ACT: Clio II
godver... en dat gaat nog wel zo lekker.... 

kan er mij soms iemand vertellen waar de stuurbekrachtigingsolie zit bij een clio II phaseII 1.6 16V uit 2002?
volgens het instructie-boekje zou er een reservoirtje tussen de remolie en de koelvloeistof moeten zitten, maar ik heb dat niet! stuurbekrachtiging heb ik wel.
dit is ook het geval voor de auto van mijn vriendin (clio II phase II 1.2 uit 2004)
alvast bedankt!
Jens
volgens het instructie-boekje zou er een reservoirtje tussen de remolie en de koelvloeistof moeten zitten, maar ik heb dat niet! stuurbekrachtiging heb ik wel.
dit is ook het geval voor de auto van mijn vriendin (clio II phase II 1.2 uit 2004)
alvast bedankt!
Jens
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Heb je geen electronische stuurbekrachtiging?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
dat zou wel al veel duidelijk maken...
ik ben een beetje in de war door het instructie-boekje
was misschien een beetje domme vraag van mij.
bedankt!!
ik ben een beetje in de war door het instructie-boekje
was misschien een beetje domme vraag van mij.
bedankt!!
- Adinsx
- Car: M4 Estate GT205
Simpel te testen.
Start de auto en laat deze stationair lopen. Draai het stuur maximaal om, je zou nu de motor in toeren iets terug moeten horen vallen, omdat de pomp meer druk moet leveren.
Zo niet -> elektrische bekrachtiging.
Start de auto en laat deze stationair lopen. Draai het stuur maximaal om, je zou nu de motor in toeren iets terug moeten horen vallen, omdat de pomp meer druk moet leveren.
Zo niet -> elektrische bekrachtiging.
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
zal wel electrisch zijn, heb ik ook 
je kunt het ook handig zien van onder de auto, er zitten dan geen hydraulische leidingen aan uiteraard. Ook heb je geen pomp zitten helemaal onder aan de voorzijde van het blok op je multiriem en ook geen pomp links voor je linkervoorwiel (electr - hydraulisch)

je kunt het ook handig zien van onder de auto, er zitten dan geen hydraulische leidingen aan uiteraard. Ook heb je geen pomp zitten helemaal onder aan de voorzijde van het blok op je multiriem en ook geen pomp links voor je linkervoorwiel (electr - hydraulisch)
iss inderdaad elektrische stuurbekrachtiging!!
bedankt voor de oplossing van m'n raadsel
bedankt voor de oplossing van m'n raadsel
jow, ik zit te kijken voor een auto erbij, namelijk een clio2. Wat zijn de aankooptips voor de clio 2?
wat ik zoek is:
- clio 2 ph2
- 1.2/1.4/1.6 (1.2 beetje pittig of niet te branden?)
- liefst een zwarte
- met trekhaak
- 5 deurs
rond de 4k?
zoek dus beetje zuinige, normaal woon werk verkeer auto, clio 16v is dan voor de fun
tips iemand?
wat ik zoek is:
- clio 2 ph2
- 1.2/1.4/1.6 (1.2 beetje pittig of niet te branden?)
- liefst een zwarte
- met trekhaak
- 5 deurs
rond de 4k?
zoek dus beetje zuinige, normaal woon werk verkeer auto, clio 16v is dan voor de fun

tips iemand?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
- Adinsx
Ik moest vandaag een paar keer op en neer kachelen met m'n vriendin's Twingo II.
Rijdt lekker, maar ook met de 1.2 16v mis je dan wat. Was gewend aan het begin van de invoegstrook de 120 al te halen. Maar dat valt even vies tegen.
Heb zelfs een stoplichtsprintje tegen een Golf IV moeten laten gaan
Ik zou voor minimaal de 1.4 16v gaan. Dat gaat met 95pk wat beter vooruit
Rijdt lekker, maar ook met de 1.2 16v mis je dan wat. Was gewend aan het begin van de invoegstrook de 120 al te halen. Maar dat valt even vies tegen.
Heb zelfs een stoplichtsprintje tegen een Golf IV moeten laten gaan

Ik zou voor minimaal de 1.4 16v gaan. Dat gaat met 95pk wat beter vooruit

http://link.marktplaats.nl/315129011
deze heeft me aandacht, maar is eigenaar vanaf 11 september 2009.
"Heeft me nooit in de steek gelaten!! "
snap ik in die 3 maanden
is deze bekend toevallig?
deze heeft me aandacht, maar is eigenaar vanaf 11 september 2009.
"Heeft me nooit in de steek gelaten!! "
snap ik in die 3 maanden

is deze bekend toevallig?

