ACT: 5 GT Turbo
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
22046 - Spidan aandrijfas LV - €110,00 ex. btw met inruil oude
22047 - Spidan aandrijfas RV - €105,00 ex. BTW met inruil oude
7701351194 - Renault aandrijfas LV - 120.- ex. BTW met inruil oude
7701351193 - Renault aandrijfas RV - 111.- ex. BTW met inruil oude
(deze heb ik eronder zitten van Spidan en op die witte zaten deze van Renault)
Geen lengte maten erbij in Dialogys.... (staan wel op site Spidan en H-base dacht ik)
Dit zijn overigens de artikelnummers voor Clio 16V aandrijfassen
7701351696 - RV - 116.- ex. BTW met inruil oude
7701352255 - LV - 116.- ex. BTW met inruil oude
Persoonlijk zou ik niet gaan klootzakken met een alleen een nieuwe homokineet. Gepruts, overal vet en dat voor 4-5 tientjes winst.
As is gewoon plug & drive.
22047 - Spidan aandrijfas RV - €105,00 ex. BTW met inruil oude
7701351194 - Renault aandrijfas LV - 120.- ex. BTW met inruil oude
7701351193 - Renault aandrijfas RV - 111.- ex. BTW met inruil oude
(deze heb ik eronder zitten van Spidan en op die witte zaten deze van Renault)
Geen lengte maten erbij in Dialogys.... (staan wel op site Spidan en H-base dacht ik)
Dit zijn overigens de artikelnummers voor Clio 16V aandrijfassen
7701351696 - RV - 116.- ex. BTW met inruil oude
7701352255 - LV - 116.- ex. BTW met inruil oude
Persoonlijk zou ik niet gaan klootzakken met een alleen een nieuwe homokineet. Gepruts, overal vet en dat voor 4-5 tientjes winst.
As is gewoon plug & drive.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Hmm ok, dank!
Ik kan op de site van Spidan geen lengtes vinden.
En naar mijn weten heeft die vriend van me ook geen draagarmen van een clio. Gewoon enkelt de assen van een clio gemonteerd.
Hij had het er wel over dat de assen er wel is uit ploppen/schieten.
Maar hij zegt dat dat komt omdat zn 5 80-90mm verlaagd is voor.
Hij wilde die van een R19 16v gaan proberen omdat deze iets langer zijn..
Maar damn wat een onzin om je oude assen te moeten inleveren als je nieuwe wilt kopen.
Mocht ik nieuwe willen. Moet ik ze dan beide vervangen of alleen de stukkende nieuw kopen??
Ik kan op de site van Spidan geen lengtes vinden.
En naar mijn weten heeft die vriend van me ook geen draagarmen van een clio. Gewoon enkelt de assen van een clio gemonteerd.
Hij had het er wel over dat de assen er wel is uit ploppen/schieten.
Maar hij zegt dat dat komt omdat zn 5 80-90mm verlaagd is voor.
Hij wilde die van een R19 16v gaan proberen omdat deze iets langer zijn..
Maar damn wat een onzin om je oude assen te moeten inleveren als je nieuwe wilt kopen.
Mocht ik nieuwe willen. Moet ik ze dan beide vervangen of alleen de stukkende nieuw kopen??
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Als je ze niet inlevert, betaal je statiegeld. Tis net met flessen inleveren.
Reken erop dat er dan 75 tot 100 euro bijkomt.
En "aandrijfassen die eruit ploppen" ???
1) Ze zitten vast met moeren bij het wiellager/fuseestuk
2) Aandrijfas rechts zit vast met spie
3) aandrijfas links zou wellicht kunnen in uiterste geval daar deze "geklemd zit in versnellingsbak
Beide vervangen ?? Hangt van je budget af.

Reken erop dat er dan 75 tot 100 euro bijkomt.
En "aandrijfassen die eruit ploppen" ???
1) Ze zitten vast met moeren bij het wiellager/fuseestuk
2) Aandrijfas rechts zit vast met spie
3) aandrijfas links zou wellicht kunnen in uiterste geval daar deze "geklemd zit in versnellingsbak
Beide vervangen ?? Hangt van je budget af.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Oke op die manier.
Ja het liefst doe ik dat dan in 1 keer goed en vervang ik ze beide.
Of ik roggel een 2e hands linker as.
Btje lastig te vinden.
Heb wel al op odnerdelenzoeker.nl een aanvraag ingedient.
En reactie al gehad van een sloperij die een r5gtt had staat met een goede linker as.
Naja eruit ploppen.. hij hoort ze wel heeel erg bonken onder het rijden.
Ja het liefst doe ik dat dan in 1 keer goed en vervang ik ze beide.
