Renault 5 gtt met F4R blokkie

Alles over de motor, turbo, computer, chiptuning
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

miss ff een handboek sleutelen voor dummy's voor hem kopen :p
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

In deze fase ben je nog geeneens aan het sleutelen maar aan het overlopen hoe je de zaken gaat aanpakken, en daar gaat het al grondig fout.

Mssn moet iemand hem een supra doneren ?
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

en een verlengde starslet :lol:
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je kan ook wat anders laten verlengen :lol:
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Daar heeft Steven mee geoefend op zijn neus :smoke: :lol:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Ronnie B.
Berichten: 3054
Lid geworden op: zo 6 jun 2004 20:23
Locatie: Oudewater
Contacteer:

lekker op dreef hornsveld (Y)
5 GT Turbo Phase II''Bleak pearl'',Peugeot 305 GTX 105 HP
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Ja beetje melig vandaag, zit me te vervelen op de camping in noordspanje :smile:
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Rick16v
Berichten: 420
Lid geworden op: vr 13 mar 2009 12:21
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Een stofzuiger werkt ook goed :lol:
Arno17
Berichten: 4750
Lid geworden op: za 12 mar 2005 16:06
Car: Captur EDC130 Intens
Locatie: Hoofddorp

Rick16v schreef:Een stofzuiger werkt ook goed :lol:
Ervaring mee?


Graag weer op het "echte" onderwerp verder.

Jo je bent goed bezig, ben benieuwd naar je linkjes van diverse ombouws/verbouw.

Ben zelf nogal onhandig en smul van deze projecten.

[off topic]Ben zelf in een donkergrijs verleden eens zoek gereden door een Renault 4 ( had zelf een Escort 1.6 met 90 pk en toen 850 kg)

Zat achterop een grote A geplakt, wat voor motor kan er in die wagen gelegen hebben, paste bijv een Alpine 5 blok in die 4?[offtopic]
Renault Captur II 130EDC Blue Iron/Noir.[/b],Clio IV 0.9 Tce Zen,Renault Captur[s/] 0.9 Tce, Megane dCi 110pk =130pk GT-line, R19 Cabrio,Clio I 16V, Twingo RS, Clio RS, Clio II 1.6,Laguna I 1.8RT,Ford Escort 1.6 bj '87
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

gtt blok of AT blok, in nederland ook al diverse keren gedaan. Die gele is één van de bekendste denk ik. Anders Menno effe contacten, die heeft een 4x4.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

enkele links:

http://www.youtube.com/watch?v=stHGlXEMEvY

Meest bekende is die van Scoff, deels F4R, T04
http://www.youtube.com/watch?v=e5axDVL6VrE

http://www.youtube.com/watch?v=_-YXgxmi ... re=related

Hi, its a 172 2L block and head with an 1800cc crank. Yes, its my own coversion.  Now running 24psi boost, 11.2sec SQM @ 127mph, alas, gearbox has (unsuprisingly!) failed this year.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Arjen
Berichten: 4102
Lid geworden op: di 30 jan 2001 0:00
Locatie: Tremelo, Plopsaland

-jo- schreef:gtt blok of AT blok, in nederland ook al diverse keren gedaan. Die gele is één van de bekendste denk ik. Anders Menno effe contacten, die heeft een 4x4.
En had een 4f6 met Alpine Turbo blok met LPG-injectie en intercooler.
Ding ging als de brandweer.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ahh dat laatste filpmje was ik al eens vaker tegengekomen op YouTube. Vond het eerst altijd maar raar dat er in het begin wordt gesproken over een 1800 16V terwijl ik de F4R erin zag liggen.

Moet me hier ook maar eens wat meer in verdiepen denk ik :smile:

T04 is standaard turbo van de Megane RS serie toch (ook F4R)?

EDIT: Brrr wat gaaf;
http://www.youtube.com/watch?v=vxNGDX0xG74
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

Het is ook een F4R blok maar met een F7P krukas.

Martijn, een T04 is wel wat anders. Das een klassieke T4 (hugh!!!). De megane turbos (F4R) zijn van het type ienimini (TD-04)
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Haha, indd...was die 'D' alweer vergeten. Gaat ook wel aardig rap voorwaarts als het maar zo'n kleine fohn zou zijn geweest :smile:

Maar spoelt wel erg lekker op lijkt het voor een T4...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

wij hebben vorig jaar (FCS08) bij deze auto gestaan en bestudeerd. Het past ook allemaal maar net. Het spruitstuk heeft ie gebouwd à la gtt, naar de zijkant toe dus.

