ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

echt mooi zijn al die lichtere kleuren niet vind ik. Maar het zal wel gedaan zijn ivm het zonnige klimaat daar.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Rob
Berichten: 1757
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: Maastricht

De aandrijfassen van de GTTurbo, zijn deze dikker, maar wel even lang als van een ongeblazen 5je?

Ik heb namelijk de homokineet bestuurderszijde van de Super5 GTS stuk, dus wil ik meteen de hele as vervangen.

Nu heb ik in mijn berging 2 verschillende diktes van assen gevonden. Klopt het dat de dikkere van de GTT (C405) zijn en de dunnere van een ongeblazen 5je (GTS/GTX)? En zijn deze wel even lang?

Dus met andere woorden: kan ik gewoon een GTT as onder de GTS zetten?
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

nee gtt as is ietsjes langer.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Zo zie je zie niet veel meer, helemaal origineel...t is dat ik er al één voor de deur heb staan!

http://link.marktplaats.nl/255807107
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Das wel wat voor Matijs :)
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Rob schreef:De aandrijfassen van de GTTurbo, zijn deze dikker, maar wel even lang als van een ongeblazen 5je?

Ik heb namelijk de homokineet bestuurderszijde van de Super5 GTS stuk, dus wil ik meteen de hele as vervangen.

Nu heb ik in mijn berging 2 verschillende diktes van assen gevonden. Klopt het dat de dikkere van de GTT (C405) zijn en de dunnere van een ongeblazen 5je (GTS/GTX)? En zijn deze wel even lang?

Dus met andere woorden: kan ik gewoon een GTT as onder de GTS zetten?
http://www.h-base.nl

Volgens mij gaat dat gewoon lukken, die 1 cm is ws. ook niet zo'n probleem, en als dat wel zo is hoor je dat vrijwel meteen.

Ik zeg gewoon erin prakken die hap :)
mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

hahaha dat gaat idd misschien wel

echter die korte assen in een gtt niet hoor!
ik spreek uit ervaring bij een snel genomen bocht met wielspin hoor je dan ineens raketakketak en rollen er kogels over de straat :D
Willeon de Zoete
Berichten: 7023
Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
Locatie: Ruinerwold

Steven schreef:Das wel wat voor Matijs :)
Blijkbaar wil Merijn ook een GTT die rijdt.... :p
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Heb ook zo'n vermoeden dat ie aardig rot is.. interieurtje is wel mooi zo te zien!
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

mark 5t schreef:hahaha dat gaat idd misschien wel

echter die korte assen in een gtt niet hoor!
ik spreek uit ervaring bij een snel genomen bocht met wielspin hoor je dan ineens raketakketak en rollen er kogels over de straat :D
Hehe ja ik heb het ook wel es bij een Honda Civic meegemaakt, dan floepte de hele as uit de bak, weg aandrijving.

Nouja het verstandigste is gewoon die assen naast elkaar houden en als er echt verschil inzit, toch maar ff pielen om die homo's over te zetten.
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Willeon de Zoete schreef:
Steven schreef:Das wel wat voor Matijs :)
Blijkbaar wil Merijn ook een GTT die rijdt.... :p
(S)

;)
JanGTT
Berichten: 407
Lid geworden op: do 11 dec 2008 21:45
Car: GT Turbo Blue Sport
Locatie: Putten
Contacteer:

Haha die vent heeft gewoon plakband over zijn roestplekken gedaan. (diegene die op marktplaats staat). Maar wel een leuk nieuwe project voor mij :smile: .
Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
Luco/Alpine-racer
Über-Spammer
Berichten: 22724
Lid geworden op: ma 21 feb 2005 17:33
Car: diverse
Locatie: thuis
Contacteer:

Steven schreef:
mark 5t schreef:hahaha dat gaat idd misschien wel

echter die korte assen in een gtt niet hoor!
ik spreek uit ervaring bij een snel genomen bocht met wielspin hoor je dan ineens raketakketak en rollen er kogels over de straat :D
Hehe ja ik heb het ook wel es bij een Honda Civic meegemaakt, dan floepte de hele as uit de bak, weg aandrijving.

