
Renault 5 gtt met F4R blokkie
In deze fase ben je nog geeneens aan het sleutelen maar aan het overlopen hoe je de zaken gaat aanpakken, en daar gaat het al grondig fout.
Mssn moet iemand hem een supra doneren ?
Mssn moet iemand hem een supra doneren ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-
- Berichten: 4790
- Lid geworden op: zo 11 mei 2003 13:26
- Locatie: Alkmaar
- Contacteer:
Megane Coupe '99 ph2[img]http://images.spritmonitor.de/342311_5.png[/img]
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Daar heeft Steven mee geoefend op zijn neus



Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
lekker op dreef hornsveld 

5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
-
- Über-Spammer
- Berichten: 22724
- Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
- Car: diverse
- Locatie: thuis
- Contacteer:
Ja beetje melig vandaag, zit me te vervelen op de camping in noordspanje 

Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Een stofzuiger werkt ook goed 

-
- Berichten: 4750
- Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
- Car: Captur EDC130 Intens
- Locatie: Hoofddorp
Ervaring mee?Rick16v schreef:Een stofzuiger werkt ook goed
Graag weer op het "echte" onderwerp verder.
Jo je bent goed bezig, ben benieuwd naar je linkjes van diverse ombouws/verbouw.
Ben zelf nogal onhandig en smul van deze projecten.
[off topic]Ben zelf in een donkergrijs verleden eens zoek gereden door een Renault 4 ( had zelf een Escort 1.6 met 90 pk en toen 850 kg)
Zat achterop een grote A geplakt, wat voor motor kan er in die wagen gelegen hebben, paste bijv een Alpine 5 blok in die 4?[offtopic]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
enkele links:
http://www.youtube.com/watch?v=stHGlXEMEvY
Meest bekende is die van Scoff, deels F4R, T04
http://www.youtube.com/watch?v=e5axDVL6VrE
http://www.youtube.com/watch?v=_-YXgxmi ... re=related
Hi, its a 172 2L block and head with an 1800cc crank. Yes, its my own coversion. Now running 24psi boost, 11.2sec SQM @ 127mph, alas, gearbox has (unsuprisingly!) failed this year.
http://www.youtube.com/watch?v=stHGlXEMEvY
Meest bekende is die van Scoff, deels F4R, T04
http://www.youtube.com/watch?v=e5axDVL6VrE
http://www.youtube.com/watch?v=_-YXgxmi ... re=related
Hi, its a 172 2L block and head with an 1800cc crank. Yes, its my own coversion. Now running 24psi boost, 11.2sec SQM @ 127mph, alas, gearbox has (unsuprisingly!) failed this year.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
En had een 4f6 met Alpine Turbo blok met LPG-injectie en intercooler.-jo- schreef:gtt blok of AT blok, in nederland ook al diverse keren gedaan. Die gele is één van de bekendste denk ik. Anders Menno effe contacten, die heeft een 4x4.
Ding ging als de brandweer.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ahh dat laatste filpmje was ik al eens vaker tegengekomen op YouTube. Vond het eerst altijd maar raar dat er in het begin wordt gesproken over een 1800 16V terwijl ik de F4R erin zag liggen.
Moet me hier ook maar eens wat meer in verdiepen denk ik
T04 is standaard turbo van de Megane RS serie toch (ook F4R)?
EDIT: Brrr wat gaaf;
http://www.youtube.com/watch?v=vxNGDX0xG74
Moet me hier ook maar eens wat meer in verdiepen denk ik

T04 is standaard turbo van de Megane RS serie toch (ook F4R)?
EDIT: Brrr wat gaaf;
http://www.youtube.com/watch?v=vxNGDX0xG74
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Haha, indd...was die 'D' alweer vergeten. Gaat ook wel aardig rap voorwaarts als het maar zo'n kleine fohn zou zijn geweest
Maar spoelt wel erg lekker op lijkt het voor een T4...

