Renault 5 1.7 GTX R.I.P.

Vertel hier alles over je project.
Plaats reactie
Florus

hmmmm, ik had toen patent aan moeten vragen, op 5jes rollen....... :lol:

[img]http://members.ziggo.nl/florus.sonja/5tr.jpg[/img]

[img]http://members.ziggo.nl/florus.sonja/5trgeel.jpg[/img]

[img]http://members.ziggo.nl/florus.sonja/5TRsilver.jpg[/img]

:smile: :D
ronald-cabrio
Contacteer:

Zo dat zijn er aardig wat wat je gerold heb!

Weer even een up date:

Vandaag toch maar de deukjes uit de GTX gehaald vind het toch zonde om m te rollen en de deukjes te laten zitten , dus zo goed als ging eerst de deukjes er zoveel mogelijk uitgedrukt en daarna met plamuur aan de gang gegaan. Ziet er nu een stuk beter uit heb ook foto's ervan die zal ik er zo of morgen even op zetten.

De deukjes zijn er allemaal uit op 1 na die is wel uitgedeukt en geplamuurd maar ik krijg hem niet helemaal weg. Het plamuur is wel glad dus na het rollen zie je iig geen plamuurvlek zitten.
Ook voor de velgen heb ik al een idee ze worden zo i zo mat wit alleen de inhammen worden mat zwart.

Zo al met al al aardig de goede kant op!
Renault Clio 1.2 16v (2009) - Renault Clio 1.4 automaat (1993)
ronald-cabrio
Contacteer:

bij deze een foto van 1 van de deukjes:

voor:

[img]http://94.100.116.13/618650001-61870000 ... _ALbB.jpeg[/img]

Na:

[img]http://94.100.118.101/618650001-6187000 ... _9yuv.jpeg[/img]
Mrtn
Car: R5GTT

Jemig Floor, je mag dat ding wel opnieuw laten wegen bij de RDW met al die lagen verf :lol:
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

ronald-cabrio schreef:Zo dat zijn er aardig wat wat je gerold heb!

Weer even een up date:

Vandaag toch maar de deukjes uit de GTX gehaald vind het toch zonde om m te rollen en de deukjes te laten zitten , dus zo goed als ging eerst de deukjes er zoveel mogelijk uitgedrukt en daarna met plamuur aan de gang gegaan. Ziet er nu een stuk beter uit heb ook foto's ervan die zal ik er zo of morgen even op zetten.

De deukjes zijn er allemaal uit op 1 na die is wel uitgedeukt en geplamuurd maar ik krijg hem niet helemaal weg. Het plamuur is wel glad dus na het rollen zie je iig geen plamuurvlek zitten.
Ook voor de velgen heb ik al een idee ze worden zo i zo mat wit alleen de inhammen worden mat zwart.

Dat smerige deukje achteraan kreeg je er niet uit zeker? Vond het ook al zo'n rare deuk. Lijkt wel of ze de auto daar opgekrikt hebben boven de achterband :grin: . Volgens mij wordt het wel wat met dat vijfje!
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Willem-Jan
Bestuurslid
Car: Megane RS Grand Tour

MartijnG schreef:Doe eens een foto van het resultaat dan Willem-Jan...nou ben ik benieuwd geworden (Y)
Ik kom wel eens aanwaaien op een meeting. En ik moet nog wat bijwerken, want het is soms onder de tape door gelekt.
En ik heb thuis nog geen internet na de blikseminslag van laatst. Ik post nu steeds vanaf stage :smoke:
ronald-cabrio
Contacteer:

JanGTT schreef:
ronald-cabrio schreef:Zo dat zijn er aardig wat wat je gerold heb!