Nouja het verstandigste is gewoon die assen naast elkaar houden en als er echt verschil inzit, toch maar ff pielen om die homo's over te zetten.
Volgens mij zijn de assen van een gtt de kortste die er zijn.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

weet iemand hoeveel inch de diameter v/e GT uitlaatsysteem is?
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

2.25
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Gebruikersavatar
Mrtn
Berichten: 4809
Lid geworden op: vr 23 aug 2002 9:00
Car: R5GTT
Locatie: Lelystad

Ok, ik had een leuk uitlaatje van 2" diameter gezien... scheelt een half centimetertje in doorsnee. Zal dat effect hebben?
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

2" is de originele diameter (52mm).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Arco
Über-Spammer
Berichten: 18301
Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Gouda

|: Dat is waar ja. Sorry.... 2.5 inch is goed/leuk als je dat kan vinden.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"

Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

K- tec heeft een nieuw uitlaat spruistukie

http://www.k-tecracing.com/show_product.asp?id=124
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Geen geld... :P
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

groep buy :lol:
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Welke draad heeft de bout waarop het oliefilter gemonteerd wordt?
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=16
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alpine schreef:Welke draad heeft de bout waarop het oliefilter gemonteerd wordt?
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=16
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... oliekoeler

M20 volgens mij.
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Deze dikke witte draad is toch de stuurdraad voor de startmotor? Hier moet een signaal van 12V op komen te staan neem ik aan?

Afbeelding

Het relais van de startmotor, zit die nou op de startmotor zelf of is dat een los relais?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Je geeft alle antwoorden zelf al, je weet het wel ;)

Ja
Ja
Ja
en dus Nee
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Ach, even checken voor de zekerheid...scheelt weer een hoop tijd :smile:

Denk dat het probleem al gevonden is, als ik de stuurdraad aansluiting in het topic van Allartino zag bij de stekker bij de koplamp...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Bekende etterplek ja...
Alpine
Berichten: 1476
Lid geworden op: vr 13 jul 2001 0:00
Locatie: Aalten
Contacteer:

Gerald schreef:M20 volgens mij.
Het is idd M20*1.5 nu zoek ik een verloopnippel voor het monteren
van de adapterbus op het onderblok,wie heeft er 1 voor me?
Buis met buitendraad of een moer met 2-zijden buitendraad,
zoals afgebeeld op de link maar dan M20*1.5
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alpine schreef:
Gerald schreef:M20 volgens mij.
Het is idd M20*1.5 nu zoek ik een verloopnippel voor het monteren
van de adapterbus op het onderblok,wie heeft er 1 voor me?
Buis met buitendraad of een moer met 2-zijden buitendraad,
zoals afgebeeld op de link maar dan M20*1.5
Marcel,
lees het hele topic van de oliekoelers nog eens na. Daar staat ook dit antwoord in. :wink:

Edit: Nummer is 82 00 702 754 (zie topic, pag 4.) :)
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

wie heeft mss nog een volledige verlangings setje liggen voor een r5 gtt phase 2
r5 gtt
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 31 dec 2007 12:34
Locatie: limburg,belgie

r5 gtt schreef:wie heeft mss nog een volledige verlangings setje liggen voor een r5 gtt phase 2
heb net een setje gevonden van spax vanvoor zijn ze in hardheid en hoogte verstelbaar en vanachter zijn er ook pompkes bij?

zou het goed zijn?
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

of het goed is weet je pas als je het ziet en gebruikt toch :wink:
5GTT & clio II 1.6 16v
Tim
Berichten: 7604
Lid geworden op: wo 24 jan 2007 0:05
Car: E36 M3

Spax is goed en fijn spul, vergelijkbaar met Koni alleen is Spax beter verstelbaar.

Martijn Kool heeft het ook onder de 5 zitten.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

is er misschien iemand die foto's heeft van een 5 met evo bodykit?
en dan het liefst rondom, ik heb geen idee hoe de kit er uit ziet :lol:
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Niet... ;)
Plaats reactie