Willeon: 5 GT turbo '86 Harley blauw-VERKOCHT!!!!!!

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Eeuh...Straks..? :smoke:
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Is die blauwe al verlaagd dan???
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Nee, dat doen we morgen ook nog ff....

Hoe laat ben je hier WJ?
Gebruikersavatar
Willem-Jan
Bestuurslid
Berichten: 5611
Lid geworden op: za 1 jul 2006 15:42
Car: Megane RS Grand Tour
Locatie: Opeinde

Willeon de Zoete schreef:Nee, dat doen we morgen ook nog ff....

Hoe laat ben je hier WJ?
Dat wordt druk, ik ga eerst naar Gabri om wat motoren te verplaatsen. Als ik tijd over heb kom ik wel ff langs ;)
Wel mooi dat je er nu werk van maakt, rijden met die blauwe! (Y)
nielsterbeek
Berichten: 42
Lid geworden op: wo 11 aug 2004 16:25

Die auto is echt GAAF!!! hehe sorry ik heb hem zelf ooit zo gemaakt en gespoten vandaar :smile: ,,, heb er nog steeds spijt van dat ik hem weg heb gedaan.....

En ben nu weer opzoek naar een volgende 5 dus..

Als je nog fotos of info wil hebben over de auto dan stuur maar een pbtje..
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ineens tijd over, dus maar ff een beetje aandacht aan de blauwe gegeven.
Voor 't nageslacht maar de moeite genomen om wat foto's te nemen.
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0177.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0182.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0178.jpg[/img]
Zwarte meuk van de uitlaat gepoetst...
[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0183.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0184.jpg[/img]
:~ hmmm... een verdacht plekje zo achter de vulhals.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0185.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0179.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0180.jpg[/img]

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... GA0176.jpg[/img]

Achterkant ook maar gelijk even symmetrisch gemaakt door het rechter achterlicht te vervangen. Foto moet ik nog ff uploaden.
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

gaaf hoor (Y)

denk alleen dat er wel een frisse radiateur in mag zo te zien is deze redelijk af.
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ja, zo langzamerhand zijn er al wat onderdelen ververst.
Ding moet nog ff goed nagelopen en warm gestookt worden!
Aandrijfas moet ook nog worden vervangen, die jengelt en bonkt wat.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Willeon de Zoete schreef:Ja, zo langzamerhand zijn er al wat onderdelen ververst.
Ding moet nog ff goed nagelopen en warm gestookt worden!
Aandrijfas moet ook nog worden vervangen, die jengelt en bonkt wat.
100 euro bij de brezan(rv)
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
jankees
Berichten: 890
Lid geworden op: di 26 jun 2007 8:40

Mooie kleur jammer dat het van een harley afkomt :lol:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ja, dat is een naar roestplekje daar in de wielkast. Dat vind je ook zowat bij elke 5 terug. Wees er wel op tijd bij, want het gaat erg hard kan ik je vertellen :~ Voor je het weet kijk je alweer naar buiten :smile:
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

ff slang op zij trekken, gat uitsteken en beetje ruimer maken. plaatje er aan de binnenzijde opleggen en aflassen. binnenzijde heb je alleen dat het plaatje wat te groot is. daar ontkom je niet aan anders valt er zo een gat in,
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Wanneer gaat ie naar beneden en komt er een set knappe velgen onder? :P
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Als ik tijd heb.
Velgen heb ik liggen, maar moeten nog even naar JPS (Works of Art) om wat braampjes van de randen te laten polijsten en even het velgbed te laten polijsten.
Dan nog bandjes erop en hoppa! Omlaag! In de opslag staat een as te wachten die al weken staat te weken in de WD40. Ik hoop dat die nu vlot omlaag wil.
Maarja, aandrijfas moet ik ook nog wat mee.
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

Willeon de Zoete schreef:Als ik tijd heb.
Velgen heb ik liggen, maar moeten nog even naar JPS (Works of Art) om wat braampjes van de randen te laten polijsten en even het velgbed te laten polijsten.
Dan nog bandjes erop en hoppa! Omlaag! In de opslag staat een as te wachten die al weken staat te weken in de WD40. Ik hoop dat die nu vlot omlaag wil.
Maarja, aandrijfas moet ik ook nog wat mee.
brander erop desnoods :evil:
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

aandrijfas wisselen met die witte misschien :grin:
Mark van Nierop
Berichten: 2992
Lid geworden op: za 16 jul 2005 15:49
Locatie: Staphorst
Contacteer:

tis in ieder geval de linker as....

net effe op de brug gehad en de lange (rechter) as is spliksplinternieuw,

zag er verder nog zeer gaaf uit van onderen (Y)
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Ja, binnenkort maar even de korte aandrijfas vervangen, want ik vind het geen gehoor.