Denk dat Dennis nog wel detail fotos heeft.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Abel
Über-Spammer
Berichten: 8511
Lid geworden op: vr 31 aug 2001 0:00
Locatie: Groningen

voor de lage compressie een 1.8 krukas monteren? dat ding draait wel op 1.6 bar :bye:
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

ja, en het rijd nog steeds. Scoff zei ook zelf al, die drijfstangen en zuigers zijn hufterproof, als je maar met de goeie afstelling rijd. Hij gebruikt het adaptronic standalone.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
Ferdy
Über-Spammer
Berichten: 14304
Lid geworden op: di 6 mei 2003 15:40
Locatie: Grave

MartijnG schreef:Ahh dat laatste filpmje was ik al eens vaker tegengekomen op YouTube. Vond het eerst altijd maar raar dat er in het begin wordt gesproken over een 1800 16V terwijl ik de F4R erin zag liggen.

Moet me hier ook maar eens wat meer in verdiepen denk ik :smile:

T04 is standaard turbo van de Megane RS serie toch (ook F4R)?

EDIT: Brrr wat gaaf;
http://www.youtube.com/watch?v=vxNGDX0xG74
is dat deze 5 ?

http://www.youtube.com/watch?v=e5axDVL6VrE

gaat wel bruut af zeg !
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jups
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Dus gewoon compleet CLio RS Ph1 blok met alleen andere krukas? Zuigers en drijfstangen zijn ook gewoon origineel dus?

Daar zit dus ook een Clio RS bak achter neem ik aan of is dat gewoon de GTT bak die erachter past? Een 172 bak is de sterkste die je kan hebben geloof ik.

Ben wel benieuwd naar wat foto's van die motorruimte hoe dat verder opgelost is met motorsteunen e.d.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-jo-
Berichten: 5493
Lid geworden op: do 20 mar 2008 0:39

jb3 en jc5 bakken passen erop. Motorsteunen had Menno een oplossing voor.
maakt niet uit wat je zegt, ben toch schijt eigenwijs !
dennisvr
Über-Spammer
Berichten: 10115
Lid geworden op: za 20 apr 2002 0:00
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

helaas geen detail foto's

[img]http://www.odb-customs.com/meetings/FCS ... C02375.JPG[/img]
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

deze inbouw zal bij NL gtt lastiger worden aangezien waar hij zijn downpipe heeft lopen bij ons het remgebeuren en stuurgebeuren zit....
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

tutuur schreef:deze inbouw zal bij NL gtt lastiger worden aangezien waar hij zijn downpipe heeft lopen bij ons het remgebeuren en stuurgebeuren zit....
Als je goed naar de foto kijkt zie je dat ook bij deze gtt de hoofdremcilinder niet meer op de origenele plaats zit.
R5GTT. Drive it like you stole it
Geert
Berichten: 3876
Lid geworden op: vr 27 okt 2006 17:14
Locatie: rijssen
Contacteer:

haha het is een engelse 5 paz :lol:
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

dat bedoel ik dus :wink:
paulvanrooij
Berichten: 26465
Lid geworden op: ma 10 mei 2004 20:26
Car: Twingo GT
Locatie: Oss
Contacteer:

volgens mij bedoelt Paz dat het vaatje niet meer tegen het schutbord aan zit maar voor de veerpoot tegen het binnenscherm, dat is niet origineel toch? (als ik het me goed kan herinneren)
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

weet niet of hij dat bedoelde, maar ik weet eigenlijk niet of dat bij een origi gtt in engelse trim ook al zo is, achter de spruitstukken heb je namelijk niet erg veel ruimte over....
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

Ik heb regelmatig mail contact met Chris (scoff) , hij gebruikt geen renobak maar eentje van VW :worship: . Hij heeft ook aan de b18ft geknutseld met mooie resultaten :D
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Geert schreef:haha het is een engelse 5 paz :lol:
Goh, dat meen je niet :p

Dat had ik natuurlijk ook wel gezien. Maar los daarvan is het remspul wel verplaatst.
R5GTT. Drive it like you stole it
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

tutuur schreef:weet niet of hij dat bedoelde, maar ik weet eigenlijk niet of dat bij een origi gtt in engelse trim ook al zo is, achter de spruitstukken heb je namelijk niet erg veel ruimte over....
In mijn ogen kom je bij een nl gtt juist beter uit met je ruimte, kijk nu eerst eens goed naar die foto voor je vanalles roept :wink:
R5GTT. Drive it like you stole it
Riël
Über-Spammer
Berichten: 30403
Lid geworden op: di 14 aug 2001 0:00
Locatie: Born

Dan moet je je as toch verlengen? Je bent voor zover ik weet redelijk afhankelijk van de plek van je rempedaal?

Hoe doen ze dat 'fatsoendelijk' verplaatsen dan? :)
Renault 5 GT Turbo ... "What's yours called?"
Progress:[|||||||||||||||||............]
Plaats reactie