Maar spoelt wel erg lekker op lijkt het voor een T4...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
wij hebben vorig jaar (FCS08) bij deze auto gestaan en bestudeerd. Het past ook allemaal maar net. Het spruitstuk heeft ie gebouwd à la gtt, naar de zijkant toe dus.
Denk dat Dennis nog wel detail fotos heeft.
Denk dat Dennis nog wel detail fotos heeft.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
is dat deze 5 ?MartijnG schreef:Ahh dat laatste filpmje was ik al eens vaker tegengekomen op YouTube. Vond het eerst altijd maar raar dat er in het begin wordt gesproken over een 1800 16V terwijl ik de F4R erin zag liggen.
Moet me hier ook maar eens wat meer in verdiepen denk ik![]()
T04 is standaard turbo van de Megane RS serie toch (ook F4R)?
EDIT: Brrr wat gaaf;
http://www.youtube.com/watch?v=vxNGDX0xG74
http://www.youtube.com/watch?v=e5axDVL6VrE
gaat wel bruut af zeg !
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Dus gewoon compleet CLio RS Ph1 blok met alleen andere krukas? Zuigers en drijfstangen zijn ook gewoon origineel dus?
Daar zit dus ook een Clio RS bak achter neem ik aan of is dat gewoon de GTT bak die erachter past? Een 172 bak is de sterkste die je kan hebben geloof ik.
Ben wel benieuwd naar wat foto's van die motorruimte hoe dat verder opgelost is met motorsteunen e.d.
Daar zit dus ook een Clio RS bak achter neem ik aan of is dat gewoon de GTT bak die erachter past? Een 172 bak is de sterkste die je kan hebben geloof ik.
Ben wel benieuwd naar wat foto's van die motorruimte hoe dat verder opgelost is met motorsteunen e.d.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
uit mijn foto's van de french car show 2007:
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... /5rst1.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... /5rst2.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... /5rst3.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... /5rst4.jpg[/img]
misschien dat je zo ietsje meer kan zien
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... /5rst1.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... /5rst2.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... /5rst3.jpg[/img]
[img]http://i87.photobucket.com/albums/k132/ ... /5rst4.jpg[/img]
misschien dat je zo ietsje meer kan zien
Als je goed naar de foto kijkt zie je dat ook bij deze gtt de hoofdremcilinder niet meer op de origenele plaats zit.tutuur schreef:deze inbouw zal bij NL gtt lastiger worden aangezien waar hij zijn downpipe heeft lopen bij ons het remgebeuren en stuurgebeuren zit....
R5GTT. Drive it like you stole it
haha het is een engelse 5 paz 

-
- Berichten: 26465
- Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
- Car: Twingo GT
- Locatie: Oss
- Contacteer:
volgens mij bedoelt Paz dat het vaatje niet meer tegen het schutbord aan zit maar voor de veerpoot tegen het binnenscherm, dat is niet origineel toch? (als ik het me goed kan herinneren)
-
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
- Locatie: Assen
- Contacteer:
Ik heb regelmatig mail contact met Chris (scoff) , hij gebruikt geen renobak maar eentje van VW
. Hij heeft ook aan de b18ft geknutseld met mooie resultaten 


In mijn ogen kom je bij een nl gtt juist beter uit met je ruimte, kijk nu eerst eens goed naar die foto voor je vanalles roepttutuur schreef:weet niet of hij dat bedoelde, maar ik weet eigenlijk niet of dat bij een origi gtt in engelse trim ook al zo is, achter de spruitstukken heb je namelijk niet erg veel ruimte over....
R5GTT. Drive it like you stole it
Dan moet je je as toch verlengen? Je bent voor zover ik weet redelijk afhankelijk van de plek van je rempedaal?
Hoe doen ze dat 'fatsoendelijk' verplaatsen dan?
Hoe doen ze dat 'fatsoendelijk' verplaatsen dan?