Weer even een up date:

Dat smerige deukje achteraan kreeg je er niet uit zeker? Vond het ook al zo'n rare deuk. Lijkt wel of ze de auto daar opgekrikt hebben boven de achterband :grin: . Volgens mij wordt het wel wat met dat vijfje!
nee dat deukje heb ik er redelijk uit gekregen , gewoon iets naar binnen getikt en daarna geplamuurd ( dat is trouwens het deukje op de foto)

Aan diezelfde kant zar er op de achterdeur net boven het schild een diepere deuk en liep precies in de hoek naar het schild toe. Die is er niet helemaal uit.
tutuur
Clubsponsor

het zal je nog verbazen hoeveel deukjes en/of rare vormen je tegen komt als je serieus de hele auto strak wilt maken voor een respray :lol:

als je dan dagen lang om die auto heen hangt zie je meer dan ooit tevoren :D
JanGTT
Car: GT Turbo Blue Sport
Contacteer:

ja wat een tiefes werk is dat zeg.

@ ronald

Hoezo krijg je die deuk er niet uit dan? Meer plamuur kopen :smile:
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
ronald-cabrio
Contacteer:

En jawel Hij is zo goed als zwart :bang:

Het is alleen iets minder mat dan ik dacht , maar ben hier ook wel tevreden mee.

Moet alleen het dak en de stijlen van het voorraam en de bumpers doen , daarna afwerken zoals de dorpels , deurrandjes e.d.

Ik moet zeggen dat het er niet rot uit ziet en weet bijna wel zeker dat als ik klaar ben met rollen en m daarna licht opschuur met een korrel 1000 hij er erg goed uit komt te zien.

Alleen zwart heeft 1 nadeel......... hij heeft meer deukjes dan ik dacht te zien :grin:

Maar goed even de foto's dan maar:

voor:

[img]http://94.100.113.226/619400001-6194500 ... _AwPd.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.34/619400001-61945000 ... _SUZQ.jpeg[/img]

en na:

[img]http://94.100.115.130/619400001-6194500 ... _G-Zz.jpeg[/img]

[img]http://94.100.118.105/619400001-6194500 ... _XeuL.jpeg[/img]

[img]http://94.100.113.175/619400001-6194500 ... _A9Ol.jpeg[/img]
Laatst gewijzigd door ronald-cabrio op do 18 jun 2009 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Wouter
Über-Spammer
Contacteer:

Je moet de bumpers ook wel ff doen hoor :D
Waarom?? Gewoon omdat het kan!
ronald-cabrio
Contacteer:

Wouter de Wit schreef:Je moet de bumpers ook wel ff doen hoor :D
jaja die moeten ook nog even gedaan worden :smile:
MartijnG
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

En ga nu de randjes rond de voorruit maar eens doen :smile: Dat zal geen pretje worden denk ik :lol:

Ziet er verder wel geienig uit hoor! (Y)
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
ronald-cabrio
Contacteer:

MartijnG schreef:En ga nu de randjes rond de voorruit maar eens doen :smile: Dat zal geen pretje worden denk ik :lol:

Ziet er verder wel geienig uit hoor! (Y)
valt wel mee hoor gewoon goed afplakken en rollen maar en kleine delen waar je niet goed bijkomt met een klein kwastje doen en je ziet het verschil niet.
Arco
Über-Spammer
Car: Renault 5 GT Turbo

Sjezus... echt midden op staart. Lekker vout. :worship:
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Jacob Priem

Ziet er al wel goed uit zo :D (Y)
ronald-cabrio
Contacteer:

Arco Straver schreef:Sjezus... echt midden op staart. Lekker vout. :worship:
ja je moet wat als je geen garage o.i.d. heb :p
Johan Hogervorst
Contacteer:

Keep it rollin! :smoke:

Straatsteen tuning ftw! Ik ga binnenkort zelf ook op de straat de kofferklep bijspuiten, gewoon omdat het kan en ik geen plek heb, je moet toch iets. (0)
ronald-cabrio
Contacteer:

Joopieboy schreef:Keep it rollin! :smoke:

Straatsteen tuning ftw! Ik ga binnenkort zelf ook op de straat de kofferklep bijspuiten, gewoon omdat het kan en ik geen plek heb, je moet toch iets. (0)
ja ik kan m moeilijk in de woonkamer zetten :p
Rick16v
Contacteer:

Misschien iets om op meetings te doen, "last minute straatsteen" tuning..

en dan een evenement: "leeg een spuitbus tectyl tegen de onderkant van je renault zonder te morsen".
Florus

Mrtn schreef:Jemig Floor, je mag dat ding wel opnieuw laten wegen bij de RDW met al die lagen verf :lol:

Wees niet bang,hij bestaat al 3 jaar niet meer.... :D :lol:

@Ronald; heb je zijdeglans lak erop gesmeerd?
tutuur
Clubsponsor

ronald-cabrio schreef:Alleen zwart heeft 1 nadeel......... hij heeft meer deukjes dan ik dacht te zien :grin:
ik zei het toch :p

maar ziet er lkkr uit man :worship:
ronald-cabrio
Contacteer:

tutuur schreef:
ronald-cabrio schreef:Alleen zwart heeft 1 nadeel......... hij heeft meer deukjes dan ik dacht te zien :grin:
ik zei het toch :p

maar ziet er lkkr uit man :worship:
:lol: :lol: :lol:

misschien toch nog maar een keertje plamuren en rollen :-(
ronald-cabrio
Contacteer:

Florus schreef:
Mrtn schreef:Jemig Floor, je mag dat ding wel opnieuw laten wegen bij de RDW met al die lagen verf :lol:

Wees niet bang,hij bestaat al 3 jaar niet meer.... :D :lol:

@Ronald; heb je zijdeglans lak erop gesmeerd?
:( :( euhm zit net f te kijken maar ja het is zijdeglans , vond mn vrouw denk mooier zij heeft het uiteindelijk gepakt :-(
Florus

Zijdeglans is niet echt "je van het" voor op een auto.......beter ff echte Mat erover smeren, op een matte lak zie je die deukjes ook lang zo veel niet :wink:

Dus morgen weer "ff" rollen, je hebt nu toch de smaak te pakken.... :smile:
ronald-cabrio
Contacteer:

Florus schreef:Zijdeglans is niet echt "je van het" voor op een auto.......beter ff echte Mat erover smeren, op een matte lak zie je die deukjes ook lang zo veel niet :wink:

Dus morgen weer "ff" rollen, je hebt nu toch de smaak te pakken.... :smile:
en wat kan ik dan het beste gebruiken?

wat ik nu heb gebruikt is wel een soort metaal verf , een soort van hammerite maar dan eigenmerk.
Florus

Gewoon 't zelfde als je nu had,maar dan Mat i.p.v. zijdeglans....

Of gewoon een buitenlak van 1 of ander huismerk, zolang je maar 't zelfde soort gebruikt, dus had je nu watergedragen, dan weer watergedragen kopen..............had je nu synthetisch, dan weer synthetisch kopen.

Watergedragen en synthetisch bijten mekaar= ->-> zooitje..... :grin:
ronald-cabrio
Contacteer:

ok ga ik morgen ff kijken en misschien dat ik hem wel "zijdeglans" laat vind het op zich nog niet heel erg rot staan
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Florus schreef:Gewoon 't zelfde als je nu had,maar dan Mat i.p.v. zijdeglans....

Of gewoon een buitenlak van 1 of ander huismerk, zolang je maar 't zelfde soort gebruikt, dus had je nu watergedragen, dan weer watergedragen kopen..............had je nu synthetisch, dan weer synthetisch kopen.

Watergedragen en synthetisch bijten mekaar= ->-> zooitje..... :grin:
Mat is vaak niet verkrijgbaar bij gewone verven, alleen bij muurverf zooi.

Overigens watergedragen kan over terpetine-gedragen heen, mits die onderste droog is ;) Het beste is uiteraard dezelfde basis.

Een buitenverf zal het beste zijn voor de auto inderdaad.
Héle goeie is Sigma S2U, alleen wat prijzig :~

PS: heb 6 jaar als bijbaantje in een bouwmarkt (Multimate) gewerkt bij Verf/gereedschap etc..

