ACT: 5 GT Turbo
De aandrijfassen van de GTTurbo, zijn deze dikker, maar wel even lang als van een ongeblazen 5je?
Ik heb namelijk de homokineet bestuurderszijde van de Super5 GTS stuk, dus wil ik meteen de hele as vervangen.
Nu heb ik in mijn berging 2 verschillende diktes van assen gevonden. Klopt het dat de dikkere van de GTT (C405) zijn en de dunnere van een ongeblazen 5je (GTS/GTX)? En zijn deze wel even lang?
Dus met andere woorden: kan ik gewoon een GTT as onder de GTS zetten?
Ik heb namelijk de homokineet bestuurderszijde van de Super5 GTS stuk, dus wil ik meteen de hele as vervangen.
Nu heb ik in mijn berging 2 verschillende diktes van assen gevonden. Klopt het dat de dikkere van de GTT (C405) zijn en de dunnere van een ongeblazen 5je (GTS/GTX)? En zijn deze wel even lang?
nee gtt as is ietsjes langer.
Zo zie je zie niet veel meer, helemaal origineel...t is dat ik er al één voor de deur heb staan!
http://link.marktplaats.nl/255807107
http://link.marktplaats.nl/255807107
http://www.h-base.nlRob schreef:De aandrijfassen van de GTTurbo, zijn deze dikker, maar wel even lang als van een ongeblazen 5je?
Volgens mij gaat dat gewoon lukken, die 1 cm is ws. ook niet zo'n probleem, en als dat wel zo is hoor je dat vrijwel meteen.
Ik zeg gewoon erin prakken die hap

hahaha dat gaat idd misschien wel
echter die korte assen in een gtt niet hoor!
ik spreek uit ervaring bij een snel genomen bocht met wielspin hoor je dan ineens raketakketak en rollen er kogels over de straat
ik spreek uit ervaring bij een snel genomen bocht met wielspin hoor je dan ineens raketakketak en rollen er kogels over de straat

-
Blijkbaar wil Merijn ook een GTT die rijdt....Steven schreef:Das wel wat voor Matijs

Hehe ja ik heb het ook wel es bij een Honda Civic meegemaakt, dan floepte de hele as uit de bak, weg aandrijving.mark 5t schreef:hahaha dat gaat idd misschien wel
Nouja het verstandigste is gewoon die assen naast elkaar houden en als er echt verschil inzit, toch maar ff pielen om die homo's over te zetten.
-
- Car: GT Turbo Blue Sport
- Contacteer:
Haha die vent heeft gewoon plakband over zijn roestplekken gedaan. (diegene die op marktplaats staat). Maar wel een leuk nieuwe project voor mij
.

Renault 5 GTT Fase I,Renault 5 GTT Fase II,Renault 5 GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
- Car: diverse
- Contacteer:
Volgens mij zijn de assen van een gtt de kortste die er zijn.Steven schreef:Hehe ja ik heb het ook wel es bij een Honda Civic meegemaakt, dan floepte de hele as uit de bak, weg aandrijving.mark 5t schreef:hahaha dat gaat idd misschien wel
Nouja het verstandigste is gewoon die assen naast elkaar houden en als er echt verschil inzit, toch maar ff pielen om die homo's over te zetten.
Het racehok, doel onder de 2.00 op cpz.
-
- Über-Spammer
- Car: Renault 5 GT Turbo
2.25
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
-
- Über-Spammer
2" is de originele diameter (52mm).
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer

5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Welke draad heeft de bout waarop het oliefilter gemonteerd wordt?
http://www.dutchpowertrading.nl/index.p ... =m2&mid=16
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
http://www.renault-tuning.com/viewtopic ... oliekoelerAlpine schreef:Welke draad heeft de bout waarop het oliefilter gemonteerd wordt?
M20 volgens mij.
Project: GTT Blue Sport
-
- Über-Spammer
Deze dikke witte draad is toch de stuurdraad voor de startmotor? Hier moet een signaal van 12V op komen te staan neem ik aan?
![Afbeelding]()
Het relais van de startmotor, zit die nou op de startmotor zelf of is dat een los relais?
Het relais van de startmotor, zit die nou op de startmotor zelf of is dat een los relais?
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
-
- Über-Spammer
Ach, even checken voor de zekerheid...scheelt weer een hoop tijd
Denk dat het probleem al gevonden is, als ik de stuurdraad aansluiting in het topic van Allartino zag bij de stekker bij de koplamp...

Denk dat het probleem al gevonden is, als ik de stuurdraad aansluiting in het topic van Allartino zag bij de stekker bij de koplamp...
Het is idd M20*1.5 nu zoek ik een verloopnippel voor het monterenGerald schreef:M20 volgens mij.
van de adapterbus op het onderblok,wie heeft er 1 voor me?
Buis met buitendraad of een moer met 2-zijden buitendraad,
zoals afgebeeld op de link maar dan M20*1.5
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Über-Spammer
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Contacteer:
Marcel,Alpine schreef:Het is idd M20*1.5 nu zoek ik een verloopnippel voor het monterenGerald schreef:M20 volgens mij.
van de adapterbus op het onderblok,wie heeft er 1 voor me?
Buis met buitendraad of een moer met 2-zijden buitendraad,
zoals afgebeeld op de link maar dan M20*1.5
lees het hele topic van de oliekoelers nog eens na. Daar staat ook dit antwoord in.
Edit: Nummer is 82 00 702 754 (zie topic, pag 4.)

Project: GTT Blue Sport
heb net een setje gevonden van spax vanvoor zijn ze in hardheid en hoogte verstelbaar en vanachter zijn er ook pompkes bij?r5 gtt schreef:wie heeft mss nog een volledige verlangings setje liggen voor een r5 gtt phase 2
zou het goed zijn?