ACT: 5 GT Turbo

Post hier al je vragen over de Renault 5. Oer5/Alpine/GTE/GTX/GT Turbo
Plaats reactie
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

mark 5t
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 14 feb 2002 0:00
Locatie: roden
Contacteer:

effe uit mijn hoofd voorschakel weerstand voor de ontsteking?
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

ok, bij mn maatje zit dat apparaat niet.., heb hem ook niet aangesloten en hij loopt wel gewoon!
Weet iemand hoe de stekkers erop moeten, hij is nl. een beetje gesneuveld met wisselen van t blok..
Of gewoon wegslopen dat ding! 8)
Merijn
Über-Spammer
Berichten: 31515
Lid geworden op: di 13 nov 2001 0:00
Car: 5 GT Turbo

Volgens mij heb ik dat ding ook niet... :S
Christian
Berichten: 4046
Lid geworden op: wo 19 jun 2002 13:30
Locatie: Oldenzaal (Twente)

ik heb dat ding er net uitgegooid en alles werkt nog normaal :grin:
MartijnG
Über-Spammer
Berichten: 10004
Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
Car: Renault 5 GT Turbo
Locatie: Vlaardingen

Volgens mij hanngt dat ding samen met een stekker voor de omloopklep van de perculatiefan. En die omloopklep zit alleen maar op sommige Ph2's had ik pas geleden hier ergens gelezen.

Ik heb namelijk ook zo'n ding, maar denk niet echt dat ie veel nut heeft, maar zeker weet ik het ook niet. Ik zal van het weekend ook wel even een fotootje maken...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Ok, zou handig zijn! Heb nu nl. 2 stekkertjes over.
Misschien heeft t ook met het bouwjaar te maken, die van mij komt uit 1990.., misschien alleen bij de latere modellen erop gezet?
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Heeft er al iemand (positieve) ervaring met de volledig aluminium radiatoren uit china? ze zijn te vinden op ebay, deze dus:

[img]http://members.home.nl/jaspervanhoek/8440_1.jpg[/img]
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

Hoe dik zijn die dingen?
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Steven schreef:Hoe dik zijn die dingen?
De radiateur bedoel je?

core size 310mm*388mm*36mm

Two Rows

volgens ebay
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

36mm is erg dun, echt dikke zijn soms wel 50mm.

Moet het kosten?
m1n1 (Jasper)
Berichten: 790
Lid geworden op: do 31 mei 2007 12:51
Car: R5 GT Turbo PH1
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

rond de 200 euro incl verzenden.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

std is toch dunner of zie ik dat verkeerd?
lijkt mij toch niet verkeerd zo'n rad, je bent iig het oliekoel/opwarm gedeelte kwijt :lol:
Tom
Moderator
Berichten: 25344
Lid geworden op: vr 8 mar 2002 0:00
Car: MB
Locatie: 's-Hertogenbosch

volgens hbase 33 en volgens masterbase 36mm. Beide geen valeo.
Ex GT Turbo, Ex Clio Williams
Steven
Berichten: 26862
Lid geworden op: za 22 dec 2001 0:00
Car: M536
Locatie: Alkmaar

200 euro is teveel, neem dan een Pace (das ook duur, maar wel dikker).
Een gewone originele zal net zo goed koelen en dies nog goedkoper ook à €150 en die zijn ook 36 mm, zeker weten.
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

ik zit er aan te denken om een diesel rad te halen, die is 8cm breder toch?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Die is breder idd. Maar dan past de originele ic er niet meer naast.

Kan dus alleen icm een fmic of chargecooler. :)
5 GT Turbo '88 GT5
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

MartijnG schreef: Hoe hebben jullie dat gedaan met de bovenste koelslang? Slang van en diesel gepakt of zelf verlengd? Ik zag dat Roy m namelijk verlengd had...
Verlengd met een stukje alu. :grin:
5 GT Turbo '88 GT5
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

tutuur schreef:ik zit er aan te denken om een diesel rad te halen, die is 8cm breder toch?
Via de sloop of nieuw?
Roy
Moderator
Berichten: 6618
Lid geworden op: wo 28 mar 2001 0:00
Locatie: Zuid-Holland

Een radiateur is nou niet echt iets om van de sloop te halen. :)

Voor een paar tientjes meer heb je een nieuwe. (Y)
5 GT Turbo '88 GT5
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

nja paar tientjes nou ook weer niet maar een nieuwe natuurlijk, en fmic komt erop dus geen probleem....

oja roy je hebt iets unieks, heb het even uit laten zoeken maar fabriek van die bumper is echt failliet dus ik baal :-(
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