Ontopic:
Ziet er deksels strak uit, dat rollen (Y)
Wil het ook nog eens gaan toepassen op de bruine R21 Monaco :smoke:
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Willem-Jan
Bestuurslid

Hallo hier de Praxis medewerker :smile: klopt wat Andisx zegt, maar de Praxis verkoopt ook echt matte watergedragen verf. Kan op kleur gemengt worden zelfs. Dus er zijn ongeveer 40.000 kleuren mogelijk, zwart zou er tussen moeten zitten :wink:
Dat is trouwens verf van Flexa.
Enw at betreft die Sigma, ik denk dat dat te dik is voor een auto. Dat spul dekt als de beste, maar zal denk ik op een auto niet strak genoeg trekken.
Mijn broertje en ik hebben nu een aantal merken geprobeerd op verschillende auto's en de eigen merken zijn t beste wat strak trekken betreft. Ze dekken misschien wat minder, maar een laagje meer is nooit verkeerd.
Adinsx
Car: M4 Estate GT205

Willem-Jan schreef:Hallo hier de Praxis medewerker :smile: klopt wat Andisx zegt, maar de Praxis verkoopt ook echt matte watergedragen verf. Kan op kleur gemengt worden zelfs. Dus er zijn ongeveer 40.000 kleuren mogelijk, zwart zou er tussen moeten zitten :wink:
Dat is trouwens verf van Flexa.
Enw at betreft die Sigma, ik denk dat dat te dik is voor een auto. Dat spul dekt als de beste, maar zal denk ik op een auto niet strak genoeg trekken.
Mijn broertje en ik hebben nu een aantal merken geprobeerd op verschillende auto's en de eigen merken zijn t beste wat strak trekken betreft. Ze dekken misschien wat minder, maar een laagje meer is nooit verkeerd.
Haha :lol:

Ik ben er al een tijdje uit (jaartje of 3 nu).
Dat mat is gewoon voor huis-tuin gebruikt?

Trouwens, zwart is wel pittig om te mengen herinner ik me nog. Donkere kleuren was altijd lastig destijds. Al hoorde ik van m'n broertje (die mijn bijbaantje heeft overgenomen) dat ze een nieuw machine hebben van Sigma dat ze nu echt alles kunnen mengen.

Maar goed, in ieder geval succes gewenst aan Ronald (Y)

PS: praxis verkoopt geen Sigma toch?
Iron Bleu Mégane IV Estate GT205 + Rouge Flammé Clio IV Estate Dynamique TCe90
Willem-Jan
Bestuurslid

Praxis heeft inderdaad geen Sigma, producten komen wel voor een deel bij Sigma vandaan. Flexa is van Akzo. Zwart is wat lastiger te mengen omdat er zoveel pigment bij moet, je moet er voor uitkijken dat de verhouding pigment/verf niet te klein wordt, maar dat geeft de machine wel aan dan. En die matte verf is inderdaad gewoon huis/ tuin gebruik, dus misschien nog een optie voor je Ronald
Tim
Car: E36 M3

Tip van de week, om van m'n pigment vlekken af te komen moet ik ook maar eens in die machine duiken ;)

Heb je voor mij niet alleen een potje pigment? :D
Willem-Jan
Bestuurslid

Tim schreef:Tip van de week, om van m'n pigment vlekken af te komen moet ik ook maar eens in die machine duiken ;)

Heb je voor mij niet alleen een potje pigment? :D
Er valt altijd wat te regelen :D maar raar spul is dat hoor dat in die machine gaat. Het is wel vloeibaar, maar droogt eigenlijk nooit. Als je het ergens op morst krijg je het er ook bijna niet meer af.
ronald-cabrio
Contacteer:

ok ook weer genoeg tips (Y)

Ik ga toch eerst kijken wat deze kleur doet na het licht opgeschuurd te hebben. Als ik het dan toch te glimmend vind ga ik er met mat zwart overheen.
Plaats reactie