
Willeon: 5 GT turbo '86 Harley blauw-VERKOCHT!!!!!!
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Eeuh...Straks..? 

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Nee, dat doen we morgen ook nog ff....
Hoe laat ben je hier WJ?
Hoe laat ben je hier WJ?
- Willem-Jan
- Bestuurslid
- Berichten: 5611
- Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
- Car: Megane RS Grand Tour
- Locatie: Opeinde
Dat wordt druk, ik ga eerst naar Gabri om wat motoren te verplaatsen. Als ik tijd over heb kom ik wel ff langsWilleon de Zoete schreef:Nee, dat doen we morgen ook nog ff....
Hoe laat ben je hier WJ?

Wel mooi dat je er nu werk van maakt, rijden met die blauwe!

-
- Berichten: 42
- Lid geworden op: wo 11 aug 2004 16:25
Die auto is echt GAAF!!! hehe sorry ik heb hem zelf ooit zo gemaakt en gespoten vandaar
,,, heb er nog steeds spijt van dat ik hem weg heb gedaan.....
En ben nu weer opzoek naar een volgende 5 dus..
Als je nog fotos of info wil hebben over de auto dan stuur maar een pbtje..

En ben nu weer opzoek naar een volgende 5 dus..
Als je nog fotos of info wil hebben over de auto dan stuur maar een pbtje..
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ineens tijd over, dus maar ff een beetje aandacht aan de blauwe gegeven.
Voor 't nageslacht maar de moeite genomen om wat foto's te nemen.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0177.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0182.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0178.jpg[/img]
Zwarte meuk van de uitlaat gepoetst...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0183.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0184.jpg[/img]
hmmm... een verdacht plekje zo achter de vulhals.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0185.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0179.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0180.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0176.jpg[/img]
Achterkant ook maar gelijk even symmetrisch gemaakt door het rechter achterlicht te vervangen. Foto moet ik nog ff uploaden.
Voor 't nageslacht maar de moeite genomen om wat foto's te nemen.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0177.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0182.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0178.jpg[/img]
Zwarte meuk van de uitlaat gepoetst...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0183.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0184.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0185.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0179.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0180.jpg[/img]
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0176.jpg[/img]
Achterkant ook maar gelijk even symmetrisch gemaakt door het rechter achterlicht te vervangen. Foto moet ik nog ff uploaden.
gaaf hoor
denk alleen dat er wel een frisse radiateur in mag zo te zien is deze redelijk af.

denk alleen dat er wel een frisse radiateur in mag zo te zien is deze redelijk af.
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ja, zo langzamerhand zijn er al wat onderdelen ververst.
Ding moet nog ff goed nagelopen en warm gestookt worden!
Aandrijfas moet ook nog worden vervangen, die jengelt en bonkt wat.
Ding moet nog ff goed nagelopen en warm gestookt worden!
Aandrijfas moet ook nog worden vervangen, die jengelt en bonkt wat.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
100 euro bij de brezan(rv)Willeon de Zoete schreef:Ja, zo langzamerhand zijn er al wat onderdelen ververst.
Ding moet nog ff goed nagelopen en warm gestookt worden!
Aandrijfas moet ook nog worden vervangen, die jengelt en bonkt wat.
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, dat is een naar roestplekje daar in de wielkast. Dat vind je ook zowat bij elke 5 terug. Wees er wel op tijd bij, want het gaat erg hard kan ik je vertellen
Voor je het weet kijk je alweer naar buiten 


'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ff slang op zij trekken, gat uitsteken en beetje ruimer maken. plaatje er aan de binnenzijde opleggen en aflassen. binnenzijde heb je alleen dat het plaatje wat te groot is. daar ontkom je niet aan anders valt er zo een gat in,
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Als ik tijd heb.
Velgen heb ik liggen, maar moeten nog even naar JPS (Works of Art) om wat braampjes van de randen te laten polijsten en even het velgbed te laten polijsten.
Dan nog bandjes erop en hoppa! Omlaag! In de opslag staat een as te wachten die al weken staat te weken in de WD40. Ik hoop dat die nu vlot omlaag wil.
Maarja, aandrijfas moet ik ook nog wat mee.
Velgen heb ik liggen, maar moeten nog even naar JPS (Works of Art) om wat braampjes van de randen te laten polijsten en even het velgbed te laten polijsten.
Dan nog bandjes erop en hoppa! Omlaag! In de opslag staat een as te wachten die al weken staat te weken in de WD40. Ik hoop dat die nu vlot omlaag wil.
Maarja, aandrijfas moet ik ook nog wat mee.
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
brander erop desnoodsWilleon de Zoete schreef:Als ik tijd heb.
Velgen heb ik liggen, maar moeten nog even naar JPS (Works of Art) om wat braampjes van de randen te laten polijsten en even het velgbed te laten polijsten.
Dan nog bandjes erop en hoppa! Omlaag! In de opslag staat een as te wachten die al weken staat te weken in de WD40. Ik hoop dat die nu vlot omlaag wil.
Maarja, aandrijfas moet ik ook nog wat mee.

Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
aandrijfas wisselen met die witte misschien 

-
- Berichten: 2992
- Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
tis in ieder geval de linker as....
net effe op de brug gehad en de lange (rechter) as is spliksplinternieuw,
zag er verder nog zeer gaaf uit van onderen
net effe op de brug gehad en de lange (rechter) as is spliksplinternieuw,
zag er verder nog zeer gaaf uit van onderen

Renault 19 1.8 16V Cabrio
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ja, binnenkort maar even de korte aandrijfas vervangen, want ik vind het geen gehoor.
Ook de kleppen wat stellen, hij tikt iets teveel.
Gelijk maar de versnellingspook afstellen, want bij het vanuit stilstand vlot achteruit rijden, klapt de pook naar voren en voel je een klap onder de auto.
De bodem van de auto ziet er inderdaad nog goed gaaf uit! Ben ik blij mee.
Vandaag even een stukje wezen toeren om te kijken hoe doe 't doet op wat langere afstanden.
Wegligging is erg goed, komt waarschijnlijk door de gele Polysport rubbers/bussen die tussen de stabilisatorstang en de draagarmen zitten. Hij stuurt lekker direct.
Bij flink gasgeven en afremmen c.q. terugschakelen houdt hij even in en pluimt 'ie ff blauw. Kan ik daar nog wat aan afstellen, waar moet ik naar kijken? De huidige turbo zit er nog niet zo lang op.
Verder komt de turbo bij 3000 toeren in, terwijl ik bij de andere 2 vijfjes tussen de 2000 en 2500 toeren al de duw krijg.
Gelijk vandaag maar even een ander vaatje voor de koelvloeistof schoongemaakt en gemonteerd en de koelvloeistof vervangen. Het was aardig groen-bruin.
Het nieuwe (gebruikte) vaatje heb ik van binnen schoon gemaakt met een sopje en kiezelstenen. Dan lekker schudden en het aangekoekte spul kwam goed los.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00402.jpg[/img]
Het oude vaatje met een barst in de buitenkant (maar niet lek).
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00401.jpg[/img]
Het 'nieuwe' vaatje. (En ja, voor de oplettende kijker: de band voor de IC ligt los, maar dat moest even voor het vastzetten van de grill.)
Verder dus het grilletje vastgezet, want dat zat op de 3 bovenpunten nog los. Ook nog een beetje schoongemaakt onder de kap en de bougiekabels vervangen door Magnecor rood.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00403.jpg[/img]
Met de standaard kabels. Ik heb de weerstand niet gemeten, maar ze waren erg stug, dus echt wel toe aan vervanging.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00404.jpg[/img]
Met Magnecor Competition kabels.
Ik stuitte nog op een ander probleempje. Mijn linker achterlicht, linker voorlicht en tellerbak verlichting deden het niet.
Nu heb ik voor het wisselen van het contactslot het dashboard gedeeltelijk gedemonteerd.
Ik moest alleen nog de 'dimmer' voor de verlichting van de tellerbak in het dashboard drukken.
Daarbij heb ik dus sluiting gemaakt, met als gevolg een kapotte zekering die dus het stadslicht voor, verlichting achter en verlichting tellerbak afzekert.
Als ik de dimmer aansluit en laat bungelen heb ik geen sluiting, maar zodra ik 'm in het dash druk, maak ik sluiting.
Ik heb er nog niet verder naar gekeken, maar waar zou ik tegenaan komen?
Ook de kleppen wat stellen, hij tikt iets teveel.
Gelijk maar de versnellingspook afstellen, want bij het vanuit stilstand vlot achteruit rijden, klapt de pook naar voren en voel je een klap onder de auto.
De bodem van de auto ziet er inderdaad nog goed gaaf uit! Ben ik blij mee.
Vandaag even een stukje wezen toeren om te kijken hoe doe 't doet op wat langere afstanden.
Wegligging is erg goed, komt waarschijnlijk door de gele Polysport rubbers/bussen die tussen de stabilisatorstang en de draagarmen zitten. Hij stuurt lekker direct.
Bij flink gasgeven en afremmen c.q. terugschakelen houdt hij even in en pluimt 'ie ff blauw. Kan ik daar nog wat aan afstellen, waar moet ik naar kijken? De huidige turbo zit er nog niet zo lang op.
Verder komt de turbo bij 3000 toeren in, terwijl ik bij de andere 2 vijfjes tussen de 2000 en 2500 toeren al de duw krijg.
Gelijk vandaag maar even een ander vaatje voor de koelvloeistof schoongemaakt en gemonteerd en de koelvloeistof vervangen. Het was aardig groen-bruin.