Of ik roggel een 2e hands linker as.
Btje lastig te vinden.
Heb wel al op odnerdelenzoeker.nl een aanvraag ingedient.
En reactie al gehad van een sloperij die een r5gtt had staat met een goede linker as.
Naja eruit ploppen.. hij hoort ze wel heeel erg bonken onder het rijden.
Laatst gewijzigd door Jackson op di 7 apr 2009 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Heeft ie zelf niet een aandrijfas kapot?
Project: GTT Blue Sport
Nee zn assen staan te schuin. \_/, dit idee zeg maar.Gerald schreef:Heeft ie zelf niet een aandrijfas kapot?
Omdat dat ding zover verlaagd is.
-
- Über-Spammer
- Berichten: 18301
- Lid geworden op: vr 11 feb 2005 16:24
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Gouda
Dan komt dat bonken wel vaker oor. Had/heb ik ook iets. As vervangen, maar ik bleef het soms horen met insturen aan de linkerzijde. Heeft met die tri-pod te maken die los zit in je bak.
5 GT Turbo '86 Phase I/II "Le Monstre Vert"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
Twingo 1.5 DCi '11 Renault Sport Gordini "Le Panda Blanc "
5 GT Turbo '86 Phase I "Circuit"
Clio 1,8 16V '92 "La Salope Noire"
Mégane I Phase II 1.4 16V '00 Coupé LPG "La Souris Grise"
Clio II Phase II 1.6 16V '03 Initiale LPG "La Souris Grise"
nog zo'n kermit
Immer wieder die verdammte Holländer
Die heeft echt alle hoeken van het land al gezien...
Loop voor de gein de phase1 gallery maar eens door:
http://www.5gt.nl/image/tid/20
Loop voor de gein de phase1 gallery maar eens door:
http://www.5gt.nl/image/tid/20
Renault 5 GT turbo Bleu Sport
-
- Berichten: 7023
- Lid geworden op: ma 9 jul 2007 18:40
- Locatie: Ruinerwold
Hij ziet er wel netjes uit zo op de foto.
Mazda velgen eronder?
Mazda velgen eronder?
had vanmiddag me r5 maar weer eens gestart aangezien ie al een maand niet meer gedraaid had... sloeg zo aan alleen en hij liep opzich heel mooi...
het probleem is alleen dat hij op stationair toerental schommelt tussen de 800 en 1300 ong...
iemand enig idee wat hier de hoofdoorzaak van kan zijn?
thnx
het probleem is alleen dat hij op stationair toerental schommelt tussen de 800 en 1300 ong...
iemand enig idee wat hier de hoofdoorzaak van kan zijn?
thnx
-
- Berichten: 6440
- Lid geworden op: wo 1 jun 2005 13:44
- Locatie: Nijverdal
stationair sproeier even schoonmaken, die grote schroef aan de bijrijderskant van de carb..
Renault Clio III Cup
koolautosport.nl
koolautosport.nl
Zijn de stootblokken achter de bumper gelijk van een Ph1 & Ph2?
Of kan ik ze ook van een standaard 5 gebruiken,of specifiek GTT?
Of kan ik ze ook van een standaard 5 gebruiken,of specifiek GTT?
Alpine GTA V6 Turbo Rood '86
Renault Rodeo 6 '77
Renault Rodeo 6 '77
-
- Berichten: 61
- Lid geworden op: zo 21 dec 2008 19:29
los vlotterdeksel / lekke vlotterdekselpakking, stationairsproeier heeft er niets mee te maken bij een fluctuerend stationair toerental.tutuur schreef:had vanmiddag me r5 maar weer eens gestart aangezien ie al een maand niet meer gedraaid had... sloeg zo aan alleen en hij liep opzich heel mooi...
het probleem is alleen dat hij op stationair toerental schommelt tussen de 800 en 1300 ong...
iemand enig idee wat hier de hoofdoorzaak van kan zijn?
thnx
Laatst gewijzigd door volvodspec op ma 13 apr 2009 9:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Volgens mij is dat geen aanrader, met een gietijzeren spruitstuk.anco schreef:is het verstandig om het uitlaatspruitstuk met heatwrap in te pakken of gaat dan de levensduur van de turbo hard achteruit??
rev it like a rental
-
- Über-Spammer
- Berichten: 11129
- Lid geworden op: do 4 jul 2002 15:40
- Car: 2x twingo2 +5GTT
- Locatie: Du I Ven
- Contacteer:
Ik heb nog wel een setje van een gewone 5 voor je liggen.Alpine schreef:Zijn de stootblokken achter de bumper gelijk van een Ph1 & Ph2?