Ook de kleppen wat stellen, hij tikt iets teveel.
Gelijk maar de versnellingspook afstellen, want bij het vanuit stilstand vlot achteruit rijden, klapt de pook naar voren en voel je een klap onder de auto.

De bodem van de auto ziet er inderdaad nog goed gaaf uit! Ben ik blij mee.

Vandaag even een stukje wezen toeren om te kijken hoe doe 't doet op wat langere afstanden.
Wegligging is erg goed, komt waarschijnlijk door de gele Polysport rubbers/bussen die tussen de stabilisatorstang en de draagarmen zitten. Hij stuurt lekker direct.

Bij flink gasgeven en afremmen c.q. terugschakelen houdt hij even in en pluimt 'ie ff blauw. Kan ik daar nog wat aan afstellen, waar moet ik naar kijken? De huidige turbo zit er nog niet zo lang op.

Verder komt de turbo bij 3000 toeren in, terwijl ik bij de andere 2 vijfjes tussen de 2000 en 2500 toeren al de duw krijg.

Gelijk vandaag maar even een ander vaatje voor de koelvloeistof schoongemaakt en gemonteerd en de koelvloeistof vervangen. Het was aardig groen-bruin.
Het nieuwe (gebruikte) vaatje heb ik van binnen schoon gemaakt met een sopje en kiezelstenen. Dan lekker schudden en het aangekoekte spul kwam goed los.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00402.jpg[/img]
Het oude vaatje met een barst in de buitenkant (maar niet lek).

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00401.jpg[/img]
Het 'nieuwe' vaatje. (En ja, voor de oplettende kijker: de band voor de IC ligt los, maar dat moest even voor het vastzetten van de grill.)

Verder dus het grilletje vastgezet, want dat zat op de 3 bovenpunten nog los. Ook nog een beetje schoongemaakt onder de kap en de bougiekabels vervangen door Magnecor rood.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00403.jpg[/img]
Met de standaard kabels. Ik heb de weerstand niet gemeten, maar ze waren erg stug, dus echt wel toe aan vervanging.

[img]http://i213.photobucket.com/albums/cc32 ... C00404.jpg[/img]
Met Magnecor Competition kabels.

Ik stuitte nog op een ander probleempje. Mijn linker achterlicht, linker voorlicht en tellerbak verlichting deden het niet.
Nu heb ik voor het wisselen van het contactslot het dashboard gedeeltelijk gedemonteerd.
Ik moest alleen nog de 'dimmer' voor de verlichting van de tellerbak in het dashboard drukken.
Daarbij heb ik dus sluiting gemaakt, met als gevolg een kapotte zekering die dus het stadslicht voor, verlichting achter en verlichting tellerbak afzekert.
Als ik de dimmer aansluit en laat bungelen heb ik geen sluiting, maar zodra ik 'm in het dash druk, maak ik sluiting.
Ik heb er nog niet verder naar gekeken, maar waar zou ik tegenaan komen?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

roken gas los is of je turbo of je klepseals.

heb ik ook al een paar maand, turbo doet het nog steeds.

dimmer zelf wel fris? dr zit niets achter ofzo volgens mij. contacten op dimmer zitten wel dicht op elkaar, zal vast wel niets ernstigs zijn.

je kunt m ook ff weglaten en kabels aan elkaar knopen. dan kun je alleen niet meer dimmen
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Thanx Martijn!

Er schijnt een goede 'frisse' turbo op te zitten.
Maar ik heb er nog 1 liggen 'op voorraad'. Die misschien maar eens proberen.
Trouwens, net nog even goed gekeken, maar de turbo komt er tussen de 2500 en 3000 toeren in. Ik vertrouw de teller ook niet helemaal.

Het gekke van de dimmer is dat als 'ie los bungelt geen sluiting maakt, maar als ik 'm vastdruk wel. De polen zitten ver genoeg van elkaar af.