Het nieuwe (gebruikte) vaatje heb ik van binnen schoon gemaakt met een sopje en kiezelstenen. Dan lekker schudden en het aangekoekte spul kwam goed los.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00402.jpg[/img]
Het oude vaatje met een barst in de buitenkant (maar niet lek).
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00401.jpg[/img]
Het 'nieuwe' vaatje. (En ja, voor de oplettende kijker: de band voor de IC ligt los, maar dat moest even voor het vastzetten van de grill.)
Verder dus het grilletje vastgezet, want dat zat op de 3 bovenpunten nog los. Ook nog een beetje schoongemaakt onder de kap en de bougiekabels vervangen door Magnecor rood.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00403.jpg[/img]
Met de standaard kabels. Ik heb de weerstand niet gemeten, maar ze waren erg stug, dus echt wel toe aan vervanging.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00404.jpg[/img]
Met Magnecor Competition kabels.
Ik stuitte nog op een ander probleempje. Mijn linker achterlicht, linker voorlicht en tellerbak verlichting deden het niet.
Nu heb ik voor het wisselen van het contactslot het dashboard gedeeltelijk gedemonteerd.
Ik moest alleen nog de 'dimmer' voor de verlichting van de tellerbak in het dashboard drukken.
Daarbij heb ik dus sluiting gemaakt, met als gevolg een kapotte zekering die dus het stadslicht voor, verlichting achter en verlichting tellerbak afzekert.
Als ik de dimmer aansluit en laat bungelen heb ik geen sluiting, maar zodra ik 'm in het dash druk, maak ik sluiting.
Ik heb er nog niet verder naar gekeken, maar waar zou ik tegenaan komen?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
roken gas los is of je turbo of je klepseals.
heb ik ook al een paar maand, turbo doet het nog steeds.
dimmer zelf wel fris? dr zit niets achter ofzo volgens mij. contacten op dimmer zitten wel dicht op elkaar, zal vast wel niets ernstigs zijn.
je kunt m ook ff weglaten en kabels aan elkaar knopen. dan kun je alleen niet meer dimmen
heb ik ook al een paar maand, turbo doet het nog steeds.
dimmer zelf wel fris? dr zit niets achter ofzo volgens mij. contacten op dimmer zitten wel dicht op elkaar, zal vast wel niets ernstigs zijn.
je kunt m ook ff weglaten en kabels aan elkaar knopen. dan kun je alleen niet meer dimmen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Thanx Martijn!
Er schijnt een goede 'frisse' turbo op te zitten.
Maar ik heb er nog 1 liggen 'op voorraad'. Die misschien maar eens proberen.
Trouwens, net nog even goed gekeken, maar de turbo komt er tussen de 2500 en 3000 toeren in. Ik vertrouw de teller ook niet helemaal.
Het gekke van de dimmer is dat als 'ie los bungelt geen sluiting maakt, maar als ik 'm vastdruk wel. De polen zitten ver genoeg van elkaar af.
Wat er trouwens nog meer niet goed is:
-de naald van de meter van de motortemperatuur slaat uit van minimaal naar maximaal en blijft dan eigenlijk voortdurend tegen het maximum aan tikken, als een razende. Wat moet ik daar mee doen?
- de meter van de oliedruk doet het niet. Waar moet ik beginnen met kijken?
-tijdens het rijden licht het olielampje lichtjes op. Bij gas geven wordt'ie feller en bij gas los minder fel. Kan ik dit verhelpen?
Er schijnt een goede 'frisse' turbo op te zitten.
Maar ik heb er nog 1 liggen 'op voorraad'. Die misschien maar eens proberen.
Trouwens, net nog even goed gekeken, maar de turbo komt er tussen de 2500 en 3000 toeren in. Ik vertrouw de teller ook niet helemaal.
Het gekke van de dimmer is dat als 'ie los bungelt geen sluiting maakt, maar als ik 'm vastdruk wel. De polen zitten ver genoeg van elkaar af.
Wat er trouwens nog meer niet goed is:
-de naald van de meter van de motortemperatuur slaat uit van minimaal naar maximaal en blijft dan eigenlijk voortdurend tegen het maximum aan tikken, als een razende. Wat moet ik daar mee doen?
- de meter van de oliedruk doet het niet. Waar moet ik beginnen met kijken?
-tijdens het rijden licht het olielampje lichtjes op. Bij gas geven wordt'ie feller en bij gas los minder fel. Kan ik dit verhelpen?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
1 en 3 duiden op een massaprobleem. Je dimmer overigens ook. Wellicht dat je met vervangen contactslot toch het e.e.a. anders terug heb gemonteerd. Duw je vinger eens in het gaatje en voel. Kom je ergens tegenaan ?? 

