.. je hebt je zelf er alleen maar mee :D
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

Denk dat je met sprinten met name ook veel kunt winnen aan reactietijd en snel weg komen. Daarop oefenen lijkt me ook wel een goed idee.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

dat oefenen zit wel goed;) vorig jaar was mijn snelste reactie tijd 0,9 sec en de langzaamste rond de 25
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

25 sec reactietijd vind ik nou niet bepaald een prestatie om trotst op te zijn (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

sorry bedoel 0,25;)
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

in dat opzicht. Volgens mij is ,25 sneller dan ,9 (0)
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dat kan sneller :smile:

Bij AutoMania afgelopen jaar zat ik telkens rond de 0,1...en dat was de eerste keer dat ik ooit ging sprinten. Het was ook eigenlijk meer gokken op groen dan wat anders hoor :lol:

Volgens mij was jij daarook met de sprint? Blauwe Clio 16v toch?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Iemand toevallig een idee wat die standaard stoelen eigenlijk wegen van de clio 16v.. nu we het er toch over hebben ^^
Ronald1916V
Berichten: 5548
Lid geworden op: za 6 aug 2005 18:12
Car: Renault 19 2.0 16V
Locatie: Zwolle

Rick16v schreef:Iemand toevallig een idee wat die standaard stoelen eigenlijk wegen van de clio 16v.. nu we het er toch over hebben ^^
Geen idee, weet wel dat mijn Sparco stoelen 8,8kg wegen p/s... en die voelen een stuk minder zwaar aan dan dat lederen bankstel wat er origineel in zit :p
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

MartijnG schreef:Dat kan sneller :smile:

Bij AutoMania afgelopen jaar zat ik telkens rond de 0,1...en dat was de eerste keer dat ik ooit ging sprinten. Het was ook eigenlijk meer gokken op groen dan wat anders hoor :lol:

Volgens mij was jij daarook met de sprint? Blauwe Clio 16v toch?
dat was ik jah maar daar ging het wat minder met de reactie tijd en het was er veel te warm om te rijden.Maar heb 4 dagen lang me wel uitgeleefd op de sprintbaan :smile:
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

zijruiten vervangen door plexiglas
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nee joost geen plexiglas levensgevaarlijk (N)

LEXAAN (Y) (oftewel polycarbonaat)
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

ik heb vandaag zojuist 4 slicks op de kop getikt voor weinig nu nog 2 velgen en dan gaan:D
Joost van der Hammen
Berichten: 2474
Lid geworden op: ma 23 jun 2008 21:11
Locatie: Bodegraven
Contacteer:

mark 5t schreef:nee joost geen plexiglas levensgevaarlijk (N)

LEXAAN (Y) (oftewel polycarbonaat)
wist ik.........
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

wat voor slicks speedy en wat voor maat?
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

het merk weet ik niet moet k nog ff vragen en ze zijn voor 14 inch velgen ben nu aan het kijken of ik ergens voor weinig nog een alu tankje kan kopen.Kan de huidige tank eraf zal ook wel al een patij gewicht schelen .Mensen nog tips eigenlijk verdeR??????????
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Hangt die 2.0 16v twin-Turbo met NOS er al in? :smile:
5 GT Turbo '88 GT5
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

nope dat is me andere auto en het worden waarschijnlijk 2 rotrex turbochargers .
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

speedyclio16v schreef:het merk weet ik niet moet k nog ff vragen en ze zijn voor 14 inch velgen ben nu aan het kijken of ik ergens voor weinig nog een alu tankje kan kopen.Kan de huidige tank eraf zal ook wel al een patij gewicht schelen .Mensen nog tips eigenlijk verdeR??????????
huidige tank is kunststof, zo heel veel lichter wordt dat niet denk ik. je zou de reservetank kunnen verwijderen eventueel.

ik heb ook plannen, 2 compressors, twee t4 turbos en NOS op mn 1.4 8v gtt blok. maak er direct een 1.4 16v van denk ik met waterinjectie. :P

ghehe grapje uiteraard maar je gaat hetzelfde doen als Menno? ben benieuwd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
speedyclio16v
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 25 mar 2009 21:25
Locatie: rijswijk
Contacteer:

dat word denk ik wel zo ong hetzelfde als menno maar dan in een 16v inplaats van een 5je en hopelijk dat ik wel zo'n beetje aan het zelfde vermogen kom.En de auto zo stil mogelijk houden alleen je hoort em als het gas pedaal ingetrapt word
Plaats reactie