Wat er trouwens nog meer niet goed is:

-de naald van de meter van de motortemperatuur slaat uit van minimaal naar maximaal en blijft dan eigenlijk voortdurend tegen het maximum aan tikken, als een razende. Wat moet ik daar mee doen?
- de meter van de oliedruk doet het niet. Waar moet ik beginnen met kijken?
-tijdens het rijden licht het olielampje lichtjes op. Bij gas geven wordt'ie feller en bij gas los minder fel. Kan ik dit verhelpen?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

1 en 3 duiden op een massaprobleem. Je dimmer overigens ook. Wellicht dat je met vervangen contactslot toch het e.e.a. anders terug heb gemonteerd. Duw je vinger eens in het gaatje en voel. Kom je ergens tegenaan ?? :p
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Zal morgen eens lekker in dat gaatje voelen met mijn vinger. :p

Maar wat zou ik anders hebben kunnen monteren?
Je bedoelt dat er iets in de weg is komen te zitten?

Maar waar moet ik dan de massa checken?
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

tellerpaneel eruit gehad? als je je lampen aan zet doen dan de meters nog vreemder?

check even de stekker van het tellerpaneel, heb deze ook brak gehad wat slechte massa veroorzaakte, gaf veel rare problemen.(de stekker rechtsboven in de hoek(als je het tellepaneel van achter bekijkt))
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Bedankt.

De tellerbak ligt nog los.
Zal morgen even erachter kijken.

Volgens mij gaat de naald van de motortemperatuur inderdaad sneller heen en weer als ik de lampen aan doe.
Oliedruk geeft helemaal geen sjoege.
Hessel
Über-Spammer
Berichten: 12383
Lid geworden op: do 29 jul 2004 13:52
Car: renault 5gt turbo
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

lekker bezig Willeon!


*he ik typte toch een g...staat er opeens een t* even geedit
Laatst gewijzigd door Hessel op zo 18 okt 2009 20:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Martijn Kool
Berichten: 6440
Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
Locatie: Nijverdal

had ik net zo, alleen mijn lampjes van de verlichting etc gingen ook willekeurig branden.. nouja, kans bestaat dat dat het is..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Lekker bezig Willeon :) Heb je nou een Phase 1 of 2? Ik wordt er geen wijs uit :P
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

Die blauwe is phase I, dat zie je toch?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Hahaha! :lol:
Fase 1, originele hollander, maar met fase 2 voorbumper. Sideskirts zijn wel fase 1.
Interieur is fase 2, maar heb ik te koop.
Zit wel een Renix 209 ontsteking in.
En er zitten nu 13 inch speedlines onder, dus fase 2.

Dus het is een beetje een mixje. :p
Wouter
Über-Spammer
Berichten: 14527
Lid geworden op: zo 21 aug 2005 19:50
Locatie: Nieuw Vennep
Contacteer:

in mijn grijze zit ook een 209 hoor.
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

En phase 2 topschotels :P
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Wouter de Wit schreef:in mijn grijze zit ook een 209 hoor.
Ja, en een fase 2 achterklepspoiler.... :D
Patrick
Berichten: 3146
Lid geworden op: wo 14 nov 2001 0:00
Locatie: ulestraten

Willeon de Zoete schreef:
Wouter de Wit schreef:in mijn grijze zit ook een 209 hoor.
Ja, en een fase 2 achterklepspoiler.... :D

Zit daar verschil in dan?
5 GT TURBO '87, 5 GT TURBO '89, 5 GT TURBO EVO '87, E.B.S. GT TURBO '87
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Patrick schreef:
Willeon de Zoete schreef:
Wouter de Wit schreef:in mijn grijze zit ook een 209 hoor.
Ja, en een fase 2 achterklepspoiler.... :D

Zit daar verschil in dan?
Bij een fase 1 is ie niet standaard toch?
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Gerald schreef:
Patrick schreef:
Willeon de Zoete schreef:
Wouter de Wit schreef:in mijn grijze zit ook een 209 hoor.
Ja, en een fase 2 achterklepspoiler.... :D

Zit daar verschil in dan?
Bij een fase 1 is ie niet standaard toch?
Daarom zeg ik het. Die Italiaan heeft de fase 1 van Wouter ook een beetje fase 2 gemaakt.
Plaats reactie