Via H-base 100 euro bruto, maar dat is dan gewoon een plastic/aluminium ding dus. Zit er dan ook een olie aansluiting op?
tutuur
Clubsponsor
Berichten: 14276
Lid geworden op: zo 11 jan 2009 16:04
Locatie: hoorn

neej zit er niet op maar heb losse oliekoeler dus ben juist blij dat ie er niet zit (Y)
meer koelcapaciteit :grin:
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Als je een rad van de sloop gaat halen, dan kan je net zo goed je huidige laten zitten. Dat ding van de sloop is waarschijnlijk ookal helemaal dicht gerot, en koelt dus ook ruk.
R5GTT. Drive it like you stole it
DennisT
Moderator
Berichten: 4576
Lid geworden op: za 3 sep 2005 16:54
Locatie: Baarn

tutuur schreef:neej zit er niet op maar heb losse oliekoeler dus ben juist blij dat ie er niet zit (Y)
meer koelcapaciteit :grin:
Top, ik heb ook een losse koeler (Y) Alleen vraag ik me af of zo'n dieselrad voordeel oplevert tov de coppercore die ik nu heb?
sieger everts
Berichten: 1742
Lid geworden op: di 29 mar 2005 14:42
Locatie: Assen
Contacteer:

een dieselrad koelt gewoon goed, zeker als je het doorstroomprincipe hanteerd (FASE 1 DUS). en een nieuw dieselrad kost je de kop ook niet.

anders haal je een Kuch VW Kuch rad of eentje van een xr2i . die zijn ook groot zat een vullen de ruimte ook goed.
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

sieger everts schreef:een dieselrad koelt gewoon goed, zeker als je het doorstroomprincipe hanteerd (FASE 1 DUS). en een nieuw dieselrad kost je de kop ook niet.

anders haal je een Kuch VW Kuch rad of eentje van een xr2i . die zijn ook groot zat een vullen de ruimte ook goed.
wat bedoel je met het doorstroomprincipe?
5GTT & clio II 1.6 16v
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Hoi, het lampie in mn waterkoeltemperatuurmetertje :( brand.., als ik het thermocontact in de rad doorschakel begint de fan te draaien. Als ik hem gewoon warm laat worden slaat ie niet aan!
Heb r een ander blok ingezet maar weet nou niet wat ik fout heb gedaan.. De temperatuur geeft ie wel goed aan, rara iemand een idee??
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Alles goed ontlucht? Wordt je radiateur wel gedeeltelijk warm of helemaal niet?

Thermostaat die moeilijk doet?

Thermoelement van de radiator overleden?
Steven(stk)
Berichten: 1530
Lid geworden op: di 6 dec 2005 10:40
Locatie: r`dam

jackel schreef:Hoi, het lampie in mn waterkoeltemperatuurmetertje :( brand.., als ik het thermocontact in de rad doorschakel begint de fan te draaien. Als ik hem gewoon warm laat worden slaat ie niet aan!
Heb r een ander blok ingezet maar weet nou niet wat ik fout heb gedaan.. De temperatuur geeft ie wel goed aan, rara iemand een idee??
De temperatuurmeter op het dashboard staat los van je radiateur fan, het lijkt er mij op dat je thermocontact in je radiateur niet goed meer is :)
-PAZ-
Über-Spammer
Berichten: 11268
Lid geworden op: vr 11 jun 2004 16:55
Locatie: ijzendijke

Brand dat lampje constant of alleen als ie te warm word??
R5GTT. Drive it like you stole it
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

even een stomme vraag: passen ph2 veren op ph1 dempers? :~

ben net afgekeurd bij de APK op een gebroken voorveer :-(
heb nog een setje (nwe)veren liggen, maar geen idee of het ph1 of ph2 veren zijn....
5GTT & clio II 1.6 16v
Gerald
Über-Spammer
Berichten: 11129
Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
Car: 2x twingo2 +5GTT
Locatie: Du I Ven
Contacteer:

Allartino schreef:even een stomme vraag: passen ph2 veren op ph1 dempers? :~

ben net afgekeurd bij de APK op een gebroken voorveer :-(
heb nog een setje (nwe)veren liggen, maar geen idee of het ph1 of ph2 veren zijn....
Alleen de veren waren wel uit wisselbaar volgens mij, zolang je maar geen f1 en f2 topschotels door elkaar gaat gebruiken moet het goed gaan.
jackel
Berichten: 374
Lid geworden op: zo 17 aug 2003 11:00

Lampje brand constant! Je ziet de temperatuur wel gewoon oplopen maar de ventilator slaat niet aan. (ik kan hem wel overbruggen en dan werkt hij wel..).
Allartino
Berichten: 1147
Lid geworden op: vr 21 mar 2003 18:13
Locatie: Utrecht

jackel schreef:Hoi, het lampie in mn waterkoeltemperatuurmetertje :( brand.., als ik het thermocontact in de rad doorschakel begint de fan te draaien. Als ik hem gewoon warm laat worden slaat ie niet aan!
Heb r een ander blok ingezet maar weet nou niet wat ik fout heb gedaan.. De temperatuur geeft ie wel goed aan, rara iemand een idee??
wat betekent dat lampje eigenlijk?
5GTT & clio II 1.6 16v
Plaats reactie