Clio I 1.8 16v Ph II '95 & Clio II 1.6 16v Ph II '03 Initiale Paris & Clio III 2.0 16v Ph I '06 RS || mijn auto onderhoud website: https://www.beheerjeonderhoud.nl
hehe idd, dat ziet er niet uit 

heb vroeger altijd met de 1.2 (geen 16V) gereden, toen dacht ik altijd "leuk bakje, trekt toch nog redelijk goed"
nu heb ik de 1.6 16V, als ik nu nog eens terug met de 1.2 rij denk ik "bagger-auto"
ik zou minimaal voor de 1.4 16v gaan, die is 95PK en de 1.6 16V is er 108, is toch niet zo een groot verschil lijkt me zo
nu heb ik de 1.6 16V, als ik nu nog eens terug met de 1.2 rij denk ik "bagger-auto"
ik zou minimaal voor de 1.4 16v gaan, die is 95PK en de 1.6 16V is er 108, is toch niet zo een groot verschil lijkt me zo
ja wil ook minimaal een 1.4
- Adinsx
Ik vond mijn R19 1.4 met maarliefst 58pk's ook heel wat hoor.dukkha schreef:heb vroeger altijd met de 1.2 (geen 16V) gereden, toen dacht ik altijd "leuk bakje, trekt toch nog redelijk goed"
Als ik af en toe het 'klokje rond' filmpje op Autoweek.nl nog eens terugkijk schaam ik me voor mijn uitspraken

Was wel een verbetering, een zwabberende R19 Chamade, naar een RS met strak onderstel én 124pk meer

En tóch wil je dan alsnog meer als een opvolgende auto

heb nog wel een leuke diesel staan 
of die 19 waar je zo gek van bent

-
- Moderator
- Car: Megane
http://www.autoweek.nl/video/640/Klokje ... 19-ChamadeAdinsx schreef:Ik vond mijn R19 1.4 met maarliefst 58pk's ook heel wat hoor.dukkha schreef:heb vroeger altijd met de 1.2 (geen 16V) gereden, toen dacht ik altijd "leuk bakje, trekt toch nog redelijk goed"
Als ik af en toe het 'klokje rond' filmpje op Autoweek.nl nog eens terugkijk schaam ik me voor mijn uitspraken![]()
Was wel een verbetering, een zwabberende R19 Chamade, naar een RS met strak onderstel én 124pk meer![]()

- Adinsx
l*lPatrick.B schreef:http://www.autoweek.nl/video/640/Klokje ... 19-ChamadeAdinsx schreef:Ik vond mijn R19 1.4 met maarliefst 58pk's ook heel wat hoor.dukkha schreef:heb vroeger altijd met de 1.2 (geen 16V) gereden, toen dacht ik altijd "leuk bakje, trekt toch nog redelijk goed"
Als ik af en toe het 'klokje rond' filmpje op Autoweek.nl nog eens terugkijk schaam ik me voor mijn uitspraken![]()
Was wel een verbetering, een zwabberende R19 Chamade, naar een RS met strak onderstel én 124pk meer![]()
![]()
![]()

-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
Whehehe dikke kar man

'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Contacteer:
Rofl dat is wel leuk om terug te zien hahaha. 

heb al een benzine slurper voor de deur staanHaas schreef:heb nog wel een leuke diesel staan

doe je de diesel weg?

wel goedkoop voor 20 euro 

sinds de laatste herstelling (vervaning huis met hulporganen (UCH))
heb ik regelmatig een toerenteller die weg valt alsook het wegvallen van wijzer motortemperatuur, ruitbediening is anders (moet blijven drukken voor beneden/boven) en achterruitverwarming werk niet (of enkel het lampje niet, heb ik nog niet getest)
dit blijft allemaal weg tot ik het contact verbreek en opnieuw start.
heel soms komt alles terug samen met een schok en het lampje van luchtverontreiniging
ik vermoed dat het huis met hulporganen de boosdoener is, of hebben jullie andere ideeën?
heb ik regelmatig een toerenteller die weg valt alsook het wegvallen van wijzer motortemperatuur, ruitbediening is anders (moet blijven drukken voor beneden/boven) en achterruitverwarming werk niet (of enkel het lampje niet, heb ik nog niet getest)
dit blijft allemaal weg tot ik het contact verbreek en opnieuw start.
heel soms komt alles terug samen met een schok en het lampje van luchtverontreiniging
ik vermoed dat het huis met hulporganen de boosdoener is, of hebben jullie andere ideeën?
-
- Car: R19.R
Wie heeft die herstelling gedaan? Zou daar gewoon aan kloppen, blijkbaar niet goed gedaan...
- Adinsx
Zijn je massapunten (met name op versnellingsbak en motor) nog wel goed?
Krijg je ook gekke dingen van.
Heb een Scénic II gezien die een complete disco-show weggaf op het dashboard. Oorzaak -> Slechte massaverbinding op de bak.
Krijg je ook gekke dingen van.
Heb een Scénic II gezien die een complete disco-show weggaf op het dashboard. Oorzaak -> Slechte massaverbinding op de bak.
heeft er soms iemand een foto/afbeelding van al de massapunten,
dan kan ik deze effe allemaal afgaan en controleren
- Adinsx
Denk dat je daar een schema voor nodig zal hebben.dukkha schreef:heeft er soms iemand een foto/afbeelding van al de massapunten,
Maar kijk maar op de versnellingsbak en motor, daar zit je wel een dikke kabel met een bout vastzitten.
Eventueel even loshalen, roest / oxidatie eraf halen en weer goed vastzetten.
owke, hartelijk bedankt!
dit zal ik morgen allemaal eens checken!
dit zal ik morgen allemaal eens checken!
Zo is een 5 deurs toch best leuk!
[img]http://i157.photobucket.com/albums/t41/ ... G_6607.jpg[/img]
[img]http://i157.photobucket.com/albums/t41/ ... G_6607.jpg[/img]
Ik vergis me nooit, behalve gisteren, toen dacht ik dat ik me vergiste.. maar dat was niet zo...