[Haas' Clio II]Engineprobs?

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

er sjiek Haas.

Rijdt beter dan een ouder golfje zeker zoon Clio :p
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
ericon
Car: Meg RS225 + diversen

Wereld van verschil (Y)
Tim
Car: E36 M3

Beter dat de Clio bevalt en heel lijkt te blijven nadat het los geweest is (Y)
-Ray-
Contacteer:

ge hebt een schoon cliooke m'n zoon
Immer wieder die verdammte Holländer
canonballman

Staat m inderdaad goed!

En hoezo het lasapparaat ter hand nemen voor de raamgeleiders??
Merijn
Über-Spammer
Car: 5 GT Turbo

Hij gaat weer lekker hobbyen... ;) Megane-geleiders gaat ie pas maken voor zijn Clio.
Dnns

Netjes Haas! (Y)
Haas
Car: Megane RS

dank allen ! :D
MartijnG schreef:Setje spoorverbreders in de toekomst?
ja, nog eens ff kijken wat er nog in de schuur ligt. Achter liggen ze vooral wat te ver naar binnen naar mijn smaak. Tzt ;)
Wouter de Wit schreef:Rijdt beter dan een ouder golfje zeker zoon Clio :p
:super:
Maarten

Leuke Clio zo met deze velgen!!
Veel rijplezier!!! :D
RENAULT CLIO III
Projecttopic
Hessel
Über-Spammer
Car: renault 5gt turbo
Contacteer:

doen je clio idd erg goed!! staat erg netjes (Y)
Hessel; trotse oom van Fedde van Dreveldt
Haas

Vorige week is de auto nog naar de dealer geweest om deze uit te laten lezen. Ik heb er inmiddels ong 3000 km mee gereden, waarvan de eerst 1000 probleemloos. Daarna begon de ellende helaas: het voorgloeilampje ging branden onder het rijden. Daarbij reageert de auto niet meer op het gaspedaal en gaat in soort van noodloop (1200 rpm stationair). Het ging van kwaad tot erger, eens in de 500 km, tot 6 keer in 5 km. Auto uit laten lezen, ze hebben alleen niet zoveel gevonden. Er stonden nog wat oude foutmeldingen in (gaspedaalsensor, deze stond al op mijn 'verdachtenlijst' ), maar verder niet veel bijzonders. Dealer heeft deze verwijderd, ECU gereset en nu doetie het weer goed. Heb er 400km probleemloos mee gereden, dus ik hoop dat dat zo blijft.

Als ik de 2000 km probleemloos voorbij ben, heb ik goede hoop :P

Raammechanisme zit er links wel in, maar nog niet fatsoenlijk afgewerkt, daar de tijd ngo ff voor vinden.
Mark van Nierop
Contacteer:

voorgloeilampie gaat bij mijn kangoo ook heel soms ineens branden......
geen idee wat het is, hij heeft ook al een tijdje niet meer gebrandt.
Renault 19 1.8 16V Cabrio
Haas

zoals ik het gevonden krijg kan het een stervende hogedrukpomp zijn, injectoren of een rotte/vervuilde EGR klep.
jacques

Haas schreef:Daarna begon de ellende helaas: het voorgloeilampje ging branden onder het rijden. Daarbij reageert de auto niet meer op het gaspedaal en gaat in soort van noodloop (1200 rpm stationair). Het ging van kwaad tot erger, eens in de 500 km, tot 6 keer in 5 km. Auto uit laten lezen, ze hebben alleen niet zoveel gevonden. Er stonden nog wat oude foutmeldingen in (gaspedaalsensor, deze stond al op mijn 'verdachtenlijst' ), maar verder niet veel bijzonders. Dealer heeft deze verwijderd, ECU gereset en nu doetie het weer goed. Heb er 400km probleemloos mee gereden, dus ik hoop dat dat zo blijft.
Bij mijn Ford Focus Tddi, had ik hetzelfde probleem en was uiteindelijk het electronische gaspendaal stuk. Dit bestaat uit 3 potmeters, die signaal geven aan een computer. Er is dus geen gaskabel. Af en toe mist de loper even de koolbaan en dan gaat de computer in de noodloop en kan alleen nog stationair draaien. Als je vervolgens weer start gaat het meestal goed. Op een gegeven moment bleef Mathilde een keer in de Schipholtunnel een keer bijna staan en toen heeft de dealer de fout opgespoort. Dit komt vaker voor. Km-stand ca 250.000
Ronald1916V
Car: Renault 19 2.0 16V

