strippen
-
- Contacteer:
Ik had hier een vraagje aan jullie. 14 maart is het sprinten geblazen op zandvoort .Maar heb nu de vraag ik heb een clio 1.8 16v uit 92 en ik heb al het interieur banken bitume enzo eruit gehaald zijn er nog meer opties wat gewicht is wat eraf of uitkan. Of zijn er mischien kleine dingetjes die ik kan doen om mijn vermogen beter te benutten zoals een vaste stang plaatsen op de plek van de middelste motorsteun zodat het vermogen beter benut word op de wielen. wie o wie heb er nog tips voor me???????????
-
denk niet dat die vaste stang veel gaat helpen 

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
vervang de stoelen voor kuipjes, dan heb je het je het meeste gewicht er wel uit. Mocht je nog lichter willen dan moet je opzoek naar kunststof plaatwerk (motorkap,deuren, achterklep, enz.)
beter kan je je tijd stoppen in betere schokbrekers en vermogen.
-
- Contacteer:
Martijn Kool schreef:denk niet dat die vaste stang veel gaat helpen
waarom zou die stang niet helpen??
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Inderdaad.. die stoelen wegen het meeste, voor de rest zit er niet zo gek veel in..Geert schreef:vervang de stoelen voor kuipjes, dan heb je het je het meeste gewicht er wel uit. Mocht je nog lichter willen dan moet je opzoek naar kunststof plaatwerk (motorkap,deuren, achterklep, enz.)
Die motor is wel goed losgereden aangezien de vorige eigenaar er ook heel wat circuitdagen mee gereden heeft

Die stang, kun je proberen.. denk dat het vooral heel wat meer snelheidsbeleving geeft, kortom.. je hebt je zelf er alleen maar mee

-
- Contacteer:
dat oefenen zit wel goed;) vorig jaar was mijn snelste reactie tijd 0,9 sec en de langzaamste rond de 25
-
- Contacteer:
sorry bedoel 0,25;)
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Dat kan sneller
Bij AutoMania afgelopen jaar zat ik telkens rond de 0,1...en dat was de eerste keer dat ik ooit ging sprinten. Het was ook eigenlijk meer gokken op groen dan wat anders hoor
Volgens mij was jij daarook met de sprint? Blauwe Clio 16v toch?

Bij AutoMania afgelopen jaar zat ik telkens rond de 0,1...en dat was de eerste keer dat ik ooit ging sprinten. Het was ook eigenlijk meer gokken op groen dan wat anders hoor

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Iemand toevallig een idee wat die standaard stoelen eigenlijk wegen van de clio 16v.. nu we het er toch over hebben ^^
-
- Car: Renault 19 2.0 16V
Geen idee, weet wel dat mijn Sparco stoelen 8,8kg wegen p/s... en die voelen een stuk minder zwaar aan dan dat lederen bankstel wat er origineel in zitRick16v schreef:Iemand toevallig een idee wat die standaard stoelen eigenlijk wegen van de clio 16v.. nu we het er toch over hebben ^^

-
- Contacteer:
dat was ik jah maar daar ging het wat minder met de reactie tijd en het was er veel te warm om te rijden.Maar heb 4 dagen lang me wel uitgeleefd op de sprintbaanMartijnG schreef:Dat kan sneller![]()
Bij AutoMania afgelopen jaar zat ik telkens rond de 0,1...en dat was de eerste keer dat ik ooit ging sprinten. Het was ook eigenlijk meer gokken op groen dan wat anders hoor![]()

-
- Contacteer:
zijruiten vervangen door plexiglas
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
nee joost geen plexiglas levensgevaarlijk
LEXAAN
(oftewel polycarbonaat)

LEXAAN

-
- Contacteer:
ik heb vandaag zojuist 4 slicks op de kop getikt voor weinig nu nog 2 velgen en dan gaan:D
-
- Contacteer:
wist ik.........mark 5t schreef:nee joost geen plexiglas levensgevaarlijk![]()
LEXAAN(oftewel polycarbonaat)
Renault 5 gt turbo 1985. Renault 5RS 2.0l 16V turbo 1985. Clio mk2 RS172
wat voor slicks speedy en wat voor maat?
-
- Contacteer:
het merk weet ik niet moet k nog ff vragen en ze zijn voor 14 inch velgen ben nu aan het kijken of ik ergens voor weinig nog een alu tankje kan kopen.Kan de huidige tank eraf zal ook wel al een patij gewicht schelen .Mensen nog tips eigenlijk verdeR??????????
-
- Contacteer:
nope dat is me andere auto en het worden waarschijnlijk 2 rotrex turbochargers .
-
huidige tank is kunststof, zo heel veel lichter wordt dat niet denk ik. je zou de reservetank kunnen verwijderen eventueel.speedyclio16v schreef:het merk weet ik niet moet k nog ff vragen en ze zijn voor 14 inch velgen ben nu aan het kijken of ik ergens voor weinig nog een alu tankje kan kopen.Kan de huidige tank eraf zal ook wel al een patij gewicht schelen .Mensen nog tips eigenlijk verdeR??????????
ik heb ook plannen, 2 compressors, twee t4 turbos en NOS op mn 1.4 8v gtt blok. maak er direct een 1.4 16v van denk ik met waterinjectie.

ghehe grapje uiteraard maar je gaat hetzelfde doen als Menno? ben benieuwd
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Contacteer:
dat word denk ik wel zo ong hetzelfde als menno maar dan in een 16v inplaats van een 5je en hopelijk dat ik wel zo'n beetje aan het zelfde vermogen kom.En de auto zo stil mogelijk houden alleen je hoort em als het gas pedaal ingetrapt word