Of kan ik ze ook van een standaard 5 gebruiken,of specifiek GTT?
Project: GTT Blue Sport
Ik heb het ook niet gedaan, wel heb ik de downpipe ingepakt. Haalt best wel wat hitte weg onder de kap. En ook zeker van rond je startmotor, deze hebben flink te lijden als ze goed warm worden.Menno schreef:Volgens mij is dat geen aanrader, met een gietijzeren spruitstuk.anco schreef:is het verstandig om het uitlaatspruitstuk met heatwrap in te pakken of gaat dan de levensduur van de turbo hard achteruit??
R5GTT. Drive it like you stole it
Vraag me af wat het oplevert?
Downpipe inpakken is dan weer tegengesteld: je wil daar de warmte zo gauw mogelijk kwijt.
Downpipe inpakken is dan weer tegengesteld: je wil daar de warmte zo gauw mogelijk kwijt.
Riël Notermans schreef:Vraag me af wat het oplevert?
Downpipe inpakken is dan weer tegengesteld: je wil daar de warmte zo gauw mogelijk kwijt.
Ik heb het ook min of meer alleen gedaan om de start motor wat meer te ontzien.
R5GTT. Drive it like you stole it
Nee, uitlaatgas koelt sneller af, volume wordt kleiner, pijp biedt minder weerstand.tutuur schreef:waarom zou je? omdat dan je turbo minder warm wordt?
je zorgt er iig voor dat de hitte meer in de uitlaat lijn blijft zodat het niet onder de kap verdwijnt
Downpipes zijn ook niet gauw van RVS daar dat warmte minder snel afvoert.
Maar idd, je apparatauur onder de kap voelt die hitte wel, en het kan theoretisch wel zo zijn, wat het in praktijk doet ... ?
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Vraagje voor de bredere (diesel)radiateur-mensen:
Hoe hebben jullie dat gedaan met de bovenste koelslang? Slang van en diesel gepakt of zelf verlengd? Ik zag dat Roy m namelijk verlengd had...
Hoe hebben jullie dat gedaan met de bovenste koelslang? Slang van en diesel gepakt of zelf verlengd? Ik zag dat Roy m namelijk verlengd had...
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi
Na de turbo wil je dat juist wel (vandaar die dikke downpipes en grotere diameter uitlaatlijnen).tutuur schreef:@ riël
we hebben in dit geval over r5 turbo dus wil je juist geen volume verkleining hebben![]()
Riël schreef:Nee, uitlaatgas koelt sneller af, volume wordt kleiner, pijp biedt minder weerstand.

MartijnG schreef:Vraagje voor de bredere (diesel)radiateur-mensen:
Hoe hebben jullie dat gedaan met de bovenste koelslang? Slang van en diesel gepakt of zelf verlengd? Ik zag dat Roy m namelijk verlengd had...
Das idd beste oplossing, gewoon effe verlengen met een stukje alu, volgens mij zijn er geen langere slangen te koop.
autosportcompany of biesheuvel levert van die alu buisjes met een fels rand eraan. Dat werkt prima

R5GTT. Drive it like you stole it
-
- Über-Spammer
- Berichten: 10004
- Lid geworden op: ma 18 feb 2002 0:00
- Car: Renault 5 GT Turbo
- Locatie: Vlaardingen
Ja, ik neem namelijk ook niet aan dat de slang van een Express langer is eigenlijk. Denk dat de radiateur dan gewoon dichter bij de waterpomp zit. En om nou weer een slang te gaan opzoeken om erachter te komen dat het geen reet uitmaakt...
Denk dat ik de slang dan maar zelf verlang, meteen een mooi lang stuk buis van maken, is het optisch ook nog een beetje netjes
Heb jij ook een bredere rad Paz? Verder weet ik wel dat Roy en Florus er één hebben, maar meer weet ik eigenlijk niet.
Denk dat ik de slang dan maar zelf verlang, meteen een mooi lang stuk buis van maken, is het optisch ook nog een beetje netjes

Heb jij ook een bredere rad Paz? Verder weet ik wel dat Roy en Florus er één hebben, maar meer weet ik eigenlijk niet.
'85 GT Turbo & '85 5TL & '90 5TR-T "Rusty" & '79 Estafette Campert & '86 GT Turbo & '89 5GTX & '02 Clio II 1.5 dCi & '05 Megane 1.9 dCi (Daily) & '91 Clio 16v & '03 Clio II 1.6 16v Initiale LPG (Daily) & '06 Megane II Grand Tour 1.6 16v LPG (Daily) & BMW E36 Compact M42B18 & Skoda Octavia Combi 1.6TDi