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Zal morgen eens lekker in dat gaatje voelen met mijn vinger.
Maar wat zou ik anders hebben kunnen monteren?
Je bedoelt dat er iets in de weg is komen te zitten?
Maar waar moet ik dan de massa checken?

Maar wat zou ik anders hebben kunnen monteren?
Je bedoelt dat er iets in de weg is komen te zitten?
Maar waar moet ik dan de massa checken?
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
tellerpaneel eruit gehad? als je je lampen aan zet doen dan de meters nog vreemder?
check even de stekker van het tellerpaneel, heb deze ook brak gehad wat slechte massa veroorzaakte, gaf veel rare problemen.(de stekker rechtsboven in de hoek(als je het tellepaneel van achter bekijkt))
check even de stekker van het tellerpaneel, heb deze ook brak gehad wat slechte massa veroorzaakte, gaf veel rare problemen.(de stekker rechtsboven in de hoek(als je het tellepaneel van achter bekijkt))
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Bedankt.
De tellerbak ligt nog los.
Zal morgen even erachter kijken.
Volgens mij gaat de naald van de motortemperatuur inderdaad sneller heen en weer als ik de lampen aan doe.
Oliedruk geeft helemaal geen sjoege.
De tellerbak ligt nog los.
Zal morgen even erachter kijken.
Volgens mij gaat de naald van de motortemperatuur inderdaad sneller heen en weer als ik de lampen aan doe.
Oliedruk geeft helemaal geen sjoege.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 12383
- Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
- Car: renault 5gt turbo
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
lekker bezig Willeon!
*he ik typte toch een g...staat er opeens een t* even geedit
*he ik typte toch een g...staat er opeens een t* even geedit
Laatst gewijzigd door Hessel op zo 18 okt 2009 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
had ik net zo, alleen mijn lampjes van de verlichting etc gingen ook willekeurig branden.. nouja, kans bestaat dat dat het is..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hahaha!
Fase 1, originele hollander, maar met fase 2 voorbumper. Sideskirts zijn wel fase 1.
Interieur is fase 2, maar heb ik te koop.
Zit wel een Renix 209 ontsteking in.
En er zitten nu 13 inch speedlines onder, dus fase 2.
Dus het is een beetje een mixje.

Fase 1, originele hollander, maar met fase 2 voorbumper. Sideskirts zijn wel fase 1.
Interieur is fase 2, maar heb ik te koop.
Zit wel een Renix 209 ontsteking in.
En er zitten nu 13 inch speedlines onder, dus fase 2.
Dus het is een beetje een mixje.

-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Ja, en een fase 2 achterklepspoiler....Wouter de Wit schreef:in mijn grijze zit ook een 209 hoor.

Willeon de Zoete schreef:Ja, en een fase 2 achterklepspoiler....Wouter de Wit schreef:in mijn grijze zit ook een 209 hoor.
Zit daar verschil in dan?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Bij een fase 1 is ie niet standaard toch?Patrick schreef:Willeon de Zoete schreef:Ja, en een fase 2 achterklepspoiler....Wouter de Wit schreef:in mijn grijze zit ook een 209 hoor.
Zit daar verschil in dan?
Project: GTT Blue Sport
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Daarom zeg ik het. Die Italiaan heeft de fase 1 van Wouter ook een beetje fase 2 gemaakt.Gerald schreef:Bij een fase 1 is ie niet standaard toch?Patrick schreef:Willeon de Zoete schreef:Ja, en een fase 2 achterklepspoiler....Wouter de Wit schreef:in mijn grijze zit ook een 209 hoor.
Zit daar verschil in dan?