Rijdt beter dan een ouder golfje zeker zoon Clio

ja, nog eens ff kijken wat er nog in de schuur ligt. Achter liggen ze vooral wat te ver naar binnen naar mijn smaak. TztMartijnG schreef:Setje spoorverbreders in de toekomst?
Wouter de Wit schreef:Rijdt beter dan een ouder golfje zeker zoon Clio
Bij mijn Ford Focus Tddi, had ik hetzelfde probleem en was uiteindelijk het electronische gaspendaal stuk. Dit bestaat uit 3 potmeters, die signaal geven aan een computer. Er is dus geen gaskabel. Af en toe mist de loper even de koolbaan en dan gaat de computer in de noodloop en kan alleen nog stationair draaien. Als je vervolgens weer start gaat het meestal goed. Op een gegeven moment bleef Mathilde een keer in de Schipholtunnel een keer bijna staan en toen heeft de dealer de fout opgespoort. Dit komt vaker voor. Km-stand ca 250.000Haas schreef:Daarna begon de ellende helaas: het voorgloeilampje ging branden onder het rijden. Daarbij reageert de auto niet meer op het gaspedaal en gaat in soort van noodloop (1200 rpm stationair). Het ging van kwaad tot erger, eens in de 500 km, tot 6 keer in 5 km. Auto uit laten lezen, ze hebben alleen niet zoveel gevonden. Er stonden nog wat oude foutmeldingen in (gaspedaalsensor, deze stond al op mijn 'verdachtenlijst' ), maar verder niet veel bijzonders. Dealer heeft deze verwijderd, ECU gereset en nu doetie het weer goed. Heb er 400km probleemloos mee gereden, dus ik hoop dat dat zo blijft.
Is het gaspedaal, of de stekker er van, even schoonmaken doet wonderen vaak, als het signaal weg valt gaat ie in noodloop inderdaad en gaat je voorgloeilampje brandenjacques schreef:Bij mijn Ford Focus Tddi, had ik hetzelfde probleem en was uiteindelijk het electronische gaspendaal stuk. Dit bestaat uit 3 potmeters, die signaal geven aan een computer. Er is dus geen gaskabel. Af en toe mist de loper even de koolbaan en dan gaat de computer in de noodloop en kan alleen nog stationair draaien. Als je vervolgens weer start gaat het meestal goed. Op een gegeven moment bleef Mathilde een keer in de Schipholtunnel een keer bijna staan en toen heeft de dealer de fout opgespoort. Dit komt vaker voor. Km-stand ca 250.000Haas schreef:Daarna begon de ellende helaas: het voorgloeilampje ging branden onder het rijden. Daarbij reageert de auto niet meer op het gaspedaal en gaat in soort van noodloop (1200 rpm stationair). Het ging van kwaad tot erger, eens in de 500 km, tot 6 keer in 5 km. Auto uit laten lezen, ze hebben alleen niet zoveel gevonden. Er stonden nog wat oude foutmeldingen in (gaspedaalsensor, deze stond al op mijn 'verdachtenlijst' ), maar verder niet veel bijzonders. Dealer heeft deze verwijderd, ECU gereset en nu doetie het weer goed. Heb er 400km probleemloos mee gereden, dus ik hoop dat dat zo blijft.
Goed bezigHaas schreef:Inmiddels wel weer 1200km verder, probleemloos. Hoop dat het probleem opgelost is, is weer wat gegroeid..
Had al vanaf begin af aan een zoem in de auto zitten. Ik verdacht de achterbanden, aangezien deze nogal gecupt waren, alleen nooit goed naar gekeken. Toen ik die 16ers eronder had gezet, verdween het geluid niet, dus ja, dat was het dus niet. Toen maar eens goed gekeken afgelopen week : wiellager linksachter kapot. Nieuwe gehaald, zaterdag even overgeperst en weer gemonteerd, heerlijk stil zo
Controleer even de massakabel van carrosserie naar versnellingsbak of motor. Die creëren nog wel eens vage dingenHaas schreef:gister viel me op dat het signaleringslampje op het dashboard van de mistlamp een keer licht knippert als ik mijn rempedaal induw. Hij blijft niet constant branden en het is ook niet fel, maar hij laat wel even zien dat hij leeft.
Iemand hier bekend mee?Of moet ik dat gewoon in een massaprobleempje zoeken?
heb ik bij m'n GT ook gehad, dat zat toen in de massa van de achterlichtenHaas schreef:gister viel me op dat het signaleringslampje op het dashboard van de mistlamp een keer licht knippert als ik mijn rempedaal induw. Hij blijft niet constant branden en het is ook niet fel, maar hij laat wel even zien dat hij leeft.
Viel me vorige week bij m'n Laguna ook op.Haas schreef:gister viel me op dat het signaleringslampje op het dashboard van de mistlamp een keer licht knippert als ik mijn rempedaal induw. Hij blijft niet constant branden en het is ook niet fel, maar hij laat wel even zien dat hij leeft.