jacques schreef:
Haas schreef:Daarna begon de ellende helaas: het voorgloeilampje ging branden onder het rijden. Daarbij reageert de auto niet meer op het gaspedaal en gaat in soort van noodloop (1200 rpm stationair). Het ging van kwaad tot erger, eens in de 500 km, tot 6 keer in 5 km. Auto uit laten lezen, ze hebben alleen niet zoveel gevonden. Er stonden nog wat oude foutmeldingen in (gaspedaalsensor, deze stond al op mijn 'verdachtenlijst' ), maar verder niet veel bijzonders. Dealer heeft deze verwijderd, ECU gereset en nu doetie het weer goed. Heb er 400km probleemloos mee gereden, dus ik hoop dat dat zo blijft.
Bij mijn Ford Focus Tddi, had ik hetzelfde probleem en was uiteindelijk het electronische gaspendaal stuk. Dit bestaat uit 3 potmeters, die signaal geven aan een computer. Er is dus geen gaskabel. Af en toe mist de loper even de koolbaan en dan gaat de computer in de noodloop en kan alleen nog stationair draaien. Als je vervolgens weer start gaat het meestal goed. Op een gegeven moment bleef Mathilde een keer in de Schipholtunnel een keer bijna staan en toen heeft de dealer de fout opgespoort. Dit komt vaker voor. Km-stand ca 250.000
Is het gaspedaal, of de stekker er van, even schoonmaken doet wonderen vaak, als het signaal weg valt gaat ie in noodloop inderdaad en gaat je voorgloeilampje branden :)
Haas

(Y)

Zoals ik al zei, hij staat hoog op de verdachtenlijst :D
(heb m al schoongemaakt, ben benieuwd...)
Haas

Inmiddels wel weer 1200km verder, probleemloos. Hoop dat het probleem opgelost is, is weer wat gegroeid.. :)

Had al vanaf begin af aan een zoem in de auto zitten. Ik verdacht de achterbanden, aangezien deze nogal gecupt waren, alleen nooit goed naar gekeken. Toen ik die 16ers eronder had gezet, verdween het geluid niet, dus ja, dat was het dus niet. Toen maar eens goed gekeken afgelopen week : wiellager linksachter kapot. Nieuwe gehaald, zaterdag even overgeperst en weer gemonteerd, heerlijk stil zo :)

(0)
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Haas schreef:Inmiddels wel weer 1200km verder, probleemloos. Hoop dat het probleem opgelost is, is weer wat gegroeid.. :)

Had al vanaf begin af aan een zoem in de auto zitten. Ik verdacht de achterbanden, aangezien deze nogal gecupt waren, alleen nooit goed naar gekeken. Toen ik die 16ers eronder had gezet, verdween het geluid niet, dus ja, dat was het dus niet. Toen maar eens goed gekeken afgelopen week : wiellager linksachter kapot. Nieuwe gehaald, zaterdag even overgeperst en weer gemonteerd, heerlijk stil zo :)

(0)
Goed bezig (Y)

Dat gezoem herken ik, ik verdacht de Courier Monza banden achter op de Clio, maar met de winterbanden werd het ook niet minder.
Tijd terug auto op de brug gezet en aan beide kanten een rauw wiellager.
Donderdag perst m'n pa er 2 nieuwe in en donderdag avond monteer ik de boel weer op de Clio. Heb nu al zin in die stilte :lol:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Haas

gister viel me op dat het signaleringslampje op het dashboard van de mistlamp een keer licht knippert als ik mijn rempedaal induw. Hij blijft niet constant branden en het is ook niet fel, maar hij laat wel even zien dat hij leeft.
Iemand hier bekend mee? :~ Of moet ik dat gewoon in een massaprobleempje zoeken?
Adinsx

Haas schreef:gister viel me op dat het signaleringslampje op het dashboard van de mistlamp een keer licht knippert als ik mijn rempedaal induw. Hij blijft niet constant branden en het is ook niet fel, maar hij laat wel even zien dat hij leeft.
Iemand hier bekend mee? :~ Of moet ik dat gewoon in een massaprobleempje zoeken?
Controleer even de massakabel van carrosserie naar versnellingsbak of motor. Die creëren nog wel eens vage dingen :P
Haas

dies nou net nieuw ;)
Adinsx

Haas schreef:dies nou net nieuw ;)
Ff hier zoeken? http://www.amtgarageforum.nl :wink:
Allartino

Haas schreef:gister viel me op dat het signaleringslampje op het dashboard van de mistlamp een keer licht knippert als ik mijn rempedaal induw. Hij blijft niet constant branden en het is ook niet fel, maar hij laat wel even zien dat hij leeft.
heb ik bij m'n GT ook gehad, dat zat toen in de massa van de achterlichten :~ vraag me niet hoe het kan, maar ik heb het massapunt opnieuw schoongemaakt en toen was het weg!
5GTT & clio II 1.6 16v
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Trekhaak? Die aansluiting wil ook nog wel storing geven.
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas

heeftie niet :)

zal straks eens naar de achterlichten kijken. Nog niets bekeken eigenlijk :lol:
Dacht, op t forum komen ze vast met aanwijzingen .. en waarempel .. :)
Allartino

Heb je die banden nog nodig? :p
5GTT & clio II 1.6 16v
Haas

Het voorgloeilampje heeft nog 2x gebrand helaas. Ik dacht : "daar gaan we weer..." Maar het viel gelukkig mee, daar bleef het bij; ben nu 2100km verder. Voor de zekerheid vervang ik de sensor in het pedaal, die zag er ook niet echt meer heel jofel uit; dealer heeft m vandaag binnen als het goed is.
Raammechanisme zit er inmiddels ook al weer een week of 2 in en doet het echt prima! T weekend het deurpaneel maar eens terughangen en dan de andere kant nog een keer vervangen, liefst voor ik op vakantie ga :P
Laatst het wiellager LA vervangen, nu lijkt LV ook te gaan.. |: |:
Nouja, nog maar eens ff mee aan de schwing gaan.
Haas

gaspedaalsensor zit erin, benieuwd of het werkt.
Wiellager LV was niet kapot, maar RV. Helaas geen lager kunnen halen in de buurt en geen tijd gehad, dus dat komt komende week wel..
Massapunten van de achterlichten schoongemaakt, niets geholpen :lol:
Haas

afgelopen zaterdag in een recordtijd van 1.5u het wiellager RV vervangen. Lekker kampie ding bij de bushalte gezet en langs de kant laten staan op de krik. Fusee in de 19 geknikkerd, bij t oude werk ding erin geperst en weer terug.
Sinds gister weer een jaar APK, met vlag en wimpel. :D
Gaspedaal doet t ook wee prima, geen lampje of wat dan ook meer gezien. (Y)

Volgende op de agenda is de deurbekleding LV (pas niet lekker met die megane raamrail) en dat lampje op het dashboard van de mistlampen achter nakijken, waar dat vandaan komt.

Ik denk datie wel Frankrijkproof is op deze manier :)
Martijn
Über-Spammer
Contacteer:

Viel me vorige week bij m'n Laguna ook op. :s
5 Baccara 2.0 - 21 2 Litres Turbo - Laguna Grandtour 3.0 V6 24V Initiale - Clio RS
"Diesel: the ultimate thrill killer" (J. Clarkson, 2008)
Haas

nou... paar weken verder, Frankrijk heeft de Clio echt prima overleefd! 4000 km gereden in 3 weken tijd en eigenlijk probleemloos. Olieverbruik was ong 3/4 liter, dat vind ik alleraardigst op 4000 km, zeker met deze km stand.
Ben echt dik tevreden over het karretje. Was wat bang dat hij wat aan trekkracht zou missen met volle belading in de bergen, maar dat viel me echt alleszins mee! Ik ben happy :grin:

Nu nog naar de dealer voor een nieuwe tankdop helaas... :~
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

netjes Haas!

Ook een beetje leuk gehad tussen al die Fransen?

Nu weer hard aan het werk aan de witte clio GTT?
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
PaulM

jow welcome back Haas :) nice dat de clio het goed heeft gedaan! :biertjuh:
Haas

sinds een paar weekjes heb ik een erge trilling rechtsvoor in de auto zitten als ik rond de 80 op de rem duw. In Frankrijk is dat nogal snel erger geworden, zeker gezien het daar nogal heuvelachtig is en dus de remmen zwaarder belast worden. Nu tril ik zowat de auto uit, dus nodige tijd voor actie.

Afgelopen weekend even gekeken en er vielen me een aantal dingen op. Als je de auto opkrikt (rechtsvoor) en je slaat met je vuist tegen het wiel aan, hoor je duidelijk de remklauw rammelen tegen de blokken en de schijf, maar ook toplager/schokdemper. Toplagers zijn bij het verlagen (paar weken terug) vervangen, echter is het rubber wat uitgelubberd. Die gaan er dus nieuwe op.

Daarbij vind ik dat de klauw ruime speling heeft tov de schijf. De speling zit in de geleidepennen, waar de klauw mee in het zadel zit. Ze zien er alleen nog erg goed uit, dus ik weet niet zo goed wat ik daarvan moet denken. Kan me niet voorstellen dat de gaten in de zadel uitgelopen zijn??

Ik vind het erg opvallend dat er binnen zo'n korte tijd eigenlijk zoveel onderdelen speling gaan vertonen zonder een echte oorzaak? (Zat zelf aan een kromme schijf te denken?) Zit er nog verschil in auto's met en zonder ABS ?
canonballman

Verander de titel effe in 'Haas zn Clio II problementopic'
:p
Plaats reactie